Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wolf_ Creative Commons License 2012.02.20 0 0 92

nincs összerohadva. Engem ez a muataó koválygás idegesít kissé.

Bér nem melegszik.

 

Előzmény: deerman (88)
wolf_ Creative Commons License 2012.02.20 0 0 91

Az enyém 96 dec.

 

Előzmény: bazidzsó (90)
bazidzsó Creative Commons License 2012.02.18 0 0 90

Szia!

Lehet hogy az enyém a legkésőbb forgalombahelyezett Zx?:)

Ez tényleg az utolsó szériából lehet. Az enyém '96 márciusi...

Előzmény: Pajkos kisdömper (89)
Pajkos kisdömper Creative Commons License 2012.02.18 0 0 89

Sziasztok!Pénteken levizsgázot a Zx,kedden regadó és ocsmányiroda:)Lehet hogy az enyém a legkésőbb forgalombahelyezett Zx?:)1997 juniusában lett forgalombahelyezve.

A vizsgasoron alámentem,alulról patyolat állapotú.174e km van benne,olajnyom sehol.

deerman Creative Commons License 2012.02.16 0 0 88

Azért nyomkodd meg a tömítőperemet a sapkán a rugó ellenében, nincs-e összerohadva.

Ha sok a levegő a rendszerben, akkor sokat is tágul, azaz sokat szuszog mikor leveszed. Emiatt is "érezheted" nagynak a nyomást.

Előzmény: wolf_ (85)
deerman Creative Commons License 2012.02.16 0 0 87

Kösz, várok türelemmel. Ezek a mai szellők amúgy is sokat javítottak a szállópor koncentráció értékein.

Tegnap úgyis átállt az autóm zéró emissziós módba.  Úgy néz ki hogy behalt a benzinszivattyúm. Most azzal szórakozok. Nem vicces az ára... 

 

 

Előzmény: FeZ_ (86)
FeZ_ Creative Commons License 2012.02.15 0 0 86

deerman !

 

Türelmet, egyelőre nem megy nálam a rendszer. Jövő héten be kell mennem, ha más nem lesz, akkor rá tudok nézni majd.

 

FeZ

 

Előzmény: FeZ_ (80)
wolf_ Creative Commons License 2012.02.15 0 0 85

tehát ha nem nyit ki még a sapka, akkor elvileg nem nagy a nyomás...

Előzmény: promega (84)
promega Creative Commons License 2012.02.15 0 0 84

pontos értéket nem tudok, de általában 1,5 bar a hűtőrendszer üzemi nyomása, ekkor nyit a szelep a hűtősapkán.

Előzmény: wolf_ (82)
wolf_ Creative Commons License 2012.02.15 0 0 83

Ezt acsak azért kérdem, mert szerintem nőtt a nyomás a hűtőkörben.

Melegen ha leveszem a sapkát akkor van benne nyomás rendesen. Bár hűtővíz az nem jön ki.

És a hőfokmutatóm is ingadozik. Amikor már bemelegedett 80-on álla a mutató, és onnan elkezd fel és le járkálni kb 5-5 fokot.

85 és 75 közé, régen ilyet nem csinált. (A hűtővízfolyás óta van ez kb). Mondjuk nem forralja a vizet, még a hűtőventillátor sem kapcsol be.

 

Van valakinek ötlete mi lehet a baj?

(Lehet hengerfejes kezd lenni?)

 

üdv

wolf

 

A szerelőm megpróbált megnyugtatni hogy addig amíg nincs nagyobb gond, ne foglalkozzak vele, de nem nagyon sikerült neki.

 

wolf_ Creative Commons License 2012.02.14 0 0 82

Még lenne egy kérdésem.

Mekkora nyomásnak kell lennie a kiegyenlítő tartályban üzemmeleg motornál?

 

 

wolf_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 81

Ah köszi :)

akkor a héten szétkapom, és letömítem.

 

wolf

Előzmény: FeZ_ (79)
FeZ_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 80

deerman !

 

Hétfőn ránézek neked.

 

Üdv

FeZ

 

Előzmény: deerman (77)
FeZ_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 79

wolf !

 

Ha nagyon akarod tudnék cikkszámot, de felesleges. Egy normális minőségű (pl. Elring, Retech, stb) pasztával le kell tömíteni, hagyd száradni eleget és kész!

 

FeZ

 

Előzmény: wolf_ (78)
wolf_ Creative Commons License 2012.02.11 0 0 78

Sziasztok!

 

Kellene egy ki segítség.

Úgy néz ki valahol szivárog a hűtővizem, no nem nagyon csak épp annyira hogy idegesítsen.

Egy tömítés lesz a ludas, a motorblokk és egy öntvény között van, ezen az öntvényen van a gázolajszűrő ház (meg ebbe van betekerve a hidegindító patron is)

 

Tudna nekem valaki egy cikkszámot mondani ehhez a tömítéshez? Vagy valami tömítőpasztával kell bekenni?

Szét kell szednem előbb utóbb az biztos, csak nem tudom mit kell hozzá rendelni. Ha ezt szétszedem, érdemes ott mást is cserélni, vagy nem?

1.9TD motor 96-os (tán DHY motorkód)

 

köszönettel

wolf

 

Az akksi kérdés megoldódott. Vettem egy újat 74AH Magneti Marelli. A régi teljesen meghalt.

 

 

deerman Creative Commons License 2012.02.11 0 0 77

LFZ a hárombetűs (1.8i 74KW hengerenkénti injektoros, természetesen katalizátoros). Az utolsó nyolc karakter:00E36328. Bár amikor egyszer csavarokat rendeltem a torziós rúdhoz, valamit hümmögött az ember a Peugeot-nál, hogy szerinte nem vág össze a kaszni a motor meg az évjárat. Régi autó ('93), ki tudja...

Megköszönném, ha megnéznéd!

Előzmény: FeZ_ (74)
ati86 Creative Commons License 2012.02.10 0 0 76

Szia!

 

Amúgy szerintem sem lehetne elvileg ilyen hatással a rugózásra a hideg, de amikor először nyomkodtam meg az autó hátulját, még kemény volt, az LHM melegedésével viszont egyre jobban puhult, nyomásra pedig szépen rugózott.

Az eleje viszont más eset. A baloldali gömböm sajnos eldurrant.:( Lehet, hogy a hideg is rásegített.

Előzmény: FeZ_ (75)
FeZ_ Creative Commons License 2012.02.10 0 0 75

ati86 !

 

"Lehetséges az, hogy a nagy hideg miatt nem rugózik jól a BX?"

 

Még nem hallottam ilyen esetről. Olyat el tudok képzelni, hogy az lhm-ben - esetlegesen - levő vízcsepp megfagyhat, de igazából annak sem kellene befolyásolnia a rugózást, ha különben az autó felemelkedik. Hogy a munkahenger befagyjon, abban nagyon sok víz kellene, hogy legyen.

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (70)
FeZ_ Creative Commons License 2012.02.10 0 0 74

deerman !

 

Bevallom fejből nem tudom a motorkód váltást, így nem vágom, hogy ez melyik motor. Én a 3 betűs kódokat jegyzem meg, mert az rövidebb. :-)

Ha megmondod, hogy ez milyen moci vagy a konkrét autó alvázszámának az utolsó 8 karakterét megadod, (vagy esetleg a 3 karakteres kódot) akkor talán tudok valamit mondani.

Különben az NKH álláspontja mellékes az ügyben, ha a gyári adat szerint tudja az adott környezetvédelmi osztályt. A legrosszabb esetben kell kérni a gyártól egy hivatalos igazolást és az alapján módosítja az NKH.

A baj az, hogy a konkrét autót kell megnézni, mert pl. 1,4 D AX-ből volt Euro2-es is és rosszabb is ugyanabban az évjáratban. Értelemszerűen ha az alvázszám alapján tudja az Euro2-t, akkor elfogadja az NKH, ha nem, akkor cseszheted. :-(

 

FeZ

 

Előzmény: deerman (73)
deerman Creative Commons License 2012.02.10 0 0 73

FeZ !

 

Te belelátsz mindenféle adatbázisokba, hátha tudod a választ: az XU7JP motor az importőri illetve NKH álláspont szerint  EURO 2-es? 

Találkoztál már ilyen problémával (matrica ügy) ami ilyen motorú autóval pozitívan zárult?

Nálunk  (Székesfehérváron, ahol dolgozom) furtonfúrt szmogriadó van, és idegesít, hogy (szerintem indokolatlanul) reflektorfényben vagyok a rossz színű matricámmal. Nem mintha az autóktól lenne a szmog, és nem mintha a tiltás segítene rajta, de ez más kérdés :-)

ati86 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 72

Ilyen hidegben amúgy a hosszan tartó állás a halála az akksinak. Lehet, hogy a gyengén muzsikáló telep egyzsercsak beadja a kulcsot, de amíg lehet, gondoskodni kell arról, hogy a lehető legtovább bírja.

Én például minden nap, akkor is, ha a hó miatt egyszerűen képtelen voltam kiállni a lakásunk parkolójából, járattam az autómat egy 14-20 percig, hogy az akksi ne semmisüljön meg. Ugyanis így még életben lehet tartani (persze fogyasztók rákapcsolása nélkül) alapjáraton, közben pedig a rendszer sem fagy szanaszét, s a motorolaj is tudja kenni a motoralkatrészeket.

Ha jól tudom, a cellazárlatos akkumulátor az, amivel nem lehet mit kezdeni, egyedül csak kidobni lehet.

 

Érdekes, hogy ilyenkor mondják, hogy ne nagyon közlekedjünk az autóval, ha nem muszály (ebben van igazság), de ugyanakkor elfejtik hozzátenni, hogy eme vélekedés vezet ez egyben az akkumulátor teljes elhalálozásához is. Kivéve persze, ha valaki kiveszi a "pehelykönnyű" telepet az autóból, s felviszi a meleg lakásba. De ezt kevesebben szokták, pláne akik panelban, vagy emeletes házban laknak. 

Előzmény: wolf_ (68)
ati86 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 71

Szia!

 

Szerintem nem érdemes a legdrágábbat venni egyikből sem, mert mindegyik csődöt mondhat, s ha az olcsóbbat veszed meg, még mindig ott van a garancia. Sokszor a legjobbaknak kikiáltott Bosch és Varta adják meg magukat a legkönnyebben.

A Magneti marelli, azt hiszem, egy olasz alkatrészgyártó cég, valószínűleg jók az akksijai. Elvileg a gyújtótrafói bengásabbak.

De a Perion is jó akkumulátor volt (magyar), ha jól tudom, mostmár más neve van.

 

Érdemes 74 Ah-s akkumulátzort keresni, mert az autó teljesítményéhez lett tervezve.

Nekem is le kéne cserélni a 45 Ah-s akksimat, 55-65 Ah-sra, mert nincs benne annyi tartalék, hidegben hamarabb elkezd szenvedni, az 1.6-os motorhoz pedig túl kicsi. 

 

Szerintem az ablaktörlőm is azért lassabb, mert az akkumulátor képtelen akkora feszültséget biztosítani a rendszernek, mint kéne.

Előzmény: wolf_ (68)
ati86 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 70

Köszönöm a választ!

 

Lehet, hogy a tél elmúltával beszerzek egyet, mert nagyon mondják, hogy a szerkezet nélküli ablaktörlő hatásos.

Egy bajom van csak vele: a BX-hez a hagyományos ablaktörlők jobban passzolnak. Ez szerintem a ZX-re is igaz, bár az sportosabb kinézetű.

 

Egy másik kérdés.

Lehetséges az, hogy a nagy hideg miatt nem rugózik jól a BX?

Nálunk itt, délen mínusz 20, mínusz 25 fok van éjszaka, nem beszélve arról, hogy rengeteg hó rakódott le a munkahengereknél.

Elvittem egy alvázmosásra, hogy leoldja a legnagyobb tömböket. 

Előzmény: FeZ_ (67)
bazidzsó Creative Commons License 2012.02.06 0 0 69

Szia!

 

Az enyémben is 55-s van, Delphi márkájú és anno egy olcsóbb árfekvésű akksi volt. Ez most ~4-5 éves lehet, lassan kezdi megadni magát...igaz ritkán is veszem elő mostanában a kocsit és talán rá kellene tölteni...

 

Üdv:)

Előzmény: wolf_ (68)
wolf_ Creative Commons License 2012.02.06 0 0 68

Sziasztok!

 

Meghalt a ZX-emben az akksi (mondjuk kicsi is volt, 74AH helyett 55-ös)

Milyet érdemes venni? Nagyon ajánlgtják a magneti marellit, megbízható-e, vagy valami nagyobb márkát érdemev  venni?

Bár mindre csak 2 év gari van. Előzőleg Topla volt benne az 6 évig bírta, de ezt most itt nálunk nem lehet kapni.

 

 

köszönettel

Wolf

FeZ_ Creative Commons License 2012.02.04 0 0 67

ati86 !

 

Nem vagyok benne biztos 100%-ig, hogy ugyanarra gondolunk-e, de én szerintem az enyém olyan lapát. Különben Lucas gyártmány és eddig bevált. Fél éve lehet fent a kocsin.

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (66)
ati86 Creative Commons License 2012.02.03 0 0 66

Sziasztok!

 

Valaki használ ilyen újfatja, flexibilis ablaktörlőlapátot az autóján?

Ha igen, kinek mi a tapasztalata vele? Most akciós lesz, de nem tudom, jobb-e, mint a hgyományos, merevítős változat.

 

FeZ_ Creative Commons License 2012.01.28 0 0 65

promega !

 

Szerintem ha rendelsz egyet és megnézed, majd megtudod. :-)

Én még sosem vettem, úgyhogy fogalmam sincsen. 

Ha irtó nagy az árbeli különbség, nem érdemes foglalkozni vele, de a gyári cuccoknak néha van az a jó tulajdonsága, hogy méretben, minőségben jobb, pontosabb, mint az utánygyártott.

Persze ez a konkrélt esetre nem feltétlenül igaz, csak mondtam. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: promega (64)
promega Creative Commons License 2012.01.28 0 0 64

Nem kötekedésből, hanem kiváncsiságból kérdezem, hogy miben különbözik ez a sima, méterre kapható ablakmosócsőhöz képest?

Előzmény: FeZ_ (63)
FeZ_ Creative Commons License 2012.01.27 0 0 63

promega !

 

A gyári ablakmosó cső 2670,- ft. és még rendelhető. Csak információnak írtam. :-) Nem túl olcsó, viszont cserébe megint "tizen-X" évig jó lesz.

 

FeZ

 

 

Előzmény: promega (61)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!