Nem rakta fel az összes rajzot a tervező a netre. Csak a főbb rajzokat, súlypont számítási rajzot, egy csomó számítás végeredményét. Mivel a rész számításokat nem rakta fel így a végeredménnyel nem sokat értek, mert a hatóságnál a rész számítások is kellenek.
Egyébként nagyon sok repcsinek az ennél sokkal részletesebb dokumentációja megtalálható a neten, csak azok nem magyar tervezésüek. Vannak ingyenesen felhasználható tervek is ezek között, de legtöbbjükért fizetni kell. Ezért is fizetni kellett volna tudtommal. Elég ránézni az eredeti tervrajzokra és az ezek alapján elkészült Corvus gépre, avatott szem azonnal észreveszi a nagymérvű hasonlóságot is. A gép technikai adatai ennél már sokkal szembetünöbben mutatják a koppintást.
...csak gondolkoztam,mi cél vezette őket,mikor a -bado által is megerősitett-feljelentő levelet megkapta a Miniszterelnöki Hivatal titkársága..
Mit gondolhattak,a Politika majd állást foglal egy tiszta szakmai vitában?Majd egy teljesen független balesetvizsgáló szervezetet utasitanak valamire?(volt ilyen,csak a kommunizusban..)
Nem,nem,a tesom neve a "J"...:)..azt azért tudnod kell,a forum szabályzata szerint egy beirás még "fikanick",azaz tudod..
Hát igazad lehet,már én is úgy érzem,minél több részlet derül ki,annál jobban jövök rá,szinte semmit sem tudtam...
Arra azért jó volt ez a topik,hogy kiderüljön,micsoda ellentétek,feszültségek vannak a környezet-a cég,a cég-saját dolgozók ,söt,dolgozók-dolgozók között.
Én azért óva intem Andrást,és javaslom,ne attól féljen aki nyiltan birálja..inkább attól,aki a szemébe vigyorog,megveregeti a vállát,majd hátamögött megforgatja benne a kést...Van ilyen,én egy nagyonközelit ismerek..na ez a veszélyes!
Tényleg lenyult tervek voltak?Annyi esze volt,hogy felrakta a netre?!
Vannak dolgok, amikkel nagyon nem vagy tisztában. Nagyon sokat sem tudsz az egészről, csak próbálod összerakni a morzsákat. Még azt sem tudod, hogy honnan vették a repcsi terveitnek nagy részét V.P. és V.A akiket annyira védesz. Nem egy maszületett bárányok ők.
A terveket egy magyar honlapról töltötték le jogtalanul, mivel az eredeti gépet egy magyar srác tervezte. Sajnos túl sok rajzot és számítási eredményt rakott fel a honlapjára, így nagyon könnyű volt lenyúlniuk a fent nevezett uriembereknek. Ez eléggé köztudott volt repülős körökben, mégsem emelte fel a szavát senki ez ellen, még az gép eredeti tervezője sem. Annak a tervezőnek sok éves munkáját nyúlták le. De nem sikerült minden rajzot és számítást megszerezniük hozzá V.P és V.A-nak, a gyártási technológiát meg egyáltalán nem tudták megszerezni. Mivel nagy üzletet láttak a gépben, ezért kényszer megoldásra szorultak. V.A tudott pénzt biztosítani, V.P. pedig kénytelen volt kiegészíteni a hiányosan megszerzett terveket, részben emiatt át is kellett tervezniük a gépet. Teljesen új szárnyprofilt kerestek hozzá, mivel az eredeti profil adatait sem tudták megszerezni ami a tervekben szerepelt. A számítások részleteit sem tudták megszerezni.
Mivel nem volt meg a technológiai leírásuk sem, így nagyon sok részletet és megoldást V.P. tapasztalatából pótolták ahogy tudták. Részben emiatt lett az első gép olyan túlsúlyos. V.P-nek nem ez volt az első gép aminek az építésében részt vett, mégis úgy hangoztatja, hogy azt az előző gépet is ő tervezte meg építette.
V.P. mindenkiben konkurenciát lát aki repülőgép építésre adja a fejét. Megpróbál neki keresztbetenni, ócsárolja stb.. Érdekes egy jellem. Szereti magát fényezni, hogy ő a nagy okos ember.
Ahelyett, hogy fizettek volna az eredeti tervekért, inkább saját maguk próbálták pótolni a hiányzó részeket. Tipikus magyar mentalitás.
Ha nem kell visszafizetni a pénzt-már pedig nem kell-akkor az Eu által adott pénz,az én(vagy akárki)vállalkozásának beinditására,megsegitésére irányul?
Igen.
Tovább folytatva a sort,az én(mint cégvezető)családom anyagi jólétéhez járul hozzá a Német,Holland,Osztrák..stb,stb adófizető??!!!.
Nem ez a cél elsősorban. Ha a pénz jó helyen landol, akkor abból új technológia, gyártás, munkehelyek, több adó és még számtalan egyéb előny lesz. Persze ezután a cégvezető és tulajdonos is jobban fog élni várhatóan, mint ahogy sok más ember is, aki kapcsolatban van valamilyen szinten a céggel és a projekttel amire a pénzt szánták.
Ezek a pénzek,támogatások az állam utján,magánszemélyek által képviselt vállalkozások BT.k,KFT.k kapják.Ha demagógok akarunk lenni,akkor a cég tulajdonosait segiti anyagilag az Eu végsősoron.
Ez valóban demagógia, lásd fentebb. Ráadásul más választás nincs, mint privát cégeknek adni, ugyanis egy ideje kapitalizmus van nálunk is, az államnak nem nagyon vannak cégei.
ON Azt mondja meg valaki, hogy a gyártó weboldalán látható Phantom elnevezésű modell ugyanaz mint a lezuhant típus?
Kémeim jelentése szerint most hétfőn mutatják be Bp-en nagy felhajtással a Corvus Racer 540 műrepülő gépet, amit Besenyei ülepe alá terveztek. Talán ez valamit javít majd a cég megtépázott presztízsén (lásd katasztrófákról szóló szakmai viták). Mivel itt a terhelések kicsit nagyobbak, gondolom csak megbőrözik rendesen. Én szurkolok nekik (a gyárnak is meg a Petinek is).
Én úgy tudom,nem kell visszafizetni semmit,ha teljesülnek a feltételek amit a pályázat tartalmaz.Ellenőrzés,számonkérés nem igen van,vagy ha van is akkor olyan amilyen. Számtalan visszaélésről hallottam én is kis hazánkban.Pletykák,történetek ki tudja mi igaz,mi nem. Állítólag ha valaki bejelent egy általa ismert csalást,akkor a szóbanforgó összeg x százalékát jutalmul megkapja. Ez sajnos nem riasztja vissza azokat,akik ebből élnek. Állítólag vannak pályázatíró specialisták! Gondolom megfelelő kapcsolat illetékes minisztériumban,aki megmondja mi legyen abban a pályázatban,hogy tuti tiéd legyen. Sőt olyat is hallottam,hogy kifejezetten testreszabott pályázatot írtak ki,amit senki más nem nyerhetett volna meg.
Például ez olyan mondjuk,mintha kiírtak volna egy UL gép behúzható futóműre pályázatot.Gondolj bele ,ki épít még UL-t behúzható futóval?? Hát persze,hogy a corvus lenne a győztes.
Vagy mondjuk kéne egy kis pénz,van egy jó kis pályázat,de nincs elég zsé az önrészre.Mit tehetsz? Mondjuk egy másik repülőgép építőtől veszel pár milláért ,esetleg egy portálmarót.Mondjuk.Azért írom ezt,mert annyira abszurd,hogy véletlenűl se mondhassa senki,hogy ez a corvusnál megtörténhet. Azt mondod,mondjuk,hogy ez a gép 60 milla vagy akármennyi.Ja,ki tudja rajtad kívűl?Lényeg ott a gép nagy is van is Erre már minisztériumi haver rábólinthat semmi gáz jön a lé.
Vagy munkahelyteremtő mani.Szeretik Mondjuk nyakadon marad a sok sertés,de azokat valahogy megoldod minimálbér tudom is? Ilyet is hallani.
Szóval vannak történetek,hogy én miért nem ismerek egy tuti sztorit sem?? Persze mindenkinek jól jönne az a pénz!
Vircsi,ne haragudj,de mégis mit vársz Amenotól? Dugja a fejét a hurokba? Gondolod,tényleg azt fogja írni,igen szar volt a ragasztó amit használtunk,tudtuk,hogy nem erre a célra szánta a gyártó,de elég jó áron adták?
Vagy: a szerkezetről nem tudok nyilatkozni,mert sosem volt megtervezve.Menet közben közösen találtuk ki ezt azt,mi hogy legyen,ide kicsit több szövet oda kicsit kevesebb gyanta,csak jó lesz. " A légijármű könnyített változatúvá történő áttervezését a Corvus Aircraft Kft. teljes kollektívája végezte csapatmunkában, ami azt jelentette, hogy mindenki hozzászólásokkal, javaslatokkal, ötletekkel állhatott elő, melyek hosszú viták során elfogadásra, vagy elvetésre kerültek a vezetőség által."
Kalákában épült a magyar csoda!Jöttek a jó ötletek,és a hajóskapitány a pénzügyi zsenivel eldöntötte mitől lesz jó egy repülőgép.Amire felszívtak pár száz milla ajándék pénzt,és amit belemérnek az arcodba kemény milliókért!!!
Szerintem Ameno kulcsfigura a történetben,ő biztos,hogy tudja mit kúrtak el,ha elkúrtak valamit. Persze papíron ő egy senki volt ,ha nagyon ugrálni akarna akkor sem lenne perdöntő a szava.
Kedves topik társak,segitsetek néhány alapfogalmakat tisztázni.
Megvallom,egy alapfukú gazdasági iskola,tanfolyam segitene,de tul öregnek érzem magam hozzá...
Mióta,az Eu tagálama vagyunk,jogosultak vagyunk a nagy kalapból az Eu támogatására.Idáig tiszta.
Itt több millió euróról van szó,amit csak ugy kapunk.Igaz,be is fizetünk,de gondolom,az sokkal kevesebb.Ez nem segély,és gondolom,a többi eu ország adja össze(ki más).Ez nem könyöradomány,ezt azért kapjuk,hogy a fejlett eu országokhoz felzárkozzzunk:fejlettebb közlekedés,infrastruktura,ipar,mezőgazdaság...és még sorolhatnám...
Ez az összeg Brüsszelből jön.és többnyire a magyar államnak utalják,majd a különböző pályázatok utján kerül kiosztásra.
Ugye,itt rengeteg pénzről döntenek,ezért itt kezdődik a visszaélések sorozata,a "döntéshozók"által.Ezt a médiában hallodtam,láttam.
Ezek a pénzek,támogatások az állam utján,magánszemélyek által képviselt vállalkozások BT.k,KFT.k kapják.Ha demagógok akarunk lenni,akkor a cég tulajdonosait segiti anyagilag az Eu végsősoron.Persze,ahez kell egy hangzatos projekt(erre vannak a pályázatirók),és papiron (néha a valóságban)valamennyi önrész.
A Corvus 2006 05.ig öt Eu pályázatot nyert.
Hogy működik a valóságban ez?Bemutatok egy tervet,itt ez a gép,idáig 200 e forint,kellenne a befejezésig még 10 millió?
Ha nem kell visszafizetni a pénzt-már pedig nem kell-akkor az Eu által adott pénz,az én(vagy akárki)vállalkozásának beinditására,megsegitésére irányul?Tovább folytatva a sort,az én(mint cégvezető)családom anyagi jólétéhez járul hozzá a Német,Holland,Osztrák..stb,stb adófizető??!!!..hiszen az Eu által adott pénz járult hozzá termékem elkészüléséhez,értékesitéséhez,ezzel együtt a profit megtermeléséhez.
Amennyiben elmarasztaló itélet keletkezne a hatóság részéről,ezeket a támogatásokat vissza kellene fizetni?
Ez nem volt semmi Ameno, gratula!Főleg az eleje!Én azt gondoltam,hogy nálam nincs cinikusabb ember….tévedtem!!
Egy kevés rálátásom nekem is van a XXI ik századi kompozit technológiára,bár az én pedigrém koránt sem lenne olyan csillogó mint a tiéd.
Azért ha megengeded kérdeznék tőled pár dolgot:
Szeretném,ha leírnád nekünk,hogy egy ragasztott kompozit szerkezet esetében a két szerkezeti elem közé kerülő ragasztó vastagsága mikor nevezhető ideálisnak.
Ez kb.érték legyen ,két szám, tól-ig. mm-ben.
Ha már prep-preg,akkor miért a lehetséges leg gagyibb alacsony hőmérsékletű?
Gondolom a szerszám ezt bírta ki.
Ha súlycsökkenés elérése volt a cél,akkor ez a technológiai váltás csak akkor éri el a várt eredményt,ha a gyanta aránya kellően alacsony .Ebben az esetben viszont szerintem indokolt autoclave használata.Erre a kbsz jelentésben is találni utalást,miszerint rétegek szétválása figyelhető meg.Ők úgy vélik,hogy a nem megfelelő tárolás miatt ragadtak össze gyengén a rétegek.Lehet ez is,de szerintem alacsony gyanta tartalom mellett csak vaakum használata nem elegendő.
Milyen alapon,milyen szakmai indokok szerint szóltak bele a te szakmai munkádba az ehez a technológiához nem értő urak??
Írásod szerint te magad is többször nehezményezted,hogy szakmai kérdésekben akaratoddal ellentétes döntések születtek!!!
Milyen döntések voltak ezek,illetve repbiztonságot érintő eset történt e??
Gondolom ezek nem fognak kiderűlni akkor sem ha lettek volna!
Az egész kezd egy brazil szappanoperára hasonlitani,magyar beütéssel.
Ki tervezte a szerencsétlenül járt gépet?
1,Pali bácsi?..ő biztos nem,az kiderült.
2,amnhotep?..ő sem ,arre bizonyiték,az ő által közzétett KBSZ válasz:"Corvus kollektiva,csapatmunka..."Mindent hallomásból tud,semmire sem emlékszik,különben sem dolgozik már ott..stb,stb
3,V.András?..de hisz semmi végzetsége nem volt repülőgépek tervezéséhez!Gondolom,ez olyan lehet,mikor a Queen Mary 2 tervezné a boeing csapata...
Kedves szerelő,tudható,kinek a tervei alapján született meg az MK II?
A PLH részéről ki hagyta jóvá?Mi alapján?
Ki jelentette fel a Miniszterelnöki hivatalban a KBSZ vezetőjét?
Nézd,egy dolog biztos.Egy kis reptét,amit GY kezdett el.Ő kezdett ott sárkányozni.Beletette az életét,tudását,létrehozott egy repülő klubot.
Minden engedélyt ő járt ki.
Késöbbiekben-Gy nagymértékű segitségével-P,és A megvásárolta a hátsó részt.
Gyula mindenben segitett nekik.P bácsié a leghátsó hangár,Gy-é a vágohidhoz eső rész,a többi A-é.
Látszólag minden ok,de Pbácsi-és V.A vezette csapat-köztük egyiptomi barát-között szakmai,emberi konfliktusok vannak.Igen ám,de a reptér közös!Na itt kezdődnek a gondok.
Közben amenhotep szapulja P.bácsit,Gyulát.Észbe kap,csak nem kellett volna,felhivja.Persze,Gyula mit mondott .."nem haragszik"Ehez ismerni kell Gyula korrektségét,emberi tartását,ő sosem bántana ,meg senkit!Nem hiszem,hogy belül nem esett neki rosszul!!
Erre amenhotep elvicceli,ugy állitja be,mint "pálinkázós",együtt bratyizós kiskomáját,ami korántsem van igy.Nem lehet meg nem történté tenni valamit,még ha elnézést kérünk is.Én is elb@sztam,mikor abban a hiszemben irogattam,hogy tuti infókat kaptam-ha áttételesen is-egy ott dolgozótól,miközben utólagosan jöttem rá,nem igaz!
Egy a megoldás.Le kell ülni nyugodtan Gyulának/Palinak/Andrásnak,és-az elöbb emlitett ital közben-és személyeskedés nélkül megbeszélni,átbeszélni mindent...mert rossz szomszédság,török átok!NA!
Ez egy "időzitett bomba volt",a balesetek csak hamarabb felszinre hozták!
Mivel amenhotep első hozzászólása úgy kezdődik, hogy "személyes érintettségem" nem nevezhető kibicnek és a Te érintetséged is bevallottnak tűnik. Jó lett volna, ha világosabban fogalmazol és esetleg megtudhattuk volna V.A. véleményét is amire hivatkoztál! Kit akarnak, kivel összeugrasztani?
Az igazsághoz hozzátartozik,hogy én is elb@sztam egy-két dolgot,ezért elnézéssel tartozom a Corvusnak.Én is áttételesen jutottam hozzá az infókhoz,valaki mondta valakinek..az meg nekem.Hiba volt...
Még az sem ad ez alól felmentést,hogy a verzió épp a tűz közeléből,a trakesz által deportált egyik "informatikus"főmunkatárstól származott.Ő elmondta a kiskomájának,az meg nekem..
Egész jó írói vénád van Virág elvtárs, miért nem írsz?)
Mindenesetre néhány dologban beismert tévedés: pirospont!..
Én teljesen azt hittem,Andrásék véleménye detto a tieddel,ezek szerint korántsem.
Igy már érthető:nem akartak konfliktusba kerülni jelenlegi környezetükkel,igy valszeg dorgálásban részesitenek. Irásod tökéletesen alkalmas volt arra,hogy összeugrassz néhány személyt.És hát mint tudjuk,a kibicnek...
Tisztelt topictársak!
Úgy látom a múltkori debütálásom óta megélénkülni látszik ez a kissé megfáradt topic, ahol állítólag már odáig fajultak a dolgok, hogy egyesek önmagukkal vitáznak. A célom egyébként az volt, hogy ha képletesen is, de: „egy kibiztosított kézigránátot dobjak ebbe a méretes pöcegödörbe” és úgy látom ez részben sikerült is, mert így némileg felkavarodott a „dermedőfélben lévő anyag”. Mielőtt mondandóm lényegi részére rátérek szükségesnek látok néhány dolgot pontosítani, mert úgy látom az előző hozzászólásomból nem derült ki mindenki számára világosan. Először is újból le kívánom szögezni, hogy már semmi közöm nincs a Corvus Aircraft Kft.-hez, mert a náluk betöltött mérnöki másodállásomat 2007. május végén saját elhatározásomból felmondtam és önként, ámbár nem dalolva, könnyes búcsúzkodás nélkül otthagytam a céget. A Corvus vezetőségének küldött, és az írásos felmondásomhoz csatolt kísérőlevelemet a következő klasszikus latin szállóigével zártam: „ALEA IACTA EST!” ,ami magyar fordításban így hangzik: „ A kocka el van vetve!”. Ezt a mondatot a fáma szerint egy ókori római „celeb” bizonyos Julius Caesar mondta először, midőn átkelt csapataival a Rubicon folyón. (Ennek a kijelentésnek nincs semmi köze a „Bűvös Kocka” néven ismert világhírű magyar játékhoz, sem annak feltalálójához! Ezt azért írtam ide, nehogy felszólítson valaki arra, hogy kérjek azonnal bocsánatot ifjabb R. Ernő úrtól, amiért nyílt színen bevallottam, hogy eldobtam zseniális találmányát.) A távozásom óta eltelt időben nem is jártam Ballószögön, és a közeljövőben nem is tervezem, hogy tisztelgő látogatást teszek a Corvus-nál. Az előző írásomban keresztnevükön nevezett urak közül egyedül csak a F. Gyuszi barátommal tartom a kapcsolatot, eddig vele is csak telefonon keresztül, de remélem a közeljövőben személyesen is, hogy együtt felhörpintsünk néhány kupicával a környéken méltán „hírös”, de már Kínában sem teljesen ismeretlen házi-készítésű mézes pálinkájából, miközben a régi szép időkről beszélgetünk. A többi megnevezettel sem személyesen, sem telefonon nem beszéltem azóta és ezt az állapotot a későbbiekben is fenn kívánom tartani. Egyébként sem tartozom azok közé, akik fizetett „külsős bértollnokként” a Corvus érdekeit védik, erre nekik házon belül is megvannak az embereik. Ami pedig a bocsánatkérést illeti, nem érzem úgy, hogy bárkitől is kellene kérnem, bár elismerem, megjegyzéseimet, kritikai észrevételeimet virtuális epébe és vitriolba áztatott billentyűzeten írtam, de igyekeztem betartani a topic-szabályzatban lefektetett elveket. Úgy vélem ez sikerült is, különben az egyébként békésen szántogató, de amúgy éberen őrködő moderátorunk az én írásomat is a földbe forgatta volna, mint ahogy tette azt jóegynéhány, előttem- és utánam hozzászóló topictárs esetében. Én igyekszem tőlem telhetően hiteles és megbízható információkkal ellátni benneteket, ellentétben néhány hozzászólóval, akik, ha a valóságban is létezne a „Pinokkió effektus” akkor a füllentéstől nagyra nőtt nózikájuk miatt, már olyan távol kellene ülniük a monitortól, hogy csak távcsővel tudnák elolvasni a szöveget. Azt viszont készségesen beismerem, hogy én informáltam félre „szerelő” nicknevű „céhbeli kollégámat”, a Ballószögi repülőtér tulajdonviszonyait illetően, mert én is rosszul tudtam, viszont a minap ismét felhívtam F. Gyuszi bácsit és többek között erre is rákérdeztem. Tőle tudom, hogy jelenleg még a pálya kb harmad része az ő tulajdona, a fennmaradó részt pedig osztatlan közös tulajdonként V. P. és V. A. urak birtokolják. Egyébként tisztelettel adózom a „malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek” topictárs rendkívüli látnoki képességei előtt, aki előre látván, hogy én hétfőn (2009. március 23.)előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel, aljas indokból és nyereségvágyból elkövetett bálványdöntögetést kívánok elkövetni „hőn szeretett idolja” sérelmére, vasárnap is képes volt kinyittatni a „Kecsó”-i földhivatalt,így megszerezve a tulajdoni lapot, hogy ezzel valamit felfogjon az álnok merénylő csapásából. Mellesleg a „Ne szóljatok be mégegyszer a Papáknak Corvusosok, mert ha dühbe gurulnak , úgy felszántatják a Ballói felszállómezőt és bevettetik kukoricával, hogy arról többé semmilyen varjúféle szárnyas (Corvidae) ne tudjon felszállni” típusú beszólások nem igazán hatnak meg, főleg, mert már többször is hangsúlyoztam, nem tartozom többé a Corvus Aircraft Kft-hez. Lehet, hogy az ilyen stílusú, jószándékú figyelmeztetés hatásos szokott lenni az aranyháromszög tisztességes munkába beleőszült, „cukorcefre” és „kannásbor „ termelő vállalkozói és üzletfeleik körében, de „Én más vidékrű’ való vagyok: a matyófődrű’ gyüttem”. Egyébként pedig több topictársam unszolására elnézést kívántam kérni F. Gyula úrtól, ezért a minap felhívtam mobilon, de sajnos a bocsánatkérésemet nem fogadta el. Ácsi! Azért ne rohanjatok oly gyorsan a Bugaci ősborókásba rőzsét szedni az örömtüzek gyújtásához,(amit abbéli örömötökben kívántok fellobbantani, mert végre rendesen pofán leszek verve a Gyula által), előbb várjátok meg, mivel indokolta Ő a döntését. Nos, telefonon azt a választ adta, hogy mivel én sem az ominózus, ezen topicra feltett írásommal, sem előtte más cselekedetemmel, beszólásommal, nem sértettem meg, így egyáltalán nincs miért bocsánatot kérnem, de ha egyszer netán megharagudna rám, akkor sem közvetítőn keresztül hozná a tudomásomra. Na így én a bocsánatkérési ügyet lezártnak tekintem, ezért a továbbiakban ilyen irányú megkeresésekre nem kívánok reagálni. Eme bevezetőt azért írtam meg, hogy válaszoljak a „malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek” nicknéven is írogató topictársunk kissé burkoltan ugyan, de felém is intézett „jószándékú” figyelmeztetéseire, pl: a ballói reptér tulajdonviszonyai kapcsán felmerülő esetleges problémákról, a jogi útra terelődés eshetőségeiről, veszélyeiről és a sértett fél velem szembeni esetleges fizikai tettlegességéről szóló fejtegetéseire, nehogy véletlenül azt higgye, hogy azért nem válaszolok, mert ezen intelmei hatására a nálam fellépett súlyos idegredszeri- és egyéb mentális problémák, továbbá emésztőrendszeri anomáliák miatt valamelyik kórház intenzív osztályán mesterséges kómában altatva fekszem, miközben az összes végtagomba duplán bekötött infúziós csöveken át vödörszámra pumpálják belém az erős gyógyszerekkel, nyugtatókkal felturbózott fiziológiás sóoldatot, és váltott műszakban 3÷3 nővérke folyamatosan talicskázza alólam a „hígtrágyát”. Sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak, mert jól vagyok és rátérek mondandóm lényegi részére, melyre többek között morituri és viricsi topiktársam is kíváncsi. Azt hogy miért nem szerepelek a KBSZ jelentésben, azt nem tőlem kellene megkérdezni, mert a zárójelentés nem az én művem, annak készítésében egyáltalán nem vettem részt, talán azért hagytak ki belőle, mert valamilyen szinten érintett vagyok az ügyben és nem akarták, hogy a tárgyilagos, elfogulatlan vizsgálóbizottság az én szubjektív, részrehajló véleményemmel esetleg megfertőződjön. Persze az elkészült zárójelentésből számomra úgy tűnik nem mindenkivel szemben voltak ennyire következetesek, de lehet hogy már megint rosszindulatú vagyok. Ezzel kapcsolatos kételyeimre egy kérdéssel kombinált hasonlattal élnék: „vajon mit gondoltok róla, a klasszikus vásári bábjátékban valójában ki vágja pofán méretes palacsintasütővel a sunyi vörös képű ördögöt, Vitéz László, a bábu, vagy esetleg K. Henrik bábművész!?? Nos, a Bugacpusztai kettős tragédia kapcsán természetesen engem is megkeresett egy levéllel a KBSZ, amelyben 11. db kérdés volt megfogalmazva, melyek közül néhánynak a stílusa és iránya valahonnan ismerősnek tűnt, de máig sem tudok rájönni honnan, de az is lehet, hogy csak „déja vu” (dezsavű) érzésem volt. A levél 2007. augusztus 16.-án íródott és nekem ugyanazon év augusztus 30.-ig kellett írásban megválaszolni, melyet meg is tettem, utána ajánlott levélként feladtam a megadott címre. A kérdéseket és rájuk adott válaszaimat az alábbiakban olvashatjátok, amely tartalmában megegyezik az eredetileg írt levéllel, csak az benne nevesített személyek teljes neve helyett a monogramjuk szerepel adatvédelmi okokból. Lássuk tehát!
Válaszlevél a KBSZ részéreTisztelt M. L. úr és E. J. úrAlulírott: K. I. Repülőgép gépész-üzemmérnök az önök által hozzám eljuttatott 11. azaz tizenegy kérdésre a következőkben leírt válaszokat adom.
Emellett meg kívánom jegyezni, hogy nem áll módomban az összes kérdésükre határozott, szabatos válaszokat adni, mert az önök által kért információk egy jelentős része nem áll rendelkezésemre, vagy csak áttételes, másoktól hallott adatokat ismerek, melyek valóságtartalmáért felelősséget vállalni nem tudok!
1. Kérdés: Milyen építési előírás szerint készült az első légijármű terve és mekkora volt a tömege?
Válasz: Amikor az első gép tervezését végezték és a prototípust építették, akkor nekem még semmilyen kapcsolatom nem volt a Corvus Aircraft Kft.-vel, így erre a kérdésre ne tudok pontos választ adni. Ezen kérdésre a prototípus aerodinamikai- és szilárdsági tervezését végző V. A. úr a Corvus Aircraft Kft ügyvezető igazgatója és V. P. úr a V.P.R.M.I. (V. P. Repülő Mérnöki Iroda) vezetője adhatja meg a pontos választ. A prototípus eredeti állapotában tudomásom szerint közel 550 kilogramm üres tömeggel rendelkezett, de ezt is csak hallomásból tudom, mert nem voltam jelen az első gép súlymérésénél és az erről készült jegyzőkönyvet sem láttam.
2. Kérdés: Ki tervezte az első légijárművet?
Válasz: A repülőgépet a hivatalos állásfoglalás szerint a Corvus Aircraft Kft. kollektívája tervezte csapatmunkában. A szilárdsági- és aerodinamikai számításokat az előző válaszomban már említett V.A. úr és V. P. úr készítették, de arról, hogy kettejük közül ki és milyen arányban végezte a tervezési feladatokat, még az érintett urak személyes véleménye is erősen eltérő és ellentmondásos. A V. P. úr által széleskörűen hangoztatott kijelentés szerint csak neki van egyedül tervezési jogosítása repülőeszközök tervezésére, mivel csak Ő rendelkezik Műszaki Egyetemi („igazi”) repülőmérnöki diplomával, a V.A. úr és a Corvus Aircraft Kft többi felsőfokú (főiskolai) végzettségű volt- és jelenlegi alkalmazottja (engem is beleértve) csak „egyszerű technikus”!
A repülőgép szárnyprofil (egy Wortmann típusú német eredetű, vitorlázó-repülőgépek számára optimalizált profil) alkalmazását is V. P. úr javasolta. A prototípus és az azt követő alváltozatok ipari formatervezését K. A. úr végezte, a számítógépes rajzdokumentáció elkészítése A. B. úr nevéhez köthető.
3. Kérdés: Milyen technológiával készült az első gép és ki készítette a gyártástechnológiát?
Válasz: A repülőgépet szénszálerősítésű- és üvegszálerősítésű epoxigyanta mátrixú kompozit anyagból építették, nedves, kézi impregnálással („Vet-layup”) vákuum alkalmazása nélkül.
A sárkányszerkezet egy része tömör laminátumból készült (például a törzshéj) a többi rész, pedig egy „Parabeam” fantázianevű háromdimenziós üvegszövetből, vagy „Airex”, illetve „Herex” márkanevű PVC keményhab maganyagokból és szén- és üveszálas epoxigyata kompozit borításból álló szedvicsszerkezet volt. A részegységek „összeragasztását” őrölt pamutszállal („Flox”, vagy „Baumwollflocken”) és szilikagélpehellyel („Aerosil”; „Cab-O-Sil”) kevert, sűrített epoxi laminálógyantával végezték, ami igen kockázatos, mivel az epoxi laminálógyantának elhanyagolhatóan kicsi az adhéziója a kikeményedett, megkötött alkatrészekhez, ezért már igen csekély felfejtő-erő hatására is szétválnak az „összeragasztott” alkatrészek, részegységek.
Az első repülőgép építéséhez alkalmazott technológia nem teszi lehetővé a megbízható szerkezeti szilárdsággal bíró Ultrakönnyű kategóriájú repülőgépek építését. A gyártási technológiát a Corvus Aircraft Kft dolgozói készítették V. P. úr szakmai felügyelete és irányítása mellett.
4. Kérdés: Milyen változatok léteznek és milyen paraméterekben térnek el egymástól?
Válasz: Jelenleg három alváltozatból készültek el repülőeszközök. Az egyes alváltozatok műszaki-, repülési-; és tömegadatai a Corvus Aircraft Kft honlapján találhatók meg a www.corvus-aircraft.com; címen. Mivel én a konkrét tervezési-; számítási folyamatokban és a típusengedélyeztetési eljárásban nem vettem rész, így az egyes legyártott repülőgépek ténylegesen mért és jegyzőkönyvekben rögzített paraméterei nincsenek a birtokomban, ezért pontosabb adatokkal nem tudok szolgálni. Általánosságban annyit tudok elmondani, hogy az MK-I. alváltozat experimentál kategóriába tartozik, JABIRU 3300 típusú,120 lóerő névleges teljesítményű, hathengeres boxermotorral van felszerelve, és kettő darab készült belőle. Az MK-II. alváltozat az úgynevezett „UL”, vagyis Ultrakönnyű kategóriájú repülőeszköz, ebből készült a legtöbb, de a pontos darabszámot nem ismerem. Ez a típus JABIRU 3300 típusú 120 lóerő maximális teljesítményű, hathengeres-, illetve ROTAX 912 ULS 100 lóerő maximális teljesítményű, négyhengeres boxermotorokkal hajtott könnyű, motoros sportcélokra szolgáló légijármű, amely legutóbbi információim szerint a Magyar Polgári Légügyi Hatóság (PLH) és a Dél Afrikai Polgári Légügyi Hatóság (SACAA) engedélyeivel rendelkezik. Az MK-IV alváltozatból összesen egy darab készült idáig, „gyári bemutató-repülőgép” (demonstrátor) feladatra 180 lóerő névleges teljesítményű, közvetett benzin-befecskendezéses, LYCOMING IO 360 típusú négyhengeres boxermotorral és hidraulikus állásszög-szabályozású automata légcsavarral felszerelve, korlátozott műrepülési (csak pozitív „g” túlterhelésű figurákra alkalmas) tulajdonsággal, maximálisan +8g/-3,5g terhelési többessel. Ezen gép hatósági engedélyeztetése még nem fejeződött be akkor, amikor én felmondtam.
5. Kérdés: Milyen építési előírás szerint készült a könnyített gép terve és mekkora volt a tömege?
Válasz: A Német Szövetségi Légi Közlekedési Hivatal LTF-UL 2003 Előírásai Szerint (Lufttüchtigkeitsforderungen für aerodynamisch gesteuerte Ultraleichtflugzeuge)
A tervezett tömeg a fenti előírásban megadott értéken belül került meghatározásra, de az elkészült repülőgépek tényleges tömegadatai nincsenek a birtokomban, így erről felelősséggel nyilatkozni nem áll módomban.
6. Kérdés: Ki tervezte át az eredeti légijárművet „könnyített” változattá?
Válasz: A légijármű könnyített változatúvá történő áttervezését a Corvus Aircraft Kft. teljes kollektívája végezte csapatmunkában, ami azt jelentette, hogy mindenki hozzászólásokkal, javaslatokkal, ötletekkel állhatott elő, melyek hosszú viták során elfogadásra, vagy elvetésre kerültek a vezetőség által. A tervezés, a szükséges számítások elvégzése V. A. úrra tartozott, mivel csak ő volt birtokában a tervezéshez szükséges számítástechnikai háttérnek, programoknak és a tervezéshez szükséges alapadatoknak. A repülőgép „könnyűvé tétele” két fő lépcsőben ment végbe. Első lépcsőben bevezetésre került a vákuumtechnológia és a „nemfémes” (Aramid papírból /NOMEX/ és üvegszövetből) készült méhsejtek alkalmazása a szendvicsszerkezetek gyártásában, de még az alacsonyabb minőségi színvonalat képviselő nedves, kézi impregnálásos eljárás (Vet-layup) meghagyásával. Ezen módosítások nagy részét már az első prototípus gyártása során be kellett vezetni, mert az első berepülések tapasztalatai azt mutatták, hogy a repülőgép amellett, hogy sokkal nehezebb a tervezettnél, még stabilitási problémái is vannak, mert „faroknehéz”, ami növeli a lapos dugóhúzó kockázatát, ezért a berepülési program, melyet V. P. repülőmérnök és berepülőpilóta végzett, nem is lett teljes egészében végrehajtva. Ekkor már strukturális problémák is adódtak, mert a szárnyak borítása több helyen és nagyobb felületeken kezdett felválni az alatta lévő „PARABEAM” maganyagról a nem megfelelő ragasztási technológia miatt. Én ekkor kerültem kapcsolatba a Corvus Aircraft Kft.-vel, mivel egy „ACE”-beli (ACE Aeroplex of Central Europe Kft.) kollégám, egy V. L. nevű repülőgépszerelő (akivel jelenleg is az Aeroplex-nél dolgozunk főállásban) bemutatott V. A. úrnak, akit régebbről ismert, mert V. L. úr a „kisgépes” szektorban is nagy ismeretséggel rendelkezett a sportrepülő múltja miatt és üzleti érdekeltségei is voltak a repülés ezen szegmensében. Miután V. A. meggyőződött róla, hogy én a „kompozittechnológiákban” meglehetősen jártas vagyok és olyan anyagokat, gyártási eljárásokat is ismerek, melyekről neki és környezetének fogalma sem volt, ezért felkért engem egy elméleti- és gyakorlati oktatás megtartására, mivel V. L. úrtól azt is megtudta, hogy társszerzőként két kollégémmal írtunk egy oktatási jegyzetet, melyet az ACE Aeroplex of Central Europe Kft., a MALÉV, és a Lufthansa Technik Budapest kompozit-szerkezetjavító szakembereinek a képzésére, továbbképzésére használok. V. L. úr is részt vett az egyik általam tartott tanfolyamon, melyet az AMRE Amatőr Repülőgép-építők Egyesülete számára tartottam Dr. B. I. úr felkérésére. Az általam tartott elméleti tanfolyam anyagából a résztvevő Corvus alkalmazottak tesztvizsgát tettek, melyen a vizsgabizottság elnöki tisztét V. P. úr töltötte be, egyik tagja pedig V. A. úr volt. A gyakorlati feladatok végén a prototípus átalakítása kezdődött el az én szakmai útmutatásaim alapján, V. P. úr és V. A. úr jóváhagyása és engedélye mellett. Itt kívánom megjegyezni, hogy V. P. úr ekkor még a Corvus Aircraft Kft. egyik résztulajdonosa volt. Az első prototípuson a következő hónapok során a repülőgép törzsén és a szárnyfőtartókon kívül minden kompozit szerkezeti elem lecserélésre került, emellett megkezdődött a második prototípus építése is méhsejtmaggal rendelkező szendvicsszerkezetekből a nedves, kézi impregnálásos eljárás (Vet-layup) és a vákuumtechnológia alkalmazása mellett. Ez a két repülőgép készült MK-I alváltozatban. Mivel ezzel az eljárással sem sikerült a gépek üres súlyát 350 kg alá szorítani, ezért került sor a második lépcsőben az alacsony térhálósítási hőmérsékletű előimpregnált erősítőszálak szövetek (low temperature cure prepregs) alkalmazására, ezáltal lehetővé vált a kis szerkezeti súlyú, de nagy teherbírású kompozitszerkezetek előállítása és a kívánt cél elérése. A Corvus repülőgépek gyártása jelenleg is ezzel az eljárással folyik, amely a repülőgépipar ezen szegmensében világszínvonalúnak számít és csak nagyon kevés gyártó (pl: a Lancer) jutott csak el erre a szintre. Jelenleg ez a módszer még a repülőgépiparon belül is csak a nagy polgári célú közforgalmú repülőgépek, valamint a katonai repülőgépek gyártásában számít elterjedtnek, még az olyan „nagynevű” kisgépes gyártó mint az osztrák Diamond Aircraft Gmbh is a nedves eljárással (Vet-layup) dolgozik!
7. Kérdés: Ki és milyen technológiai változtatásokat vezetett be a könnyített gép gyártásánál?
Válasz: A légijármű sárkányának jóformán minden szerkezeti elemének gyártása meg lett változtatva, amely nem csak a kompozitszerkezeteket érintette. Például a Német UL előírás szerint állítólag csak nagyszilárdságú króm-molibdén acélból készült csöveket lehet a motortartó bölcső és a fémből készült orrfutó-szárak gyártására használni. A repülőeszköz sárkányszerkezetében kompozitszerkezetek gyártásánál bevezetésre kerültek a nemfémes méhsejtek, a vákuumtechnológia és az előimpregnált anyagok (prepregek), továbbá a nagyszilárdságú nem-töltött-, (unfilled) és a töltött- (filled) nagyszilárdságú módosított epoxigyanta alapú szerkezeti ragasztók (structural adhesives & fillers). Az új kompozit anyagok és technológiák bevezetésére én tettem a legtöbb javaslatot és a döntés megkönnyítése érdekében az anyagok technikai adatlapjait és a technológiák leírását a V. A. úr rendelkezésére bocsátottam. Természetesen anyagi- és egyéb megfontolások alapján csak a javaslataim egy része került elfogadásra a Corvus Aircraft Kft vezetése részéről. Én akkor még nem álltam a Corvus Kft alkalmazásában, csak külső tanácsadóként segítettem a technológia kialakításában, de sem lehetőségem, sem jogom nem volt semmilyen változtatásra, emellett csak hetente egy-, esetleg két alkalommal tudtam leutazni Ballószögre, így nem volt teljes rálátásom a gyártási- és tervezési folyamatokra sem. Mivel a kompozitgyártásnál részleges szakmai felügyeletet láttam el, ezért ragaszkodtam ahhoz, hogy minden új alapanyag kipróbálásra kerüljön a nagyobb volumenű megrendelés és az „éles” gyártás megkezdése előtt. Sajnos erre nem mindig adtak lehetőséget, emiatt több esetben nemtetszésemnek adtam hangot, emiatt többször veszekedésig fajuló vitába keveredtem V. A. és V. P. urakkal. V. P. úr engem egyébként sem tekintett soha szakmailag egyenrangú partnernek, annak ellenére, hogy én elismert oktatási szervezetek által (KLM Technical Training Dept.; Boeing Technical Training Dept. Flight Safety Boeing stb.) kiállított oklevelekkel tudom igazolni a szakmai jártasságomat. V. P. úr, aki a Magyar Néphadsereg kötelékében teljesített évtizedekig szolgálatot, az ott egykor meghonosodott terminológia szerint csak, azt tekintette mérnöknek, aki egyetemi diplomával rendelkezett, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy a Kilián György Repülő Műszaki Főiskola 1981-ben történt elvégzését követően Én a MALÉV RT-nél a RAKO-n (Repülőgép Alkatrészjavító Osztályon) műhelymérnökként helyezkedtem el, majd 1992-től az ACE Aeroplex of Central Europe Kft-nél is folyamatosan mérnöki beosztásokat látok el, számára én csak egy „szimpla technikus” vagyok. A gyártás során végrehatott bárminemű változtatás bevezetésére és a módosítások engedélyeztetésére csak a Corvus Aircraft Kft vezetői voltak jogosultak, mindenki más csak a javaslattétel lehetőségével élhetett.
8. Kérdés: Konkrétan mely alkotóelemek tömege került csökkentésre és mennyivel? Hogyan érték el az adott alkatrész tömegcsökkentését?
Válasz: A kompozitszerkezetek közül a törzs, a félszárnyak a főtartókkal, a fékszárnyak, a csűrőkormányok, a vízszintes vezérsík, a magassági kormány, az oldalkormány, az ülések, a főfutó-szárak, a csomagtartó, a mentőernyő konténer, a tűzfal tömegének jelentős, mintegy 60%-os csökkentése a nagyinerciájú, kis fajlagos sűrűségű szendvicsszerkezeteknek és a korszerű prepreg-anyagoknak, valamint az alkalmazott technológiának köszönhetően vált elérhetővé. Az egyes alkatrészek valós és mért tömegének adatai nincsenek a birtokomban, ezért ezekről pontos, számszerű adatokat közölni ne áll módomban. Ugyancsak sikerült csökkenteni a fémalkatrészek tömegét is a jobb minőségű anyagok, új műszaki megoldások, például könnyítő-furatok alkalmazásával, de ezek mértékéről nincs adat a birtokomban. Az így könnyűvé tett repülőgép főbb teherviselő elemeit (pl: szárny-főtartók, bekötési csomópontok, főfutó-szárak, stb.) szerkezeti szilárdságát és a fellépő maximális terhelések keltette feszültségeloszlást és maximumait a francia Dassault Systems által repülőgépekhez kifejlesztett „Solid Works” márkanevű autocad rendszerű számítógépes tervező-, és rajzoló programhoz tartozó „COSMOS” nevű végeselemes szoftverrel (finite element software) ellenőrizte a Corvus Kft alkalmazásában álló F. Cs. nevű úr, aki egyetemi végzettséggel (BME) rendelkező repülőmérnök. Emellett a Magyar Polgári Légügyi Hatóság (PLH) illetékes szakemberei jelenlétében el lettek végezve az LTF-UL Német Szövetségi előírásokban meghatározott szilárdsági terhelési próbák, melyekről a légügyi hatóság fényképeket és videó-felvételeket is készített, a kötelezően előírt terhelési jegyzőkönyveken felül. Ezek egyike sem mutatott ki, vagy állapított meg tervezési, vagy gyártási hibákra utaló problémákat.
9. Kérdés: Ki, milyen célból és milyen elvek alapján módosította a beépített anyagokat?
Válasz: Mint azt már az előzőekben leírtam, változtatási joga csak a Corvus Aircraft Kft vezetőinek volt, a többi dolgozó csak a munkaköri leírásában megfogalmazott kötelességek és jogok alapján végezhette a feladatait. Én a Corvus Aircraft Kft.-nél a birtokomban lévő aláírt munkaszerződésem szerint, mint beosztott mérnök 2006. január 01.-től 2007. május 22.-ig voltam részmunkaidős alkalmazásban, (másodállásban) ezalatt az idő alatt velem semmilyen munkaköri leírást nem vetettek át, nem íratták alá annak tudomásulvételét. A beépített anyagok módosítására a súlycsökkentés miatt, a költségcsökkentés miatt, a jobb minőségű, vagy kedvezőbb beszerzési lehetőségekkel (beszállítási határidő, ár) bíró anyagok megjelenése, esetenként az addig használt anyagok beszerzési nehézségei, vagy minőségi kifogások esetén került sor a Corvus Aircraft Kft. vezetőinek utasítására.
10. Kérdés: Milyen légijárműre van típusalkalmassági bizonyítványa, gyártási engedélye és forgalmazási engedélye a Corvus Aircraft Kft.-nek?
Válasz: Ezen kérdésre sem tudok határozott válaszokat adni az önök részére, mivel az engedélyeztetési-, minőségbiztosítási-, és értékesítési ügyek kívül estek a papíron soha nem létező munkakörömön, ezért pontos információkkal nem rendelkezem. Tudomásom szerint az MK-II. tipusra van (vagy volt) a Magyar Polgári Légügyi Hatóság (PLH) és a Dél Afrikai Polgári Légügyi Hatóság (SACAA) által kiadott gyártási engedély a többi legyártott változat csak egyedi engedélyeket kapott, ami csak a megadott lajstromjelű gépre vonatkozik.
11. Kérdés: Melyik szervezet végezte el az ISO minősítést? (Megnevezést és elérhetőséget kérünk.) Mikor készült a minősítési eljárás?
Válasz: Tudomásom szerint az ISO minősítéseket (ISO 9001; ISO 14001) a szegedi székhelyű Certop Kft. adta ki 2005. április 9.-én. Több információval nem rendelkezem.
Kelt: Budapest 2007. augusztus 26.
Tisztelettel: ….……………………………………………
K. I. sk. aláírás
Utóirat: Amennyiben további információra lenne szükségük, akkor személyesen is állok rendelkezésükre munkaidőmben a Ferihegyi Repülőtér ACE Műszaki Bázis ------.sz. irodájában, vagy telefonon:a -- -- repülőtéri melléken, illetve a +36 -- --------- mobiltelefonon. Személyes találkozó előtt telefonos egyeztetést kérek!
„ITT A VÉGE, FUSS EL VÉLE!”
Annyit fűznék zárszóként a fenti levélhez, hogy azóta, amióta föladtam, engem a KBSZ-től ebben az ügyben nem keresett senki. Azt is láthatja, aki akarja, hogy a Corvushoz és a P. bácsihoz fűződő gyengéd érzelmeim azóta sem sokat változtak és az én akkor leírt véleményem sem fordult ellenkező irányba. Ami pedig azt a kérdést illeti, hogy miért nem szerepel a nevem egyetlen engedélyezési-, vagy egyéb okmányon a Corvus-nál arra az a válaszom, hogy ezeken általában a tervező, a főmérnök, vagy az adott feladatot (pl: alkatrészgyártás) ténylegesen végrehajtó és a minőségellenőrzést végző személyek aláírása szokott rajta lenni. Én viszont soha nem végeztem önállóan tényleges tervezési-, gyártási- illetve ellenőrzési feladatot (legfeljebb csak közreműködtem benne), emellett pedig nem voltam sem főkonstruktőri, sem főmérnöki beosztásban. Nos, ennyi lenne a mostani adag, ez elég lesz egy hétre, ezen lehet egy darabig kérődzeni, utána nyugodtan lehet büfikézni, köpködni, szitkozódni és fenyegetőzni, mindenkinek a saját vérmérséklete, erkölcsi normái és kulturáltsági szintje szerint. „GO AHEAD!”
Kedves Traktor,a moderátór közlekedési topik tanulsága szerint itt ismét mélyszántás volt.
Még corvusfan távozását-bár megkönnyezzük-de könnyen felejtjük,addig Cplaci deportálása engem is meglepett.
Hozzászólásai,irásai mindig szinesitették ismeretkörünket,én személy szerint élvezettel olvastam véleményét,tapasztalatait,ha nem is mindig értettünk egyet...
Azt értsd meg,hogy más jogi kategória valaki multjáról-legyen az szakmai,vagy ideológiai- pejorativan fogalmazni.Ez nem büntetőügy-bár szélsőséges esetben az is lehet-ez piti dolog,sokszór a minősitőt minősiti.
Bele lehet pisilni a medencébe nyugodtan,észrevétlenül,Amenho...meg a trambuliról csinálta.Ha személyeskedés nélkül irta volna le,sokkal autentikusabnak tünt volna.
Legföljebb nem köszönnek egymásnak egyiptomi hősünk,meg P.bácsi.
Vagy ha él még az "öregben"hév,jól pofáncsapja.Ennyi.
A te utolsó mondatodban viszont prejudikáltál,tényként emlitettél valamit.Az igaz,hogy büntető eljárás van,de ez még nem jelenti a bűnösséget,pláne nem a szándékosságot!!!Hogy mik a jelek,előzmények,már mindenki számára köztudott.
Ha tudsz valami konkrét büncselekményt,sétálj be a Kecskeméti-KKfházi Rendőrkapitányságra,mondj el mindent,állampolgárként ez a kötelességed!
Ott viszont vállalnod kell neved,cimed.
Ha viszont csak találgatsz,gondolsz,feltételezel,azt ne közöld tényként itt!!!
Ha van bármiről bizonyitékod,most jött el az ideje,hogy előadd!
Valóban sokkal körültekintőbben kell megszólalnom a jövőben,bár nem gondoltam,hogy eskű alatt vallok! Elnézést kérek,hogy nem volt időm szó szerint megtanulni a kbsz jelentést,és a futtában összedobott válaszomban szárnyat írtam törzs helyett
A pontos szöveg a következő
Sajnálatos az a körülmény, hogy a dokumentumok szerint a törzs- feleket azelött ragasztották össze, mielött a törzs-felek elkészültek volna. A fő darabok követhetetlenül keverednek:
Pontosan idéztem a vizsgálat jegyzőkönyvéből.
A lényegen persze mit sem változtat. Mégis te mit gondolsz,hogyan lehetséges ez? Nem gondolod komolyan ugye,hogy egy repülőgépgyártás során a szakember nem tudja,hogy aznap hányadika van?De ugye minimum a kettős ellenőrzés,vagyis aki ellenőrizte fent említett mestert ugyan abba a hibába esik.Ő sem tudja.
Szerintem ezek mind alátámasztják azt,hogy nem volt minden rendben a gyártás dokmentálásával.
Neked nem furcsa,hogy ennyi idő eltelt a baleset óta,és most előkerült Amenho.. aki azt állítja,hogy ő irányította a gyártást ,a főtartó kivételével mindent megváltoztatott,de a neve sehol sem szerepel a kbsz jelentésben,vagy a corvus által benyújtott gyártási dokumentációban.
Akkor ezt te minek neveznéd?Vagy ez az okirathamisítás,vagy csalás amire gondoltál?
Ameno eskü alatt elmondja majd a bíróság elött, ezt is leírta!!És ha a bíróság rákérdez néhány dologra amit ezen a fórumon is olvasott arra vajon mit fog mondani? Hazudni fog? Szerinted??? A corvus örülne egy pénzügyi vizsgálatnak?Minden rendben van ott?Szerinted semmit sem találnának?Aki ma melletted áll,holnap a bíróságon lehet,hogy már nem akkora haver! Sajnos az,hogy te tudsz valamit nem elég a bíróság elött,bizonyítani is tudni kell. Majd meglátjuk.....
Köszönöm,hogy felnyitottad a szemem! Többször átolvastam corvusfan írásait,és komolyan azt gondoltam,hogy ez az ember egy komplett idióta! Annyira szánalmasnak tűnt,mint egy igazi mszp-s szavazógép./bocs a politikai hasonlatért/
Nem vettem észre az igazi szándékot,ezért ezúton is elnézést kérek tőle!!!!
Cplacit,és a többieket eszem ágában sincs bántani,valóban nem az ő hibájuk ami a corvusnál történik. Tudom,hogy "szarért-hugyért"dolgoztatják őket,és a többi kb 50 embert.Minimálbéren (ki- be) jelentett alkalmi melósok jönnek,mennek,de a munkahelyteremtő állami zseton miatt muszáj tartani őket.
Tényleg így születik egy magyar csoda? Lehet ,szabad így repülőgépet építeni?
Vagy annyira tuti a gyártástechnológia,a minőségbiztosítás,hogy aki arra jár az nyugodtan laminálhat egy darabot??
A baleset után sebesen összefércelt dokumentációt látva nekem azért nem ez jött le. Itt színte semmi sem volt szakszerű. Hétfőn felszerelik azt a szárnyat,amit szerdán gyártanak le???Nevetséges!!! Sárosak az urak ,nem is kicsit!!!
V.Pál és Amenhotep egymás iránt táplált gyengéd érzelmei szerintem mára mindenki számára egyértelműek. Olvasva Amenhotep írását nekem elég korrektnek tünt,bár való igaz a szenttéavatott elvtárs egy repülő t72 es nyergében nem mondom,hogy nem volt kicsit cinikus. De azért vannak ott érdekes dolgok is. A berepülési,engedélyeztetési anomáliák, ellenszenv az "új"technológia iránt,a finoman megvezetett kbsz..............szóval lehetne sorolni!
Hogy kinek kéne ,kitől bocsánatot kérni?
Például V.Andrásnak,és hittársának G.Tamásnak Őri Feri családjától,a többi szerencsétlenűl járt ember családjától,minden magyar adófizetőtől,és talán Istentől,hogy bocsássa meg nekik azt a felelőtlenséget amivel halálba küldték ezeket az embereket!!
Corvusfan ugy "fan",mint ahogy te..)Végig irónia vezette tollát,az összes olyan dolgot leirta,amire pont a tisztelt urak hivatkoztak.Nem tudták támadni,mert dicsérte őket,de hogy.:)))
Cplacit ne bántsd,ő neki igy jó.Persze,ehez hozzájárult végtelen "birkatürelme",és néhány ingyen repülés.Ő ott nem sok vizet zavar,szükségük van a papirjára,aláirására,igy neve van a gyereknek.Örül,ha hó végére ki tudja fizetni részleteit,és ez NEM az ő szégyene!
Vannak még olyan,repülés iránt elhivatott emberek,akik ingyen is dolgoznának,csak a repülés közelében legyenek.Ő ilyen.Ezt használják ki sokan.
Nem volna itt az ideje bocsánatot kérni F.Gyulától,és V.Palitól?Szerinted?Persze,nem neked..
Megosztanád velünk a véleményedet az MK II. szerkezetével, ill. annak hibáival kapcsolatban?
Itt a jegyzőkönyvben szereplő elválásokra, nem megfelelő szilárdságú ragasztóra és az esetlegesen nem a gyártó által előírt tárolásra (-15C), ill. a felhasználhatósági időre, nem megfelelő építési technológiára gondolok.
Tényszerűen cáfolhatók e a jegyzőkönyvben megállapított hibák?
"Ezek szerint ide csak baromságokat lehet írni, mint amit "morituri" meg hasonló nickeken írogató dilettánok szoktak."
Kedves Laci!
Ha baromságok alatt arra gondolsz,hogy nem vagyok elég konkrét ,akkor nem haragszom! Ez nem véletlen! Természetesen téged megértelek,hiszen a mai világban hemzsegnek a munkanélküli informatikusok ,akik egy jó állásra úgy csapnak le,mint a csirkék mikor beküldök egy kövér turhát az ólba! Csak egy jó tanács neked is ,azért nézz utána,hogy rendesen be van e fizetve minden járulék...../,érted?/Nehogy baj legyen... De,hogy ne gondolj dilettánsnak,lehet,hogy veszem a fáradtságot,és megosztok a topictársakkal néhány infót,hogy hogy is mennek a dolgok szeretett cégednél!Van egy-két jó sztorim ami biztosan érdekelné még corvusfant is.
Függetlenül attól,hogy a corvus milyen állami forrásokhoz jutott,hogy mit hazudott össze önerőnek,hogy kit vesztegetett meg ezekért a pénzekért,a cég a mai napig nem volt képes egyetlen UL gépet megépíteni!!Közröhej,hogy az akkori önjelölt főmérnök hathatós segítségével kicsit feltornázták a hatóságnál a max súlyhatárt.Majdnem repült miatta a fél hatóság. Ordító hibák sokasága ami jellemzi ezt a gépet.A szárny főtartó,könyörgök milyen szakmai munka?A ragasztások,istenem itt mindenki vak?Ezek a gépek szét fognak hullani!!!!
Ez is egy vélemény,akinek nem tetszik töröltesse!Vagy győzzön meg! Ne írja,hogy dilettáns vagyok,érveket szeretnék hallani! Persze erre nem te vagy a megfelelő ember CPLaci,talán majd Amenhotep!