Nagyon várod a "térségi vasút" indulását.:-)) Csak nehogy csalódj, ha megvalósul!
(persze a csalódást az árufuvarozásra értettem)
Nem tudom, honnan az információd, hogy a jelenleg árufuvarozással foglalkozó vasútvállatok "leszarnának" 10ezer tonna árut.
Végül is a Cargo elviszi Szentesről, nem?:-))
Valószínűleg onnan éri meg nekik.
Az árufuvarozás- szerencsére- levált már az állami csöcsről, Senkit sem kötelezhetsz arra, hogy veszteséges fuvart vállaljon.
Vannak olyan költségek, amik elismertethetők a megrendelővel, és vannak olyanok amik nem.
Persze, mindíg döntő a szabályozási környezet. Én személy szerint, többet várok attól, ha "pártunk és kormányunk" végre be meri vezetni a közútra a teherfuvarozók részére a "használat arányos" - súly/megtett km.- útdíjat. Persze valós költség alapon.
Ez esetben már jobban labdába rúghat a kötöttpályás fuvarozási tevékenység.
A 147-n nem közlekedhet Szergej. (Mozdonyos vonat is csak v.max.40km/h.)
Tengelyterhelési korlátozás miatt ( és a max. Csörgő használata miatti vonatterhelés miatt), ugyanazon súlyú áru elfuvarozásához több vasúti kocsi szükséges.
Mi az oka annak ,h nem a 147-esen viszik Félegyházára? A pálya bírná hiszen 60-as eldöcögne rajta egy Szergej minden gond nélkül. Mi abban a jó, h ekkora kerülővel megy? Régebben én sem akartam elhinni ,h direkt sorvasztják a teherforgalmat mellékvonalakon, de ezt látva, nem nagyon tudok mást hinni ,hiszen semmi oka nincs, h miért ne mehetne a 147-esen. Olyan sok vonat sem jár arra, h ne lehessen beszúrni egy terhest az ablakosok közé.
Valamennyi kétségtelenül volt, ugyanakkor tényleg kíváncsi lennék, milyen válasz születne. (Azért kell kikerülni az ügyfélszolgálatot, mert ott úgyis a köszönettel vettük kérdését, blablabla jellegű sablon jönne, az illetők jogosítványainak, feladatmennyiségének és motiváltságának megfelelően.)
Egyetlen megoldás az lenne, ha valódi térségi vasút működne
...amihez meg a beugró egy tisztességes térségi finanszírozási rendszer, mint ahogy már ezerszer kilyukadtunk ide. Nos, kíváncsi leszek a kb. 2010. szeptember-október, és 2011. szeptember-október, max. 2012. május közötti időszak erre irányuló próbálkozásainak eredményességére. Ugyanis ebben az időszakban vélhetően lesz egy olyan közhangulat, ami kedvez a térségi reformnak. Ha nem jön össze, vagy csak valamilyen féltökűen jön össze, akkor pár évig megint sokkal nehezebb lesz lépni ebben a kérdésben, és újabb pár évig nem lesz esélye a térségi vasút gondolatának.
Érzem az iróniát a szavaidban, de már megszoktam...
A MÁV Cargo leszarja az ilyen kis fuvarokat (Fábiánsebestyénből 6000 t, Újvárosról 4000 t cukorrépa). a magánvasutak is leszarják. Egyetlen megoldás az lenne, ha valódi térségi vasút működne, és az nem az "izzócserét", hanem a vasúti személy- és áruszállítást tekintené fő tevékenységének. És ugye kis cégnek már a 10.000 tonna áru is fontos.
Van valami közvetlenebb (úgy értem, nem ügyfélszolgálati) mailcímed a Cargo felé? Mert jelezném nekik, hogy itt komoly fuvarvesztés, ezáltal bevételvesztés esete forog fenn.
Szellemvonat utas nélkül - 28 millióért A legkihasználatlanabb vasútvonal Kondoros és Kisszénás között http://nol.hu/lap/mo/20091003-szellemvonat_utas_nelkul
>Igazad van, de Takácsék pont ezt akarták/akarják: megreformálni a közösségi közlekedést,
Takácsék állandóan meg akarnak valamit reformálni, csak nem értenek hozzá. Takács hiába lelkiismeretesebb, a képességeivel komoly problémák vannak, a többi pedig még rosszabb.
pont ezt akarták/akarják: megreformálni a közösségi közlekedést, hogy ne legyen pazarló
Én azért tűzoltási próbálkozások egymástól független, laza halmazát távolról sem nevezném reformnak. Reformhoz mozgástérre van szükség, ami vagy pénz, vagy legalább valami értékelhető mértékű, áldozatkész támogatottság a közvélemény részéről (ami egyébként ugyanaz, mint a pénz).
Hogyan lehet másként vagy jobban csinálni?
Nulladik pontként, jussunk konszenzusra abban, hogy tulajdonképpen mi is a feladat? A siker reményében üzemeltetni egy-két mellékvonalat? Vagy megőrizni az egész hálózatot? A jelenlegi formájában megőrizni? Átvenni a teljes közösségi közlekedést? (És persze mínusz egyedikként definiáljuk, hogy mi az ördög az a mellékvonal. A lepusztult, minimális forgalmú, stb. stb. az nem különösebben produktív definíció, hiszen mivégre is kellene ilyen állapotában megőrizni?)
Igazad van, de Takácsék pont ezt akarták/akarják: megreformálni a közösségi közlekedést, hogy ne legyen pazarló, ha már koldusszegény (utóbbit sajnos adottságnak vehetjük). Hogyan lehet másként vagy jobban csinálni?
Szerintem az egész vasút van leáldozóban, amikor már a fővonali állomásokról kiágazó iparvágányok nagy része is bontásra van ítélve. Fővonalakon is csökken a vasút részaránya. Az egész vasút térbeli lefedettségéről meg ne is beszéljünk, mert az meg zuhanórepülésben van. Akkor tudnék az általad leírtakkal egyetérteni, ha a fővonali forgalomban (pl export, import, tranzit) a kamionforgalom sorvadóban lenne, a vasút meg fejlődne. De sajnos, erről szó sincs. Egyébként meg mellékvonalon is lehetne koncentráltan nagy tömegű árut szállítani, hisz ott is vannak olyan rakodóvágányok vagy iparvágányok ahol egész irányvonatot meg lehetne rakni pl mezőgazdasági termékkel. De sajnos erről sincs szó. Ezért érzem úgy, hogy az egész vasút leáldozóban van.
(a 300 km/órával közlekedő kirakatexpresszek meg nem tudnak meghatni, mert az a vasútnak nem teszi ki 1 %-át sem...)
Az biztos, hogy be fognak zárni vonalakat. Az is biztos, hogy több pénz a közösségi közlekedésre nem lesz.
De az is biztos, hogy ennél sokkal jobb szolgáltatást lehet nyújtani, mert a mo-i közösségi közlekedés hihetetlenül pazarló és koldusszegény egyszerre.
A jegyzőkönyv kedvéért szögezem le, hogy a vasút nem leáldozóban van, hanem csak a szerepet változik. Kicsit bővebben: koncentráltabban kell több utast és árút szállítania.
De az igaz, hogy a mellékvonalak szerepe erősen csökken.
Jövőre majd a fővonalak fejlődéséről fog szólni a média, a mellékvonalakon meg gumikeréken gördül majd a MÁV.
Szerintem aki rendelkezik kellő mennyiségű élettapasztalattal, az láthatja, hogy teljesen mindegy milyen színűre van éppen festve Magyarország, a vasút akkor is leáldozóban van. Hiába lesz más színű tavasztól az ország, a vasút szekere akkor sem fordul normálisabb (értsd: fejlődő) irányba. A vasút negatív örvényben van, míg a közút pozitív visszacsatolású életet él. (nem csak Magyarországon, hanem a világ vasútjainak többségén hanyatlás van)
Szerinted tavasztól megfordul a vasútra ható negatív visszacsatolás, és növekedési pályára áll? Vagy csak a sorvadás üteme lassul? Sajnos akármennyire is várom az ország átszíneződését, tudom, hogy a vasútnak nem lesz jobb. Mondhat akárki akármit. Fónagy is mondhat akármit, sztem csak kampányol.
Gondolod, hogy Fónagyék majd jobban tudják csinálni? Mi van akkor, ha hatalomrakerülésük után ők is a vonalbezárásokat részesítik előnyben ? (hisz a tanácsadók és a lobbiérdekek nem változnak, mindig ugyanazok az erők vannak a háttérben).
Akkor különösen érdekes lesz az ellenzék elképzelése, akik a háttérben a madarak csiripelése szerint azért szurkolnak, hogy a vörös ördögök lépjék meg a bezárásokat, hogy ne nekik kelljen.
Most már több forrásból is hallom/olvasom, hogy visszakozik a kormány a mellékvonali kérdéskörben.
Egyenlőre a Regionális Köztlekedési Tanácsok, mint szolgáltatás-megrendelők, nem alakulnak meg, a KHEM fogja saját hatáskörben eldönteni, hogy hol váltja ki a mellékvonalat autóbusszal.
De mivel egyre több szempontból támadják az Antali-féle bizottság elképzeléseit és a téma politikai támogatottsága sem elég egyöntetű az MSZP-ben, nagyon úgy néz ki, hogy ebben az évben már semmi sem lesz az egészből.