Én négy éve egy 1990-es Bastei 351 tulajdonosa vagyok. Sajonos tavaly Horváto.-ban a bóra kissé leamortizálta az elősátor rudazatát, amit ott sikerült megjavítani, használható volt, aztán összepakoláskor a görbe csőbe beletoltam a másik görbe csövet...
Ennek hatására az idén jöttem rá szintén a horvátoknál. Nagy nehezen szétrángattuk a csöveket, de az is kiderült, hogy a csövek végén levő alumínium csatlakozógombok, - mellyel a lakókocsihoz csatlakozik - úgy meg koptak, hogy vagy azok jöttek ki a tartóból, vagy a rudazatot lehetett megfeszíteni. Együtt nem ment. Szóval kéne egy új rudazat garnitúra! Ha valaki lát valahol ilyet, vagy van valakinek eladó, kérem jelezze!
Az előzővel kapcs.-ban: -elmentem feltúrtam a prospektusokat, találtam valamit amit ide nem tennék fel. Ha gondolod elküldöm privibe, az e-mail címem megtalálod.
Most olvastam végig a leírását! Mesteri kézzel nyúlsz bele...., ezen sincs műszaki!!!!!!! Hurrá! Tényleg igaz amit korábban írtál, itt semminek nincs műszakija.......már elhiszem! A fa vagy fémen ne rágódj ennyit, szerintem tök mindegy!- különben az európában készülő kocsik 95% fa szerkezetű. kivétel ami polyester: régi Intercamp, Predon, stb, fémvázas pl: Qek, Eriba-k(Troll, Triton, Pan, Puck, na meg az amerikaiak stb) az összes többi fa.
Talán a hűtő nem is volt tartozéka ezeknek...., persze nézz szét még a piacon az ember reálisabb képet kap, +van összehas. alapja! Láttam a fotón ezeknél a tetőn középen végigfut az a díszléc(?), gondolom ott ázott be.......A gumik majd 20 évesek-nem rossz! 6-7 év után lakóknál cserélni illik......
Ez három éve nem ment. Eredeti minden, mint a filmeken..... de meg sem moccan néhány dolog..... aztán lekadtunk azon , hogy még én műszakiztassam le. Én nem merném azokon a gumikon huzni 500km-t..... de egyben van a korához képest, mondtam még visszatérek, keresem. A gázon a kertben sütnek főznek, hűtő ebben nincs.... még megnézek kettőt :-) , nem tudok mit mondani, láttam már jobbat is ..
Nos.........-sokat rágódtam mit is írjak! Mit tennék én??- Lakókocsik esetén a magam részéről nem vok híve a Szilopl. javításnak.(saját tapasztalat,+ "szakirodalom" se javasolja.)Hamar elöregszik,hajszálrepedések keletkeznek rajta,aztán beázik...... -van ennél jobb tömítő is, spéci lakóhoz... Igaz drágább de az 8-10 évig tartós rugalmasságot ad, sőt lehet tovább... Persze azt is megértem az ember ilyenkor nagyon felbuzdul.....ismerős szitu! Szóval nem tudom, talán az ár nem durva!A többi része o.k?( vonófej, csapágyak, stb) Te hogy látod????
Hát engem is ez vezetett ez évben erre..... echte deutsc dolog volt, eredeti gumik, még szőrös a pótkerék, régebben középen volt beázás, de sziliplasttal rendbe hozták kívül , benn lefestették, kb 4 cm szélesen, de végig. 3 éve nem használták, télen ponyva alatt állt, műszaki nélkül 300......
Jó is ez!-mármint a lakózás, én imádom! Akárhova megy az ember, soha nem érzem magam idegennek, mert az otthoni dolgok vesznek körül. Mi is úgy kezdtük,-egy családi sátorozás alkalmával a heti esőzést követően,-amikor már mindenünk csurom vizes volt,-döntöttünk: LAKÓKOCSI KELL! Ehhez persze az is hozzájárult, hogy míg mi áztunk fáztunk a sátorban, a mellettünk lévő parcellán egy a lakókocsi hátán "D" -betüt viselő kempingszomszéd rövid gatyába nézte a "mittudoménmilyen"meccset. Piszokul irigyeltem!!!!!!!
remélem én is. Eddig csak kis kirándulások voltak, most ezen a nyáron próbáltam ki a sátras lakókocsis dolgot :) . A kerékpár be az autoba , 100 200 km... ott egy jó tura aztán haza.
"- ennek a végállomása nálam lesz a kertben mint gyermek játék, szerszámos kamra.... " - de azért előtte még van pár év amit eredeti funkciójában tölthet el........,merthogy Ő egy lakókocsi!
köszönöm. Igazán szólva brutálisan szeretnék alkudni, kor ill tipus miatt , és mivel van még 2-3 jól kinéző ezért azt hiszem pofátlan leszek. tisztába vagyok , hogy ennek a végállomása nálam lesz a kertben mint gyermek játék, szerszámos kamra....
Hali! Ma van a nagy "lakónézőnap"!!! Egy-két dolog még eszembe jutott, gyorsan leírom, hátha segít a választásnál, és nem esel u.abba a hibába, mint én anno 15-20éve. Szóval:- ha a belső "körbeszimatolásával" megvagy vess néhány pillantást az alvázra, kocsi aljára is, rángasd (szó szerint!) meg a kerekeket hogy a csapágyak mennyire kopottak (lötyög a kerék-általában a túlterheléstől!), nézd meg a vonófejet is, függőlegesen nem szabad kimozdúlnia ( ez is a túlterheltségből adódó kopás köv.)! Na kb . ennyi.
Szerintem a kocsira szerelhető légterelő meglehetősen ritka darab, -talán mert nem váltotta be igazán a hozzáfűzött reményeket.......????? Valahol azt olvastam , hogy csak megfelelő szögbeállítás esetén mutatható ki némi jótékony hatása. Mindenesetre tény, hogy 10-15 évvel ezelőtt sokkal több kocsin lehetett látni mint manapság. Szóval nem tudom........