Na még az abs-hez. "Pánikfék" Nagy sebességnél az elektronika kikapcsolja az abs-t ha belesatuzol. Pontosan a jobb fékhatás érdekében. Most ne gyertek a csúszós úttal ott nem megy senki 140-nel.
ne hidd el.
az okos tvben azt mondták, a reg adót csak akkor kezdik alkalmazni, amikor az unios csati miatt a belső vám megszínik, ennek a "pótlására" találták ki.
sőt egyesek (kormány és tsai) azt mondják ez egyes típusok esetében még kevesebbre is kijöhet.
minden kereskedő azt mondja, hogy x időn belül rendeld meg mert már nem lesz többet ilyen lehetőséged...
kereskedők, alapból nem szabad nekik hinni.
ha pl kiválasztasz egy színt akkor rögtön ki fog derülni a számítógépből, hog ymár csak egy-ekttő van belőle az országban, úgyhogy gyorsan dönts:))) (ilyenkor ne ess kétségbe, egy hét múlva lesz megint.
"az ABS -mint tudjuk- inkább visszafogja a fékhatást"
ez így nem igaz, sőt: a fékhatást növeli, a féktárcsákra/dobokra átadott erőt pedig szabályozza (csökkenti-engedei periodikusan).
persze, hogy normál megállásnál nincs jelentősége, ugyanis ekkor nem is működik, csak satu esetén, amikor a normál kerék blokkolna, akkor az ABS csúszáshatáron tartja a kereket, így a fékhatás a lehető legoptimálisabb.
havon a hó tolása csak egy röpke másodpercig müxik, amíg maga alá nem gyűr a kerék annyi havat ami már (kerék-fagyottkeményhó-jegesaszfalt) szépen siklik mint kori a jégen, csak a guminak nincs éle.
ABS fog nyerni ha satuzol, havon és nyáron és esőben is!!!
Én most vettem a szüleim Opeljébe ROWE olajat.
Synt RS 5W-40i
Ez elég komoly (www.rowe.hu)!
Ezen a címen megtalálható az elérhetőség is.
Ja igen!
5l = 8703Ft BRUTTÓ
Ha a Porsche-ba megfelel...
Még egy pillanatra....
Az előremenetben csak akkor müködik, ha egy mellékelt kis zsinórkacsolóval (vagy más kapcsolóval) bekapcsolod. Ez macerás, meg a nejem úgy is elfelejti bekapcsolni. A tolatásnál a tolatólámpa indítja.
Írtatok itt valami olyasmit, hogy az autó 5-7 km-re gyorsulásánál van valamilyen jel ami zárja az ajtókat. Kérdezd meg van a lehetőség arra, hogy valami hasonló jellel automatizálni lehessen az előre beparkolást.
Most téptem meg a skodám első köténylemezét egy rohadt magas járdaszegélynél. Ilyen esetben hasznos lenne. (csak 5mm volt a magasságkülömbség)
Ird meg tudtak-e valamit javasolni.
Elöre is kösz.
Én is ugyanezeken gondolkoztam három hete, szerintem ABS-t nem fogsz ajándékba kapni. (Esetleg egy szőnyeggarnitúra? :) )Tényleg gondold meg, mert a 16 szelepes úgy láttam csak 100 egynéhánnyal kerül többe, és nem csak annyival lenne jobb! (Persze ha nincs, az is nagyon sok pénz!) Már nincs az az akció, hogy az Azure-ban ingyenklíma van?
Nem irigyellek, de örülök, hogy ennyivel megúsztad. Én két alternatívát látok helyből:
- ő csak akkor fog jól járni, ha Te állítod magadról, hogy hibás vagy, Te okoztad a kárt. Ebben az esetben Neked ugrik a bónusz, a casco-d fizeti a Te károdat
- a másik, számomra ésszerűbb alternatíva: ő a hibás, a Te károdat rendezik. Az ő további sorsa nem rajtad múlik ebben az esetben.
Más ötletem nincs így hirtelenjében, de a Totalcar jogi szakértőit is meg lehet kérdezni, csak kérdéses, hogy mennyi idő alatt érkezik meg a reakció.
Most egy kis történet következik a csúszós útról, az esőről, a Polo-ról és a Thaliáról -meg az ABS-ről.
avagy -amolyan közszolgálati stílusban:
A Thalia közelharcban K.O.-val nyert a kihívó Polo ellen.
Hát igen! Mázlim volt!!!
Egy kicsit elmászott a lökhárítóm jobb eleje. Remélem, más nem tört(ént). Ezt most este nem tudom megállapítani.
A Polo eredményjelzőjén pedig egy gazdasági totálkár. Vezető oldali ajtó, A- és B-oszlop tetőlemez, szélvédő csere, fényezés -minimum.
Nem állt meg a mackósajt-táblánál.
És én sem, dacára az ABS-nek. Lehet, hogy most jobb lett volna, ha nincs... Ki tudja.
Szerintetek hogyan intézzem a dolgot?
Tanúm, címem, telefonszámaim, betétlapom van, de az ellenfélnek nincs Casco-ja. Ez kb. 1MFt-ba fog neki kerülni. Van valami megoldás, hogy ő se járjon rosszul?
Én csak azt szeretném, hogy legyen jó a Dyna -megint.
Valószinüleg máshol is van, néhány hónapja akciós volt. (~17e) 7e körül volt 2 érzékelös is, az csak sípolt. Kipróbálam beépítés nélkül, jól muzsikált.
A kocsim ápr 09 körül jön, abba akarom beépíttetni, a pécsi szerviz (Nyitrai) bevállalta.
HI DOHONYIZ !
Próbálkozz + vele, de erősen +lepne, ha összejönne. Gondolj bele, ugyanvajh miért is adna akárkinek a kereskedő a jármű értékének 14%-át jelentő ajándékot?! Úgyegyébként a 16 szelepes(?) jobban megy és kevesebbet is iszik állítólag. Legalábbis, ha a gyári adatokat átlagolod. Persze ez pt. függő, tudom jól.
Bocs! Véletlenül elküldtem.
Négy hátsó, két első, grafikus világító LCD kijelző az autó körvonalrajzával, méter cm kijelzés, 1,5m - 40 cm között 3 féle hang jelzés. 40 cm-nél nagyon vinnyog.
Importőr: GLOBAL Export-import KFT. 1149 Budapest Angol u. 36.
Még jó, hogy most csak az emléma esett áldozatul ...
Próbáld meg itt: (1)339-8207, (30)9425-297
forrás: dCi (6250 hsz):
Sziasztok,
Nem reklám végett, de nekem sok segítséget adtak. Pl. gyári üzemanyagszűrő 1.5 dCi-hez 5.000 Ft.
Cseréltessetek márkakereskedésben. Utána döbbeni fogtok.
Citroen, Peugeot, Renault autoalkatrész szakbolt:
XIII Katona József u. 24.
Sajnos megint előjött az ovis stílus a környékünkön... tegnap este elvitték a Renault első emblémát a SÜSÜ-ről! Tudja valaki véletlen, hol lehetne aránylag olcsón hozzá jutni??
A motorháztető alatt, szemből nézve jobboldalon egy kb. tíz (öt)forintos átmérőjű kerek micsoda; amelyik piros (nagyonnarancssárga)gumiborítással bír. Ezt kell benyomni az áramkör visszakapcsolására!
Na és még egy hozzászólás ABS-hez. én ABSsel kértem a kocsit és mondhatom egyátalán nem bántam meg. de igaza van exbravanak: az ABS -mint tudjuk- inkább visszafogja a fékhatást annak érdekében, hogy a kerekek meg ne csússzanak, hanem inkább gördüljenek. mert ügye, ha gördül akkor irányítható és a tapadási súrlódás is nagyobb.
én persze az elején úgy gondoltam : ha már van ABS akkor használom is! és mindíg ráfékeztem egy nagyot, hogy halljam "az ABS hangját" de ez nem jó recept minden esetre!
nézzük a következő példát:
ha 20kmh-ről jeges úton 10kmh ra kell lelassítani, akkor ezt három félen módon lehet:
1. satufékkel abs nélkül
2. satufékkel abs-sel
3. motorfékkel
első eset: szépen elcsúszol tova, ahelyett hogy megállnál.
második: irányítható marad a kocsi, de az abs-sel csökkentett fékerő miatt hosszú a fékút (rövidebb mint az első esetben)
harmadik eset: a motorfékkel és tapadó gumikkal leggyorsqabb a lassulás!
Mindemellett a vészfékezés esetén bizonyított előnye és a fékezés közbeni kormányozhatóság megtartása miatt mindenképp ABS es kocsit KELL venni, ha már újat veszel...
Na egy kis hozzászólás az ABS-hez. Mielőtt bárki azt állítaná hogy rövidebb a fékút vagy jobban meg lehet állni abs-sel az tévedésben van. Az abs csak arra jó hogy irányítható marad az autó síkos úton.Mi sima havon kipróbáltuk mindkettőt az abs nélküli nyert mivel tolta a havat a kerekek alatt. A csúszos uton majdnem ugyanolyan féktávot vettek ( Nem csutka fék) normál megállás. Viszont vészfékezésnél az abs nyert mivel irányítható maradt az autó. És ezt mint autószerelő állítom. Lehet velem vitatkozni de ezek a tények. Jé egy kisregényt irtam. De hát olvasni jártok ide. Már csak 30 nap és én is talicskázok. Milyen motorolajat irnak elő a dci motoroknak?