nagya2!
A műanyag fedél 214,- forint, ma kérdeztem meg.
A menetirány szerinti jobb oldali burkolatot kell felszedni, és már látod is hogy hova kellene beszerelni. A helye meg van,adja is hogy hol kell kivágni. Csak pollenszűrőt kell venni, és berakni. Én tavaly keresgéltem utángyártott szűrőt, akkor még nem nagyon volt. végül is vettem 2 fajtát. Az 1ik 2 darabból van, a másik 1ben. Azt amelyik egyben van elég körülményes befeszegetni.Gyárit még nem láttam ezért nem is tudok róla mit mondani..
Most jártam thalia után kérdezősködni a helyi kereskedőnél (Sopron) és érdekes dolgot mondott a dci-s motorról, hogy volt egy ügyfelük aki Csornán tankolt a klubpetrolnál és tönkrement a motor az üzemanyag miatt. Számlát elrakta, videon rajta volt a tankolása és a kut átvállalta a kárt.
Én meg mindig ott tankolok... Ha thaliam lesz (remélhetőleg nemsokára) akkor hol tankoljak? :)
A "zöldséges mercimnek" ez a diesel jó volt :)
Amúgy árnak 1.5 dci Azure-ra (limitált) 2.7-et mondott. Ebből még tudok alkudni?
A biztosito majdnem mindegy, egy kutyak... amelyik neked szimpatikusabb.
Hmm, hat szerintem a mechanikus es az elektronikus vedelem egyutt, tobbet errol az autolopas topicban...
Megszokas? hat nem tudom, en 12 eves korom ota mindent vezettem, aminek kettonel tobb kereke van, nekem kellett kb. 2 het, de ez ugy is egyen fuggo...
Na, mese rolunk: Nathalia a legszebb, megkapta a valtozar melle az elektronikus vedelem elso lepcsojet is, laza 3 oras meloval... igy mar kezdem nyugodtan magara hagyni...
Az elso atlag fogyink is meg van, 7,6/100km, ami szerintem igen jo, foleg, hogy a fele varos es most tartunk 923 km-nel... Ennyi tortent velunk... mindenkinek jo autozast ebben a szep idoben!
29000 km És először ARAL-nál, aztán OMW-nél( ugyanannál az ex-ARAL-nál) a Fehérvári út-Kondorosi sarkán, és semmi baja (elvileg:))
Más, most megyek az autóért Fótra, 30e-es szervíz, pollenszűrő csere, és klímafertőtlenítés, valamint sajna egy izzítógyertya csere idő előtt kicsit 43 760 a vége.
Nagyon rendesek voltak, mivel fiatal autó, kevés km, és nem most kellett volna cserélni a gyertyát ezért 80%-ot átvállaltak a csere árából.
Én 62000 vagyok, ennek harmadát JET kútnál, harmadát Total kútnál a többit össze vissza tankoltam. Én egy kanyi különbséget sem éreztem a dízel üzemanyagok között. Az árat leszámítva.
Jól tudom, hogy a Shell és OMV kivételével mindenki MOL naftát adalékol a saját íze szerint. De lehet, hogy az első kettő is.
A baj inkább az, hogy k...a drága az üzemanyag a sok adótól:-))))
Én mindig a Klubpetrolnál tankolom 1,5dCi Cliomat, immár 62000 km óta. Szerintem semmivel sem rosszabb az ott kapható gázolaj, mint mondjuk egy MOL vagy ÖMV kútnál, és 10 Ft-tal olcsóbb is...
A JET kimaradt a mókából. Kedvesek, rendesek, a naftától egy ideig jobban megy az autó, aztán 1-2 hónap után erős romlás áll be. Szerintem ezek után kellett nekem a tisztító folyadék...
(Ez is kijött a család két autójánál, mint a Shell kihagyott dermedésgátlója... Csodálkoztunk, hogy miért van olyan hangja mindkét autónak, mintha egy ARO-ban ülnénk... :)
Gyakorlatilag úgy derül ki a leghamarabb, ha kipróbálod.
- A Shellnél eleve szűrő, hogy szinte mindenhol átvágnak. Ha Te tankolsz, akkor is. (Idén nem volt dermedésgátló a Szentendrei úti mindkét Shell kútnál és ez két különböző autónál is kijött).
- MOL-nál csak akkor van bökkenő, ha virít róla, hogy száz éves a kút, még az ÁFOR építette, csak egyszerűen átmatricázták. (Pomázon volt ilyen, ott vizes volt a benzin. Azt a kutat elvileg teljesen felújították.)
- ÖMV-nél ott lehet bibi, ha ex-Aral kút volt, és abból is a rosszabbik. (Váci út, Toyota szalon mellett. A csere-twingo rendesen akadozott a benzinüktől, a lámpa vizes üzemanyagot jelzett.)
- A Klubpetrolos kutakat nem ismerem, de amit Miskolcon láttam az Egyetemváros felé vezető úton, az nem semmi. Egy múzeum maga alá csinálna a gyönyörtől, olyan régi a kút (erős ÁFOR-feeling). Megnézném, hogy mennyi melléktermék lehet az üzemanyagban a százéves tartályoktól.
- A külföldiek esetében passz-piros, Zsuga tankolt a szlovákoknál, kérdezd meg, hogy milyen.
Természetesen tisztelet a kivételnek. Amennyiben a fenti cégek be akarnának perelni, ezt a pénzt költsék inkább arra, hogy kiszűrik a rossz hírnevet okozó benzinkutakat a hálózatból... :))
Honnan tudjátok, hogy hol jó a gázolaj és hol nem?
Pl.: autóklub kút,mol,omw, osztrák benzinkutak, szlovák benzinkutak? Én ezeknél fordulok elő és gőzöm sincs melyik a jobb és melyik a rosszabb.
Hát az biztos, hogy egyedül a befecskendező-rendszert nem tervezték át balkáni körülményekre... Eddig még csak néhány alkalommal játszott csörgőkígyót, de tény, hogy kényes a naftára. 54000 km és még nem adta meg magát. Bár van egy félelmem, hogy nem lesz olyan tartós, mint egy zöldséges merci :))
Szerintem nem lesz bajod vele, csak figyelj oda, hogy hol tankolsz és ne spórolj a gázolajon, nem éri meg...
Na már nekem is csak 10 nap van hátra és jön a gép. Addig is próbáltam felhajtani valami ismeretséget a renaultnál. Hát sikerült is, a Baumgartner cégénél. Mint kiderült egy falumbeli dolgozik ott. Még mielött belekezdtünk volna az eszmecserébe megkérdezte milyen a kocsi tipusa. Mondom thália 1.5 dci. A válasz : Jól kibasztál magaddal. Figyelitek a renault szervizes mit mond. Kérdem miért. Válasz: Az nem kérdés hogy az 1.5 dci motor (clio,thalia,megane)elromlik, hanem az a kérdés, hogy mikor. Kérdés: Miért? Válasz: Nem bírja a magyar gázolajat és a befecskendező szelepet tönkreteszi. Mondom neki befizettem már. Válasz: Reménykedj. Végül is amit levontam a beszélgetésből az , hogy rengeteg diesel megy vissza hozzájuk. A szervízt azért nem nevezném meg mert nem hiszem hogy a fönökei értékelik a negatív kritikát. Rreménykedem.......................
Kérdésem, hogy a május 1-i thalákozó családira tervezett-e, főleg a gyerekek száma, mivel mi családostól mennénk, de csak akkor, ha a gyerkőcnek is lenne társasága (5,5 év).
Keréknyomás
Szerintem is jobb, ha 2,00 felett van. Nekem egyszer amikor a futóművel gond volt (1.thalia 1.4/8v), bedobták azt a trükköt, hogy 1.9-re vették (szerintük ez a gyári beáll.), de akkor meg nehéz volt kormányozni, bár tényleg nem dobott annyira a kocsi.
Hali !
Mikor felugráltak a téligumák a vasra(?), kis idő elteltével elgurultam a kútra, ahol kértem, hogy 10%-al többre fújják, mert ezt hallottam az okosoktól. A polgár minden további nélül elkövette a gyakorlatot, de közben megjegyezte? Na ez is rendesen fog pattogni az úton. És lőn. 1 7 után visszaálltam a 2.2, 2.0-ás presszúrára. :-)) Azóta is ehhez ragaszkodom. (1.5 dci) Köszönjük, jól érezzük magunkat.
Hanem! Tudja é valaki, hogy McGuard(?) kerékőrt hol lehet fellelni??? (A kollégámat izgatja a kérdés. Én gyárival oldottam +.) Köszi.
A guminyomásról általánosságban csak annyit, hogy még mindig jobb, ha a gumi egy kicsit túl van fújva, mint ha lapos lenne. Jobban pattog, keményebb, rossz a kanyarfekvése ugyan a kocsinak, de nem zabálja a gumit és biztonágosabb is, mint ellenkező esetben.
Ha lapos, az még a futóműnek sem jó.
Kb 5-10%-kal jobban kopik a gumi, ha a gyári keréknyomás alatt vagy, mint ha felette. (Természetesen a gyári beállításnál ideális a kopás is.)
Azért nem érdemes túlfújni sem, legfeljebb, ha tartósan megy az ember országúton, de akkor a nagy igénybevételtől amúgy is melegszik, és keményedik is.
A futóműről:
Az első szervíznél mondták, hogy csak a Thalicskánál, vagy 6 féle futómű beállítás van, ennek megfelelően szines pöttyökel jelölik a különböző rugókat. A teleszkópok is eltérnek.
Nekem Dynamique-om van. Panaszkodtam is a nagyon feszes beállításra, de ez van... Ennél a típusnál a kanyarstabilitásra mentek rá inkább.
Viszont sikerült eltalálni azt a beállítást, ami a remek budapesti utakon pár év alatt szétrázza a kocsit :(
Szerintem ez az oka a különböző keréknyomás értékekenek...
A minap olvasgattam a kocsi gépkönyvét, és megdöbbenve olvastam, hogy a keréknyomás adatok között micsoda különbségek vannak. Az 1.4 8V esetén normál használatban az első kerekekre 1,9, a hátsókra 1,8 Bar nyomást írnak. Ugyanez 16V esetén 2,2 és 2,0. Alig 1 hónapos a kocsi, így kiváncsi voltam, hogy gyárilag mire "lőtték" be a nyomást, így elgurultam egy olyan benzinkútig, ahol ezt ellenőrizhettem (apropó: észrevettétek pesten milyen kevés kútnál van légnyomás ellenőrző kompresszor?!). Nos a gumik mind a négyen 2,4Bar-ra voltak fújva! Gyors koorigálás, és mintha kissé lágyabb lenne az útfekvés! :-))
Tapasztalat? Miért e különbség a tipusok között?
Nekem az 1,8 kicsit kevésnek tűnik, bár jól megsasoltam mind a négy kereket és a "jó év" gumik így sem tüntek laposnak.
Nos, én az esztergomi Renault szalonban végeztettem el a 60000-es szervízt, 50 perc alatt megvolt, és végig az autó mellett voltam, figyeltem az eseményeket. A fékeket viszont egyáltalán nem nézték meg, pedig egy kis tisztítás biztos ráfért volna. Na mindegy, majd 90000-nél megnézetem, szerintem akkor már fékbetét csere is lesz. Amúgy meg voltam velük elégedve.
A gázolajszűrőre nekem mindenhol 30-35000 Ft-ot mondtak, de remélem, hogy a tisztítás is elégséges volt.
Hi Gabocsiga !!!!
Engem nagyon érdekelne a pollenszürő beszerelése, mert az enyémben nincs(1.5 Dci Authentiq+)ha tudnád illusztrálni képekkel,és hogy mit hol lehet beszerezniazt nagyon megköszönném, valszeg még egypár márkatárs is!!!!Ha jössz a thalira ott is jó lesz!
Üdv mindenkinek Nagya
Lehet, hogy igazad van, ezt a rádióban (Kossuth) hallottam kb. fél éve, ahol a riporter elmondta a szokásos eljárást: azt nyilatkozni, nem te vezettél hanem az apád, egyenesági rokonra nem teszel terhelő vallomást stb..
Erre a Főrendőr (ORFK Közlekedésmittudoménmi..)reagált, hogy ez nagy tévedés, mert elvileg kölcsön sem adhatnád meghatalmazás nélkül senkinek az autódat, és ez a szabály nem közlekedési esetekre van, különben is jogszabályt módosítottak....
Szóval ezt a saját fülemmel hallottam, de hogy mi a pontos háttere az engem is érdekelne.
Arról is beszéltek, hogy régen volt az a módszer, hogy nem veszed át a bírságot, aki ajtót nyit nálatok az nem ismer, nem tudja hová költöztél stb. Itt szintén módosítottak valami jogszabályt, és a nemtudom hányadik kísérlet után elkezd ketyegni, aztán az APEH-en keresztül behajtják, meg lefoglalnak dolgokat stb. Ezt is mondták, de lehet hogy ijesztgetés volt?
Wartburgos!
A helye megvan minden autóban, csak ki kell végni.Ugyanis még a klímásokban sincs mindegyikben berakva. Mondjuk ez érhetetlen, mert a klíma miatt mindenképen kellene a pollenszűrő. 1 jó éles késsel ki kell vágni csak a helyét. A műanyagfedél nem kerül sokba. Ja, meg kell hozzá még 3 lemezcsavar ami a fedelet fogja a helyére. Jövő héten szerzek olyan sprét, ami kimondottan a klímaradiátor tisztítására használnak. Még úgysem volt takarítva, és tudom hogy nem árt évenként 1x kipucolni...
Sajnos, amit leírtál már nincs így! Eddig valóban létezett és működött ez az eljárás, de jogszabályt módosítottak, valahogy úgy, hogy a te felelősséged, hogy kinek adod kölcsön az autódat és hogy hajtod be rajta a büntetést. De tényleg sokszor nem jön soha a kép, állítólag az nem jó nekik, ha több autó is rajta van, és még takarják is egymást, mert ilyenkor nem bizonyítható egyértelműen ki ment mennyivel!
Nekem már kialakult az a feltételes reflexem az M1-M7 bekötőn ill. újabban a Budaörsi leágazáson pont a Baumgartner előtt, hogy a türkizkék színre ill. a Skoda Favorit márkára a fékre lépek.