Így igaz. A Reisezugwagen-Archiv azt írja, hogy az eredetileg 3. osztályúként gyártott kocsitípus elsősorban elővárosi- és hivatásforgalomra szánták (nyilván a sűrűn megálló elővárosi vonatok gyorsabb utascseréjét volt hivatott a középső ajtó elősegíteni), de gyorsvonati forgalomra is alkalmas volt.
Nem tudom, hogy a valóságban létezett-e így ez a szerelvény összeállítás, de izgalmasnak találom, annak ellenére hogy a motor által húzott kocsi színvilága inkább a "Hauptstadt-Lackierung"-ot idézi (azt nem tudom, hogy ezt a festési variánst pontosan mikor kezdték alkalmazni az NDK-ban). Az is adhat okot az érdekességre, hogy a két vasútmodell között legalább 40 évnyi korkülönbség van (egyébként a motorkocsi köszöni jól van, azaz "Betriebsfähig"). Az, hogy a kvázi "pótkocsi" Piko Hobby kivitelű, kifejezetten jót tesz az összképnek, mivel nem látszik annyira a gyártástechnikai fejlődésből adódó kidolgozottságbeli különbség.
Félreértettél. Nekem, valami korábbi rekowagen szériám van sötét tetővel. Azzal a sötétebb tetővel nagyon komor olyan régi keletnémetes minden antikolás nélkül...
Ezeket a Piko a váltás körül adta ki. Nekem 3 db van még a régi klasszikus kék Piko dobozban, de már Kurzkuplung kinematikás, 1500 Ft/darab volt 1998 körül:
Nekem új gyártású PIKO Rekowagen-ek vannak,a Roco-hoz még nem volt szerencsém,de szerintem gyönyörűen ki vannak dolgozva ahhoz képest,hogy ezek a vagonok csak funkcionálisan szépek!
Ezek az új Roco rekowagenek ugye? Szépek lettek, nagyon. Szép a szerelvény!
A régi piko mellett mégis más.
Egymás mellett a két gyártmány (nekem DR III era van meg Piko/Roco) a roco szebb, de a piko adja vissza a sötétebb árnyalataival jobban annak az időnek a komorságát.
A roco vagonokon kell valami kis antikolás, mert szerintem ennyire szépen a gyárból kigördülve sem néztek ki anno :)