Ez nem egy hivatalos Honda, amelyet hamarosan látni a márkakereskedések ablakaiban, hanem a MAAN Motocicli Audaci di Cagliari egy nagyon jól sikerült átalakítása, amely fenntartott helyet szerzett neki a kiterjesztett szárnyú márka milánói standján. A pár hónap alatt végrehajtott átalakítás elsősorban az eredeti, 17 colos könnyűfém keréktárcsákon lévő szöges cross gumikra bízott lábbeliket érinti . Cserélje le az ülést egy rövidebb, bőrkárpitos Alcantarára, amely elveszti a hátsó ülést, és a hátsó lengéscsillapítókat, amelyek külön gázpalackkal Öhlinssé válnak . Nagyon sikeres emelt kipufogórendszeraz ütközések elkerülése érdekében, melynek kollektorcsöve hőálló szövetbe van "kötözve", a korábban a szerszámosládába behelyezett lombikkal dupla gázkivezetéssel. Megőrzi a tárcsa-dobfékek adottságát, és az elülső részt egy 3D-nyomtatóban készült, nagyon szabad hatótávolságú védőburkolattal burkolja, mint a többi alkatrészét .
Szia Isi -bá.......legalább 2-éve még emailt sem váltottunk.....örülök hogy jelentkeztél.....nagyjából az alábbi infókat bírtam össze lapátolni a kérésedre:
Tehát: ez egy pici extrával ellátott egyszerű hajtású városi robogó,szerintem te is elfész rajta a magad szálfa termetével.125kg üres súly ebben a kategóriában elfogadható.A fékek és kerekek klasszikus sport robogósak -13 zoll - bőven van hozzá gumi választék,elfogadható áron.A fékek integráltak ,tehát ha hátsót fékezed ,akkor az első -2 dugattyú működik a 3 db ból+ a hátsó 1db...szerintem nem rossz megoldás.Bár légteleníteni macerásabb.
Nézzük az extrákat: wifi-s gyújtáskulcs/lehet benne elemeket cserélgetni ha lemerül/, komoly műszerfal: aksi töltöttség jelző,üzemanyag szint jelző,napi és összes km ,óra,külső hőfok... Az akksi ,a sisaktartó előtt van két csavarral hozzá férsz,álló rendszerű gondozás mentes. Az összes világítótest ledes,és ha jól fordította a spanyolt a google ,még cserélhető is .Ami szerintem korrekt dolog.
Motorka ,az sima GY-6 típus .....négy szelepes ,görgős y himbával,mechanikus beállítással.Mosható oil szűrő,csak az oringet kell néha cserélni.
Beitatott légszűrő,amit könyen ki lehet cserélni,mivel a sisaktartó 4 csavarral van rögzítve ,és úgy kijön mint a vespáé. Bravó ....két bilincs után
azonnal a kezdben a komplett légszűrő doboz.Már-már klasszikus kismenetes C-s gyertya.Szóval nem egy nikasil hengeres csúcs robogó.
Mezei 10w-40 oil jó bele. Van központi és oldal sztender,ami javításnál, gumi cserénél nélkülözhetetlen.
Jó pont még,ha véletlenül lemerül az aksi ,akkor van külső csatlakozásra is lehetőség /bikázni/ vagy tölteni. Illetve berúgó kar!!!!!!imádom.
A hátsó csomagtartó vas ---Shad tipusú---kb 85 euróba fáj+doboz. így a motorka ára eléri a 1000000ft-os lélektani határt.Ez van sajnos.
Ha bármi egyebet megtudok akkor kiteszem a fórumra......tisztelettel Zs. Előre is köszönöm a füge pálinkát. /remélem megszolgáltam/.
Dax 125-infó ......Most azonban a Honda a DAX újjáélesztésére készül, ugyanazokkal a mechanikai alkatrészekkel, mint a Grom 125 / Z125 Monkey. A különbség természetesen a vázban kell (kellene) legyen, hiszen a DAX váza acéllemezekből készült és nem csőszerű.
A Young Machine japán magazin szerint a Honda már benyújtotta a sajtóközlemény dokumentumait az illetékes európai szervizhez, és az új DAX 125 megjelenése 2022 végén vagy 2023 elején várható. na végre.....üdv zs
Van a kisfiamnak egy ilyen blokkal szerelt quadja, az egy 110ccm automata. Azt annó teljesen szétszedtem,elég leharcolt állapotban jutottunk hozzá. Minden részét full átkezeltem,új szimmeringek, tömítés, karbi rendbetétel,festés. (akartam ide betenni képeket , de valamiért macerás volt akkor,azóta meg nem próbáltam) Na annak volt a durva szűrőjében anyag rendesen. Az is indul pöcc röff, semmi olajszivárgás, ketyeg szépen, erős is mint az állat. Ha bemelegszik lesz egy pici szelephang szerűség, de ennyi.
Akkor ráállok erre a 2000km/olajcsere periódusra a Mexnél.
Most szereztem hozzá új km óra spirált és hajtást, de érzésre mintha csalna, majd be kell mérnem. Mintha kevesebbet mutatna mint amivel megyek.
Ha eljutok kalandozni ,természetesen fogok képet készíteni!
szia....nálam a 2000km-s oil csere is bőven bejött.....figyelem a színét,és az illatát......no azért, az ízét nem!!! mivel 15 perces meló ,így nem görcsölök rá.....akkor csinálom mikor van kedvem hozzá......Ha nagyon jó olajat használsz, / motul-castrol-mannol/ simán elmegy 3000km -t is......mondjuk az egy szezon szerintem......
Figyelj a kupplung oldalon lévő durva oil szűrőre.....na azt illik 10000km kitisztítani....de legalább 3 évente......
Sok sikert a járgányhoz ......ha van, jöhet túra fotó is......jön a tél + a bezártság.......minden infó jól jön.......lapozz vissza egy kicsit a fórumon ,találsz átépítést pont a járgányodhoz....
Mentem már pár kilométert vele, gyorsan lassan, jól kihúzatva,finoman, ugy néz ki talán nincs olaj fogyasztás, nem is füstöl. Egy karburátor tisztítás,(esetleg hangolás ) biztosan ráférne, de egyébként nagyon szépen indul . Majd ha idö engedi ugyis szét kell szedni, mert alol, a blokk alján valahonnan picit szivárog az olaj. Vagy tömítés,vagy a vezérműlánc spanoló csavarjánál, még nem egyértelmű.
Akkor ezek szerint az általam tervezett 1000km-es olajcsere túl sűrű, bírna többet is?
Egyébként szeretném kicsit átalakítani, de egyenlőre nem akarom elkiabálni, ide a fórumba ugyis teszek föl képet. :) Az alap felhasználás: mindenes, boltba, csavarogni, stb...
Tisztelt Atilla....... A 10w-40 oil általában megfelelő ezekhez az egyszerű blokkokhoz,de ha már futott 8-10 ezer km-t ,akkor érdemes húsosabb oilt használni 20w-50,az csökkenti az esetleges oil fogyasztást..... A csere intervalluma érdekes inkább /2000km/ mint a márka....De a motul tök jó bele....
Mi lessz a járgányból,cafe racer,vagy csak simán rohangálós olcsó fenntartású munkábajárós....? üdv zs