Igen Bigi, Kondo san is rájött, hogy a rengeteg drága anyagot olyan készülékbe kellene ölni, aminek van értelme, mert nagyságrendekkel kisebb a torzítása mint az SE kapcsolásoké. Kár, hogy elment, mert még csak most alkotná a nagy erősítőit. Nekem is volt 300B PP erősítőm, még a négy közül az egyik cső nem szállt el, és azt kell mondanom, hogy eddig az volt a második legjobb erősítőm. Igaz, annak a fűtése csövenként külön kis középen megcsapolt trafókról ment. Az egyszer Annafürdőn is ott volt. Egy biztos, hogy az messze teltebben, vastagabban zenélt mint egy SE, szép kiegyenlített, nagy terű hangja volt. Sírattam is, mikor szétkaptam, mert nem volt pénzem megint egy pár 300B-re. Így inkább eladtam az egypár csövet, a maradék 1 jót meg ha jólemléxem süketkomának ajándékoztam.
Igen a jó felbontás, a 2-4% torzítás mellett, és a vas telítésbe szaladása egy-egy basszus beütésnél. Na de haggyuk, a topic nem erről szól. Nem vitázni akarok olyanokkal, akik még nem éltek együtt PP erősítővel, max hallottak már olyat 1-2 órát szólni valahol. Hallgassátopk csak békességgel.
Lehet beszélgetni, ha van értelme. Veled szerintem nincs, de ne vedd sértésnek nem annak szántam.
Nem csak a mély hangok megjelenítésében hallgathatóbb a jó SE de felbontásban szerintem nagyságrendekkel jobb mint akármilyen PP, még akkor is ha esetleg dht-s végcsőből van megépítve.
Ez természetesen az én szubjektív véleményem.
Jó döntés volt decca részéről hogy maradt az SE kapcsolástechnika mellett, ismerve zenei ízlését.
Hi Decca! Azért azok a trafók annak idején leverték a Lundhal trafókat, és ezt vagy 25 ember szavazta meg. Egyébként én nem mondtam, hogy a trafód rossz, csak nekem nem tetszik. Azt meg ne feledd el, hogy attól még hogy a mérés jó, -legalábbis amit tudunk mérni- még nem biztos, hogy jól szól egy erősítő. Pl a haverom ARCjének, de az én koppincsomnak is a frekije -0,8dB 20kHz-n, mégis azt mondom, hogy az ARC lever több millás AN SE erősítőket. Egyszerűen azért, mert magától érthetően, nagy lélegzettel, több nagyságrendel kissebb torzítással zenél. Ezért hagytam fel én is az SE erősítők építgetésével. Pedig 300B-ből volt vagy öt, köztük PSE is, és különböző csövekkel. Ezek a csövek még mindig zenélnek itt néhány barátunknál.
Más.
Azt, hogy egy trafó hogy szól, az nem attól függ, hogy kijelentem, az amorf vasas a legjobb. Ráadásul mindkettő! Miért? Valami indok? Azonkívül, hogy drága amorf. Én megpróbáltam elmondani, de jó szokás szerint egyből nekem estek itt olyanok, akik még lehet életükben max 1, vagy még annyi erősítőt sem készítettek. Valaki itten mdB-el próbál cáfolni. Talán barátunk nem hallott még a fázisátvitelről, ami szorosan összefügg a Bode diagrammal. Nem tudja azt, hogy nem a fél dB-s esés miatt fog máshogy szólni valami, hanem az miatt, hogy ez mekkora fázistorzítást okoz. Ugyanis ennek nagysága meghatározza azt, hogy egy készülék szinezetlen autentikus hangon tud-e megszólalni. Esetleg azon is elgondolkodhatna, hogy ezen fázisbeli viselkedés a frekisáv mely részén okoz észrevehetőbb problémát. Ott, ahol az alaphangok eggyütt fordulnak elő a felharmónikusokkal, vagy 12-15k felett, ahol már a hangszereknek csak felhang tartományuk van. Mégis mit gondol, hogy egy trafót +-3dB-s hangfalon hallgatva meg lehet hallani a frekvencia átvitel anomáliáit? Mert ha ezt gondolja, akkor hozzászólását úgy veszem, hogy egy laikus írta, aki gondol azt, amit akar. És persze bízom benne, hogy mivel ő nem tud kimenőt tekerni, de még annak tulajdonságait értelmezni sem. akkor majd egyszer velem tekertet.
A fika tárgya nyilván a 4. trafó volt. Alsó határfreki (-3dB) versenyszámban 2. helyezés, viszont mintha egy árnyalattal lejjebb tekerték volna a basszus hangszínszabalyzót... meg tudja magyarázni valaki, mitől lehet ilyen?
Volt ott minimum olyan 2 trafó aminek a mérése jobb mint a tied, kicsit nézz szét. A két AMCC vasra tekert trafó kiemelkedett a mezőnyből. Hangra mindenképp és a mély átvitelük is profi.
"Az elkezd esni meg azt jelenti, hogy - irányban eltér az 1k-s vonatkoztatási színthez képest, nem pedig azt, hogy ha mínuszos szemüveggel nézed, akkor lejt a görbe. :o)"
1/ Jó helyre került a "mosoly", mert az esés kezdetét szemrevételezéssel meghatározni eleve nevetséges. Pláne egy "lépcsős" vonalon! És miért nem húzzuk mindjárt széjjel függőleges irányban húszszorosára a diagramot, hogy millibel szintű esésen is lovagolhassuk, továbbá, hogy a trafóellenesek epés megjegyzéseket tehessenek az összes trafó "linearitásáról"? :DD
2/ Hibahatár környékén mozgó (népiesen hangyaf..nyi) dolgokból komoly műszaki ember nem von le semmilyen következtetést a mérés tárgyára.