Veszprém városa szolgáltatóváltásra készül...
Az évtizedes Volán majd pár éves ÉNYKK szolgáltatót 2019.01.01-től új alapítású cég fogja váltani, amely a város tulajdonában lesz.
Minden érdemi információt köszönettel várok!
Van egy olyan sejtésem, hogy ez a hétvégi csuklósozás csak kényszerből van, mivel már elég sok szóló buszt átvittek a gazba, és nem tudtak volna eleget kiadni a hétvégi menetrendhez, és ezért lehet az, hogy a csuklósok a 4-esen, a 6-oson, a 3-ason és a hétköznap szóló buszokkal kiadott 7-esen és 7A-n mentek, de a talán legforgalmasabb járatokon, a műszakosokon (1, 3, 8, a 21-es hétvégén nem jár) csakszóló buszok mentek.
TAF-800 -> TAF-819, mert amit írsz, az 21 db... :)
Valóban logikusabb lett volna, ha 801-el indul a sorozat.
Más.
Az IHO-s fotókon jól látszik, hogy az OBU is HC Linear, ami tök logikus, ha már a külső és belső kijelzők is azok. Így, ahogy már írtátok vége a tabletezésnek és az ebből adódó találgatásoknak.
Ezt nem tudom biztosan, mindenesetre 18 szóló MAN jelen pillanatban egészen biztosan forgalomba áll hétfőn, a 4A-n szerintem nem fog, mivel nagy valószínűséggel az csuklós, azok pedig még nem érkeztek meg és csuklós helyett nem valószínű, hogy szólót állítanának be, ha nem indokolt. A 6:18-as 2-esen már annál valószínűbb.
Állítólag a flottától egyben akarnak megszabadulni, tehát én azt is valószínűnek látom, hogy tőlünk keletre/délre lelnek új gazdára.
A mai napon egyébként a TAF-816-tal gyakoroltak, több helyen is járt a városban, illetve 16 óra körül a volán-telepen bójákat kerülgettek vele, illetve két busz közé tolatást gyakorolták.
A selejtsoron tényleg megjelentek a lila buszok is, én a következőket jegyeztem fel: REM-801, 803, 812, 840, 841, RIW-861, 863, 870, további 2 Solaris és 1 Scania. Emellett eltűntek a régi piros-fehér Neoplanok, és a Citók is arrébb lettek húzva. A régi helyis flottából már csak egy sárga 280-as, a Citók, illetve 3 Säffle-Volvo van itt, illetve még pár Balaton Volános teljesen kibelezett Ikarus-váz, a többit elvitték bontóba/eladták.
Nekem egyébként merül még fel kérdésem, ha az új flotta egy része már hétfőtől forgalomba áll, akkor azokat miért nem lehet január előtt ingyenesen használni, kifejezetten csak az újakat. Vagy ha igen, akkor ezt miért nem kommunikálták megfelelően? Így írták, "hétfőtől forgalomba áll, januárban ingyenes". Ez kicsit logikátlannak tűnik ebben a formában.q
Volvo / Citaro lehet alkatrész is, volt már erre példa.
A Franfurti Solarisokban és az újabb MANokban is lehetne fantázia - ha már a PMPket bevállalták, ezek simán jobbak akkor is, ha megviselte őket a ridegtartás XD
Kíváncsi leszek a sorsukra. A négy Volvo szerintem a BKV-nál fog kikötni mint oktatókocsi, de lehet hogy a Citarokból is visznek majd hasonló célra. A csuklós Citaroknál tudom még elképzelni hogy a BKV visz belőlük utasforgalmi kocsinak (bár a TTP-nál vannak a veszprémieknél fiatalabb, már kékre mázolt Citaro csuklósok, így ezt kevésbé tartom valószínűnek). A többi kocsi állapottól függően megy majd kisebb helyi járatokra vagy donornak/kiskanálnak.
20 db új Lion's City áll a telepen, 10 db (a csütörtöki adag) a kerítés mellett álló műhelyben és előtte, a másik 10 (pénteken érkezettek) szép sorban a hátsó, völgy felőli traktusban, ahonnan kipucolták a 865 és 867 maradványait.
A Pápai úti fordulóval szembeni telekrészen (ahol eddig a régi volános selejtek álltak) pedig megnyílt a v-buszos parajos, 11 db kocsit láttam (véglegesnek tűnő módon) félreállítva. Ha jól néztem, itt van mind a négy Volvo (840, 841, 861, 863), 3 db Scania (870) és 4 db Solaris (803, 811, 812). Ezek nagy része tegnap még dolgozott, ma már a kerekeiket csak a gaz kerülgeti...
Pontosan ez a helyzet, ehhez a V-busznak semmi köze, ez a MAN sóhersága volt, hogy kicentizték a buszokba az utolsó cseppig az üzemanyagot. Aztán lehet, hogy ezen a telephelyen kicsit többet dolgozott a szerelő, közben járatta a motort, hogy fűtsön, vagy épp a sofőr, aki lehozta kevésbé üzemanyagtakarékosan vezetett...
A kulcsok átadása a telephelyen történt, ami előtte volt, azért nem hibáztatható a szolgáltató
Egy probléma van ezzel a hozzászólással: a buszokat a pápai úti Volán-telepen adták át, és ez a plázánál lévő körforgalomnál történt, az átadás ELŐTT, szóval akkor még valójában a MAN felelt a buszokért (ez még a leszállítási folyamat része volt), szóval ennek a hibának annyi köze volt a V-Buszhoz, hogy utána egy órán belül az ő tulajdonukba került át a busz. Ez olyan, mintha Lengyelország és Dunaharaszti között robbant volna le, ez egyedül a MAN magyarországi képviseletének hibája, a V-Busz illetékesei, sofőrjei, stb.-nek ott még nem volt feladata annak ellenőrzése, mennyi üzemanyag van a járműbe tankolva.
De abban a rendszámmezőben nem volt villanybusz. Nem hiszem, hogy azért tartanának vissza a TAF-mezőből öt kombót, hogy aztán gyárthassák le őket még egyszer zöldben, amikor majd a Lion's City 12E-k is megjönnek.
Szóval Veszprémbe érve kifogyott az üzemanyag a buszból. Ez vicc, pontosabban a szakmai hozzáértést tükrözi. Lehetnek új buszok, de minden más a régi marad!