Egy infó kellene, akinek van ezzel tapasztalata. Menyibe kerül egy új turbó? Lehetőleg gyári. Itt 970 EUR-t mondtak. S ez a beszerzési ár. Mennyire reális. Hallottam többet és kevesebbet is.
A múltkor cseteltem egy régi ismerősömmel. Írtam neki, hogy vettem egy "családi" autót... írom neki 200 ló... mire ő: az enyém is! (gondoltam Hondája van). Írom neki Passat TFSI. Mire ő: az övé is. Mondom neki hogyhogy? Írja, mert az ismijének is az van és annyira megtetszett neki... :) Szóval csak itt Szfváron van már 3 Passat TFSI amiről tudok. :D Még hogy a dízel a menő?
Amúgy most már régen néztem olaj fogyasztást, bár rövid távon használom. A 7végén kicsinyt gyilkolásztam, hoztam rá a frászt a szembe jövőre (nem volt veszélyes egyik előzésem se). :P
Ez kb. teljes motorfelújítást jelent. Az én véleményem szerint ennyit nem költök javításra az biztos, de akit zavar a dolog biztos megjavíttatja, és akkor tökéletes lesz az autója, de ennyit nem ér az biztos.
Gondolkoztam hogy kicserélem egy 1.8 TSI Passat CC-re, de ahogy nézem azt a motort is érinti a probléma, úgyhogy marad a mostani.
> Nekem jól megy azzal nincs gondom, elégedett vagyok vele.
Namost ez egy olyan dolog, hogy ha nem lett volna előtte egy jóval gyengébb autóm, ami mp-re ugyanúgy ment, akkor fel se tűnt volna. Hisz nem gurul vissza a lejtőn. Mindegy, hagyjuk, nem akarok győzködni senkit. :)
Közben most olvasom az Audi A6 fórumon is ez volt a téma, valaki belinkelt egy Auto Bild cikket, ott vannak azért durvább fogyasztások is, 1200 km/ 1 liter, az már azért sok, ha jól értem a cikket akkor a dugattyúk és gyűrűk körül lesz a hiba.
Nekem jól megy azzal nincs gondom, elégedett vagyok vele. Ez az olajfogyasztás relatív sok, de annyira azért mégsem hogy ennyit költsön rá az ember az biztos. Én legalábbis biztos hogy nem.
Spanos te fehérvári vagy, nem tudom hogy jól emlékszem mintha ha egyszer írtad volna, ha egyszer megbeszéljük összefuthatnánk autócsere-próba miatt. A fogyasztás témához, én nem vártam ettől a kocsitól 10 alatti értéket soha, így elégedett vagyok vele.
Jobban is ment? És kevesebbet is fogyasztott? Amúgy én nem tudom elképzelni, hogy egy 2.0-ás benyás 8 alatt egyen, úgy általában. Persze lehet hogy jobban fog fogyasztani, de jól nem. Én a 2X25 km-es távot, ha ráállok a gázra és el sem mozdítom a 90-es sebesség alól, akkor kijön 6.5 literre... majd beérek a "városba" (nem BP, csal vidék) és felmegy 7.5-re, majd hazafelé veszem az irányt és megáll 8.2-8.5-be. ennyi...
...amúgy tényleg elárulhatnád, hogy ha a motort megbontják (500eFtért?!), akkor mit cserélnek... és pláne ennyiért? Újragyűrűzik-fúrják-szelepszár szimmeringet cserélnek és szelepet csiszolnak és hengerfejet is?! Ennyit nem ér meg, még akkor sem, ha "eszi" az olajat.
Köszönjük az értékes hozzászólást,valóban az adalékok nem érnek semmit mostmár tudjuk, sok esély én sem adtam neki, de egy próbát megér alapon vettem meg hozzá.
Voltam az autóval a Doni szervizben és pillanat alatt megdobtak egy 500000 Ft-os javítási árajánlattal, minden magyarázat nélkül hogy ennyi és kész. Ezt én köszönöm szépen, de nem fogadom el, mivel számomra ennyi pénzért nem gazdaságos a kb 2-2.2M Ft-os autóm javítása azért hogy 3-4000-ként hozzávágok egy liter olajat. Ez az olajfogyasztás 1Ft/km költséggel jár ami számomra annyira nem zavaró hogy emiatt költsek ennyit az autóra.
Ha a te környezetben több ilyen problémás autó is van, és esetleg tudod hogy pontosan mik okozhatják ezt, azt örömmel vennénk ha megosztanád itt velünk, persze ha ez nyilvános információ. Azt már elárultad hogy mi nem a baja, ha esetleg segítesz abban hogy mi a baja, azt megköszönnénk.
A környezetemben az összes TFSI ette, és amelyiknél a tulajdonos befejezte az önámítást, hogy "ez ilyen", és elvitte szerelőhöz, annak mind kábé ugyanazon gondok voltak a motorban, és utána már nem ette.
Valamint hirtelen sokkal jobban ment az autó, és jobban is fogyasztott.
De kérdezd erről Donibcsit. Én nem akarom osztani az észt, de általában nem a turbó a ludas, és nem ez ilyen.
SZERINTED egy benzines 2.0-ás motor mitől megy szét? Nem hiszem, hogy 200eKm alatt a az olajfogyi attól nő meg, hogy kikopik a motor... esetleg a szelepszámszimmeringet el tudom képzelni, esetleg a turbot is (esetleg). Szerintem meg egyszerűen ilyen a motor (SZAR), eszi az olajat (elnézést, akiét nem).
Két hónappal ezelőtt voltam olajcserén is mint akkor témáztunk róla vettem a TFSI-be Xado adalékot az olajfogyasztást csökkenteni. A csere után nem sokat használtam az autót, de most az utóbbi 2 hétben belenyomtam 3000km-t autópálya/országút város alig. A lényeg az olajfogyasztás egy kicsit kevesebb lett most 4000km után kellett rátöltenem 1 litert, de nem néztem meg utána a nívót mert siettem. Szóval úgy látszik a Xado nem sokat ér. Viszont fogyasztási rekord született 8,1l/100km, már azt hittem dízelem van :) Amúgy 2.0 TFSI automata, 265000 km.
Ja, kinézték a legdrágább alkatrészt az adblue rendszerből. Magához a kocsihoz hozzá se nyúltak, ez a legbosszantóbb, szerintem fel se nyitották a csomagtartót...
Szétszedetem majd az adblue tank környékét és meglátjuk, hogy mi lesz. Az a baj hogy le kell venni alul az egészet, mert felül csak a beöntő nyílás van. Látszanak a kábelek csatlakozók, de nem férsz hozzá...
Ebben sajnos egyetertek... Nekem a motorvezerlöt dobtäk be fel misiert, gondolom nem volt jobb ötletük... De ezt nem azert mondjäk, mert ugy gondoljäk, hogy az a hiba, hanem mert ha nem kered, akkor fizetheted a diagnosztika ärät... Ha nem tudjäk megcsinälni, nem kerhetik el erte a penzt, ergo a fönökük rajtuk verik le az elbaszott munkaorät. Tudjäk ök is jol, hogy nem fogjuk kerni ezeket a szäzezres javitäsokat, hogy "talän" ez a baja...
35 vagyok, nem olyan rég még a hülyegyerek formámat hoztam, volt egy tucctucc Fiat Bravom (imádtam és a közhiedelemmel ellentéttel: semmi baja nem volt). "Öregedtem", (meg az autó is), gondoltam megkomolyodom, mert jön a gyerek, kell egy családi autó. A cégnél az 1.6 tdci Focusok mentek, egyszer vezettem, nem vicc: nyakig szerelmetes lettem bele. Rossz tulajdonságom, hogy "bevonzom" amit karok (nem vicc!), eladó lett egy, zárt liciiten nyertem a licitár felett 2eFt-tal. Imádtam, "életem2 autója volt mind a 90Le-ével és 143eKm-ével.
Megszületett a gyerek... a babakocsi bár befért, de más nem... szerettem volna egy Octaviát, a II-st. Szintén a mi cégünké, szintén max. 150eKm-el... 1.6 benzineseket adtak, 17(!!!) licitáló volt, így lett a 980eFt-os kikiáltási árból 1.5MFt... és volt egy kuplunghibás Passat is a listán. 2.0 TFI, 143eKm-el, 200Le-val, mert benzines. 3-an licitáltakk rá... este néztem a licitet, sajnos nem én nyertem... megkérdeztem a páromat, hogy akarja e az autót. Azt mondta, hogy szerette volna... rá pár percre visszamondta az előttem levő nyertes az autót, így én nyertem meg. A kikiáltási ár 1.38MFt volt, én +2eFt-ot licitáltam rá. :)
Mondjuk miért vettem meg?
1; vágytam egy Passatra, mert mindig körbevette a passatosokat egyfajta titok (a passatos sosem indexel, stb.)
2; vágytam egy erős autóra (tévedtem, nem erős, sajna...)
3; elfér benne a gyerek babakocsija
4; azt hittem, nincsen benne kettős tömegű, ergo nem tud tömkremenni (tévedni emberi dolog)
5; sajnaén a dízel autót jobban szeretem vezetni... abban van "erő"... ebben nincs. sajnos
Van benne egy kihangosító amit már sikerült megfejteni, hogy valamilyen Bury CC9060-as vagy VW TPK szett.
Vásárláskor a kijelzőt nem adták hozzá (levehető érintő képernyő). Szeretném megvenni hozzá a kijelzőt, de Ebayon van jó pár féle kijelző( CC9060, CC9060+, CC9060 Music) aminél mindig odairják, hogy ellenőrizzem nekem milyen kell mert nem biztos, hogy működik egyik a másikkal. Plusz HW és SW különbségek is számítanak állításuk szerint.
Valakinek van ezzel tapasztalata?
Gondolom a központi egység valahol a műszerfal alá van beásva....
Ma nézte meg a porsche mert már senki sem tudott hozzá szólni, de nem csalodtam. A porsche sem tudott tobbet hozzá tenni. Azt mondtak, hogy ok kicserelnek az adblue vezerlot 200 ezer + munkadijert, igy inkabb elhoztam es csak 5000 t buktam a diagnosztika miatt..... ugyhogy no komment markaszerviz... diagon kivul semmit nem csinaltak..... bele se szagoltak.......