http://dmm.travel/news/artikel/lesen/2012/06/neues-gesicht-auf-den-schienen-43728/
A német és úgy általában a középeurópai hálózaton hamarosan egy új arc fog feltűnni: egy új mozdonygeneráció, a Vectron. A személyszállításban épp úgy láthatjuk majd, mint a teherforgalomban.
A Vectronnak végleges engedélye van Romániában, elsőként Európában. A lengyeleknél és a svédeknél pedig ideiglenes engedéllyel rendelkezik. Németországban az engedélyezéseket szolgáló próbamenetek már lezárultak, éppen úgy, mint Ausztriában.
Svájcban, Olaszországban és Hollandiában az engedélyezések pedig folyamatban vannak.
Lengyelországban a 193 952-es Vectron az IC forgalomban bizonyít naponta 2x, napi 1250km távolságot futva Krakko és Varsó között max. 160km/h-ás sebességgel.
Lengyelországban fut egy másik Vectron is, a 193 951-es Zawiercie és Varsó között, azonban tehervonatokkal.
Ezen a vonalon a mozdony egy 3800t-ás szénvonatot 6 ezrelékes emelkedőben problémamentesen megindított. Egy másik teszt során sík pályán egy 4000t-ás vonatot 200m után már 15km/h sebességgel húzott. A DC Vectron 80t öntömeggel és 5400 kW teljesítménnyel rendelkezik.
Svédországban az AC 193 923-as Vectron egy 6km hosszú, 10 ezrelékben fekvő szakaszon egy 2300t-ás vonatot 40km/h sebességgel vonatott. A téli körülmények között lezajlott kísérletek után (lásd alanti Hsz) a mozdony ideiglenes engedélyt kapott a svéd hálózatra. A mozdony jelenleg Göteborg és Sundsval között dolgozik.