Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2009.10.08 0 0 32800
Nagyon várod a "térségi vasút" indulását.:-)) Csak nehogy csalódj, ha megvalósul!

(persze a csalódást az árufuvarozásra értettem)

Nem tudom, honnan az információd, hogy a jelenleg árufuvarozással foglalkozó vasútvállatok "leszarnának" 10ezer tonna árut.

Végül is a Cargo elviszi Szentesről, nem?:-))

Valószínűleg onnan éri meg nekik.

Az árufuvarozás- szerencsére- levált már az állami csöcsről, Senkit sem kötelezhetsz arra, hogy veszteséges fuvart vállaljon.

Vannak olyan költségek, amik elismertethetők a megrendelővel, és vannak olyanok amik nem.

Persze, mindíg döntő a szabályozási környezet.
Én személy szerint, többet várok attól, ha "pártunk és kormányunk" végre be meri vezetni a közútra a teherfuvarozók részére a "használat arányos" - súly/megtett km.- útdíjat. Persze valós költség alapon.

Ez esetben már jobban labdába rúghat a kötöttpályás fuvarozási tevékenység.

Előzmény: Törölt nick (32795)
benbe Creative Commons License 2009.10.08 0 0 32799
Ilyenkor (is) fölmerül a kérdés, hogy miért csak a fuvaroztató költsége, hogy az állami infrastruktúra képtelen megfelelni a fuvarozói elvárásoknak?
Előzmény: koller andor (32798)
koller andor Creative Commons License 2009.10.08 0 0 32798
A 147-n nem közlekedhet Szergej.
(Mozdonyos vonat is csak v.max.40km/h.)

Tengelyterhelési korlátozás miatt ( és a max. Csörgő használata miatti vonatterhelés miatt), ugyanazon súlyú áru elfuvarozásához több vasúti kocsi szükséges.
Előzmény: Törölt nick (32797)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.07 0 0 32797
Mi az oka annak ,h nem a 147-esen viszik Félegyházára? A pálya bírná hiszen 60-as eldöcögne rajta egy Szergej minden gond nélkül. Mi abban a jó, h ekkora kerülővel megy? Régebben én sem akartam elhinni ,h direkt sorvasztják a teherforgalmat mellékvonalakon, de ezt látva, nem nagyon tudok mást hinni ,hiszen semmi oka nincs, h miért ne mehetne a 147-esen. Olyan sok vonat sem jár arra, h ne lehessen beszúrni egy terhest az ablakosok közé.
Előzmény: Törölt nick (32793)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.07 0 0 32796
Érzem az iróniát a szavaidban

Valamennyi kétségtelenül volt, ugyanakkor tényleg kíváncsi lennék, milyen válasz születne. (Azért kell kikerülni az ügyfélszolgálatot, mert ott úgyis a köszönettel vettük kérdését, blablabla jellegű sablon jönne, az illetők jogosítványainak, feladatmennyiségének és motiváltságának megfelelően.)

Egyetlen megoldás az lenne, ha valódi térségi vasút működne

...amihez meg a beugró egy tisztességes térségi finanszírozási rendszer, mint ahogy már ezerszer kilyukadtunk ide. Nos, kíváncsi leszek a kb. 2010. szeptember-október, és 2011. szeptember-október, max. 2012. május közötti időszak erre irányuló próbálkozásainak eredményességére. Ugyanis ebben az időszakban vélhetően lesz egy olyan közhangulat, ami kedvez a térségi reformnak. Ha nem jön össze, vagy csak valamilyen féltökűen jön össze, akkor pár évig megint sokkal nehezebb lesz lépni ebben a kérdésben, és újabb pár évig nem lesz esélye a térségi vasút gondolatának.

hm
Előzmény: Törölt nick (32795)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.07 0 0 32795
Érzem az iróniát a szavaidban, de már megszoktam...

A MÁV Cargo leszarja az ilyen kis fuvarokat (Fábiánsebestyénből 6000 t, Újvárosról 4000 t cukorrépa). a magánvasutak is leszarják. Egyetlen megoldás az lenne, ha valódi térségi vasút működne, és az nem az "izzócserét", hanem a vasúti személy- és áruszállítást tekintené fő tevékenységének. És ugye kis cégnek már a 10.000 tonna áru is fontos.
Előzmény: hmsoft (32794)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.06 0 0 32794
Van valami közvetlenebb (úgy értem, nem ügyfélszolgálati) mailcímed a Cargo felé? Mert jelezném nekik, hogy itt komoly fuvarvesztés, ezáltal bevételvesztés esete forog fenn.

hm
Előzmény: Törölt nick (32793)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.06 0 0 32793
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.04 0 0 32792
Lacibá ismét aktív? Ha más nincs, jó a sokat szidott sajtó is?
Előzmény: Törölt nick (32791)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.03 0 0 32791
Szellemvonat utas nélkül - 28 millióért
A legkihasználatlanabb vasútvonal Kondoros és Kisszénás között
http://nol.hu/lap/mo/20091003-szellemvonat_utas_nelkul
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.02 0 0 32790
Ötven év múlva ilyet is látunk majd.
Előzmény: Törölt nick (32789)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.02 0 0 32789
Egy kiváló kép a fejlődő vasúti közlekedésről:
http://www.fotohaz.hu/fotoarena/showphoto.php?photo=383174
Golaz Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32788
>Igazad van, de Takácsék pont ezt akarták/akarják: megreformálni a közösségi közlekedést,

Takácsék állandóan meg akarnak valamit reformálni, csak nem értenek hozzá. Takács hiába lelkiismeretesebb, a képességeivel komoly problémák vannak, a többi pedig még rosszabb.
Előzmény: Törölt nick (32786)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32787
pont ezt akarták/akarják: megreformálni a közösségi közlekedést, hogy ne legyen pazarló

Én azért tűzoltási próbálkozások egymástól független, laza halmazát távolról sem nevezném reformnak. Reformhoz mozgástérre van szükség, ami vagy pénz, vagy legalább valami értékelhető mértékű, áldozatkész támogatottság a közvélemény részéről (ami egyébként ugyanaz, mint a pénz).

Hogyan lehet másként vagy jobban csinálni?

Nulladik pontként, jussunk konszenzusra abban, hogy tulajdonképpen mi is a feladat? A siker reményében üzemeltetni egy-két mellékvonalat? Vagy megőrizni az egész hálózatot? A jelenlegi formájában megőrizni? Átvenni a teljes közösségi közlekedést? (És persze mínusz egyedikként definiáljuk, hogy mi az ördög az a mellékvonal. A lepusztult, minimális forgalmú, stb. stb. az nem különösebben produktív definíció, hiszen mivégre is kellene ilyen állapotában megőrizni?)

hm
Előzmény: Törölt nick (32786)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32786
Igazad van, de Takácsék pont ezt akarták/akarják: megreformálni a közösségi közlekedést, hogy ne legyen pazarló, ha már koldusszegény (utóbbit sajnos adottságnak vehetjük).
Hogyan lehet másként vagy jobban csinálni?
Előzmény: koller andor (32784)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32785
Szerintem az egész vasút van leáldozóban, amikor már a fővonali állomásokról kiágazó iparvágányok nagy része is bontásra van ítélve. Fővonalakon is csökken a vasút részaránya. Az egész vasút térbeli lefedettségéről meg ne is beszéljünk, mert az meg zuhanórepülésben van.
Akkor tudnék az általad leírtakkal egyetérteni, ha a fővonali forgalomban (pl export, import, tranzit) a kamionforgalom sorvadóban lenne, a vasút meg fejlődne. De sajnos, erről szó sincs.
Egyébként meg mellékvonalon is lehetne koncentráltan nagy tömegű árut szállítani, hisz ott is vannak olyan rakodóvágányok vagy iparvágányok ahol egész irányvonatot meg lehetne rakni pl mezőgazdasági termékkel. De sajnos erről sincs szó.
Ezért érzem úgy, hogy az egész vasút leáldozóban van.

(a 300 km/órával közlekedő kirakatexpresszek meg nem tudnak meghatni, mert az a vasútnak nem teszi ki 1 %-át sem...)
Előzmény: Gulper (32783)
koller andor Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32784
Az biztos, hogy be fognak zárni vonalakat. Az is biztos, hogy több pénz a közösségi közlekedésre nem lesz.

De az is biztos, hogy ennél sokkal jobb szolgáltatást lehet nyújtani, mert a mo-i közösségi közlekedés hihetetlenül pazarló és koldusszegény egyszerre.
Előzmény: Törölt nick (32782)
Gulper Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32783
A jegyzőkönyv kedvéért szögezem le, hogy a vasút nem leáldozóban van, hanem csak a szerepet változik. Kicsit bővebben: koncentráltabban kell több utast és árút szállítania.

De az igaz, hogy a mellékvonalak szerepe erősen csökken.

Jövőre majd a fővonalak fejlődéséről fog szólni a média, a mellékvonalakon meg gumikeréken gördül majd a MÁV.
Előzmény: Törölt nick (32782)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32782
Szerintem aki rendelkezik kellő mennyiségű élettapasztalattal, az láthatja, hogy teljesen mindegy milyen színűre van éppen festve Magyarország, a vasút akkor is leáldozóban van. Hiába lesz más színű tavasztól az ország, a vasút szekere akkor sem fordul normálisabb (értsd: fejlődő) irányba. A vasút negatív örvényben van, míg a közút pozitív visszacsatolású életet él.
(nem csak Magyarországon, hanem a világ vasútjainak többségén hanyatlás van)

Szerinted tavasztól megfordul a vasútra ható negatív visszacsatolás, és növekedési pályára áll? Vagy csak a sorvadás üteme lassul?
Sajnos akármennyire is várom az ország átszíneződését, tudom, hogy a vasútnak nem lesz jobb. Mondhat akárki akármit. Fónagy is mondhat akármit, sztem csak kampányol.
Előzmény: koller andor (32781)
koller andor Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32781
Szerintem, nem ugyanazok.
Előzmény: Törölt nick (32780)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32780
Gondolod, hogy Fónagyék majd jobban tudják csinálni? Mi van akkor, ha hatalomrakerülésük után ők is a vonalbezárásokat részesítik előnyben ? (hisz a tanácsadók és a lobbiérdekek nem változnak, mindig ugyanazok az erők vannak a háttérben).
Előzmény: koller andor (32778)
Gulper Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32779
Én soha nem hallok semmi érdemi részletet arról, hogy mit terveznek csinálni.
Pedig igen kíváncsi vagyok.
Előzmény: koller andor (32778)
koller andor Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32778
Nem titkos. Fónagy el is mondta a sajtónak.

" A közösségi közlekedés átalakítását, hagyják meg nekünk!" stb...
Előzmény: Gulper (32777)
Gulper Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32777
"... alkut ajánlott ..."

Megosztod velünk a részleteket is ?
Előzmény: koller andor (32776)
koller andor Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32776
Tudomásom szerint a jelenlegi ellenzék alkut ajánlott.

Több jel utal arra, hogy el is fogadják.
- vagy nem:-))

A többi legenda illetve..... de ez messzire vezet és nem ide való.
Előzmény: Törölt nick (32775)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32775
Akkor különösen érdekes lesz az ellenzék elképzelése, akik a háttérben a madarak csiripelése szerint azért szurkolnak, hogy a vörös ördögök lépjék meg a bezárásokat, hogy ne nekik kelljen.
Előzmény: koller andor (32773)
Gulper Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32774
Vagy senki nem akar és/vagy nem mer semmit sem csinálni a Változás előtt.
Előzmény: koller andor (32773)
koller andor Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32773
Most szembesültek az átalakítás költség oldalával.
Előzmény: Törölt nick (32772)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32772

Most már több forrásból is hallom/olvasom, hogy visszakozik a kormány a mellékvonali kérdéskörben.

Egyenlőre a Regionális Köztlekedési Tanácsok, mint szolgáltatás-megrendelők, nem alakulnak meg, a KHEM fogja saját hatáskörben eldönteni, hogy hol váltja ki a mellékvonalat autóbusszal.

 

De mivel egyre több szempontból támadják az Antali-féle bizottság elképzeléseit és a téma politikai támogatottsága sem elég egyöntetű az MSZP-ben, nagyon úgy néz ki, hogy ebben az évben már semmi sem lesz az egészből.

Előzmény: koller andor (32771)
koller andor Creative Commons License 2009.10.01 0 0 32771
Fő az optimizmus!:-))
Előzmény: VT22 (32763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!