Na és még egy hozzászólás ABS-hez. én ABSsel kértem a kocsit és mondhatom egyátalán nem bántam meg. de igaza van exbravanak: az ABS -mint tudjuk- inkább visszafogja a fékhatást annak érdekében, hogy a kerekek meg ne csússzanak, hanem inkább gördüljenek. mert ügye, ha gördül akkor irányítható és a tapadási súrlódás is nagyobb.
én persze az elején úgy gondoltam : ha már van ABS akkor használom is! és mindíg ráfékeztem egy nagyot, hogy halljam "az ABS hangját" de ez nem jó recept minden esetre!
nézzük a következő példát:
ha 20kmh-ről jeges úton 10kmh ra kell lelassítani, akkor ezt három félen módon lehet:
1. satufékkel abs nélkül
2. satufékkel abs-sel
3. motorfékkel
első eset: szépen elcsúszol tova, ahelyett hogy megállnál.
második: irányítható marad a kocsi, de az abs-sel csökkentett fékerő miatt hosszú a fékút (rövidebb mint az első esetben)
harmadik eset: a motorfékkel és tapadó gumikkal leggyorsqabb a lassulás!
Mindemellett a vészfékezés esetén bizonyított előnye és a fékezés közbeni kormányozhatóság megtartása miatt mindenképp ABS es kocsit KELL venni, ha már újat veszel...
Na egy kis hozzászólás az ABS-hez. Mielőtt bárki azt állítaná hogy rövidebb a fékút vagy jobban meg lehet állni abs-sel az tévedésben van. Az abs csak arra jó hogy irányítható marad az autó síkos úton.Mi sima havon kipróbáltuk mindkettőt az abs nélküli nyert mivel tolta a havat a kerekek alatt. A csúszos uton majdnem ugyanolyan féktávot vettek ( Nem csutka fék) normál megállás. Viszont vészfékezésnél az abs nyert mivel irányítható maradt az autó. És ezt mint autószerelő állítom. Lehet velem vitatkozni de ezek a tények. Jé egy kisregényt irtam. De hát olvasni jártok ide. Már csak 30 nap és én is talicskázok. Milyen motorolajat irnak elő a dci motoroknak?
Még csak annyit :-) a kötelező ABS-el kapcsolatban amit én olvastam, hogy ez egy EU-s bizottság javaslata a sok közül, de a döntés még nincs napirenden.
Magánvéleményem, hogy amíg a légzsák nem kötelező addig az ABS minek, az sem csodaszer, egy kiegészítő, mely van mikor hasznos van mikor nem.
Vannak autós szakmai berkekben olyan nézetek, mely szerint eddig még nem bizonyított, hogy csökkentek volna a balesetek számai vagy azok súlyossága az ABS-nek köszönhetően.
Azt gondolom tudjátok, hogy bármilyen autó árának a beállítása nagyrészt marketinges feladat, tehát csak másodsorban függ mindenféle adó és valutaárfolyamoktól.
Elsősorban a piaci pozícionálástól és a versenytársak árszintjétől függ.
Tehát amikor pl. a Seat már az EU csatlakozás szlogennel hirdet árcsökkentéseket és a Kalosnak is lefelé kúszik az ára akkor nehezen eladható egy esetleges árnövekedés.
Valamint Thaliánál elég érdekes lenne, hogy melyik Eu-s autótípushoz hasonulnának, referenciamodell nem lévén.
Arról se feledkezzünk el, hogy jelenleg az EU-n kívüli országokból érkező autók vámja 20 vagy 25 százalékos ( most nem emlékszem pontosan ), a csatlakozás után ez a mérték 10 százalékra csökken ( remélhetőleg, hiszen a jelenlegi tagországokban ennyi a vám az Unión kívülről érkező autókra ).
Tehát még elvileg árcsökkenés is indokolható lenne.
Persze Mo.-n élünk itt bármi lehetséges lásd regisztrációs adó, addig járatta mindeki a pofáját míg az összes tétel emelkedett az eredeti tervezethez képest.
Más: nálam, céges netnél nem nagyon szokott napközben rendetlenkedni a hozzáférés a fórumhoz, azt hogy este mi van azt nem tudom.
Szia!
Azt, hogy valóban egyforma a probléma nem tudom, de a jelenség valóban hasonló, de szerintem ez nincs összafüggésben a motorleállással.Tehát en aggódj! Nekem most már még rosszabb, ha alapjáraton a féket benyomom. Rettenetes a hangja. Amikor a szervizben prezentáltam azt mondták, hogy tűréshatáron belül van. Ha meg tudták csinálni azért kiváncsi lennék, hogy mi volt a baja, ha valóban megszünt a probléma.
Én is erre tippelek, mert nekem már volt hasonló,igaz nem Thaliával hanem W Poloval, állítólag csak a hang kellemetlen, és még nagyon sokat elmegy így, de ha átvizsgálásra mész, feltétlenül mutasd meg, és ne hagyd magad, hogyha azt mondják, ennek nincs jelentősége, meg csak a burkolat zörög, vagy ők nem hallják stb. A varázsszó, hogy kinyomott kuplungnál megszűnik!
nálam is 512 kábelnet, tényleg katasztrófa
szerintem halott ötlet a klub honlapján saját fórumot kitenni, úgyis mindenki ide ír, nem? hangsúlyozom, tévedhetek :)
(és gondolom többen is írnak más fórumokra és nem csak erre)
Szíjas ... legalábbis a karbantartási füzet szerint azt kell 120ekm-enként vagy 5 évente cserélni ... :-))
fó-RUM: Az ötlet nem rossz, de gondolom ennek megvannak a technikai feltételei, progik, tárméret, jogok(?) ... Nomeg mi lenne az eddigi hozzászólásokkal, illetve az azokban felhalmozott sok-sok hasznos információval?
Én csak most jöttem át hozzátok nem akarok tanácsokat osztogatni de nem gondolkoztatok rajta, hogy a saját honlapotokon kellene fórumot csinálni. Csak azért gondoltam erre mert ez az index egy gyalázatos oldal. Néha alig lehet fellépni rá pedig 512k adsl-lel nyomom. Mint kiderül a nevemből egy fiat brava tulajdonosa vagyok és eddig a fiatosoknál nyomtam és ott nagyon jól müködött a dolog. Viszont április 23.-tól már közétek szeretnék tartozni. Bocs nem akartam regényt írni csak megint felhúztam magam az index fórum lassúságán. Vagy csak nálam ilyen szar?
Helló Korl és Mindenki!
Az a véleményem,hogy vagy a nyelestengely csapágyazása,vagy a kinyomócsapágy adhatta fel,és ezért nem zörög kinyomott kuplungnál,mivel ekkor megfeszül.
Én személy szerint biztos hogy megemlíteném!
-A válasz lehet hogy az, hogy vidd majd vissza ha a kuplungal gond van!
Egetverő probléma nem volt vele. Gyakorlatilag megbízhatónak mondható, az előforduló apróbb hibák máshol is megjelennek. Legalábbis engem még nem hagyott ott sehol.
Ultravox:
A dCi érzékeny a naftára. A klubpetroltól meg a tesco gazdaságos gázolajtól félek. A MOL-lal megy, a Shell tabu lett (nem tettek bele télen dermedésgátlót az állatok, és ez két különböző autónknál kijött (Toyota Hiace, Thalia dCi).
A Klubpetrolra akkor akadtam ki, amikor megláttam az egyik kútjukat Miskolcon az Egyetemváros felé. Egy ősrégi, ÁFOR-os időkre hajazó kút, és szerintem a tartályokat nem cserélték ki. Én nem próbálnám ki, hogy mennyi üledék lehet benne... Szóval a dCi-nél nem érdemes trükközni a gázolajjal, még a teherautósoktól sem (a fent említett üledék miatt). SZVSZ per pill a MOL a legmegbízhatóbb nafta ügyileg, bár ebben az országban már bárhol bele...nak a gázolajba és vizezik a benzint (OMV (ex-Aral) kút a Váci úton, Nekik köszönhetően megállt alattam a csereautónak kiadott Twingo. Szerencse, hogy magáhoztért...)
Hát reménykedjünk, hogy nem emelkedik az ára mert csak év vége fele terveztem talicskát venni :)
Inkább még gyűjtögetek, nem jó nagyon tartozni ki tudja mi lesz később :(
Tankolni én már tankoltam a TESCO benzinkutnál, egyébként Klub Petrolnál szoktam. Nálam nem volt gond, bár a kocsim még nem Thalia hanem Merc 240D :) Remélem nem érzékeny a DCI az ilyen üzemanyagokra.
Bár apám meg van róla győződve, hogy ha ausztriában tankolunk akkor sokkal jobban megy a kocsi (Merci) és kevesebbet fogyaszt. Szerintem nem.
A próféta szóljon belőled!
Már csak azért is, mert attól rettegek, hogy májusban gondolnak egyet, és az autóm átvétele előtt 1 héttel közlik, hogy ja, kicsit emeltük az árat.
Sajnos ezt a szerződés alapján megtehetik.
A május 1 utáni kötelező ABS-ről a kereskedő állítólag tőlem hallott először, szerinte ez nem valószínű. Pedig ez egyik internetes lapon (azt hiszem a vezess.hu-n) egy cikkben tényként említették. Ti mit tudtok róla?
Szerintem a thalia ára nem fog emelkedni semmit,majd az eu-n belüli árkiegyenlítő törekvések miatt fog nálunk ill.az olcsóbb piacokon növekedni a kiskocsik ára.Ugyanis nálunk állítólag jóval olcsóbbak a kiskocsik mint ny-európában,és az eu szerint,az eu-n belül egy típus ára max.5%-ban térhet el egymástól maximálisan.De a lényeg,a talicskát az eu-ban nem forgalmazták,tehát nincs semmiféle árkülönbözet,ezért elvileg áremelés sincs,Egyébként a többi kiskocsinál,sem egyből lesz áremelés,hanem 1-2 éven belül,sőt még a kötelező abs sem lefutott ügy.
Kicsit én is elmerültem az üzemanyag kérdésében!De csak egy valamit nem írt senki! Tankolt már valaki az új Megaáruházak benzin-gázolajtöltögető részlegében???
Mert bárhogy számolom a 198,- Ft-os gázolaj árával 13 tankolás és ajándék tank üzit spóról az ember... Na de a minősége???? Az itt a kérdés....
Mi lesz a Thalia árával május 1-től (EU)?
Szerintetek nagyon fog emelkedni? Érdemes most inkább nagyobb hitelbe vernie magát az embernek vagy csak a kereskedők mondogatják, hogy most legyen nagy forgalmuk?
igen, általában a szhbattai finomítóból terítik a naftát, ezért gyanús nekem, ha egy adagolót 2szer kellett már cserélni: nem a határ menti (-túli) román "gázolaj" a lúdas?
Az én infóim szerint is minden kúthoz MOL gázolajat szállítanak. Kivétel az OMV, mert az osztrák üzemanyagot forgalmaz (én kizárólag ott tankolok), illetve a Klubpetrol és a TESCO, ahova általában Csehországból hozzák az üzemanyagot (vagy ahol éppen a legolcsóbb a nagyker ára).