Bogarat ültettél a fülembe és megnéztem. A tanksapka feletti fedél is reteszelődik ha zárod a kocsit. Az a kis csap csúszik be a fedél fekete műanyag részén lévő lyukba. Nyitott fedélnél, ha zárod a kocsit, látszik is a retesz, ahogy mozdul. Könnyen lehet, hogy az ezt mozgató kis központi zár motor a ludas a dologban, vagy valami kontakt hiba lehet. Ha jelenleg egyáltalán nem működik, akkor legalább a hibajelenséget nem lesz nehéz produkálni.
Nekem korábban a Zafirában volt ilyesmi hibajelenség, de a csomagtérajtóval. Annyi, hogy azt kulccsal is lehetett nyitni. Itt én a helyedben mielőbb megkeres(tet)ném a hiba okát, hiszen -ahogy írtad- valóban megeshet, hogy üres tankkal marad zárva a fedél... ...és az ciki... ;-)
Nyaralásból hazajövetben tankolás után nem sikerült becsukni a tanksapka feletti fedelet. Nyitott fedélnél nyomtam a záró érzékelőt közben piszkáltam a záróstiftet, de nem jött ki a zárópöcök . A következő tankolás után egyből be tudtam csukni, azóta működik. Ha bezárom a kocsit a fedél nem záródik le. Szerintem annak is záródni kellene, de én ezt soha nem ellenőriztem le. Most a fedelet záráskor nem reteszeli. Járt már így valaki? Még az a szerencse, hogy nem maradt zárva üres tanknál.
...Hát igen... Ebbe nem fér, annyi mint egy MAN-ba... :)
Itt korábban többen írták (bár ez NEM hibajelenség!), hogy az "istencsapása lámpa" elkezdett világítani a dieselben, ha csak városban jártak vele. De az minden márkájú dieselre igaz lehet, hogy igényli az alkalmankénti "kikormolást", vagyis magasabb fordulaton és üzemi hőmérsékleten való megjáratást. Ez jellemzően gyér forgalmú országúton vagy autópályán érhető el.
A benzinessel ilyen gond nincs, viszont cserébe kevésbé nyomatékos. Nekem nincs gondolom a benzines nyomatékával, de tény, hogy az automata váltóval fogyaszt is ha megyek vele. Ez városban 10,5L-t jelent. Mikor megvettük is tudtam és már előre megbékéltem vele. (Mi csakis benzineset kerestünk a tiédhez hasonló autózási szokások illetve a diesel motor esetleges szervizelésének magasabb költségei miatt.)
Szóval vannak pro és kontra érvek... De lehet, hogy végül egy alkalmi piaci ajánlat fog dönteni az esetedben diesel és benzin ügyben.
Szerintem Te már döntöttél és csak megerősítést szeretnél. Én még csak 1,5 hónapja vagyok Orlando tulajdonos (diesel) így csak évek múlva tudok saját tapasztalaton alapuló választ adni, de az előző autóim is dieselek voltak, pld. legutóbbi CDTi B Zafira, sok 100e KM tettem meg velük és nagyon nem vágyok benzinesre . A GM diesel motorjai nem szoktak problémásak lenni, remélem az Orlando is ezt fogja megerősíteni számomra.
Viccet félretéve! A meghibásodási és szerviz ciklusra gondoltam elsősorban. Hosszúutra kamionnal megyek elég az nekem. Ez inkább helyi és tinglitangli utakra kellene napi 50km. Benzinest felé hajlok mert az szerelhető itthon is. de a dizel felejtős
Szerintem az autózási szokásaidhoz érdemes autót választani.
Ha túlnyomó részt városban jársz, a benzines jobb választás. Kisebb futásteljesítmény esetén a dízellel elérhető alacsonyabb fogyasztással nem feltétlen spórolsz annyit, ami visszahozza a drágább alkatrészeket. Ráadásul a dízel nem is szereti az állandó várost.
Ha viszont sokat jársz hosszú távon, akkor a diesel visszahozhatja az esetleges karbantartásokból eredő plusz költségeket. ...és persze a nyomatékosabb motor talán élvezetesebb is.
Nekem benzines Orlando-m van automatával és elégedett vagyok vele. Automatával városban persze még nagyobb a fogyasztás-többlet a dízellel szemben, de én is meglepve tapasztaltam, hogy a ~120-130km/h autópályázás során 7,2 L/100km fogyasztás adódott klímával, 5 személlyel, csomagokkal nyakig pakolva.
Tény, hogy nehezebb a hazai használtautó piacon benzines Orlando-kat találni. De szerintem a dízel autókat hajtó kollégák is csak jókat fognak tudni mondani a gépről. A fórumot olvasgatva nem emlékszem nagy horror meghibásodásokra. Bár tény, hogy aki autó témában fórumozik, az megbecsüli, ápolja és kíméli a verdáját. Megfelelő üzemeltetés és karbantartás mellett pedig ezek az autók szerintem kifejezetten tartósnak és megbízhatónak mondhatók.
Szóval jó irányban keresgélsz! Sok sikert hozzá! :)
Szisztok! Gondolkozom Orlandó vásárláson. Benzines lenne számomra jobb,mert félek a dizel-töl,viszont kevés benzines van amit megvennék. Volt már sok dizelem és nincs jó tapasztalatom. Tudnátok ellenérvet mondani hogy elszáljon a dizel rosz szájízem? 2-ös tömegü lendkerék mennyire problémás benne? Adagoló mennyire birja és a befecskendező?
Egy hónapja én is az Orlando tulajdonosok táborát szaporítom. Gazdája lettem egy 2.0 D ( 163 LE), kézi váltós LT Plus autónak. Egyenlőre dúl a l’amour és remélem ez így is marad. Azóta átesett egy nagy átvizsgáláson, cimborám Opel szervízben dolgozik, ami után megerősítést kaptam hogy az autó tényleg kitűnő állapotban van, az olajcserén kívül mindössze a fékbetéteket cseréltük, bár még egy kevés lett volna bennük, de jobb ez így. Kapott még az autó némi plusz lopás elleni védelmet, kihangosítót, ülésfűtést és egy ködlámpa-menetfény kombót, így most már teljesen rám van konfigurálva . Beszereztem egy 2017 navi lemezt is és bár csak 2D de remekül végzi a dolgát.
Az autó szinte mindenben felülmúlja a korábbi autómat ami egy diesel B Zafira volt, azért csak szinte mindenben mert a kézi valtó inkább idézi a még korábbi autómat amit egy A Zafira volt, de hiba nincs kitűnően működik.
Köszi az ötleteket. Van egy csokor bontatlan biztosíték szettem. Erre nem is gondoltam, hogy ránézésre jónak tűnik, de mégsem az. Ki fogom próbálni mindegyik esélyest újra cserélni, aztán meglátjuk. Habár ha együtt van a rádióval akkor meg annak sem kéne működni...De az meg jó. Nagy képernyős navis, az is működik róla, meg a cd is. Furi, hogy az usb-vel mi a baja. 5-6 pendrive-ot is megpróbáltam. Új fajtát, régit, kicsit, nagyot. Sőt az összes filerendszerrel formázva is próbálkoztam, habár elvileg mindegyik ismert formátumot támogatja...Bosszantó.
Az autót viszont rögtön megszerettük. Egy igazi nagy maci, és erős is :))) Főleg az 1.4-es G Astra után. :)
Kicsit félünk, hogy diesel, mindig csak benzines volt, de remélem majd a dieseles kollégák megnyugtatnak, hogy semmi ok az aggodalomra.
Én rendszeresen hallgatok zenét pendriveról és iPhoneról (5s). A telefon ki is jelzi, hogy töltődik ha rá van dugva az USB-re. Nem tudom, hogy nálad mi lehet a baj, de az meglepne, ha külön biztin lenne és nem együtt a rádióval.
Két ötletem van: esetleg próbáld ki egy androidos eszközzel, illetve a biztik ránézésre sokszor jónak tűnnek, aztán kimérve látszik rajtuk csak, ha hibás. Próbáld meg kimér(et)ni, ha nem is valószínű, hogy ez a baj.
Egy kis segítséget szeretnék. Nem tudom használni az USB portot sem zenehallgatásra, sem a telefon töltésére. (Iphone 4S) Mivel a pendrive-okon sem világít a led arra gondoltam, hogy mivel áramot sem kaphat vélhetően biztosíték hiba. A kézikönyv szerinti esélyeseket megnéztem (belső 4-5-6-7 számúak) (kinti 35-ös) De egyik sem tűnik hibásnak.
Pár napja vettük használtan 2.0 LTZ. Persze az USB kivételével mindent végigpróbálgattunk vásárláskor...úgyhogy nagyon bosszant a dolog.
De félre a tréfával: mai napig irigykedek ezen az egy-kattintós felszerelésen. A csavaros Thule-val sorra döntöm meg a saját pályacsúcsaimat, de még így is sokkal-de-sokkal tovább tart felszerelni. No, nem baj, legalább az egész lakótelep jó sokáig látja, hogy készülünk valahová nyaralni :-)
Esetleg valaki tudja, hogy hol lehet felniközép kupakot venni, újat, esetleg feketét?
47mm-es kellene. Olyasmi felnit akarok csinálni Orli alá ami a képen, a felnit már beszereztem, most feketítik, de nincs benne ez a kupak a közepén. Én csak matricát találtam az meg olyan gáz...
218.888 km-nél megadta magát a slusszkulcs záró gombja. A gumi körben elrepedt és egy 3x5 mm-es (fél) mikrokapcsoló - először be-, azután - kiesett a házából. Egyelőre ragtapasszal "orvosoltam" a problémát. (Természetesen a nyitó gomb is készül kiperegni). Elő fogom venni a vadiúj pótkulcsot, de azért nem ártana egy új - második - kulcs sem.