Sziasztok!Pénteken levizsgázot a Zx,kedden regadó és ocsmányiroda:)Lehet hogy az enyém a legkésőbb forgalombahelyezett Zx?:)1997 juniusában lett forgalombahelyezve.
A vizsgasoron alámentem,alulról patyolat állapotú.174e km van benne,olajnyom sehol.
Ha nagyon akarod tudnék cikkszámot, de felesleges. Egy normális minőségű (pl. Elring, Retech, stb) pasztával le kell tömíteni, hagyd száradni eleget és kész!
Úgy néz ki valahol szivárog a hűtővizem, no nem nagyon csak épp annyira hogy idegesítsen.
Egy tömítés lesz a ludas, a motorblokk és egy öntvény között van, ezen az öntvényen van a gázolajszűrő ház (meg ebbe van betekerve a hidegindító patron is)
Tudna nekem valaki egy cikkszámot mondani ehhez a tömítéshez? Vagy valami tömítőpasztával kell bekenni?
Szét kell szednem előbb utóbb az biztos, csak nem tudom mit kell hozzá rendelni. Ha ezt szétszedem, érdemes ott mást is cserélni, vagy nem?
1.9TD motor 96-os (tán DHY motorkód)
köszönettel
wolf
Az akksi kérdés megoldódott. Vettem egy újat 74AH Magneti Marelli. A régi teljesen meghalt.
LFZ a hárombetűs (1.8i 74KW hengerenkénti injektoros, természetesen katalizátoros). Az utolsó nyolc karakter:00E36328. Bár amikor egyszer csavarokat rendeltem a torziós rúdhoz, valamit hümmögött az ember a Peugeot-nál, hogy szerinte nem vág össze a kaszni a motor meg az évjárat. Régi autó ('93), ki tudja...
Amúgy szerintem sem lehetne elvileg ilyen hatással a rugózásra a hideg, de amikor először nyomkodtam meg az autó hátulját, még kemény volt, az LHM melegedésével viszont egyre jobban puhult, nyomásra pedig szépen rugózott.
Az eleje viszont más eset. A baloldali gömböm sajnos eldurrant.:( Lehet, hogy a hideg is rásegített.
"Lehetséges az, hogy a nagy hideg miatt nem rugózik jól a BX?"
Még nem hallottam ilyen esetről. Olyat el tudok képzelni, hogy az lhm-ben - esetlegesen - levő vízcsepp megfagyhat, de igazából annak sem kellene befolyásolnia a rugózást, ha különben az autó felemelkedik. Hogy a munkahenger befagyjon, abban nagyon sok víz kellene, hogy legyen.
Bevallom fejből nem tudom a motorkód váltást, így nem vágom, hogy ez melyik motor. Én a 3 betűs kódokat jegyzem meg, mert az rövidebb. :-)
Ha megmondod, hogy ez milyen moci vagy a konkrét autó alvázszámának az utolsó 8 karakterét megadod, (vagy esetleg a 3 karakteres kódot) akkor talán tudok valamit mondani.
Különben az NKH álláspontja mellékes az ügyben, ha a gyári adat szerint tudja az adott környezetvédelmi osztályt. A legrosszabb esetben kell kérni a gyártól egy hivatalos igazolást és az alapján módosítja az NKH.
A baj az, hogy a konkrét autót kell megnézni, mert pl. 1,4 D AX-ből volt Euro2-es is és rosszabb is ugyanabban az évjáratban. Értelemszerűen ha az alvázszám alapján tudja az Euro2-t, akkor elfogadja az NKH, ha nem, akkor cseszheted. :-(
Te belelátsz mindenféle adatbázisokba, hátha tudod a választ: az XU7JP motor az importőri illetve NKH álláspont szerint EURO 2-es?
Találkoztál már ilyen problémával (matrica ügy) ami ilyen motorú autóval pozitívan zárult?
Nálunk (Székesfehérváron, ahol dolgozom) furtonfúrt szmogriadó van, és idegesít, hogy (szerintem indokolatlanul) reflektorfényben vagyok a rossz színű matricámmal. Nem mintha az autóktól lenne a szmog, és nem mintha a tiltás segítene rajta, de ez más kérdés :-)
Ilyen hidegben amúgy a hosszan tartó állás a halála az akksinak. Lehet, hogy a gyengén muzsikáló telep egyzsercsak beadja a kulcsot, de amíg lehet, gondoskodni kell arról, hogy a lehető legtovább bírja.
Én például minden nap, akkor is, ha a hó miatt egyszerűen képtelen voltam kiállni a lakásunk parkolójából, járattam az autómat egy 14-20 percig, hogy az akksi ne semmisüljön meg. Ugyanis így még életben lehet tartani (persze fogyasztók rákapcsolása nélkül) alapjáraton, közben pedig a rendszer sem fagy szanaszét, s a motorolaj is tudja kenni a motoralkatrészeket.
Ha jól tudom, a cellazárlatos akkumulátor az, amivel nem lehet mit kezdeni, egyedül csak kidobni lehet.
Érdekes, hogy ilyenkor mondják, hogy ne nagyon közlekedjünk az autóval, ha nem muszály (ebben van igazság), de ugyanakkor elfejtik hozzátenni, hogy eme vélekedés vezet ez egyben az akkumulátor teljes elhalálozásához is. Kivéve persze, ha valaki kiveszi a "pehelykönnyű" telepet az autóból, s felviszi a meleg lakásba. De ezt kevesebben szokták, pláne akik panelban, vagy emeletes házban laknak.
Szerintem nem érdemes a legdrágábbat venni egyikből sem, mert mindegyik csődöt mondhat, s ha az olcsóbbat veszed meg, még mindig ott van a garancia. Sokszor a legjobbaknak kikiáltott Bosch és Varta adják meg magukat a legkönnyebben.
A Magneti marelli, azt hiszem, egy olasz alkatrészgyártó cég, valószínűleg jók az akksijai. Elvileg a gyújtótrafói bengásabbak.
De a Perion is jó akkumulátor volt (magyar), ha jól tudom, mostmár más neve van.
Érdemes 74 Ah-s akkumulátzort keresni, mert az autó teljesítményéhez lett tervezve.
Nekem is le kéne cserélni a 45 Ah-s akksimat, 55-65 Ah-sra, mert nincs benne annyi tartalék, hidegben hamarabb elkezd szenvedni, az 1.6-os motorhoz pedig túl kicsi.
Szerintem az ablaktörlőm is azért lassabb, mert az akkumulátor képtelen akkora feszültséget biztosítani a rendszernek, mint kéne.
Az enyémben is 55-s van, Delphi márkájú és anno egy olcsóbb árfekvésű akksi volt. Ez most ~4-5 éves lehet, lassan kezdi megadni magát...igaz ritkán is veszem elő mostanában a kocsit és talán rá kellene tölteni...
Nem vagyok benne biztos 100%-ig, hogy ugyanarra gondolunk-e, de én szerintem az enyém olyan lapát. Különben Lucas gyártmány és eddig bevált. Fél éve lehet fent a kocsin.
Szerintem ha rendelsz egyet és megnézed, majd megtudod. :-)
Én még sosem vettem, úgyhogy fogalmam sincsen.
Ha irtó nagy az árbeli különbség, nem érdemes foglalkozni vele, de a gyári cuccoknak néha van az a jó tulajdonsága, hogy méretben, minőségben jobb, pontosabb, mint az utánygyártott.
Persze ez a konkrélt esetre nem feltétlenül igaz, csak mondtam. :-)