opel078@freemail.hu a e-mail cimem. Irdmeg a pontos lak cimet hova küldjem postán a könyvet. Nekem igy egyszerübb és átlapozhatod mi a fontos. Ha kell tel számom 06 20 468 48 96
Sziasztok Hűtő kérdésem lenne.Milyen hömérsékletet tud a k80 lehel ?A fagyasztoban kb 2óra alatt megfagyott a víz a pohárban ,a hütő részben viszont 17 fok van 5óra után,29 volt amikor bekapcsoltam.Mind három üzemmodban ugyan azt a hőmérsékletet tudja?Köszi
Hoppá! Az enyémnek nem ilyen a belső elrendezése, nekem szemben van a hűtő és a mosogató a bejárattal! A kapcsolási rajz is érdekel, mert én másmilyent találtam, úgy nézem ez direkt vezetékelési rajz...Ha nem gond neked, légyszi másold le, és én kifizetem az árát! Ha nem tudod, akkor légyszi küld el, uttörő becsszóra visszaküldöm postafordultával!! A számom: 20/3324081, küldd el a tiéd és fórumon kivül megbeszélhetjük a részleteket!
Hali! Hát nem volt egyszerű az okmányirodában...Ott kezdődött a baj, hogy a lakókocsinak sosem volt forgalmija és rendszáma, mivel hollandiában ezek nem kellenek...Csak egy sajtpapírt adtak hozzá, amin a legelső tulaj szerepelt 1980-ból.
A hölgy aztán lázasan telefonált budapestre, ahol hálistennek tudták, hogy ez így van és most várom a származásellenőrzés eredményét...Apropo: bárki tud segíteni N126-127 dokumentációval, kérem jelentkezzék! Én csak lengyelül találtam, de az nekem kinai...:-)
Nemrégiben papíroztam le egy német ( lejárt műszakis ) lakókocsit, a menet a következő volt:
- Okmányirodában származásellenőrzés kérése, / kinti forgalmi + adásvételi kell
hozzá / kb. 1 hét alatt megvolt
- Eredetvizsga / csak akkor mehet, ha már megérkezett a származásellenőrzési
papír /
- Műszaki vizsga / mindenképpen az eredetvizsga után, így nem kell az integrált
vizsgálat, pár ezrest megspórolsz /
- Kötelező bizti kötés / ez a leggyorsabb az egészben :)
- Minden papírral vissza az okmányirodába, majd boldogan haza a rendszámmal és
a forgalmival.
Erre a lejárt műszakis lakóra kértek a műszaki vizsgára érintésvédelmi és gázbiztonsági szemlét is. Hoztam be korábban kinti érvényes műszakis lakókat, azokra nem kellettek a gáz és villany szemlék.
Ha jól összehangolod a dolgokat ( időpontkérések az okmányirodába, eredetvizsgára és műszakira ), szerintem 2 hétbe belefér, mire meglesz a rendszámod. Nekem ennyibe telt, sehol nem volt ismerős, és sehol sem jattoltam.
Hali! Tegnap vettem egy 1980-as lengyel N127-es lakókocsit, ami holland import-már ráfutófékes. Érdekelne a legfrissebb info a forgalombahelyezésről. Tolna megyei vagyok és szeretnénk sürgősen megoldani a papírokat, hogy el tudjam vinni a családot nyaralni a szabadságomon belül.Tehát minden hasznos tippet szivesen fogadnánk! Ezenkívül szeretnék egy leírást szerezni a lakókocsiról ( a későbbi belső felújításhoz), mivel ebben a témában abszolút zöldfülü vagyok...
Jelentem az én QEK Aerom is levizsgázott múlthéten 13-án! Csak a lámpák működését nézték és, hogy van-e rajta fék! Azért amikor ráhúzatta a fékpadra azért elkezdtem leizzadni rendesen, de nem volt semmi probléma! Érintésvédelmi vizsgát nem kértek.
A vizsga a XIX. kerületben volt a Közlekedési Felügyeleten a Vas Gereben utcában. A díj 9300 ft. volt, és mivel tavaj vettem és van rá törzsköny ezért nem kellett integrált vizsgát csinálni.
Sziasztok. Mi ment tönkre ilyenkor??? A lakókocsi hűtő hátúl melegszik de szinte semit sem hüt.Mikor össze raktam még lehűtőt +5 fokig ami talán jó is let volna de ma már +18nál lejebb nem megy.
Segítségeteket kérem.lakóautónk előtetejének az egyik lábán a tetőhöz való csatlakózó eltört! Az előtető márkáját sehol nem találom.4.5m hosszú,a láb felső csatija 2 csuklós,ez pont ott tört el ahol hozzácsavarozod a tető aluminium külsejéhez. Egy ilyen használt,vagy az új is jó érdekelne. Előre is köszi a segítséget!
Hát a paraméterek amiket megadtál elég neccesek, még a 810 kg. összsúlyúban lehet találni mosdó wc-set, viszont 600000-be átírással együtt nemigen lehet beleférni, vagy akkor egy nagyon lelakottat fogsz ki!
Valahol olvastam hogy ,5-6 orai hasznalat utan mindkettö ugyanannyi aramot ad le... Mindenesetre vagy zselest vagy AMG( BANNER RUNNING BULL) aksit vegyel ! sokkal jobban birjak ha nagyon melyen lemerited öket . Csak a töltessel vigyazni kell mert nem szabad 14,5 V-nal ERÖSEBBEN TÖLTENI !
Vettem egy lakókocsit.Szeretnék bele venni egy 12 voltos akkumulátort.Csak nem tudom hány Ah legyen.A lakókocsi fix helyen van egy vízparton,ki van vonva a forgalomból.Horgásztanyának használom.
Ami menne az akksiról:
-A vízpumpa motorja néha,ami a víztartályból nyomja a vizet a mosdóba,vagy a mosogatóba.(túl sűrün nem használom)
-1db 5w-os és 2 db 10 w-os halogén izzó a világításhoz(ezek sincsenek egyszerre mind bekapcsolva)
-Valamint egy kicsi,kb 15cm képátlójú rádiós fekete-fehér tv.(Esténként pár órát használom)
Számít -e ilyen alkalmazásnál,hogy hány Ah teljesítményű az akksi?Én egy 88Ah,vagy egy 100Ah banner tipusúra gondoltam.Néha hazahoznám töltőre rakni.De az a tervem ,hogy veszek hozzá egy napelemet,ami folyamatosan töltené,akkor is ha nem vagyok ott.
Bemásolok ide pár adatot a napelemről is:
Szivargyujtó csatlakozóval és csipeszekkel az akkumulátorhoz való közvetlen csatlakoztatásra. Gépjármű akkumulátorok töltésére kifejlesztve.
Hosszabb állásidők után nincsenek többé indítási problémáink. 12 V csatlakozás. 2,4 W, 180 mA. Ideális autókhoz, traktorokhoz, motorcsónakokhoz stb.
Itt egy másik napelem adatai ami nálam még számításba jöhet:
Műszaki adatok Üzemi feszültség: 12 V Max. teljesítmény: 15W Max. töltőáram: 857 mA Méret: 343x970x20 mm
Remélem részletesen leírtam minden tudnivalót.Akkor tehát az a kérdésem,hogy milyen akksit érdemes vennem?
léteznek régi stabilizátoros fejek ahol a vonóhorogra kellett plusz karokat csavarozni és ahhoz lengéscsillapítókat kötni, ezeknél lehetett zsírozni.
Ha újabb konstrukcíójú (Alko,Winterhoff) semmiképpen se zsirozd, mert a fejben levő pofák úgy működnek mint a féknél a fékpofák, rászorulnak a vonófejre és csökkentik a lakókocsi kilengéseit. Ha egyszer már ráakasztottál a zsíros vonóhorogra, akkor nagy valószínűséggel az összes pofát cserélni kell. A nagyobb ALKO fejeken 4 pofa a kisebben ill a Winterhoff-on 2 pofa van. Esetleg lehet próbálkozni féktisztító spray használatával, de ha a zsír bement a pofa belsejébe akkor onnan már nem lehet eltávolítani, cserélni kell. Ha még nem akasztottál , akkor érdemes hígítóval v tiszta benzinnel tisztára mosni a vonóhorgot, sőt az ALKO azt ajánlja hogy 200-as csíszolópapírral fémtisztára kell csiszolni.
Vásároltunk egy -nekünk- új lakókocsit, amelyiken stabilizátoros vonófej van, az előzőn a hagyományos volt, állítólag ehhez az újhoz nem szabad zsírozni a vonóhorgot, míg a régihez kifejezetten ajánlott volt. Tudnátok segíteni, mi az igazság a stabilizátoros vonófej használatakor? Zsírozzam, vagy ne?
Nekünk a lakókocsi faránál volt, majdnem a lakókocsi alatt! Szerintem ne tegyétek se a lakókocsiba, se az elősátorba, mert még az is fűteni fog nektek pluszba! :)
Átalakitás ... nekünk egy uj ablakot kapot az elejére , készült bele TV tartó polc , 3 helyre ment 22O volt , egy nyári elősátort vartunk .. nincs oldala csak árnyékol...