Cházár András utcai megállót a Keleti felé már most meg lehetne szüntetni. Amióta a Dózsa György útnál a járdaszigetnél van a megálló, azóta nevetségesen közel van ez a kettő egymáshoz. Ha villamos járna a másik irányban is ugyanez lenne a helyzet.
Én nem tartanék rossznak egy busz-villamos kombinációt sem. A villamos közepes megállótávolságokkal rendelkezne, a busz pedig a kevésbé forgalmas megállókat látná el. Mind2en a tömközl sávban haladnának, és ott, ahol csak a busz áll meg, kisorol a sávból, utascsere, és megy vissza. Ahol a villamos is megáll, ott a busz is használhatná a megállót. Esetleg meg kellene annyira nyújtani, hogy még egy 415-ös elférjen a villamos megállójában. Mert mi a francnak álljon meg a villamos a Cházárnál, vagy a Huszár utcánál? Álljon meg az Astoriánál, a Blahán, a Keletinél, a Dózsán, a Stefániánál, stb., a többinek a forgalmával elbír egy kisebb busz is.
A 173-as tényleg tud gyorsabb lenni, ez tény. Ha kifogja az ember a két csúcssofőr egyikét, akkor annál max. kékvillogós kocsival lehet gyorsabb lenni, persze csak ha nincs beállva, mert ott elég kevés a sávok száma.
A villamos kiszámíthatóbb lenne(remélhetőleg). Jobban meglehetne tervezni az utazást.
Szerintem is igen sokat jelentene, igen sokak számára a metró-HÉV összekötés. Bárhogy is próbál urál ez ellen (is) szólni.
(Érdekes, hogy környezeti hatásokban nem gondolkodtam még, de adatlapodba nézve értem ez irányú indíttatásodat...)
Lehet, hogy iszonyatosan rosszul emlékszem, de a négyes metrónak emlékszem kelenföldi vasúti kapcsolattal tervezett víziójára...
A Thökölí út (és folytatásának) villamosa persze tényleg csak a megfelelő védett pályával, jelzőlámpás elsőbbséggel lenne értelmes. Mint az 1-es "gyorsvillamos"...
Valamint örülök, hogy hozzászólásom jobb felső sarkában az fog szerepelni, hogy elértük a 100. hsz-t. (topiknyitó és 0 nélkül) Jelzi, hogy van értelme a témán gondolkodni!! Folytassuk!
Belvárosiként kifejezetten kérném a városvezetést, hogy könnyítsék meg annak a "maroknyi" 300 ezer külvárosi és elővárosi embernek az életét azzal, hogy megkímélik őket az Örsön való szórólapárús- és hajléktalan-kerülgetéstől. Ha összekötnék a két gyorsvasutat, akkor ugyanis vsz. sokan nem az autóval való dugóban ücsörgést, hanem a kényelmesebb, lakóhelyüket a Belvárossal közvetlenül összekötő gyorsvasutat használnák. Én belvárosiként ugyan ritkán megyek arra, de az életem ezáltal nem csak kényelmesebb, de egészségesebb lenne a kevesebb autó miatt. És ennek a többi belvárosi egészségével együtt véve nemzetgazdasági szinten már nagy jelentőssége van. És a dugók miatti többlet eljutási időnek is van nemzetgazdasági szintű jelentőssége.
Ezért lenne jó, ha a 4-es metrót is úgy építenék, hogy vasúti sineken ellássa az elővárosokat. Ehhez persze az alagútnak párhuzamosan kellene érkeznie a meglévő sinekre. Vagy létezik olyan terv is (nem tudom, ismered-e), az AliGút, ami Kelenföldet a Nyugatival kötné össze, és ezáltal zárná a vasúti körgyűrűt. Akárhogyis, de ha megvalósulna egy ilyen vasúti alagút, keleten ellátná a (Vác-)Hatvan-Nagykáta, nyugaton pedig a Százhalombatta-Bicske(-Budakeszi) legyezőt. Az életminőségem mindenképp sokat javulna, úgyhogy Hajrá Városvezetés! csak okosan.
Akármelyik fent említett gyorsvasút is épül meg (vagy mind), egyik sem érinti a 4000fő/csó/i paraméterű, tehát metrót nem, de villamost igénylő Thököly utat. Az a villamos persze menjen zárt pályán és gyorsan. Bár Újpalotáról a sűrű megállókiosztás miatt a villamos nehezen tud olyan gyorsan menni, hogy tartsa a 173gy busz mai menetidejét. Erre egy más topikban merült fel egyszer az ötlet, hogy Újpalotát egy a Körvasút szárnyvonalaként épített magas tram-train lássa el (olcsóbb a magasvezetés, mint ásni).
Kb. ennyi, ami olyat el tudtam most mondani Thököly út kapcsán, és ami vsz. minden bp-inek és agglomerációbelinek megkönnyítené az életét.
"Szerintem meg kéne csinálni a villamost, és ha ezekután még mindig van igény a 4-es metróra, legalább is ebben a formában, akkor lehet azt is építen."
Így van! Az üllőin is azután épült metró, hogy látható volt: a villamosok nem bírnak a forgalommal. De itt még csak csuklós buszokról van szó, könyörgöm! És alig van olyan járat, amely a környékből csatlakozna hozzájuk!
Hát igen. Érdemes megnézni egy-két "nyugati" példát. Nem kell messzire menni...
Amúgy lehet, hogy nem nagy "tétel", de szerintem sokat számít, hogy pl. Zuglóban sorra épülnek a lakóparkok, a Bosnyáktól nem messze is. Kíváncsi vagyok, hogy fogja bírni a 77-es és 82-es troli.
"Az egyszeri átszállás semmiben nem nehezíti a városba jutást! Viszont a legalább egy évig tartó átépítése valamelyik rendszernek igencsak anyázást váltana ki, ha arra gondolna az ember, hogy mindez azért, mert maroknyi embernek nem tetszett, hogy öt percet sétálnia kell két szerevény közt!"
Azért az nem csak 5 perc. Gondolj a várakozási időre, amely főleg a HÉVre való átszálláskor vesz el sok időt.
Az átépítés költsége sokba kerülne? Ez nem egészen fedi a valóságot. Biztos nem 5 forint, de nem is 400 milliárd, sőt annak még a fele sem, viszont sokkal több embernek segítene, mint az agyonajnározott 4-es metró. A járművek cseréje a 2-es metrón hamarosan amúgy is aktuális lesz, melyeknek a beszerzési árához képest elenyésző az a többletköltség, amelyet +1 pantó jelentene. A magasperonnal meg a mozgássérülteken, a bringásokon, és a kisgyerekes családokon is lehetne segíteni.
De tényleg ne kanyarodjunk el ennyit a témától.
Azt pedig kikérem magamnak, hogy valaki politikai szimpátiát véljen felfedezni azért, mert véletlenül egyszer egy párt részben ugyanazt mondta mint én. A 69-es sineit itt ki akarta felszedetni? Én bizta nem, márcsak azért se, mert így a 67-esnek is lőnének.
"Vagy a teljes Gödöllői HÉV-et kellene átépíteni metrónak, vagy a teljes M2-t átépíteni HÉV-nek. Túl azon, hogy a budai oldalon nincs mivel összekötni, ott ugyanis nincs HÉV a déli és délnyugati irányba. Az ilyesminek akkor van értelme, ha mindkét irányba kellő távolságra kifuthat az elővárosi közeledésbe. "
Mi van???
Egyébként simán be lehetne szerezni olyan kocsikat, amelyek pantográffal és sínszedővel is rendelkeznek. A gödhév peronjait magasítani kellene, vagy még azt se, ha TW-rendszerű kocsikat szerzel be.
Szeretném felhívni egyes olvtársak figyelmét, hogy ez a topic nem a PoliDiliben van. Pártpolitikai és/vagy direkt anyázás káros mellékhatásokkal járhat az ezzel élő nickek élettartamára. Még egyszer valaki tutira vélelmezi a másik pártpolitikai beállítódását (annak egyértelmű kijelentése ellenére is), csakhogy a szakmai érveivel ne kelljen foglalkoznia, az külön értesítés nélkül kizárta magát innen. Félreértések elkerülése végett erről itt nem nyitunk vitát. /a/
a budai oldalon meg nem tudnád pédául a vasúttal összekötni?
Nemcsak merek, hanem tudok is gondolkodni! Hogy miért nem lehet vasúttal összekötni, te is rá fogsz jönni, mert ez egy ötforintos kérdés!
A 2-es metró-HÉV összekötéssel úgy 300 ezer embernek tudnád megkönnyebbíteni a városba való bejutását
Az egyszeri átszállás semmiben nem nehezíti a városba jutást! Viszont a legalább egy évig tartó átépítése valamelyik rendszernek igencsak anyázást váltana ki, ha arra gondolna az ember, hogy mindez azért, mert maroknyi embernek nem tetszett, hogy öt percet sétálnia kell két szerevény közt!
Plusz a költségek: a peronok, a lecserélt elektromos rendszerek, meg a vadonatúj és minden bizonnyal méregdrága kétnormás szerelvények, pusztán csak azért, hogy egy HÉV vonalat egyszeri akcióként rászabadítsunk a metróra ezzel is tovább bonyolítva a budapesti közlekedést (Hiszen akkor már lesz kétfajta metrón az egy helyett a három földalattiból.) Bravó! :)))
ui. A hosszú távra gondokodás azt is jelenti, hogy amit lehet egyszerűsítünk és nem bonyolítunk, hogy megkeserítsük vele az utánnunk jövők életét!
De, egyszer végigmentem a vonalon, mert Újpalotáról jöttem vissza és kíváncsi voltam, hogy van van e élet Zuglóban is! Nem olyan keskeny az az utca, ha nagyon muszály el lehet venni a járdából!
Mikor volt utoljára vágányfelújítás ott? ritkán járok arra de két/három hete ismét csak rájöttem, hogy bizony a "jó" nagypaneles pálya az még eléggé megmaradt... és az amúgy sokkal többre képes TW csak tötyörgött.
Olyan szerelvényekkel amelyek lehetővé teszik az átjárhatóságot. Nem kell az egész Gödöllői HÉV-ből metrót csinálni, maximum néhány szintbeli kereszteződést föld alá vinni. Normálisan közlekedhetne úgy mint most is. Persze nem a "jóöreg" szovjet szerelvényekkel, hanem modern mondjuk 3. sínről-szedőről is müködőképes szerelvényekkel. a budai oldalon meg nem tudnád pédául a vasúttal összekötni?? merjél gondolkodni! Nem azt mondom, hogy hirtelen megvalósítható ötlet, de csak a mostanihpz képest "merész" tervekkel lehet biztosítani, hogy a város közlekedése fejlődjön. A 2-es metró-HÉV összekötéssel úgy 300 ezer embernek tudnád megkönnyebbíteni a városba való bejutását, mert lehet, hogy meggondolja inkább, hogy tömközlekedéssel megy be a városba, ha nem kell az Örsön átverekednie magát az embereken/hajléktalanokon stb... 300ezer embernek megadni a lehetőséget egy egyszerűbb bejutásra nem egy fényes ötlet?? (ráadásul elég sok lehívható EU-s forrást lehetett volna mozgósítani a programhoz...)
(bocs a topikgazdától, hogy elkanyarodtam a Thököly úttól)
Igen. Egy rövid felszedendő szakaszban. Mivel nincs értelme Újpalotára a 69 vonalával párhuzamosan ahhoz nagyon közel egy újabb villamosvonalat építeni a Bosnyák térig. Azon belül meg a metró miatt lesz fölösleges.