A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Szerintem nem számottevő a csökkenés, arra ne számolj.
Szükséges rossz dolog ez is amit rákényszerítenek az autógyártókra a károsanyag kibocsátás miatt.
Csak az a vicc hogy szinte csak Európába van ez a szigorú károsanyag kibocsátás, a többi kontinensen nem kell trükközni a károsanyag kibocsátás miatt a gyártóknak így kevesebb a hibalehetöség is.
Olajjal kapcsolatban én azt mondanám, hogy hosszú csereperiódus esetén tökéletesnek a 0w-20 (508.00) mondható.... Kompromisszumos alternatívaként jöhet a többi.
A kéthengeres üzemmód ECO jelzését nem sokat látom... Nagyon szűk az a terhelés tartomány, ahol folyamatosan működne
Skoda kamiq 1.5 tulajdonosa vagyok és megelégedéssel használom az autót. Tisztán városi forgalomba a fogyasztásom 7-8 liter közé esik kiméletes üzemmódba. Olvastam az ajánlásokat motorolaj használatára és a szervízbe nekem is azt mondták , hogy gyári ajánlásba tökéletes a 5-30w /504-507/
olaj. Ami engem inkább aggaszt, hogy hosszú távon ezek a motorok hogyan fognak kopni , elhasználódni. Gondolok a kéthengeres üzemmódra. Tudomásom szerint az 1-4 henger folyamatosan dolgozik. Azt látom , hogy a fogyasztásra jótékony de a motor élettartamára ?
Nekem már a kereskedésben van a golfom ezzel a motorral es dsg-vel! Nagyon kiváncsi vagyok már hogy milyen lesz! Csak a kérdés az hogy mikorra tudják majd forgalomba helyezni ebben az időszakban!
1.5 TSI Karoq vásárlásában gondolkozunk, nem kis anyagi teher lenne... erre még nem 110%-os a motorja? Kereskedők csak dicsérik az autót, motort, semmilyen általános problémát nem tudtak megnevezni skoda szervízben.
Esetek hány % jöhet a probléma? SW frissítés akinek megoldotta, annak tartósan eltűnt a probléma? Jönnek ki az uj octáviák szintén ezekkel a motorokkal... Autós hírportálok, "kritikusok" sem foglalkoztak az esettel :( , nem értem...
1 hét használat után úgy érzem, hogy alapjáraton (hidegen-melegen) remeg az autó és hallok valami zajt a motortérből. ( A 14 éves benzines Skoda Fabiamban nincs ilyen).
Szerintetek ez normális? Másnak is volt ilyen? Erre is jó a szoftverfrissítés?
Menet közben nem vettem észre rángatást, váltásnál sem.
Mi lett volna, ha egyértelműen leírják? Régen ez benne volt a kezelésiben. Vajon mi indokolja, hogy ma már nincs? Túl sokat ne tudjon az ügyfél 6m Ft-ért?
Kíváncsiságból, azért kértem még egy friss állásfoglalást a Porsche Hungáriától a témában:
"A Volkswagen AG, a gépkocsi gyártója szerint meghatározott karbantartási ciklus a következő: • Olajcsere szerviz: a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy 30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be előbb • Ellenőrző szerviz: a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól függően, hogy melyik következik be előbb • Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz): először a 3. évnél, azután 2 évente
Az Ön gépkocsija a fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási ciklussal (QI6) rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző szerint válik szükségessé. A gépkocsi fedélzeti rendszere számos összetevő alapján a használat függvényében állapítja meg ennek idejét, ahogyan a kezelési útmutatóban olvasható.
Megemlítem, hogy gyártói információ alapján a motorolaj csere esedékessége min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik.
A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján az alábbi szabványoknak megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során.
Nekem Octavia2 van, azon a kézikönyvben leírtak szerint eljárva saját magam is nullázhatom a szerviz intervallum kjelzőt amivel automatikusan áttér az autó az 1 év/15 e km számolására.
Nézd meg, nálad mit ír a kézikönyv erről. Hátha nem szüntették meg ezt a lehetőséget a konszernnél.
A lenti válasz olyan állításokat tartalmaz melyek igazak. Csak nem teljesen írják le a valóságot tehát félrevezetőek. Ahogy én értelmezem az infóimat a témában, a 0W-20 olajjal rugalmas a csere periódus, 5W-30 olajjal meg fix.
Ennek értelmében viszont baj csak akkor lesz, ha 5W-30 olajat használva nem cseréled évente vagy 15e km után. Maga az olaj alkalmas a motorhoz, attól baja nem lesz, ha időben cserélteted.
Tehát akkor tekintsd úgy, hogy 1 éves fix perióduson van az autó és 1 év múlva cseréltesd le (vagy 15e km megtétele után, ha az 1 éven belül bekövetkezik be).
Ha ez nem nyugtat meg, akkor cseréltesd le 0W-20 olajra. Akkor maradhat rugalmas intervallumban.
Nálam az a helyzet, hogy nem én kértem bele 5w-30-t, sőt nem is szóltak hogy azt teszik bele. Csak utólag láttam a számlán. A szervizciklust pedig nem állították át 1évre. Engem ezért aggaszt egy kicsit.. És amikor rákérdeztem, akkor küldték a lenti hivatalos választ.
Nekem egyébként mindegy, hogy ki-mivel használja az autót, a gyári garit vsz kibírja 5-30 is, de utána nehogy az legyen, mint az 1,33 Toyota motorral, azoknál, akik spóroltak a 0-20 olajon, vagy az intervallumon.
Szuper, ez attól függ, hogy 30/24 vagy 15/12-re nullázzák-e a szervizintervallumot, 5-30-nál 30/24 nem alkalmazható. A gépkönyvben benne van, hogy max 1x és max 1l utántöltés lehetséges ezzel a fokozattal.
Sziasztok! Kértem én is a zalai VW Spirit-ből ajánlást, ezt kaptam:
"Az ön gépjárműve 5w30, és 0w20, 508 00, 504 00 VW specifikációnak megfelelő, ACEA C3 vagy API CJ-4 szabványnak megfelelő motorolajjal rendeltetésszerűen használható. A Volkswagen az adott, megfelelő VW- előírás szerinti, (fent megnevezett) motorolajok használatát ajánlja.
A következő szervizt, az infotainment rendszerben tudja ellenőrizni, amely a bemenő mért értékeket, mint az útszakasz, üzemanyag-fogyasztás, olajhőmérséklet és a részecskeszűrő terhelése, a vezérlőegység értékeli ki. Ennek a kiértékelésnek az eredménye a váltózó szervizintervallum-szervizkijelzés, amely megjeleníti az esedékes szervizidőpontot a gépkocsivezetőnek a szervizintervallum-kijelzőn."