a következő választás után. Alkotmánymódosítás, kétharmados törvénykezés, nürnbergi törvényszékhez hasonló felelősségrevonás lesz az országot a tönk szélére sodrók szigorú megbüntetése, hosszú szabadságvesztések és vagyonelkobzások kiosztása nekik.
amikor én jártam vidékre iskolába, akkor bezony a sárga ikarusz csattogott velünk, amin befagyott a seggünk, muszáj is volt öszebújni az óvóképzősökkel :)
de 1-2 évre rá már csiribiri, légkondis csodabusszal jártam anyámékhoz ami kifogástalan volt, csak nem volt ikarusz...
a koppintás/lopás módszerét hagyjuk meg a kinaiaknak, ha már muszáj, én nem örülnék, ha egy magyar cég innováció és ész helyett lopkodna. Egyrészt nyilván lebukna és ezzel kiviselkedné magát a piacról, másrészt egész egyszerűen van amit nem lehet ellopni. Mondjuk gyártói hagyományt, know-how-t, innovációt, ilyesmit.
ha ketten nekiállnánk és lemásolnánk egy scania buszt, egyrészt rohadt sokáig tartana és nagyon sok vaniliás karika fogyna közben, a végeredmény pedig valami fostalicska lenne, amit nem lehetne scaniaként elsütni.
ugy tudom a hankookban is van koreai allami reszveny.ugyanugy lg-ben, meg sok nagy cegben is.bar lehet tevedek.hasonlokeppen kepzelem, csak kicsiben, Magyarorszagra meretezve, nem a vilagra.
ezt valamikor csak meg kene tenni es atlathato viszonyokat elerni ezekben a dolgokban.szerinted ez menni fog fog anelkul hogy a mostani zavarosban halaszoknak ne legyen semmi bajuk?
A hankokba rengeteg pénzt adtunk (vagy nem kértünk el, nem tudommleyik, bár nem mindegy). Ezzel szemben azt mondod, hogy ebből egy magyar gumigyárat kellett volna csinálni.
Kinek? Az államnak? Vagy egy magyar vállalkozónak akinek az állam odaadta volna, most itt orditanál - jelzem joggal - hogy egy pártbérenc mekkorát akasztott, öt perc múlva sárazsadánynál lennénk meg a kádkőgyárnál
szóval örülnék, ha megosztanád, hogy hogyan képzelted el, hogy az állam "kis magyar gumigyarat " csinál?
Nem tudom mennyi idos lehetsz, de amikor en bejartam koliba, nem csak a sarga ikarus volt mar, hanem rendesen olyan mint a scania busz.feher szinu volt, ugyanugy nezett ki belulrol is mint a scania, minden nagyon hasonlo volt, csak az volt rairva hogy ikarus.
a kinai modszerrel/koppintas/ talan sikeresek lehetnenek, nem?
ugyanis amit a legelején elmulasztott az állam megtenni (mondjuk bitre átvenni a német adórendszert és egy napos hétfő nulla órakor bevezetni) azt nyögjük ma is.
az teremtette meg azt a zavaros amiben mindenki halászik, ki képmutatóbb, ki pofátlanabb módon.
ha gyurcsánybashingot akartok, akkor hagyjuk, az nem érdekel
a románok azért találnak piacot a dácsiának, mert odamentek a francőzök (a rönó) és megmutatta, hogy hogy kell autót gyártani.
az előző dákónak mekkora piacot lehetne találni most? (ami szintén egy lebutitott runó licensz volt...)
szerinted miért nincs autógyártás (már saját) a volt keleti blokkban? hol van az iparág legalább 30 éves folyamatos fejlesztése, szakmai előrelépések, innováció?
a szaudiak... na persze.
az árban versenyzés csak akkor működik, ha a többi paraméter összevethető. légy kedves felszállni egy barcelonai, amszterdami, göttingeni buszra/trolira és mondd meg hogy hol a túróban van ehhez képest az ikarusz utolsó terméke?
kukkants meg egy mercedes, volvo, daf, neoplan buszra és versenyezz árban...
Félre ne értsd, én szeretem az ikaruszokat a szivemmel, csomó élményem van velük, a farostól a 280-asig, de a józan eszem tudja, hogy korszerűséggel, piacképességgel nem vádolhatóak.
1998-ban utaztam hollandiába egy 20 éves (!) neoplanon... nem volt egy bizniszklassz, de semmi baja nem volt, még jól is nézett ki, kényelmes volt. 1978-ban, amikor az épült, nálunk ez volt: http://villamosok.hu/ikarusz/260/ga-95-86-col.jpg
nem volt ezzel semmi baj, de csak kgst-n belül lehetett forgalmazni, ott is csak ipari nyersanyagért meg ilyenolyan visszáruért.
kulonosebben engem sem erdekelnek a partok, de azert azzal a megjegyzessel hogy a 20 evet vesszuk 100 % nak ebbol az utobbi 6 50 et siman kitesz szvsz.ez az utobbi 6 ev nagyon nagyon karos volt, ezt nem erdemes tagadni.
"rohadtmulti hogyelmegycsehországba kontra rohadtmulti idejöngumigyáratcsinálni rohadjonmeg a kormány"
ertem mit akarsz mondani.csak itt m egis csak ez a helyzet, mert ha azt a penzt , amennyit az allam beletolt a hankookba, mar lehetett volna kis magyar gumigyarat gumigyarat csinalni vagy tevedek?nem olyat mint a hankook, csak olyan kis magyarosat:)
sajat piac ra.Angliaban, japanban is volt ilyen izolacio es nezd meg megiscsak vezeto hatalmak.azert egy allamnak szerintem ez is feladata kellene legyen, hogy minel nagyobb onallosagra torekedjen.
biztos hogy tudna versenyezni valamilyen szinten , ha massal nem az arban.Par evvel ezelott volt a TV-ben hogy az Ikarust mar megrendeltek a Szaudiak,mert sokkal homokturobb volt csak addigra megszunt a gyar es nem gyartottak le a buszokat.Biztos szarul fizettek volna a szaudiak.
pontosan nem emleksz a sztorira, de lenyeg hogy voltak megrendelok, csak inkabb megszuntettek a gyarat.
Egyebkent meg a Romanok is talalnak piacot a Daciajukra, az oroszok is a ladajukra, szal nyilvan utanajarassal, sok befektetett munkaval, piackutatassal is kellene operalni.
Többek között az is lehet az oka, hogy a rendszerváltás után megjelenő vagy visszatérő nagyvállalatoknak újra kellett csinálni az egész piacot, korszerűsiteni a gyártósorokat, fejleszteni meg minden. Ez normális, sőt az is, hogy volt amelyik 10 évet kapott az anyacégétől, hogy ennyi idő alatt kell nyereségessé válnia.
10 év. addig bizony az anyacég finanszrozta a magyar leányvállalatot. (és ezzel hozta a pénzt amit odaadott az alkalmazottaknak meg a beszállitóknak) Nu, akkor most szemét a multi? 10 évig tolta befelé a pénzt, hogy 11.-ben legyen profitja.
A cukoriparban bizony volt olyan amelyet azért vettek meg, mert a saját cuccot akarták a hazai piacra teriteni, ergo le is állitották a gyártást.
mindezt egy eléggé rizikós gazdasági környezetben sikerült csinálniuk, amikor kicsit keményebb volt az infla, bizonytalan volt a politikai helyzet és senki nem tudhatta, hogy mi lesz.
ott a szimensz, akitől egyszer már elvették a telefongyárat erővel, majd visszajött és megvette és újra csak fejlesztett benne.
legyen az országnak elrekvirált, elzabrált állami telefongyára, vagy kussolunk és hagyjuk, hogy a szimensz gyártson benne, abban amit már kétszer kifizetett...
persze hogy nincs kozom.a multi oda megy ahol neki jobb, vagy ahol okosabban targyalnak veluk.Pl angliaban megmondtak a peugeot nak hogy vagy meghagyja a gyarat es eladhatjak angliaban is a peugeot-t vagy megszuntetik az angliai gyarat, es bojkottra szolitjak fel a lakossagot.
aztan a peugeot merlegelt es maradt.mondjuk nem tudom ma mi a helyzet.
"vagy beszélhetünk az államról, akinek van dolga a befektetésösztönzésben, a gazdasági környezet fejlesztésében, megteremtésében"
vajon hogy vegezte el ezt a feladatat az allam, ha mindenki elcuccol Mo-rol?
Hát persze. A Mercedes mindig is a csúcstechnikát képviselő, gazdaságosan gyártott Ikarus buszok miatt fosott. A Boeing meg attól, hogy rájövünk, a Ikarus motor jetekbe is jó.
én mitől ijednék meg? tessék csak lecsukatni a bűnözőket, rajta-rajta
ha van kedved/időd, akkor olvasd át a topikot az elejétől (az időrabló és unalmas zsidózós részeket, amit itt egyesek kötelező gyakorlatként mindenhova behánynak, ugord át, időt spórolsz)
a te véleményed is érdekelne azzal a szisztémával kapcsolatban, amit a topiknyitó és pajtásai kieszeltek.
(ja, és még valami, általánositásokkal meg lózungokkal nem foglalkozom, szóval szoritkozz a konkrétumokra lécci)
//"..Nincs összefüggés szerintem amit Te képzelsz. Vagy igen?.."//
Nem vagyok görög. Nem is látok a lelkükbe, de azt látom, hogy nem múlik el nap valamilyen lázongás, tiltakozás és rendőri attak nélkül. Annak pedig oka van. És mivel nincs villongásmentes terület a globalizált világban, ennyi emberre már nem igen lehet ráfogni, hogy puszta "náciságból" megy neki a hatalom embereinek, meglövetni magát.
minek?en orulok hogy igy alakult, hogy most mar egy nagyban gyartanak.
Nyilvan egy orszag sem torekszik arra hogy legyenek gyartokapacitasai., mert a cegek mar kiszamoltak, hogy hogy a jo, az allam ebbe nem tud beleszolni, nem batorithat vagy tompithat folyamatokat.Meg nem is feladata ugyebar.
Meg szerencse hogy pl a Hankookot munkasonkent x millio forinttal tamogattak, munkahelyteremtes cimen.Mondjuk barmelyik vallalkozo /magyar/ orulne ha ilyen tamogatasi csomaggal rendelkezne, meg adokedvezmenyekkel.
"Ugyanezt levetithetjuk buszgyarakra.Volt egy Ikarusunk, ahol lehetne gyartani buszokat olcson, sajat piacra es exportra egyarant, de nem.Most meg vesz a BKV 30 buszt xmilliardert, olvashatod az indexen."
Ja, volt egy ikaruszunk, mert moszkvában úgy döntöttek, hogy Mo fog buszt gyártani a lengyelek meg személyautót. A KGST-n kivül még hova sikerült eladogatni a buszokat?
Ahogy vége lett a tervgazdálkodás és a hiánygazdálkodás öszvérmegoldásának, mindjárt kiderült, hogy azok a buszok nem piacképesek és a gyár sem tudja eltartani magát.
Külön szivfájdalmam a ganz ICS villamosok gyártása, (szubjektiv okokból nekem az a villamos meg a bengáli a szivem csücske) ami szintén elmúlt, de kukkolj már körbe, hogy milyen villamosok piacképesek, eladhatoak ma. Tudunk ilyet csinálni? (az új metróval mi is lett? nem a négyessel, hanem ami szaladgált próbaüzemben évekig..)
Ha szerinted igen, akkor nosza, vágj bele, én nagyon büszke leszek rád. De azért ne sopánkodj, hogy más belevág-e.
Már egy szlovák újság is megírta, hogy börtönben kéne lenniük. Már csak meg kellene találni a módját, hogyan lehetne törvényesen elítélni őket. Vastag lesz az akta. Ne ijedj meg, csak álmodom. Feri majd Gazprom jól fizetett alkalmazottja lesz és onnan fog integetni nekünk. Inkal security meg majd vigyáz ránk.