Gyakorlatilag úgy derül ki a leghamarabb, ha kipróbálod.
- A Shellnél eleve szűrő, hogy szinte mindenhol átvágnak. Ha Te tankolsz, akkor is. (Idén nem volt dermedésgátló a Szentendrei úti mindkét Shell kútnál és ez két különböző autónál is kijött).
- MOL-nál csak akkor van bökkenő, ha virít róla, hogy száz éves a kút, még az ÁFOR építette, csak egyszerűen átmatricázták. (Pomázon volt ilyen, ott vizes volt a benzin. Azt a kutat elvileg teljesen felújították.)
- ÖMV-nél ott lehet bibi, ha ex-Aral kút volt, és abból is a rosszabbik. (Váci út, Toyota szalon mellett. A csere-twingo rendesen akadozott a benzinüktől, a lámpa vizes üzemanyagot jelzett.)
- A Klubpetrolos kutakat nem ismerem, de amit Miskolcon láttam az Egyetemváros felé vezető úton, az nem semmi. Egy múzeum maga alá csinálna a gyönyörtől, olyan régi a kút (erős ÁFOR-feeling). Megnézném, hogy mennyi melléktermék lehet az üzemanyagban a százéves tartályoktól.
- A külföldiek esetében passz-piros, Zsuga tankolt a szlovákoknál, kérdezd meg, hogy milyen.
Természetesen tisztelet a kivételnek. Amennyiben a fenti cégek be akarnának perelni, ezt a pénzt költsék inkább arra, hogy kiszűrik a rossz hírnevet okozó benzinkutakat a hálózatból... :))
Honnan tudjátok, hogy hol jó a gázolaj és hol nem?
Pl.: autóklub kút,mol,omw, osztrák benzinkutak, szlovák benzinkutak? Én ezeknél fordulok elő és gőzöm sincs melyik a jobb és melyik a rosszabb.
Hát az biztos, hogy egyedül a befecskendező-rendszert nem tervezték át balkáni körülményekre... Eddig még csak néhány alkalommal játszott csörgőkígyót, de tény, hogy kényes a naftára. 54000 km és még nem adta meg magát. Bár van egy félelmem, hogy nem lesz olyan tartós, mint egy zöldséges merci :))
Szerintem nem lesz bajod vele, csak figyelj oda, hogy hol tankolsz és ne spórolj a gázolajon, nem éri meg...
Na már nekem is csak 10 nap van hátra és jön a gép. Addig is próbáltam felhajtani valami ismeretséget a renaultnál. Hát sikerült is, a Baumgartner cégénél. Mint kiderült egy falumbeli dolgozik ott. Még mielött belekezdtünk volna az eszmecserébe megkérdezte milyen a kocsi tipusa. Mondom thália 1.5 dci. A válasz : Jól kibasztál magaddal. Figyelitek a renault szervizes mit mond. Kérdem miért. Válasz: Az nem kérdés hogy az 1.5 dci motor (clio,thalia,megane)elromlik, hanem az a kérdés, hogy mikor. Kérdés: Miért? Válasz: Nem bírja a magyar gázolajat és a befecskendező szelepet tönkreteszi. Mondom neki befizettem már. Válasz: Reménykedj. Végül is amit levontam a beszélgetésből az , hogy rengeteg diesel megy vissza hozzájuk. A szervízt azért nem nevezném meg mert nem hiszem hogy a fönökei értékelik a negatív kritikát. Rreménykedem.......................
Kérdésem, hogy a május 1-i thalákozó családira tervezett-e, főleg a gyerekek száma, mivel mi családostól mennénk, de csak akkor, ha a gyerkőcnek is lenne társasága (5,5 év).
Keréknyomás
Szerintem is jobb, ha 2,00 felett van. Nekem egyszer amikor a futóművel gond volt (1.thalia 1.4/8v), bedobták azt a trükköt, hogy 1.9-re vették (szerintük ez a gyári beáll.), de akkor meg nehéz volt kormányozni, bár tényleg nem dobott annyira a kocsi.
Hali !
Mikor felugráltak a téligumák a vasra(?), kis idő elteltével elgurultam a kútra, ahol kértem, hogy 10%-al többre fújják, mert ezt hallottam az okosoktól. A polgár minden további nélül elkövette a gyakorlatot, de közben megjegyezte? Na ez is rendesen fog pattogni az úton. És lőn. 1 7 után visszaálltam a 2.2, 2.0-ás presszúrára. :-)) Azóta is ehhez ragaszkodom. (1.5 dci) Köszönjük, jól érezzük magunkat.
Hanem! Tudja é valaki, hogy McGuard(?) kerékőrt hol lehet fellelni??? (A kollégámat izgatja a kérdés. Én gyárival oldottam +.) Köszi.
A guminyomásról általánosságban csak annyit, hogy még mindig jobb, ha a gumi egy kicsit túl van fújva, mint ha lapos lenne. Jobban pattog, keményebb, rossz a kanyarfekvése ugyan a kocsinak, de nem zabálja a gumit és biztonágosabb is, mint ellenkező esetben.
Ha lapos, az még a futóműnek sem jó.
Kb 5-10%-kal jobban kopik a gumi, ha a gyári keréknyomás alatt vagy, mint ha felette. (Természetesen a gyári beállításnál ideális a kopás is.)
Azért nem érdemes túlfújni sem, legfeljebb, ha tartósan megy az ember országúton, de akkor a nagy igénybevételtől amúgy is melegszik, és keményedik is.
A futóműről:
Az első szervíznél mondták, hogy csak a Thalicskánál, vagy 6 féle futómű beállítás van, ennek megfelelően szines pöttyökel jelölik a különböző rugókat. A teleszkópok is eltérnek.
Nekem Dynamique-om van. Panaszkodtam is a nagyon feszes beállításra, de ez van... Ennél a típusnál a kanyarstabilitásra mentek rá inkább.
Viszont sikerült eltalálni azt a beállítást, ami a remek budapesti utakon pár év alatt szétrázza a kocsit :(
Szerintem ez az oka a különböző keréknyomás értékekenek...
A minap olvasgattam a kocsi gépkönyvét, és megdöbbenve olvastam, hogy a keréknyomás adatok között micsoda különbségek vannak. Az 1.4 8V esetén normál használatban az első kerekekre 1,9, a hátsókra 1,8 Bar nyomást írnak. Ugyanez 16V esetén 2,2 és 2,0. Alig 1 hónapos a kocsi, így kiváncsi voltam, hogy gyárilag mire "lőtték" be a nyomást, így elgurultam egy olyan benzinkútig, ahol ezt ellenőrizhettem (apropó: észrevettétek pesten milyen kevés kútnál van légnyomás ellenőrző kompresszor?!). Nos a gumik mind a négyen 2,4Bar-ra voltak fújva! Gyors koorigálás, és mintha kissé lágyabb lenne az útfekvés! :-))
Tapasztalat? Miért e különbség a tipusok között?
Nekem az 1,8 kicsit kevésnek tűnik, bár jól megsasoltam mind a négy kereket és a "jó év" gumik így sem tüntek laposnak.
Nos, én az esztergomi Renault szalonban végeztettem el a 60000-es szervízt, 50 perc alatt megvolt, és végig az autó mellett voltam, figyeltem az eseményeket. A fékeket viszont egyáltalán nem nézték meg, pedig egy kis tisztítás biztos ráfért volna. Na mindegy, majd 90000-nél megnézetem, szerintem akkor már fékbetét csere is lesz. Amúgy meg voltam velük elégedve.
A gázolajszűrőre nekem mindenhol 30-35000 Ft-ot mondtak, de remélem, hogy a tisztítás is elégséges volt.
Hi Gabocsiga !!!!
Engem nagyon érdekelne a pollenszürő beszerelése, mert az enyémben nincs(1.5 Dci Authentiq+)ha tudnád illusztrálni képekkel,és hogy mit hol lehet beszerezniazt nagyon megköszönném, valszeg még egypár márkatárs is!!!!Ha jössz a thalira ott is jó lesz!
Üdv mindenkinek Nagya
Lehet, hogy igazad van, ezt a rádióban (Kossuth) hallottam kb. fél éve, ahol a riporter elmondta a szokásos eljárást: azt nyilatkozni, nem te vezettél hanem az apád, egyenesági rokonra nem teszel terhelő vallomást stb..
Erre a Főrendőr (ORFK Közlekedésmittudoménmi..)reagált, hogy ez nagy tévedés, mert elvileg kölcsön sem adhatnád meghatalmazás nélkül senkinek az autódat, és ez a szabály nem közlekedési esetekre van, különben is jogszabályt módosítottak....
Szóval ezt a saját fülemmel hallottam, de hogy mi a pontos háttere az engem is érdekelne.
Arról is beszéltek, hogy régen volt az a módszer, hogy nem veszed át a bírságot, aki ajtót nyit nálatok az nem ismer, nem tudja hová költöztél stb. Itt szintén módosítottak valami jogszabályt, és a nemtudom hányadik kísérlet után elkezd ketyegni, aztán az APEH-en keresztül behajtják, meg lefoglalnak dolgokat stb. Ezt is mondták, de lehet hogy ijesztgetés volt?
Wartburgos!
A helye megvan minden autóban, csak ki kell végni.Ugyanis még a klímásokban sincs mindegyikben berakva. Mondjuk ez érhetetlen, mert a klíma miatt mindenképen kellene a pollenszűrő. 1 jó éles késsel ki kell vágni csak a helyét. A műanyagfedél nem kerül sokba. Ja, meg kell hozzá még 3 lemezcsavar ami a fedelet fogja a helyére. Jövő héten szerzek olyan sprét, ami kimondottan a klímaradiátor tisztítására használnak. Még úgysem volt takarítva, és tudom hogy nem árt évenként 1x kipucolni...
Sajnos, amit leírtál már nincs így! Eddig valóban létezett és működött ez az eljárás, de jogszabályt módosítottak, valahogy úgy, hogy a te felelősséged, hogy kinek adod kölcsön az autódat és hogy hajtod be rajta a büntetést. De tényleg sokszor nem jön soha a kép, állítólag az nem jó nekik, ha több autó is rajta van, és még takarják is egymást, mert ilyenkor nem bizonyítható egyértelműen ki ment mennyivel!
Nekem már kialakult az a feltételes reflexem az M1-M7 bekötőn ill. újabban a Budaörsi leágazáson pont a Baumgartner előtt, hogy a türkizkék színre ill. a Skoda Favorit márkára a fékre lépek.
Köszönöm a jó ötletet. Nem állítottak meg, és ha ki fogják küldeni a papírt, élek jogommal, amire felhívtátok a figyelmemet. Egyébként rám jár a rúd, 1 hét alatt háromszor mértek be, ebből egyszer meg is állítottak. Csak a rendőrök jóindulatán múlt, hogy nem ugrott a jogosítványom. (Sajnos a sebességmérő ugrott előtte - jelentősen).
Már "csak" másfél hónap és meglesz végre a Thaliám. Már előre gondolkodom, és ilyen kérdések merültek fel bennem:
- Melyik biztosítót válasszam? Ami árban és a kapott infok alapján is jónak tűnik, az az Union és az Allianz. Ti melyiket javasolnátok? /Casco és Kfgb/
- Érdemes riasztót + váltózárat is beszereltetni, vagy elég csak a riasztó?
- Nektek mennyi idő volt amíg megszoktátok az új autót? És milyen autóitok voltak előtte? Nekem egy ősrégi Audim van, és ahhoz képest már a Thalias próbaút is furcsa volt kicsit, de nagyon jó is egyben :-)
Sajnos ha egy autót elvisznek az így is meg úgy is ráfizetés! Na de a poénkodás helyett:
Ha minden kritériumnak megfelelsz nem a biztosítóval van az igazi gond!
Meg van mind a 2 kulcsod a befizetett csekjeid / casco, banki részlet, rendörségi feljelentés / bemész a biztosítóhoz és innentől kezdve megy minden a maga útján! Nem kell a nyakukra járni érdeklődni a folyamat megy! Egy alaklmat kivéve, hogy megbíznak a biztosítók egy magánnyomozó céget, hogy ellenörizzék a dolgokat, a kulcsok eredetiségét, "nem lett másolva" s keresztkérdésekkel bombáznak nem történt -e önlopás! Kb 2 hónap után megkapja az ember a rendörségi papírt amiben közlik a nyomozás megszüntetését! A papirral be a biztosítóhoz s 2-3 héten belül minden lezajlik! Az én esetemben a vételhez viszonyítva 50000 Ft-al értékelték a kocsit kevesebbre mint a vételi ár..Ami még szerintem aránylag korrekt! Viszont, hogy egész biztosítási évre ki kellett fizetni a casco díját + a banknak a nyomozás lezárásáig az esedékes törlesztő részletet!Hááát ez nem volt valami korrekt! Szám szerint a kb 1,1-1,2 M befizetett összegre kaptam 463 vagy 483E ft-ot!
Megjegyzésként annyit még nem is igazán itt van a nagy bukta, ezt a bankosok mondták, mert én kaptam pénzt de vannak olyan esetek amikor az autó névleges értéke és a befizetett pénz külömbsége eltérő és még a kedves ügyfélnek kell fizetni a bank felé s nem kap vissza egy megveszekedett forintot sem.....
Amennyiben csak fénykép készült és nem állítottak le utána, akkor nincs gond. A legtöbb esetben már ki sem küldik, ugyanis először csak egy nyilatkozatot kérnek, amiben közölnöd kell, ki vezette adott időben az autót. Mivel magad és családtagod ellen nem vagy köteles tanuskodni, így meg kell tagadni az információ szolgáltatást. Ami fontos, hogy mindenképpen vissza kell küldeni a papírt, de rávezetve a fentieket. Ezután gyakorlatilag elakad az ügy, mert innen nekik kell bizonyítani, hogy ki volt a sőför. Erre se pénz, se paripa, szóval itt véget is ér a dolog.
Sziasztok! :)
Tudom, volt már téma, de úgy érzem igazából még nem dőlt el a kérdés, hogy kell-e, illetve érdemes-e elvinni az új autót 3000 km után olajcserére?
Még ne vegyél mérget rá!Még jogszabálymódosítást is végrehajtottak, hogy a nagy átfutási idő miatt ki ne fussanak! Ha jól tudom 4 hónap a feljelentés max. átfutási ideje.
Biztos semmi esély? A fényképezős módnál talán minden második, harmadik kép sikerül csak (egynél több autó van a képen, homályos a rendszám stb.) Kb. 3 hónapja nálam is villant, és nem lett belőle semmi.
Ettől függetlenül az M1/M7 és M3 be és kihajtáskor fokozott figyelem és seb. korl. betartása :-). Az a ritkább amikor nem mérnek.
Mit fizetett a biztositó a lopásra? Részletes volt az ellopott autód? Azt hallottam, hogy kész ráfizetés, ha az uj autót ellopják, mert a biztosító nem fizet rendesen...
üdv: grevin
Sziasztok! Régóta esedékes lenne egy fénykép Iojkáról a weblapra. Ez tegnap el is készült az M7-s behajtójánál, egy fehér skodából. Amint megkapom a képet (és persze befizettem a gyorshajtásért esedékes büntetést) továbbítom a fényképet a weblapra. Üdv! És mindenkinek kellemes ünnepeket!
Előző levelemben el is felejtettem gratulálni, hogy végre jó autó gurul az utakon veled! Öszíntén megvalava sokszor előzéseknél eszembe jutott a történet, hogy egyik pillanatról a másikra megállt a kocsid.....
Sajna én önszántamból lettem 2. alkalommal is Thalia tulajdonos, merthogy az előzőt 2hónap 2 naposan elvitték a régi lakásunk elől....
De mivel sem árban sem felszereltségben nem találtam hasonló kocsit így maradt némi pénzünkből befektettünk egy másikba! Igaz az itt olvasottak alapján az 1.4 16V-os után az 1.5 DCi-t változtattam és mivel aránylag sokat megyek lassan 1 évesen 21000-nél járok így nem is bántam meg a döntésemet! Egy alakalmat kivéve mikor egy ökörkörikartárs emelkedőn felfelé gizdáskodott velem... és még mindig azt hittem 98 LE kocsi van a fenekem alatt... tévedtem...! De ezt leszámítva csak jót mondhatok....