Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
Kora reggeltöl a neten turkáltam a vázak miatt, ugy találtam egy"Scott bandera"-t aszthiszem.
Egy picit lehangolt, de azért jó az még.
Ja a másik topic-ban már irtam hogy májustól bringa turákat rendezünk hétvégenként,itt kárpátalján.Ha valakit érdekel,az jöhet velünk persze ha van lehetösége(utlevél stb...). A tolmácskodást és utba igazitást tura közben,én vállalom. 1-2 napra megyünk általában ugyhogy hátizsákba: kaját,sátrat,pénzt,szerszámokat. Ami fontos! Max 4 ember jöhet, és tura közben nincs rinya! Nem felelek senkiért a saját csapatomból sem. A tura ingyen van,azért csináljuk, mert szeretyük ezt csinálni.
Igen, igy van ahogy kivi szaktárs mondja a 90-es évek elején sok monti készült hasonló támvillával. A titánból készült montikat általában nem szokták lefesteni. Meghagyák a titán nyers színét, legfeljebb lelakkozák.
A fene...találtam "Scott"-ot is ugyan ilyen vázzal,
Mostmár viszont teljes a bizonytalanság.
Azt hiszem a bringa márkája rejtély marad,legalább is addig amig nem találkozom a 11-évvel ezelötti gazdájaval aki kiment német-be.
De akárhogy is legyen jókis vas még mindig.
További jónapot.
Nem érkeztem befejezni...szóval nem gond ha nem az a márka,de nem egy gadyi bike azt tudom. Jó lenne ha tenné fel néhány ilyen tipusu vázat Kivi.
Azt hittem te országuti bringás vagy, olvasom a másik topicot is
Abban egyet értek hogy az alkatrészei nem olyanok,de irtam hogy szinte mindent cseréltem, rajta, ha nem is "fat chance titanium" -miért nem találok Más ilyen tipusu vázat? Amit megnéztem: Scott,heavy tools, mongoose stb... A bringán mnden shimano volt
A monostay típusú támvilla (ez az, ahol a két villa előbb egyesül, és úgy csatlakozik a nyeregvázcsőhöz) több gyártóra is jellemző volt a 90-es évek elején. A te bringád soha nem volt sem titán, sem Fat Chance. Elég csak ránézni a felszerelésére, a rajta lévő alkatrészekre.
'93-as mongoose játszik ebben a topikban ? Bár már én is kicseréltem rajta sok mindent, de az eredeti alkatrészek nagyrésze is megvannak (shimano exage, A20 alkatrészek, cantilever fékek...)
itt is volna. a neten láttam a váz hasonlóságát, ugyan ilyen jellegzetességei vannak szinte az összes régi általam látott modellnek. a hátsó villa, a trosszok a kormány rúd. azt már ugye irtam hogy a vázon kívűl már minden volt cserélve de még most is über. egybként más hosonló felépitésü vázat nem találtam.
Szevasztok. Arra "hogy csak találgatni lehet", arra én is rájöttem, de a lényeg hogy felveszi a versenyt még a maiakkal (szerintem).Eszemben sincs lecserélni, ujabban azon filózok hogy vennék 3-iknak egy országutit, másik topic-ban azt mondták megéri a próbát. Kicsit azért félek,mert nincs tapasztalatom ilyen tipusu vassal jólenne ha irna valaki akinek mindkettö van.
Csak találgatni lehet, hogy eredetileg milyen márka is ez. Korai montiknál előfordult ez a hátsóvilla típus. Sokan használtak ilyet, például a Heavy tools is. De rengeteg kisebb nevű cég is. Igy akármi lehet. :) Az a lényeg, hogy jó, meg, hogy gurul.
Egyébként az öreg alig éri el az 5 kilót,szinte minden alu-ból van rajta.
Fel ujjitottam költöttem is rá egykicsit,de erredetinek már csak váz,a hajtókarok meg az alu fékek maradtak meg, és még igy is übereli a másik bringámat amit 2008-ban épitettem,ugyan is az talán 12 kiló körül van és sarat dagasztok vele.
Az öreggel az aszfaktra megyek csak,de ott néha megtesz 90-120 km-t is...ja! Én kárpátalján élek itt van kilométerböl meg hegyekböl is elég.
További jónapot.
Az igazság az, hogy nem emlékszem a márkára,amint emlitettem 11 éve 2000-ben kaptam a 16-ik szülinapomra, eléggé le volt zuzva ugyhogy, a bátyám átfestette nekem meg kipofozta.
Képet nembiztos hogy tudok küldeni mert mobilról nyomom a netet,de körül irhatom milyen,hátha rájössz. A váznak van némi jellegzetesége,pl: a hátsó villája ugy jön ki a vázból mintha egy elsö villa lenne oda hegesztve,a váltó trosz pedig felülröl megy végig az egész vázon a hátsó váltóig, a fékkarok a kormányon egyben voltak a váltó kapcsolókkal de már le kellett vágnom öket mert megszakadtak és nem tudtam olyanokat beszerezni. Mind két régi kerekét kis fémkarokkal lehetett kivenni a helyükröl, 2009-ben vettem alá két uj kereket is. A kormány tartó rud talán 15cm lehet és majdnem vizszintes pozicióban áll, a kormány pedig egybe öntött szarvas és aluminium.
Röviden ennyi.
Szewasztok
Nekem is van egy hasonló öreg kincsem, az enyém 94-es kibocsátásu alivio szettel, 11 éve kaptam,és a mai napig nyomom alá a kilométereket.
2009-ben kicsit fel ujjitottam,azotta mint az óra.
(Van mellette másik is de az öreg jobbm)