Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2022.07.04 0 1 12095

Őőő, mi az érthető azon?

Előzmény: Törölt nick (12092)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.03 0 1 12094

Alapvetően így van. Ám elvileg van egy kiskapu, amivel mégis kaphat egy adott jármű régi kombót július 1-e után is, mégpedig akkor, ha az egyedi rendszámnak van minősítve, és ki volt adva már más járműre korábban.

Előzmény: Törölt nick (12093)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.02 0 1 12093

Nem olvastam el az új rendszámról szóló rendeletet, de úgy rémlik, hogy a július 1. után üzembe helyezett járművek csak új formátumú rendszámot kaphatnak. Gondolom, ez lehet az oka.

Előzmény: Alexander Pistoletov (12091)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.02 -1 0 12092

Ezekben már van minden ajtónak saját nyitó/záró gombja a műszerfalon, és össznyitó is, úgyhogy nem akkora szenvedés az utascsere, mint a vajszínűekkel (bár így is lassabb, mint a Volvo-nál). A szürkék is tudják az engedélyezős módot is egyébként, de azt érthető módon senki sem használja.

Előzmény: diamond way 2 (12090)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.02 0 1 12091

Apró érdekesség, hogy a korábban nekik visszatartott SZS-608...610 rendszámok végül gyorsan három Sprinterre kerültek fel még májusban, amik viszont nem a nagyvilágba lettek kieresztve, hanem forgalomból kivont állapotban várakoznak valahol. (Ugyanez a helyzet az itt OFF volános Reform-sorozat végével is.)

Gyanítok valamit, de még nem akarom elkiabálni.

Előzmény: Törölt nick (12089)
diamond way 2 Creative Commons License 2022.07.02 0 1 12090

Ugye a hülye ajtónyitás nincs benne, mint a vaj színűekben?

Előzmény: Törölt nick (12089)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.01 -1 5 12089

A mai nap 3 újabb csuklós Conecto állt forgalomba (SZS-605, 606, 607). Teljesen megegyeznek a korábbiakkal. Eddig egyébként két cívis18-at dobtak ki. Októberben újabb három csuklós jön, jövő januárban pedig 9 teljesen alacsonypadlós szóló Conecto (?).

A 12 eCitaro-nak is mostanában kellene forgalomba állni, de tudtommal még nincsenek kint a töltők.

11István11 Creative Commons License 2022.06.21 0 2 12088

RXZ-401 a Segner téren parkolt, kb. 20 perce.

 

Gondolom csak tartalék lehet.

Vajon a másik két busz is kint van?

ron89 Creative Commons License 2022.06.21 0 1 12087

Ma fél 5-kor mentem egy fél kört a Nagyállomásig, meglepően kevesen voltak, pedig 9-10 perccel előtte ment el az előző (még pont láttam). Hétfőn viszont pont kifogtam egy elég jól kitömöttet nagyjából ugyanakkor. Elég változó a kihasználtságuk.

Előzmény: Econell99 (12086)
Econell99 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 12086

Nekem még eddig csak késő délután volt szerencsém a villamospótlóhoz (18-20 óra környéke), de még ilyenkor is volt 50-60 fő a buszon. Előre félek a reggeli és délutáni csúcstól.

Előzmény: ron89 (12085)
ron89 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 12085

Jó ez a villamospótlás. A TransIt szokás szerint használhatatlan, rosszul szerepelnek benne az indulási idők, ahogy a DKV honlapján is. Ott egész nap 8 perces követés van, a kihelyezett menetrendeken reggel és délután is 6 percenként járnak. A Derke is az utóbbit vette át, gondolom ez lehet a jó.

A vp-ket egyáltalán nem mutatja ez a csoda app, de legalább a többi vonalat igen, kivéve ha új busz van rajta, mert azokat még mindig nem látja, pedig hónapok óta itt vannak már. Szégyen ez az app a DKV-ra nézve.

És ami a legviccesebb v. inkább legszomorúbb: ezt szóvá tettem Facebookon, erre kitiltottak az oldalról.

Vilmoskorte Creative Commons License 2022.06.19 0 0 12084

Sziasztok! Sajnos későn vettem észre a mostani busz/trolibusz képzést a DKV-nál. Pénteken azért még gyorsan jekentkeztem rá. Tud erről valaki valamit? Be lehet még kerülni esetleg?

Credo EN 9,5 Creative Commons License 2022.06.17 0 1 12083

Várhatóan augusztus 1-jétől emelkednek a helyi menetjegy- és bérletárak. Újdonság, hogy az elektronikus változatok ára kisebb mértékben növekedne, így ösztönözve ezek vásárlását a papíralapú verzióval szemben.

 

Az új árak az előterjesztésben olvashatóak.

szaunas Creative Commons License 2022.06.13 0 1 12082

A kérdésre itt egy megnyugtatónak ható válasz, hála Balogh Laciéknak - tőlük kaptam ezt az anyagot:

 

https://civisporta.hu/dttk/DKV_oroksegvedelem.pdf

Előzmény: szaunas (12076)
szaunas Creative Commons License 2022.06.12 0 0 12081

Köszönöm, vettem!

Előzmény: Balu424 (12080)
Balu424 Creative Commons License 2022.06.12 0 1 12080

Szaunas ... írtam emailt

Előzmény: szaunas (12079)
szaunas Creative Commons License 2022.06.11 0 0 12079

Látszólag igazad van.

Csakhogy: az 500-as az utolsó magyar gyártású villamos (KCSV) prototípusa.

S mint ilyenből egyetlen egy van. (rajta kívül készült még 10 darab "sorozatban")

Senki az égvilágon nem akarja hogy napi forgalomba kiadják, de az a minimum lenne, hogy rendbe tegyék, és vagy nosztalgiába járatni néha, vagy az új Petőfi téren kiállítanák (este kivilágítva) - mint ahogy Pécsett vagy Szombathelyen is ki van állítva villamos - csak azop a pusztítás emlékei lettek, míg az 500-as az alkotás mementója lehetne!

A világon mindennek hatalmas értéke van, amiből garantáltan egyetlenegy van a világon! - Ezt se felejtsük el!

Előzmény: trizs77 (12078)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.10 -2 1 12078

Az egyedi járművek helyreállítása a laikusok, amatörök között - sajnos - hálás téma.

 

Helyreállíttatják hatalmas pénzekért, majd nem írják oda, hogy :

1./ Ez készült egy példányban.

2./ Azért készült, hogy ezen jöjjenek ki a hibák, amiket a sorozaton majd kijavítanak.

3./ Kijöttek a hibák.

4,/ A sorozat járműveken ezeket kijavították, megmásították, cserélték.

5./ Az egyedi protótípus készült 1 példányban, az ettől 78 részletben eltérő sorozat jármű készült 1234 példában.

Előzmény: szaunas (12076)
Törölt nick Creative Commons License 2022.06.10 0 1 12077

Az iker üzemképes, pár hónapja ment egy kört annak apropóján, hogy Gara 50 éve dolgozik a cégnél. Elvileg lehet bérelni is, bár a honlapon nincs fent. 

Előzmény: szaunas (12076)
szaunas Creative Commons License 2022.06.08 0 0 12076

Az 500-asról annyi a biztos információ, hogy nem közlekedik.

Egyesek szerint felújításra vár (mivel ipari érték, a világon ez az egy készült ebből az utolsó magyar gyártású villamos prototípusból), mások szerint senki sem foglalkozik vele.

Nagy kár lenne, ha ezt is hagynák az enyészetnek!!!

És mi van az iker-nosztalgia villamosokkal? Én meg róluk nem tudok semmit. (pontosabban: róluk sem:)

Előzmény: DMR busz (12072)
ckg471 Creative Commons License 2022.06.03 0 1 12075

Azért kissé nevetséges, hogy erre szerveznek egy sajtótájékoztatót, ahol megemlítik, hogy kicserélnek egy kitérőt meg pár méter sínt.

Mindeközben a Péterfia utcai és a körúti pályával érdemben továbbra se történik semmi, csak a szinten tartás van.

Előzmény: Credo EN 9,5 (12074)
Credo EN 9,5 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 12074
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.05.31 0 0 12073

Beszéljünk akkor zöldségeket:

STZ-882 - WEB62863113142301

És micsoda véletlen: pont STZ-875-től 886-ig van egy lyuk a sorban (amiből a 882 már be is töltődött), 887-től már rendesen vannak autók.

DMR busz Creative Commons License 2022.05.31 0 3 12072

Üdv. mindenkinek!

 

Pár hónapja érdeklődtem a új buszok felől, amikor az első adag (SVE-k, SZS-k) forgalomba álltak, a régi Alfák/Volvók leállítása felől, akkor még nem nagyon volt információ, azóta eltelt pár hónap, mik kerültek végül leállításra pontosan, esetleg tudja valaki? A topikban nem nagyon láttam információt.

A hónapban 2x volt utam Debrecenbe, akkor direkt jegyzeteltem, mely Cíviseket látom forgalomban: 

LMG - 015, 016, 026, 027, 041, 042, 045, 048, 050, 051, 052, 067, 073, 087, 099, 101, 108, 111, 112, 115, 116, 117, 122, 126, 129, 130, 132, 134, 135, 136, 140, RWZ - 741, 744 => ezeket tehát kizárhatjuk, hiszen biztosan járnak még.

Emellett vegyesbuszok honlapjáról tájékozódok még, ott az van írva részletekben, hogy a következők lettek leállítva: LMG - 005, 008, 018, 028, 029, 034, 036, 046, 061, 083, 088, 100, 103, 104, 113, ezek vannak említve, meg még pár, amit nem látni, hogy melyek. Valamint kb. egy hónapja Hatvanba elkerült a LMG - 019, 030, 034, 035, 085. Illetve talán itt a fórumon olvastam valami olyasmit, hogy a reptérre is elvittek pár selejt szólót (?), már nem emlékszem pontosan. 

Emiatt kérdezem, hogy valakinek esetleg van-e információja, hogy most épp mennyi jár, és melyek azok (a fent említetteken kívül), amik már kiestek? Valamint, hogy a leállítottak sorsáról lehet-e valamit tudni azóta (mennek donornak is belőlük, vagy azok is el lesznek adva, áthelyezve, stb.) ?

 

A másik kérdésem pedig az alattam kérdező felhasználó kapcsán a villamosokhoz kapcsolódik, onnan jutott eszembe: 

- Az anno prototípus 500-as KCSV-nek mi lett a sorsa? Azt tudom, hogy vagy 6-8 éve nem közlekedik már, de utána mi lett vele (donor, bontás, állagmegőrzés, nosztalgia terv, stb.) ? 

- Valamint a balesetes 509-ről ugye tudni, hogy bontásra került, de a maradék 9 db KCSV mind közlekedik még, vagy van még selejt az említetten kívül? 

 

Köszi a választ előre is! 

7-es troli Creative Commons License 2022.05.24 0 1 12071

Köszönöm az infót.

Előzmény: Törölt nick (12070)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.23 0 2 12070

Szia!

Két tízajtós és két hatajtos bengáli van meg:

483 - üzemképtelen, nem terveznek vele semmit csinálni

484 - nosztalgiának kijelölt hatajtós bengáli, üzemképtelen, egyszer majd fel akarják újítani, de az nem mostanában lesz

486 - a külseje elég rossz állapotban van, de üzemképes, munkakocsi, főleg töretőnek használják télen

489 (491) - tízajtós nosztalgia kocsi

 

Mind a négy villamos műemléki védettséget élvez, tehát nem szabad sem megbontani őket, sem jelentős átalakítást végezni rajtuk.

 

 

A ziu trolit nem biztos, hogy selejtezték, valószínűleg azért került át a Déli sorra, hogy a salin legyen hely az eCitaroknak, majd megkérdezem (bár még a két felújított, flottaszínű Ziuval se nagyon foglalkoznak, úgyhogy nem csodálkoznék, ha a 9-305 záros határidőn belül a bontóban végezné).

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 7-es troli (12069)
7-es troli Creative Commons License 2022.05.23 0 0 12069

Érdeklődöm, hogy a korábbi FVV állományból lett kijelölve nosztalgia példány? Ha igen, melyik? Hány db és melyek azok, amik még fizikai valójukban meg van a Dkv telepen? üzemképes közülük valamelyik?

 

https://www.dkv.hu/fvv_1200

7-es troli Creative Commons License 2022.05.22 0 4 12068

Sajnos a Dkv minden jel szerint selejtezte a 9-305-öt. 

Lehet tudni, miert? Korabban ezt tervezték piros-fehér nosztalgia troliként felújítani es üzemeltetni.

 

https://youtu.be/M1d-wObQG6g

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.05.15 0 0 12067

Szerintem nem ördögtől való az enyhén eltérő színvariációk koncepciója, ha a dizájn egységes.

Az ismert konkurencia, az MAN is bevezetett egy apró jelzést az új Lion's City modelleken az elektromos hajtásra, ez pedig a fényszórók melletti vékony kék csík és összeérő fekete mező. (Az oldalablakon végighaladó tüske alakzatra viszont egyáltalán nem lett volna szükség.)

Előzmény: Adambence (12065)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.05.15 0 0 12066

Egyszer már levezettem valahol máshol, hogyan terjedt el a kecskeméti hibrid Citaro G-től a gyári szürke flottaszín Győrtől Debrecenig.

Előzmény: torqmatic (12064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!