Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Tempomat Lagermax-os szerelésénél pedig húzni kellene egy strigulát is a kormány rögzítő csavarra, mert azt a gyári utasítás szerint 5 azaz öt alkalommal lehet használni, utána cserélni kell!
A tulaj meg - ellentétben egy utólagos tempomat beszereléskor - nem tudja, hogy 1x már bontva volt a csavar.
Ja, megfelelő kormányvezérlő nélkül az O2-ben nem megy majd a tempomat (pl. Classic kivitel ködlámpa nélkül), az első szériákból pedig ki is maradt a kábelkötegből egy darab vezeték (az enyémből is). Na ahhoz már szét kell kapni rendesen, de egyben azt is jelenti ez számomra, hogy a gyár, mivel nem volt a megrendelésben tempomat, nem is számított erre és a kábelköteg eleve nem olyannak készült. Pedig a kar bepattintása tényleg 10 perc, de látszik, hogy nem erre a folymatra voltak tervezve a dolgok.
O2 Tour esetén még jobb a helyzet, mert ott már egy komplett, ablaktörlő karral összeépített szerelvényt kell cserélni. A gyárnak nem hiszem, hogy bármelyik esetben is megérne kidobni egy új kormány vezérlőt vagy egyéb cuccot.
Néha nem tudom hová tegyelek. Együtt voltunk a gyárban. Az hogy az összeszerelő ülésfétéskapcsolós klímavezérlőt és ülésfűtéses ülést szerel be, az pont 1 tized másodperccel sem hosszabbítja meg a szerelést.
Menjünk el együtt a Lagermaxba. Mind a kettőnkhöz közel van, és a világhírű fényezőkamráikat már úgyis régóta meg akartam nézni :-)
„Minden olyan utólagos gyári extrát ők szerelnek be, amihez nem kell a kábelkorbácsot módosítani. A tempomat 100%-ig ilyen, de nekem az ülésfűtés és a riasztó is gyanús. Feltehetően olcsóbb a tárolás helyén foglalkozni ezekkel a 10-20 perces műveletekkel, mint a gyártósoron ezzel feltartani a termelést.”
Néha nem tudom hová tegyelek. Együtt voltunk a gyárban.
Az hogy az összeszerelő ülésfétéskapcsolós klímavezérlőt és ülésfűtéses ülést szerel be, az pont 1 tized másodperccel sem hosszabbítja meg a szerelést.
Az is igaz, hogy ha én a szalonban bejelölöm az ülésfűtést, akkor gyárit várok érte és nem szeretném látni az utólagosan bereszelt Conrad kapcsolót sehol!
A riasztó ugyanaz. Az ajtóoszlopba nem fog reszelni+kábelezni nyomógombot, és a tetőkárpitba sem fog érzékelőt biggyeszteni.
10-20 perc pedig csak annak annyi, aki még soha sem próbálta, és nem ismer olyan embert, aki már látott olyat aki próbálta.
A tempomatot sem értem igazán (és hinni sem hiszek benne) mert a gyárban teljesen mindegy mit tesz bele, a bontás viszont idővel jár, ráadásul megmarad az új kar is.
Az utólag beszerelt dolgok nyilván (jó esetben) működnek, de ha én 6M adok egy új autóért, és én teszem a jelölést az extra lista oszlopába, akkor az a gyárban legyen beszerelve. Ez a minimum.
Gyárinak kinéző ülésfűtést, riasztót tutira nem reszelnek be.
Minden olyan utólagos gyári extrát ők szerelnek be, amihez nem kell a kábelkorbácsot módosítani. A tempomat 100%-ig ilyen, de nekem az ülésfűtés és a riasztó is gyanús. Feltehetően olcsóbb a tárolás helyén foglalkozni ezekkel a 10-20 perces műveletekkel, mint a gyártósoron ezzel feltartani a termelést.
a kereskedő azt mondta hogy tesznek bele utólag, csak annyi, hogy nem háromfokozatú lesz a fűtés, hanem kb a második fokozat lesz csak.
Ez akár jó is lehet, ha nem a spórolós megoldást választják. Nagy a különbség aközött, hogy fűtőszálas vagy fűtőtextiles cuccot használnak-e. Mielőtt nekiállnak leszaggatni az üléskárpitot, ezt feltétlenül tisztázd! A fűtőszálas cuccok nagyjából az első beletérdelésig működnek. Ha megszakad a szál, vége. A fűtőtextiles ülésfűtés drágább, de tartósabb.
A mi Yetinkben alapban nincs benne az ülésfűtés, de a kereskedő azt mondta hogy tesznek bele utólag, csak annyi, hogy nem háromfokozatú lesz a fűtés, hanem kb a második fokozat lesz csak. De hogy azt most ők, vagy amit ti írtok ott teszik bele, azt nem tudom...
"Szerintem nem lehet a kőfelverődés elleni védelem.
Legalábbis nem tudom vizuálisan elképzelni, hogy a felvert kavics -- tetszőleges tempónál -- pont arra a pár négyzetcentire akarna becsapódni... Talán inkább a beszálláskor keletkező karcok ellen véd. Ennek viszont ellentmond, hogy sok autón a hátsó ajtó alsó sarkán is van ilyen fólia."
Akár az íven akár az ajtón van, az a közös bennük, hogy a karosszéria kifelé ívelő részére teszik.
Az Egér út mellett van a Lagermax telephelye. A PoHu autóinak nagy része oda érkezik vonaton, ott kezelik az esetleges szállítási sérüléseket, ott építik be az extrák egy részét, aztán onnan szállítják ki az autókat az egyes kereskedésekbe.
Feltűnt, hogy a hátsó sárvédőívnél nem volt felragasztva az átlátszó köfelverődést gátló fólia. Az enyémen, és az öreg vasalón is van. ??
Ez az autóipar egyik rejtélye. Majdnem minden autón van ilyen, de hogy mi a valódi funkciója... Szerintem nem lehet a kőfelverődés elleni védelem. Legalábbis nem tudom vizuálisan elképzelni, hogy a felvert kavics -- tetszőleges tempónál -- pont arra a pár négyzetcentire akarna becsapódni... Talán inkább a beszálláskor keletkező karcok ellen véd. Ennek viszont ellentmond, hogy sok autón a hátsó ajtó alsó sarkán is van ilyen fólia.
Egy inkább praktikussággal kapcsolatos kérdésem lenne:
16 v 17 zoll-os kereket érdemes választani a magyarországi "utakra" ? Nekem a 17-esek nagyon tetszenek, de félek a padkáktól, meg a kátyúktól stb. Van akkora különbség a két méret között, hogy érdemes legyen gondolkozni rajta?