Sajnos, amit leírtál már nincs így! Eddig valóban létezett és működött ez az eljárás, de jogszabályt módosítottak, valahogy úgy, hogy a te felelősséged, hogy kinek adod kölcsön az autódat és hogy hajtod be rajta a büntetést. De tényleg sokszor nem jön soha a kép, állítólag az nem jó nekik, ha több autó is rajta van, és még takarják is egymást, mert ilyenkor nem bizonyítható egyértelműen ki ment mennyivel!
Nekem már kialakult az a feltételes reflexem az M1-M7 bekötőn ill. újabban a Budaörsi leágazáson pont a Baumgartner előtt, hogy a türkizkék színre ill. a Skoda Favorit márkára a fékre lépek.
Köszönöm a jó ötletet. Nem állítottak meg, és ha ki fogják küldeni a papírt, élek jogommal, amire felhívtátok a figyelmemet. Egyébként rám jár a rúd, 1 hét alatt háromszor mértek be, ebből egyszer meg is állítottak. Csak a rendőrök jóindulatán múlt, hogy nem ugrott a jogosítványom. (Sajnos a sebességmérő ugrott előtte - jelentősen).
Már "csak" másfél hónap és meglesz végre a Thaliám. Már előre gondolkodom, és ilyen kérdések merültek fel bennem:
- Melyik biztosítót válasszam? Ami árban és a kapott infok alapján is jónak tűnik, az az Union és az Allianz. Ti melyiket javasolnátok? /Casco és Kfgb/
- Érdemes riasztót + váltózárat is beszereltetni, vagy elég csak a riasztó?
- Nektek mennyi idő volt amíg megszoktátok az új autót? És milyen autóitok voltak előtte? Nekem egy ősrégi Audim van, és ahhoz képest már a Thalias próbaút is furcsa volt kicsit, de nagyon jó is egyben :-)
Sajnos ha egy autót elvisznek az így is meg úgy is ráfizetés! Na de a poénkodás helyett:
Ha minden kritériumnak megfelelsz nem a biztosítóval van az igazi gond!
Meg van mind a 2 kulcsod a befizetett csekjeid / casco, banki részlet, rendörségi feljelentés / bemész a biztosítóhoz és innentől kezdve megy minden a maga útján! Nem kell a nyakukra járni érdeklődni a folyamat megy! Egy alaklmat kivéve, hogy megbíznak a biztosítók egy magánnyomozó céget, hogy ellenörizzék a dolgokat, a kulcsok eredetiségét, "nem lett másolva" s keresztkérdésekkel bombáznak nem történt -e önlopás! Kb 2 hónap után megkapja az ember a rendörségi papírt amiben közlik a nyomozás megszüntetését! A papirral be a biztosítóhoz s 2-3 héten belül minden lezajlik! Az én esetemben a vételhez viszonyítva 50000 Ft-al értékelték a kocsit kevesebbre mint a vételi ár..Ami még szerintem aránylag korrekt! Viszont, hogy egész biztosítási évre ki kellett fizetni a casco díját + a banknak a nyomozás lezárásáig az esedékes törlesztő részletet!Hááát ez nem volt valami korrekt! Szám szerint a kb 1,1-1,2 M befizetett összegre kaptam 463 vagy 483E ft-ot!
Megjegyzésként annyit még nem is igazán itt van a nagy bukta, ezt a bankosok mondták, mert én kaptam pénzt de vannak olyan esetek amikor az autó névleges értéke és a befizetett pénz külömbsége eltérő és még a kedves ügyfélnek kell fizetni a bank felé s nem kap vissza egy megveszekedett forintot sem.....
Amennyiben csak fénykép készült és nem állítottak le utána, akkor nincs gond. A legtöbb esetben már ki sem küldik, ugyanis először csak egy nyilatkozatot kérnek, amiben közölnöd kell, ki vezette adott időben az autót. Mivel magad és családtagod ellen nem vagy köteles tanuskodni, így meg kell tagadni az információ szolgáltatást. Ami fontos, hogy mindenképpen vissza kell küldeni a papírt, de rávezetve a fentieket. Ezután gyakorlatilag elakad az ügy, mert innen nekik kell bizonyítani, hogy ki volt a sőför. Erre se pénz, se paripa, szóval itt véget is ér a dolog.
Sziasztok! :)
Tudom, volt már téma, de úgy érzem igazából még nem dőlt el a kérdés, hogy kell-e, illetve érdemes-e elvinni az új autót 3000 km után olajcserére?
Még ne vegyél mérget rá!Még jogszabálymódosítást is végrehajtottak, hogy a nagy átfutási idő miatt ki ne fussanak! Ha jól tudom 4 hónap a feljelentés max. átfutási ideje.
Biztos semmi esély? A fényképezős módnál talán minden második, harmadik kép sikerül csak (egynél több autó van a képen, homályos a rendszám stb.) Kb. 3 hónapja nálam is villant, és nem lett belőle semmi.
Ettől függetlenül az M1/M7 és M3 be és kihajtáskor fokozott figyelem és seb. korl. betartása :-). Az a ritkább amikor nem mérnek.
Mit fizetett a biztositó a lopásra? Részletes volt az ellopott autód? Azt hallottam, hogy kész ráfizetés, ha az uj autót ellopják, mert a biztosító nem fizet rendesen...
üdv: grevin
Sziasztok! Régóta esedékes lenne egy fénykép Iojkáról a weblapra. Ez tegnap el is készült az M7-s behajtójánál, egy fehér skodából. Amint megkapom a képet (és persze befizettem a gyorshajtásért esedékes büntetést) továbbítom a fényképet a weblapra. Üdv! És mindenkinek kellemes ünnepeket!
Előző levelemben el is felejtettem gratulálni, hogy végre jó autó gurul az utakon veled! Öszíntén megvalava sokszor előzéseknél eszembe jutott a történet, hogy egyik pillanatról a másikra megállt a kocsid.....
Sajna én önszántamból lettem 2. alkalommal is Thalia tulajdonos, merthogy az előzőt 2hónap 2 naposan elvitték a régi lakásunk elől....
De mivel sem árban sem felszereltségben nem találtam hasonló kocsit így maradt némi pénzünkből befektettünk egy másikba! Igaz az itt olvasottak alapján az 1.4 16V-os után az 1.5 DCi-t változtattam és mivel aránylag sokat megyek lassan 1 évesen 21000-nél járok így nem is bántam meg a döntésemet! Egy alakalmat kivéve mikor egy ökörkörikartárs emelkedőn felfelé gizdáskodott velem... és még mindig azt hittem 98 LE kocsi van a fenekem alatt... tévedtem...! De ezt leszámítva csak jót mondhatok....
A történetem hamarosan kész lesz. Igérem igyekszem, de ez az 1 év igen eseménydús volt, és szeretném a javát leírni, persze nem kisregény formában. Az 1.rész kész, de a 2.rész (A csere)ami gondolom számotokra érdekesebb még készül. Ha megvan jelzem (kitartás, pár nap!).
Gyap!
Te önszántatból vagy már 2.thalia tulaj?
dCi, Köny, ha szabad kérnem, ne szerénykedjetek azzal, hogy "egy másik szerviz", "egy másik autósbolt"... Írjátok ide nevét, hacsak nincs valami súlyos érv ez ellen.
Én jövő hónapban tervezem a 60as szervízt (még 1500 vissza van). Mindent én fogok vinni, csak a munkadíjat szeretném fizetni.. A dieselnél nem érdemes spórolni a gázolajszűrőn, mert a befecskendező rendszer eléggé borsos...
A pollenszűrőt nagyon könnye bele lehet rakni, csak 1 szürö kell hozzá, 1 éles kés, meg 1db 600 forintos műanyag fedél...
Én is pont ma léptem át a 61000-et, szóval szervízbe kellene menni.
Azt hallottam, hogy erősen javasolt a csere, de én is félek mindenfajta hozzányúlástól.
60.000-en kéne cserélni
- olaj + olajszűrő
- levegő és pollenszűrő (utóbbi nekem nincs)
- gázolajszűrő
- fékbetét (állapottól függően)
Az üzemanyagszűrő a Clioban (és Thaliában) is egy egybeöntött 4 lábú műanyag vacak az akksi bal felén. Állítólag q. drága 20e körül, ezért sokszor nem is cserélik.
Én a XIII kerben találtam egy Renault alkatrészboltot ahol ezt gyáriba 7e tudják adni.
Hadd kérdezzem meg melyik szervíz vállalta 32e-ért, mit cserélt és hogyan voltál megelégedve?
Szervíz alatt Ti ott maradtok az autó mellet, vagy kulcs lead x óra múlva vissza?
Elvileg cserélni kéne, de az is bent van a megjegyzések között, hogy ha nincs csere, akkor le kell ereszteni a vízet belőle. Nekem ez megtörtént. Érdekes volt, hogy 5 szervíz 5 féle árat mondott a 60000-es szervízre, a legdurvább a Renault Budapest volt, 80-90000 Ft körül...
Végül 32000 Ft lett egy másik Renault szervízben...
Nem, temperával ráfesteni :-))))
De egy kis gumiszegély + ablakfólia (a többi ablak is fóliázva) esetleg ablafelület hatású fólia segítségével nem lehetetlen megoldani. Csak egy kis kreativitás ...