Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Biztos hogy a ITK Civis buszai lesznek a befutók, mivel már van 150 Volvo 7700A-as, 38 Volvo 7700-as, genfi Volvo-k, és tuti hogy típust nem akarnak! Az ITK meg amúgy is szabadulna az egésztől...
Az utca északi oldalán bőven lenne hely akár két sávnak is, a parkolónak használt földút ból futná bőven. A felüljáró után már akkor tisztán látszik a két sávnak való hely, ahol még nincs is elválasztó. Műszaki szempontból teljesen kivitelezhető lenne egy, vagy akár két sávos bővítés is. Csak pénz kell hozzá :)
Én ezt megfejelném még azzal, hogy körforgalmat tennék a Galamb utcához, mert ott kész életveszély közlekedni, pláne akkor, amikor zsibi van.
A Klinikánál lévőre gondoltam. Tényleg, a másik is Nagyeredi körút...
Az Attila térnél én a város felől mentem, oda se ártana mégegy sáv, persze a felüljárón is kellene a folytatás. És a felüljárón is végig állt a sor a Zsibi felől. Szerintem a vasút két oldalán lévőknek lakást/munkehelyet kellene cserélni, és akkor nem járnának át folyton :)
A 15y-os autóbuszokról kellene biztosítani az átszállást a 41-esre a Vadliba utcán a Belváros irányába. Mert így legalább lehetne pótolni a 41y-ost. Ehhez a 41-est 2 perccel később kellene indítani a Kinizsi nyomdától,
Csak halkan jegyzem meg, hogy ezt már akkor jeleztem az illetékesek felé, amikor beindult a 15Y !
Tudom, hogy vannak ilyenek az interneten, de ezeket a megállókba is ki kellene rakatni, hogy a kedves utasoknak ne kelljen több menetrendet is megnézni a megállóban, hanem elég lenne egyet is.
Több vonalra is lehetne készíthetni ilyen összevont menetrendet. Én a következőkre gondoltam:
- 22-22y: a Csokonai Vitéz Mihály Gimnáziumtól a Vincellér utca felé
- 24-24y: a Köztemető, főkaputól a Vincellér utca felé
- 25-25y: a Komáromi Csipkés György tértől a Vincellér utca felé
- 31-32: a Kistemplomtól a Nagyállomás felé, és a Csemete utcától a Doberdó utca felé
- józsai: a Rózsás csárdától a Belváros felé
- 41-41y: a Vadliba utcától a Vincellér utca felé
A 15y-os autóbuszokról kellene biztosítani az átszállást a 41-esre a Vadliba utcán a Belváros irányába. Mert így legalább lehetne pótolni a 41y-ost. Ehhez a 41-est 2 perccel később kellene indítani a Kinizsi nyomdától, mert a mostani menetrendben én mindig csak a busz hátulját látom, míg én a Helyközi autóbusz - állomásra mennék. (Abban az isőben, amikor én utaznék, a 30/30A nem jön, mivel a 21:45-ös 15y-ossal szoktam haza felé menni)
Nagyerdei körút - Pallagi kereszteződés. Azt nem tudom, van-e rá példa hogy villamos körforgalmon át kanyarodik - hogy egyenesen áthalad, olyan van - de miért is ne.
A Klinikák fele fog is épülni, a tervekben benne van. Arra az irányra gondoltál, vagy a Pálma előttire? Oda sem ártana, ami azt illeti...
Az Attila tér kényleg katasztrófa. A körforgalom is egy megoldás, de szerintem a felüljárót is bővíteni lehetne, mint anno a homokkertit.
Az Árpád térre pedig év(tized)ek óta meg van ígérve a körforgalom. Eddig az volt a gond, hogy az állami közútkezelő nem engedte, politikai okok miatt. Kíváncsi lennék, hogy most mi a kifogásuk.
Érdekes, hogy a cikkben nincs leírva, hogy hol épül körforgalom :D Csak egy térkép van. Jó ötlet amúgy.
Ahova én még szeretnék:
Nagyerdei körút - Pallagi kereszteződés. Azt nem tudom, van-e rá példa hogy villamos körforgalmon át kanyarodik - hogy egyenesen áthalad, olyan van - de miért is ne.
Attila tér. Az délután-este kriminális, szerdán az 5. lámpán ment át a 15-ös.
Modem sarok.
Árpád tér.
Egyelőre ennyi, ha kész lesznek, akkor még találok ki.
Felesleges. Villamosvonal sűrűn lakott környékre jó, vagy olyan helyekre, ahol nagy utasmennyiséget kell szállítani egyszerre. Debrecen és Józsa közt van kb. 5-6km, amikor a buszok is alig állnak meg. Ide felesleges villamos, ráadásul a település szerkezete miatt nem is lehet jól megoldani. Ez van. Inkább célszerű lett volna az 1-es vonalával összevonni, és két körjáratot csinálni az 1-es és a 2-es villamossal.
De mindegy, ezen már kár rágódni, el lett döntve, így is fog maradni...
A problémám az, hogy a MÁV helyszínen volt, meg sem tette.
Beszéld meg a MÁV topic-ban, ez Debrecen tömegközlekedése-társtopic - azaz fikázzuk és dicsérjük (néha szoktam) a dkv-t
jművezetők emberségén
A járművezetők 99%-a emberséges, nem ezen múlik! A héten történt, hogy egy kevésbé jól öltözött, és bottal bicegő ember megkérdezte a járművezetőt, hogy 1 megállóra felszállhat-e, vidéki, nincs pénze helyi menetjegyre (célja a buszvég volt, ahonnan továbbutazott), a járművezető szó nélkül bevárta, amíg az első ajtóig biceg (kb. másfél perc volt), majd felengedte a járműre. Sokáig gondolkoztam, hogy leírjam-e ide, mert ezektől kitelik, hogy a 400Ft miatt végigüldözik a sofőröket, hogy melyik volt, és baja lesz az egyértelműen szolgálatszegésből, de legalább EMBER volt.
Segner téren kimentek ha jól emlékszem, de mindenhova nem jutnak el.
Még szerencse, hogy azt a 10m-t meg tudták tenni. Itt megint nem a járművezető emberségéről van szó. Honnan tudja, hogy ő az utolsó járat egy adott szakaszon? A forgalomirányításnak kellett volna szólni neki, hogy "hé öcsi, te vagy az utolsó, tájékoztasd az utasokat az útvonaladon..."
Ezt ma már nem lehet megtenni a legtöbb cégnél, a szabály az szabály.
Akkor se lehetett megtenni, a rendszámból láthatod ('90-es évek közepén-végén volt valamikor), hogy akkor sem CB, sem mobiltelefon nem volt, a járművezető vétett a szabályaik ellen, de tudomásom szerint még talán dicséretet is kapott ezért...
Hajnali fél 3-kor is azt írták ki, hogy Sebes 19:44, késésről semmi infó nem volt vagy időutaztunk?!
Az összes villamos kinn állt a hurokban. Sajnos az időjárás miatt fotózni nem tudtam, illetve közlekedési problémákkal kellett megküzdeni a Nagyállomáson.
Többször volt már baleset a 35-ösön, ami miatt várakozni kellett órákat, vagy nem is jártak a józsai buszok, csak a trafóállomásig. A járművezetők sosem tájékoztattak a várakozás okáról (nem tudtak semmit), sem arról, hogy mikor jöhet a következő járatom
Na ez jogos, ilynekor kéne diszpécseri v más egyéb utasítás, indoklás, tájékoztatás, irányítás, akár helyszíni.
A problémám az, hogy a MÁV helyszínen volt, meg sem tette.
Emlékszünk még arra, amikor valamelyik idióta bombariadóval szórakozott. Egyetlen egy józsai járat sofőre sem szólt ki a járművéből, hogy bombariadó miatt bizonytalan a közlekedés, így aki Józsáig szeretne menni, az ne várjon feleslegesen, hanem szálljon fel rá. (Elment egy 34-es, és egy 35Y-os is miközben vártam a 36-ot.) Szerencsére feltűnt a Garázsmenetes csuklós buszok hada a központ felé, így ránéztem telefonon keresztül a weboldalukra, ahol ott volt az információ hogy nincs tömegközlekedés. Másik szerencse, hogy a böszörményi busz még kb. 10 perc várakozás után jött, felvett (ki kellett fizetnem az útiköltséget természetesen), így "csak" 3km-t kellett sétálnom hazafele, és nem 10-et. Ha ezek a véletlenek nem történnek meg, akkor olyan 3és fél órát ácsoroghattam volna, amire jött az első 36-os......
Mondjuk ez egy érdekes szituáció volt, nem volt túl kellemes, senki nem készült fel rá, ki gondolna ilyenre, volt hirtelen egy káosz, ez már ott a jművezetők emberségén is múlott...
Gondolhatod hogy nem akakrták leszarni a debrecenieket, pl. Segner téren kimentek ha jól emlékszem, de mindenhova nem jutnak el.
Ellenpélda, hogy amikor a HV üzemeltette a közlekedést, és lerobbant a 36-os, az utána következő 35-ös járat vezetője a Rózsás Csárdánál felállt, és kijelentette, hogy most egy kis kerülőt tesz, ha az utasok beleegyeznek, és előbb végigmegy a 36 vonalán, majd utána megy a 35-én, így az alsósiaknak sem kell gyalogolniuk. (BPC-585)
Ezt ma már nem lehet megtenni a legtöbb cégnél, a szabály az szabály. Pl egy volános mondta, hogy nem nyithat akárhol ajtót, mert előveszik érte a sofőrt. BKV-nál is meg kell várni a diszpécseri utasítást. Nem véletlen vannak amúgy nyomonkvető rendszerek. Sofőr nem hozhat önálló döntést már így.
3. Jeges az út Macson belül? És erről ki tehet? Az a 60 éves - nyugdíj előtt álló - volt kolleganőm, aki kénytelen gyalogolni Nagymacsra Debrecenből, mert nincs szolgáltatás, pedig kifizette előre? Oldja meg a város a tömegközlekedési útvonalak karbantartását! Utána, és csakis utána igenis a dkv lássa el a feladatát.
Ebbe ne kavarjuk bele a DKV-t, nincs köze hozzá, ez AKSD és DMJV sara. Ha ki tud menni a busz ki fog menni. Jobb munkahelyeken ma elnézőbbek a munkatársakkal, van olyan, ahol leállt egy üzemegység. (NEm debreceni pl-t már hallottam). Az útállapot probléma nem a DKV hibája, ő majd ha biztonságos lesz ki fog oda menni, addig míg veszélyezteti az utasokat addig nem, ez érthető.
4. MÁV. Nem ennek a fórumnak a témája. Gondolom a megfelelő fórumokon azok, akik "közlekedtek" vele, megteszik ott is a cég "fikázását", ahogy Te is megtetted ebben a topicban. (Jogosan.) Én az elmúlt 15 évben kb. 10 alkalommal használtam, akkor meg voltam velük elégedve.
Gondolom DEBRECEN TÉRSÉGE és 500 hoppon maradt utas mellett idetartozik a máv.
ha nem akkor új profilnév lehet "Hogyan bíráljuk Debrecen tömegközlekedését?"
Mielőtt írogatni kezdesz tájékozódj. A mai naptól határozottan ideig ITK-s ford jár Szepesre mert a Dkv s busz első nekifutásra beleragadt az arokba kifelé jövet es 6 órán keresztül mentették.
Bele sem gondoltok ezekbe. Olyanba kötnek bele hogy Házgyár vagy NYIP, mindkettőt felismerik a debreceniek.
Itt nem az számít, hogy felismerik-e a Házgyárat, vagy sem. Ennyi erővel Segner tér helyett lehetne Kisállomást írni, vagy Szent Anna utca helyett Béke útját. Igen, azt is felismernénk.
A gond ott van, hogy a százezreket kereső, szolgálati autóval közlekedő marketing osztálynak fogalma sincs, melyik viszonylat merre közlekedik. Ugyanezért hagynak ki viszonylatokat pl. a tegnapi fakidőléses cikkből. Való igaz, nem nagy dolog, de trehány munkáért ne is fizessenek!
Lehetne Kismacsig járni, de lehet, hogy annyira jeges az út Macson belül, hogy nem merik a buszokat ráengedni...
Elképzelhető, de futa, hogy a 39-es pl. tud közlekedni. Nem hinném, hogy Szepesen használhatóbbak lennének az utak... izé... az út, mint Kismacson.
Ezzel szemben tegnap 1000 meg 1000 utas fázott, állt, éhezett, szomjazott több órát, úgy hogy nem tudta az okát...
Itt főleg a DKV a téma, a MÁV-os topicban meg lehet említeni. Így is van pont elég gond velük, pl. az áprilistól pótjegy-köteles gyorsvonatokkal...
Többször volt már baleset a 35-ösön, ami miatt várakozni kellett órákat, vagy nem is jártak a józsai buszok, csak a trafóállomásig. A járművezetők sosem tájékoztattak a várakozás okáról (nem tudtak semmit), sem arról, hogy mikor jöhet a következő járatom.
Másik példa:
Emlékszünk még arra, amikor valamelyik idióta bombariadóval szórakozott. Egyetlen egy józsai járat sofőre sem szólt ki a járművéből, hogy bombariadó miatt bizonytalan a közlekedés, így aki Józsáig szeretne menni, az ne várjon feleslegesen, hanem szálljon fel rá. (Elment egy 34-es, és egy 35Y-os is miközben vártam a 36-ot.) Szerencsére feltűnt a Garázsmenetes csuklós buszok hada a központ felé, így ránéztem telefonon keresztül a weboldalukra, ahol ott volt az információ hogy nincs tömegközlekedés. Másik szerencse, hogy a böszörményi busz még kb. 10 perc várakozás után jött, felvett (ki kellett fizetnem az útiköltséget természetesen), így "csak" 3km-t kellett sétálnom hazafele, és nem 10-et. Ha ezek a véletlenek nem történnek meg, akkor olyan 3és fél órát ácsoroghattam volna, amire jött az első 36-os......
Ellenpélda, hogy amikor a HV üzemeltette a közlekedést, és lerobbant a 36-os, az utána következő 35-ös járat vezetője a Rózsás Csárdánál felállt, és kijelentette, hogy most egy kis kerülőt tesz, ha az utasok beleegyeznek, és előbb végigmegy a 36 vonalán, majd utána megy a 35-én, így az alsósiaknak sem kell gyalogolniuk. (BPC-585)
1. Állítom, hogy az itt levők 100%-nak egy szava se lenne, ha normális, minőségi, vagy legalább a Volán idején tapasztalt szolgáltatást kapnánk akkori áron. De a szolgáltatás szinvonala a béka segge alatt van, az árak meg az egekben. Ez tény!
2. A céget nem mi járatjuk le. Lejáratja az saját magát... A debreceni választópolgárok már kinyílvánították a véleményüket azzal, hogy exponenciálisan nő a dkv "szolgáltatását" otthagyók száma.
3. Jeges az út Macson belül? És erről ki tehet? Az a 60 éves - nyugdíj előtt álló - volt kolleganőm, aki kénytelen gyalogolni Nagymacsra Debrecenből, mert nincs szolgáltatás, pedig kifizette előre? Oldja meg a város a tömegközlekedési útvonalak karbantartását! Utána, és csakis utána igenis a dkv lássa el a feladatát.
4. MÁV. Nem ennek a fórumnak a témája. Gondolom a megfelelő fórumokon azok, akik "közlekedtek" vele, megteszik ott is a cég "fikázását", ahogy Te is megtetted ebben a topicban. (Jogosan.) Én az elmúlt 15 évben kb. 10 alkalommal használtam, akkor meg voltam velük elégedve.
5. "mindkettőt felismerik a debreceniek" - Ez lehet, de vannak olyanok is akiket nem debreceniként összezavar ez a pongyola megfogalmazás.