AHA!!!!! Már értem! Tuti a rajz is!!!..-hiába vizuális tip. vagyok! Hát ,ööööö, izé,szóval, nem lesz egyszerű! Szerintem ezt csak Bastei tulajjal tudod leüzletelni. Nem is emlékszem , hogy más tipusnál láttam volna ezt a csatl. kialakítást! Ha más nincs, akkor a sátorrudat kell kicserélned a mostani kampós megoldásúra, ez viszont azzal jár h. a lakón lévő felfogókat is cserélni kell........
Nem kampós a csatlakozás, hanem fel van csavarozva három réz(?) lemez a lakó oldalára a befűzősín alá, melyen van egy-egy olyan alakú kiváhásmint egy zárbetét. Ebbe kell betenni a cső végén levő alu izét és lengedni.
Valahogy így néz ki:
Ugye látszik a műszaki rajzon, hogy a másoddiplomámat a Bánki Donát Műszaki Főikolán szereztem? (Igaz az elsőt a Rendőrtisztin.) :-)))
-"hogy a csövek végén levő alumínium csatlakozógombok, - mellyel a lakókocsihoz csatlakozik - úgy meg koptak, hogy vagy azok jöttek ki a tartóból, vagy a rudazatot lehetett megfeszíteni"-bocs lehet ,hogy gyagya vagyok de én ezt nem értem! Nem kampós vége van ott ahol a lakóhoz kapcsolod? vagy most hogy is van ez?
Szerintem pedig javítani is egyszerűbb a favázasosssssssssat. Nekem legalábbis szimpatikusabb.
-Hát a Bastei elősátor-vashoz nem nagyon tudok mit hozzászólni.......nem tudom mennyire kompatibilis a mai rudazatokkal........(csővastagság, csatlakozás kialakítás, stb, azért megpr.kideríteni valamit.........(-úgyis szabin vagyok)
Én négy éve egy 1990-es Bastei 351 tulajdonosa vagyok. Sajonos tavaly Horváto.-ban a bóra kissé leamortizálta az elősátor rudazatát, amit ott sikerült megjavítani, használható volt, aztán összepakoláskor a görbe csőbe beletoltam a másik görbe csövet...
Ennek hatására az idén jöttem rá szintén a horvátoknál. Nagy nehezen szétrángattuk a csöveket, de az is kiderült, hogy a csövek végén levő alumínium csatlakozógombok, - mellyel a lakókocsihoz csatlakozik - úgy meg koptak, hogy vagy azok jöttek ki a tartóból, vagy a rudazatot lehetett megfeszíteni. Együtt nem ment. Szóval kéne egy új rudazat garnitúra! Ha valaki lát valahol ilyet, vagy van valakinek eladó, kérem jelezze!
Az előzővel kapcs.-ban: -elmentem feltúrtam a prospektusokat, találtam valamit amit ide nem tennék fel. Ha gondolod elküldöm privibe, az e-mail címem megtalálod.
Most olvastam végig a leírását! Mesteri kézzel nyúlsz bele...., ezen sincs műszaki!!!!!!! Hurrá! Tényleg igaz amit korábban írtál, itt semminek nincs műszakija.......már elhiszem! A fa vagy fémen ne rágódj ennyit, szerintem tök mindegy!- különben az európában készülő kocsik 95% fa szerkezetű. kivétel ami polyester: régi Intercamp, Predon, stb, fémvázas pl: Qek, Eriba-k(Troll, Triton, Pan, Puck, na meg az amerikaiak stb) az összes többi fa.
Talán a hűtő nem is volt tartozéka ezeknek...., persze nézz szét még a piacon az ember reálisabb képet kap, +van összehas. alapja! Láttam a fotón ezeknél a tetőn középen végigfut az a díszléc(?), gondolom ott ázott be.......A gumik majd 20 évesek-nem rossz! 6-7 év után lakóknál cserélni illik......
Ez három éve nem ment. Eredeti minden, mint a filmeken..... de meg sem moccan néhány dolog..... aztán lekadtunk azon , hogy még én műszakiztassam le. Én nem merném azokon a gumikon huzni 500km-t..... de egyben van a korához képest, mondtam még visszatérek, keresem. A gázon a kertben sütnek főznek, hűtő ebben nincs.... még megnézek kettőt :-) , nem tudok mit mondani, láttam már jobbat is ..
Nos.........-sokat rágódtam mit is írjak! Mit tennék én??- Lakókocsik esetén a magam részéről nem vok híve a Szilopl. javításnak.(saját tapasztalat,+ "szakirodalom" se javasolja.)Hamar elöregszik,hajszálrepedések keletkeznek rajta,aztán beázik...... -van ennél jobb tömítő is, spéci lakóhoz... Igaz drágább de az 8-10 évig tartós rugalmasságot ad, sőt lehet tovább... Persze azt is megértem az ember ilyenkor nagyon felbuzdul.....ismerős szitu! Szóval nem tudom, talán az ár nem durva!A többi része o.k?( vonófej, csapágyak, stb) Te hogy látod????