Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

appache10 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 293

Hát igen! És emiatt jó nagyot drágultak a kocsik is! Lásd új octavia style 8.8 millió forint igaz sok extra van már alapból benne de akkor is!!!!

Előzmény: zéé72 (292)
zéé72 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 292

Szerintem nem számottevő a csökkenés, arra ne számolj.

Szükséges rossz dolog ez is amit rákényszerítenek az autógyártókra a károsanyag kibocsátás miatt.

 

Csak az a vicc hogy szinte csak Európába van ez a szigorú károsanyag kibocsátás, a többi kontinensen nem kell trükközni a károsanyag kibocsátás miatt a gyártóknak így kevesebb a hibalehetöség is.

Előzmény: appache10 (290)
gytam Creative Commons License 2020.03.23 0 0 291

A pill fogyasztás ilyenkor 4 liter alatti fed comp szerint.

Én most leginkább Pécs Kaposvár között használom naponta oda vissza és a valós fogyasztásom 5.6 l 4000 km alatt.

Előzmény: appache10 (290)
appache10 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 290

És ilyenkor kb mennyi a fogyasztása a kocsinak?

Előzmény: gytam (289)
gytam Creative Commons License 2020.03.23 0 0 289

Sík úton egyenletes tempónál mindig bekapcsol. 110 környékén biztosan. Ha pocot gyorsítasz akkor visszaáll normál üzemre.

Előzmény: fepeti001 (287)
zéé72 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 288

Nekünk 2hónapos VW T-ROC van kézi váltóval, 2-es fokozattól felfele elég sűrűn látom az ECO kéthengeres üzemmódot.

Nagyon szuper az 1.5tsi (DPCA motor kód)

 

Előzmény: fepeti001 (287)
fepeti001 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 287

Olajjal kapcsolatban én azt mondanám, hogy hosszú csereperiódus esetén tökéletesnek a 0w-20 (508.00) mondható.... Kompromisszumos alternatívaként jöhet a többi.

A kéthengeres üzemmód ECO jelzését nem sokat látom... Nagyon szűk az a terhelés tartomány, ahol folyamatosan működne

Előzmény: garazszoli (286)
garazszoli Creative Commons License 2020.03.23 0 0 286

Sziasztok !

 

Skoda kamiq 1.5 tulajdonosa vagyok és megelégedéssel használom az autót. Tisztán városi forgalomba a fogyasztásom  7-8 liter közé esik kiméletes üzemmódba. Olvastam az ajánlásokat motorolaj használatára és a szervízbe nekem is azt mondták , hogy gyári ajánlásba tökéletes a 5-30w /504-507/

olaj. Ami engem inkább aggaszt, hogy hosszú távon ezek a motorok hogyan fognak kopni , elhasználódni. Gondolok a kéthengeres üzemmódra. Tudomásom szerint az 1-4 henger folyamatosan dolgozik. Azt látom , hogy a fogyasztásra jótékony de a motor élettartamára ?

ACT - autó Creative Commons License 2020.03.22 0 0 285

Köszi!

Karoq, TSI 1.5 kézi váltóval tapasztalat? Igazából a kézi váltó a kiszemelt

fepeti001 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 284

Szia! Az enyém 2018 májusi, Karoq DSGvel, volt szoftver frissítés, szuper a motor!

Előzmény: Amarton (281)
ACT - autó Creative Commons License 2020.03.22 0 0 283

köszönöm a visszajelzést!

Előzmény: Amarton (281)
appache10 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 282

Nekem már a kereskedésben van a golfom ezzel a motorral es dsg-vel! Nagyon kiváncsi vagyok már hogy milyen lesz! Csak a kérdés az hogy mikorra tudják majd forgalomba helyezni ebben az időszakban!

Előzmény: Amarton (281)
Amarton Creative Commons License 2020.03.22 0 0 281

A DADA motorkód, azaz az első generációs 1.5TSI volt beteges.

Ha most tervezel új autót venni, akkor úgyis van minimum fél éved, mire megkapod.

2019 augusztusában jött ki az új motor, amiben SW és HW változás is volt.

Nekem az Octavia 1.5TSI DADA motorkóddal volt. 1 év után megszabadultam tőle.

Ezután vettem egy Kodiaqot, amiben már az új motor van. Semmi gondja, nagyon szeretem.

Az Octaviaban manuális váltó volt. A Kodiaqban dsg van. DSG-vel jobban is működik a motor. Más a fordulat is, stb.

 

Előzmény: ACT - autó (280)
ACT - autó Creative Commons License 2020.03.22 0 0 280

Eddig csupa jó dolgot hallottam a 1.5 TSI ACT motor -ről. Véletlenül futtotam bele én is az angol oldalba: https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/  majd magyar oldalakon is kutakodni kezdtem.

 

1.5 TSI Karoq vásárlásában gondolkozunk, nem kis anyagi teher lenne... erre még nem 110%-os a motorja? Kereskedők csak dicsérik az autót, motort, semmilyen általános problémát nem tudtak megnevezni skoda szervízben.

 

Esetek hány % jöhet a probléma? SW frissítés akinek megoldotta, annak tartósan eltűnt a probléma?  Jönnek ki az uj octáviák szintén ezekkel a motorokkal...   Autós hírportálok, "kritikusok" sem foglalkoztak az esettel :( , nem értem...

Topacsenkó Creative Commons License 2020.03.14 0 0 279

Igen, vannak fura hangok,.

Előzmény: Cortez863 (277)
zéé72 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 278

Az hogy a skoda fábia nem volt ilyen nem jelent semmit egészen más konstrukció a motorja, nem jó az összehasonlítás.

 

Amit zajnak vélsz a motortérbe az lehet az injektor/ befecskendező rendszer normál működése is.

Saját magad megnyugtatására kérj időpontot a márkaszervízbe hogy nézzenek rá.

Írd majd meg az eredményt.

 

Előzmény: Cortez863 (277)
Cortez863 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 277

Sziasztok!

 

Seat Leon ST 1.5 TSI DSG

 

1 hét használat után úgy érzem, hogy alapjáraton (hidegen-melegen) remeg az autó és hallok valami zajt a motortérből. ( A 14 éves benzines Skoda Fabiamban nincs ilyen).

Szerintetek ez normális? Másnak is volt ilyen? Erre is jó a szoftverfrissítés?

Menet közben nem vettem észre rángatást, váltásnál sem.

 

aHYLes Creative Commons License 2020.03.13 0 0 276

Ezek szerint ezért a felelősséget is vállalják, jó hír.

Előzmény: kissg620 (273)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.03.13 -2 0 275

Mi lett volna, ha egyértelműen leírják? Régen ez benne volt a kezelésiben. Vajon mi indokolja, hogy ma már nincs? Túl sokat ne tudjon az ügyfél 6m Ft-ért?

Előzmény: kissg620 (273)
fepeti001 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 274

"VW 508 00 (0W20 LL) vagy VW 504 00 (0W30 LL, 5W30 LL)"

 

Köszi!

Előzmény: kissg620 (273)
kissg620 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 273

Kíváncsiságból, azért kértem még egy friss állásfoglalást a Porsche Hungáriától a témában:

 

"A  Volkswagen  AG,  a gépkocsi gyártója szerint meghatározott karbantartási
ciklus a következő:
• Olajcsere szerviz: a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy
30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be
előbb
• Ellenőrző szerviz: a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év
vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól
függően, hogy melyik következik be előbb
• Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz): először a 3. évnél,
azután 2 évente


Az  Ön  gépkocsija  a  fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási
ciklussal  (QI6)  rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző
szerint válik szükségessé.
A  gépkocsi  fedélzeti  rendszere  számos  összetevő  alapján  a  használat
függvényében  állapítja  meg  ennek  idejét, ahogyan a kezelési útmutatóban
olvasható.


Megemlítem,  hogy gyártói információ alapján a motorolaj csere esedékessége
min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik.


A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján az alábbi szabványoknak
megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során.


VW 508 00 (0W20 LL) vagy VW 504 00 (0W30 LL, 5W30 LL)


Kérem, hogy a karbantartás előtt márkaszerviz partnerünkkel egyeztettesse,
hogy melyik motorolaj típust választja."

 

Előzmény: www.octinfo.com (272)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.03.13 -2 0 272

Nekem Octavia2 van, azon a kézikönyvben leírtak szerint eljárva saját magam is nullázhatom a szerviz intervallum kjelzőt amivel automatikusan áttér az autó az 1 év/15 e km számolására.

Nézd meg, nálad mit ír a kézikönyv erről. Hátha nem szüntették meg ezt a lehetőséget a konszernnél.

Előzmény: kissg620 (271)
kissg620 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 271

Nagyjából én is erre gondoltam, hogy jobb híján ezt fogom csinálni 15ekm vagy 1év, csak figyelhettem a futott km-t.. :) a modern technika ellenére...

Előzmény: www.octinfo.com (270)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.03.13 -1 0 270

A lenti válasz olyan állításokat tartalmaz melyek igazak. Csak nem teljesen írják le a valóságot tehát félrevezetőek. Ahogy én értelmezem az infóimat a témában, a 0W-20 olajjal rugalmas a csere periódus, 5W-30 olajjal meg fix.

Ennek értelmében viszont baj csak akkor lesz, ha 5W-30 olajat használva nem cseréled évente vagy 15e km után. Maga az olaj alkalmas a motorhoz, attól baja nem lesz, ha időben cserélteted.

Tehát akkor tekintsd úgy, hogy 1 éves fix perióduson van az autó és 1 év múlva cseréltesd le (vagy 15e km megtétele után, ha az 1 éven belül bekövetkezik be).

 

Ha ez nem nyugtat meg, akkor cseréltesd le 0W-20 olajra. Akkor maradhat rugalmas intervallumban.

Előzmény: kissg620 (269)
kissg620 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 269

Nálam az a helyzet, hogy nem én kértem bele 5w-30-t, sőt nem is szóltak hogy azt teszik bele. Csak utólag láttam a számlán. A szervizciklust pedig nem állították át 1évre. Engem ezért aggaszt egy kicsit.. És amikor rákérdeztem, akkor küldték a lenti hivatalos választ.

Előzmény: www.octinfo.com (268)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.03.13 -2 0 268

Toyotáéknál azért nem az ügyfelek voltak a spórolósok, hanem a szervizek balfaszok. Legalábbis a megjelent esetekből az derült ki.

Előzmény: aHYLes (267)
aHYLes Creative Commons License 2020.03.12 0 0 267

Nekem egyébként mindegy, hogy ki-mivel használja az autót, a gyári garit vsz kibírja 5-30 is, de utána nehogy az legyen, mint az 1,33 Toyota motorral, azoknál, akik spóroltak a 0-20 olajon, vagy az intervallumon.

Előzmény: aHYLes (266)
aHYLes Creative Commons License 2020.03.12 0 0 266

Szuper, ez attól függ, hogy 30/24 vagy 15/12-re nullázzák-e a szervizintervallumot, 5-30-nál 30/24 nem alkalmazható. A gépkönyvben benne van, hogy max 1x és max 1l utántöltés lehetséges ezzel a fokozattal.

Előzmény: kissg620 (265)
kissg620 Creative Commons License 2020.03.10 0 0 265

Sziasztok! Kértem én is a zalai VW Spirit-ből ajánlást, ezt kaptam:

 

"Az ön gépjárműve 5w30, és 0w20508 00, 504 00 VW specifikációnak megfelelő, ACEA C3 vagy API CJ-4 szabványnak megfelelő motorolajjal rendeltetésszerűen használható.
A Volkswagen az adott, megfelelő VW- előírás szerinti, (fent megnevezett) motorolajok használatát ajánlja.

A következő szervizt, az infotainment rendszerben tudja ellenőrizni, amely a bemenő mért értékeket, mint az útszakasz, üzemanyag-fogyasztás, olajhőmérséklet és a részecskeszűrő terhelése, a vezérlőegység értékeli ki.
Ennek a kiértékelésnek az eredménye a váltózó szervizintervallum-szervizkijelzés, amely megjeleníti az esedékes szervizidőpontot a gépkocsivezetőnek a szervizintervallum-kijelzőn."

Előzmény: aHYLes (262)
Topacsenkó Creative Commons License 2020.03.10 0 0 264

Köszönjük az infót!

Előzmény: aHYLes (263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!