léteznek régi stabilizátoros fejek ahol a vonóhorogra kellett plusz karokat csavarozni és ahhoz lengéscsillapítókat kötni, ezeknél lehetett zsírozni.
Ha újabb konstrukcíójú (Alko,Winterhoff) semmiképpen se zsirozd, mert a fejben levő pofák úgy működnek mint a féknél a fékpofák, rászorulnak a vonófejre és csökkentik a lakókocsi kilengéseit. Ha egyszer már ráakasztottál a zsíros vonóhorogra, akkor nagy valószínűséggel az összes pofát cserélni kell. A nagyobb ALKO fejeken 4 pofa a kisebben ill a Winterhoff-on 2 pofa van. Esetleg lehet próbálkozni féktisztító spray használatával, de ha a zsír bement a pofa belsejébe akkor onnan már nem lehet eltávolítani, cserélni kell. Ha még nem akasztottál , akkor érdemes hígítóval v tiszta benzinnel tisztára mosni a vonóhorgot, sőt az ALKO azt ajánlja hogy 200-as csíszolópapírral fémtisztára kell csiszolni.
Vásároltunk egy -nekünk- új lakókocsit, amelyiken stabilizátoros vonófej van, az előzőn a hagyományos volt, állítólag ehhez az újhoz nem szabad zsírozni a vonóhorgot, míg a régihez kifejezetten ajánlott volt. Tudnátok segíteni, mi az igazság a stabilizátoros vonófej használatakor? Zsírozzam, vagy ne?
Nekünk a lakókocsi faránál volt, majdnem a lakókocsi alatt! Szerintem ne tegyétek se a lakókocsiba, se az elősátorba, mert még az is fűteni fog nektek pluszba! :)
Átalakitás ... nekünk egy uj ablakot kapot az elejére , készült bele TV tartó polc , 3 helyre ment 22O volt , egy nyári elősátort vartunk .. nincs oldala csak árnyékol...
Szia..Van egy kép gyüjteményem a Qek Aero-rol ... nem igazán jó a szolgáltató mert mindig a reklámokat nyomja , de a rengeteg kép között van jópár hűtő megoldás...
Tehát először befűzöd az elősátrat a sínbe, majd utána építed fel a vasvázat. Nem egy ördöngősség, mi otthon egyszer elpróbáltuk, odakinn már flottul ment
Örülök, ha átnézed a Biwak honlapot, de mivel a fő tevékenység a lakóautó építés, és szervíz, ezért ott nem nagyon találtok kempingcikkeket, ezért írtam, hogy aki szól annak küldünk katalógust, abban van minden: elősátortől a tányérig :-)
Ritkán vagyok itt, ezért inkább mail-ben vagy méginkább telefonon beszéljünk.
Ha a társaságotoknak segít valamit akkor mi is tudunk katalógust adni (küldeni) és a kiválasztott árút Miskolcon (esetleg Törökbálinton) a Biwak-nál átvehetitek.
A beépített wc- t lehet vegyszerek nélkül is üzemeltetni, de akkor gyakrabban kell üríteni és erősebb szaghatással kell számolni. Én nem javaslom. Nekem eddig a Thetford márkájú szerek váltak be. A WC kazettába A zöld vagy a kék való, a zöld a bio, de kevésbé hatékony, hamarabb bűzlik a wc, 2-3 naponként ki kell üríteni, főleg melegben . A kék erősebb , nekem 4-5 napot gond nélkül bír szagok nélkül, és jobban bontja a cuccot , könnyebb kiönteni, nem marad darabos, nem akad meg a kazetta belsejében az úszóban kiöntéskor.
Ezért fontos a spec könnyen lebomló papír is , mert a simát nem bontja rendesen a vegyszer.Ebből én Fiamma -t szoktam venni, egy hatos csomag egy ezres körül van, a Thetfordból a négyes csomag kb. 900 Ft.
A vegyszerek adagolása rajt van a csomagoláson de a kazetta kupakja is egy mérőpohár, amit csak tele kell önteni -nekem 17 l-es a kazetta, ahhoz kb 100-120ml vegyszer kell, valamint 2-3 liter víz hogy jól fel tudjon oldódni a szer.
Az öblítőtartályba (ha külön öblítőtartály van és nem a víztartályból van idevezetve a víz egy szelepen keresztül) lehet használni a rózsaszínű löttyöt, (kb 7-8 l vízhez 0,5 deci vegyszer). A használat előtt le kell vele öblíteni a wc csészét igy a matéria nem ragad a csésze falához hanem lecsúszik, ha reteszt kinyitod...:)
Ja és érdemes figyelni a szintjelzőt hogy a ne telljen meg teljesen a tartály mert akkor kiszedni elég szar ügy... szó szerint.
A fűtéssel kapcsolatban: a beépített gázkonvektor teljesen zárt rendszerű, a kocsi alól szívja az égéshez szükséges levegőt egy nyításon keresztül és a tetőn egy zárt csövön keresztül távozik az égéstermék. Ezért a kocsiban használat közben nem szükséges semmillyen plussz szellőzés.
Természetesen ha megy a gáztűzhely akkor valamit ki kell nyitni(vagy tetőszellőző vagy ablak) mert a előbb utóbb elfogy a levegő..
A hűtőre nincs tippem , nekem mindig működött eddig a gáz is. Mikor a gázra kapcsolok, ki kell nyítni a hűtőajtót , belül a hűtőtér hátfalán van egy kis kémlelőablak ott kell figyelni a lángot ha begyulladt. Begyújtáskor elfordítom a gázszabályozókart max állásba és nekem be kell nyomni a gombot egy ideig amíg a szikragyújtóval belobbantás után az égésbiztosító be nem melegszik (kb10-15 mp) és csak utána szabad elengedni. A láng utána folyamatosan látszik a kémlelőablakban.
Ja.....maj el felejtettem,van egy gyönyörű állapotú egyszer használt 780-790-es behúzó méretű Brand elősátram eladó! Két hétig volt felállítva a B.Füredi kempingben,és főleg árnyékban volt! Hobby 370-es lakóhoz használtuk,tényleg nagyon szép! 150-ért vettük,egy 100-asért eladnám!
Még nem írtam ide,de én is régi lakókocsis vándor vagyok! A közelmúltban vettem egy Sprite Angol lakókocsit,97-es és gyönyörű állapotú. Eddig nem volt viszont olyan lakónk amiben volt WC-s mosdó. Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy ugyebár van két fajta vegyszer,az egyiket az öblítő tartályba kell adagolni,a másikat a szennyesbe,mennyit és hogyan kell adagolni? Valaki azt mondta,hogy a szennyesbe kell valamennyi vizet tölteni,és ehhez a vegyszert,valaki meg azt mondta,hogy Ő nem tölt bele vizet,csak az öblítőbe! Aztán azt is hallottam,hogy spéci WC papírt kell használni,ami lebomlik?
Ma dolgoztunk a lakón,mert szőnyeget szabtunk bele,és egyéb szerelések,polcok,stb,aztán a gázos cuccokat is kipróbáltuk,tűzhely rendben,a fűtés is,de a hűtőt nem bírtuk beröffenteni,valamit szerintem nem jól csináltunk,igaz eddig nem használtunk hűtőt gázról,mert mindig kempingben dekkoltunk,de most párszor olyan helyekre tervezünk menni ahol nem lesz 230 volt,szóval van valami tippetek?
Aztán még kérdezném,hogy amikor használjátok a gáz fűtést,milyen biztonsági szempontokat vesztek figyelembe? Ablak résnyire nyitva,stb?
Az eddigi lakókocsikban mindig beszereltem egy 230V-os ventillátort a hűtő felső szellőző rácsára belülről amit egy kapcsolóval tudtam indítani,ez általában a számítógép ventillátora kb.3000.-,nagyon jó amikor meleg van és kiszippantja a meleget a hűtőszekrény térből,ugyanis sokkal jobb hatásfokkal működik a hűtő ha nem a melegben üzemel! Ezt a németektől lestem el a B.Füredi kempingben,és nem nagy munka felszerelni.