és ha nem jó akkor cseréld ki a lakókocsit, és azt nem bírja a régi auto akkor a kocsidat egy újra,de az nem fér be a régi garázsba...... ezért a sátorvas miatt el kell költözni ....
AHA!!!!! Már értem! Tuti a rajz is!!!..-hiába vizuális tip. vagyok! Hát ,ööööö, izé,szóval, nem lesz egyszerű! Szerintem ezt csak Bastei tulajjal tudod leüzletelni. Nem is emlékszem , hogy más tipusnál láttam volna ezt a csatl. kialakítást! Ha más nincs, akkor a sátorrudat kell kicserélned a mostani kampós megoldásúra, ez viszont azzal jár h. a lakón lévő felfogókat is cserélni kell........
Nem kampós a csatlakozás, hanem fel van csavarozva három réz(?) lemez a lakó oldalára a befűzősín alá, melyen van egy-egy olyan alakú kiváhásmint egy zárbetét. Ebbe kell betenni a cső végén levő alu izét és lengedni.
Valahogy így néz ki:
Ugye látszik a műszaki rajzon, hogy a másoddiplomámat a Bánki Donát Műszaki Főikolán szereztem? (Igaz az elsőt a Rendőrtisztin.) :-)))
-"hogy a csövek végén levő alumínium csatlakozógombok, - mellyel a lakókocsihoz csatlakozik - úgy meg koptak, hogy vagy azok jöttek ki a tartóból, vagy a rudazatot lehetett megfeszíteni"-bocs lehet ,hogy gyagya vagyok de én ezt nem értem! Nem kampós vége van ott ahol a lakóhoz kapcsolod? vagy most hogy is van ez?
Szerintem pedig javítani is egyszerűbb a favázasosssssssssat. Nekem legalábbis szimpatikusabb.
-Hát a Bastei elősátor-vashoz nem nagyon tudok mit hozzászólni.......nem tudom mennyire kompatibilis a mai rudazatokkal........(csővastagság, csatlakozás kialakítás, stb, azért megpr.kideríteni valamit.........(-úgyis szabin vagyok)
Én négy éve egy 1990-es Bastei 351 tulajdonosa vagyok. Sajonos tavaly Horváto.-ban a bóra kissé leamortizálta az elősátor rudazatát, amit ott sikerült megjavítani, használható volt, aztán összepakoláskor a görbe csőbe beletoltam a másik görbe csövet...
Ennek hatására az idén jöttem rá szintén a horvátoknál. Nagy nehezen szétrángattuk a csöveket, de az is kiderült, hogy a csövek végén levő alumínium csatlakozógombok, - mellyel a lakókocsihoz csatlakozik - úgy meg koptak, hogy vagy azok jöttek ki a tartóból, vagy a rudazatot lehetett megfeszíteni. Együtt nem ment. Szóval kéne egy új rudazat garnitúra! Ha valaki lát valahol ilyet, vagy van valakinek eladó, kérem jelezze!
Az előzővel kapcs.-ban: -elmentem feltúrtam a prospektusokat, találtam valamit amit ide nem tennék fel. Ha gondolod elküldöm privibe, az e-mail címem megtalálod.
Most olvastam végig a leírását! Mesteri kézzel nyúlsz bele...., ezen sincs műszaki!!!!!!! Hurrá! Tényleg igaz amit korábban írtál, itt semminek nincs műszakija.......már elhiszem! A fa vagy fémen ne rágódj ennyit, szerintem tök mindegy!- különben az európában készülő kocsik 95% fa szerkezetű. kivétel ami polyester: régi Intercamp, Predon, stb, fémvázas pl: Qek, Eriba-k(Troll, Triton, Pan, Puck, na meg az amerikaiak stb) az összes többi fa.
Talán a hűtő nem is volt tartozéka ezeknek...., persze nézz szét még a piacon az ember reálisabb képet kap, +van összehas. alapja! Láttam a fotón ezeknél a tetőn középen végigfut az a díszléc(?), gondolom ott ázott be.......A gumik majd 20 évesek-nem rossz! 6-7 év után lakóknál cserélni illik......
Ez három éve nem ment. Eredeti minden, mint a filmeken..... de meg sem moccan néhány dolog..... aztán lekadtunk azon , hogy még én műszakiztassam le. Én nem merném azokon a gumikon huzni 500km-t..... de egyben van a korához képest, mondtam még visszatérek, keresem. A gázon a kertben sütnek főznek, hűtő ebben nincs.... még megnézek kettőt :-) , nem tudok mit mondani, láttam már jobbat is ..