A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Arra, hogy odaviszed a motort, megcsinálják rajta a visszahívás tárgyát képező munkát, beírják a szervízfüzetbe, kapsz róla papírt, majd elhozod a gépet. Fizetni nem kell.
Barátom tavalyősszel vett egy 2008-as RT-t, ő is meglátta, hogy van két érvényes visszahívás az alvázszám alapján. Felhívta a szervízt (Wallis, Hungária körút), kapott időpontot, odavitte, amikor szóltak, hogy kész, elhozta. Közben jelezték, hogy a hátsó féktárcsa határon van, megkérdezték, hogy cseréljék-e, elmondták mennyibe kerülne - tehát nem csak a visszahívás tárgyában érintett dolgokkal foglalkoztak, hanem "ránéztek a motorra".
A visszahívás miatt nem kellett fizetnie, a fékért is annyit perkált, amennyit a telefonban mondtak neki.
Most , épp , sok válogatni valóm nincsen , ezért ma Szlovákiába mentem a robival . Szűk 400 km-t És nem volt ez sem rossz . Még pályázás is volt benne :) Mondjuk Stockholmba nem indulnák neki , de Lednicére még lehet hogy igen...
Látod ezért nem szoktam motorral menni Pestre :) és szerintem Te pedig nem robogóval jársz nyaralni vagy kirándulni a hegyekbe... (A Budai hegyeket nem sorolnám ide)
Tegnap voltam a robogánnyal Pesten ( Budán... ) , és azt tapasztaltam , hogy kúrva jól el lehet férni mindenhol , ahol te rakhatsz akármekkora dobozt , vagy akár le is veheted őket , az a nagy Ló soha nem fog elférni :) Ott az ülés alatt egy igen nagy csomagtartó , meg ott a hátsó doboz , szinte , mindent is bele lehet rakni :) Az egész járgány , könnyű mint egy bicikli , és simán legyorsulja az autók többségét...
Ha minden jól megy , a jövő hónapban előszedem a K16-ost , de megkockáztatom a kijelentést , hogy jobban szeretek menni evvel a "zsebrakétával" , mint előtte bármelyik nagy motorommal . :)))
A Givi legújabb dobozát ki lehet billenteni oldalra kb 10 centit és akkor gond nélkül nyitható...Tehát létezik arra is megoldás.
Szélesség: még nem tudom pontosan, mert a tartót csak március végén szállítják... és ugye amotor is csak csütörtökön kerül haza. Ha lemértem megírom... De ezért nem a legnagyobb dobozt vettem meg én sem, mert nem árt, ha elférek a sorok között.
Tavalyi év tanulsága: augusztusban többet nem megyünk Olaszországba... rengeteg autó, dugó a hegyekben is, a Dolomitokban mindenhol autó állt az utak szélén is. Szóval mentünk eleget a sorok közt.
Úgy látom az oldaldoboz nem a tetején nyílik, így nem gond a széles felső doboz.
A hagyományos alu rendszereknél azért van kisebb felső doboz, mert nem nyitható fel a fedél, illetve a táska sem fér el az oldaldoboz tetején. Az összehúzott Sw tartóm miatt határeset az oldaldobozok felnyitása, szerencsére az Sw oldaldobozok teteje mindkét oldalon kiakasztható, így nem kell felfelé nyitni. Amúgy nemcsak a szimmetrikus elhelyezés volt nekem szempont, ha már faragtam a tartón, hanem a lehető legkisebb szélesség is. Nyáron gyakran van dugó, a forgalmasabb turistás helyeken, és ilyenkor jól jön a keskeny rendszer, ha jól emlékszem 96 cm az enyém.
Sosem gondoltam, hogy ennyi időt el lehet szórakozni a dobozok kiválasztásával. Az 1300-ra valóban szimmetrikus tartót lehet felszerelni.
Kiválasztási szempontjaim:
topcase-be 2 sisak beleférjen, mert gyakran megyünk ketten (emiatt nem nyert nálam az sw, mert egyébként elsőként kezdett el teljes rendszert árulni és tetszetős cucc...)
az össz térfogat legyen legalább 15 literrel nagyobb, mint a műanyag vario
Kiválasztához csináltam egy táblázatot a méretekkel, ami nem csak a liter hanem a doboz méretet is jelentette. A toruratch oldalán kiderült, hogy doboz mérettől függően melyik mennyire lóg ki a kormány szélső pontjához képest. Ez persze a touratech tartóra igaz, de abból indultam ki, hogy a többi is hasonló lehet. Nem akartam túl széles hátsót... :)
Én végül a Shad Terra Black mellett kötöttem ki. Pont tegnap jött meg, első benyomás pozitív. Topcase 55 liter, össz térfogat 24 literrel nagyobb, mint a vario. Tapasztalat alapján nekünk az elég lesz (korábban egy wunderlich elephant bővíthető textilt kötöztem a topcasere)
De ha valaki még választás előtt van: árban kedvezőnek tűnik a a BUMOT, ami a Bulgaria és motor szavakból képződött, de rendszereket árul. Ha csak doboz kell valakinek, az van bőven olcsón az aliexpressen is, csak nem tudom, hogy rögzíthető...
Na ezek a nagy varázslatok, az apró örömök, gratula!
Bocs, hogy megint okoskodok, az 1150 Gs-nél nekem a plexi két oldalán, a tank fölötti elem oldotta meg a zaj kérdést, hiába építkeztem felfelé. Annak idején a Wunderlichnek volt oda megoldása. Persze így már majdnem az Rt plexivel vetekedett, de nekem úgy lett jó.
Láttam jól szét borítottad a gépet, kuplung csere volt?
Csak egy érdekesség: a folyamatos napi sokszori fel-le vetéltől tönkrement a sisakom csatja. Sebaj használtam a krosszt, aztán hideg lett, szétszedtem a motort, jártam a másikkal ami kicsi, naked és lassú. Mikor a motor kész lett, raktam rá egy másik plexit (VRS) kis kiegészítő MRA van rajta. Még hideg volt, szóval a gyerekeim bukoját használtam, egy régebb RPHA hjc-t. És az ideg szétvetett, hogy milyen kiszabott zajos az új plexi. 80nál a motor hangját nem hallani, 120-nál meg vagdalja a fejem, kivéve, ha a toldatot úgy felhúzom, hogy át kell rajta néznem, amit mellesleg utálok. Ma úgy döntöttem, kicsomagolom a karácsonyi ajándékom, ami egy hjc i90. Szintén nyitogatós. És banyek, se szélzaj, se rángatózás, leeresztett toldattal :) Medzsiiiik.
Na szóval megtörtént a hátsó hajtásban a siemering csere. csak érdekességképpen írom le a történetet. gyakorlatilag azt látjátok amit kiszedtem siemering .érthetetlen módon nincs benne rugó, miért, nem tudom ,ez milyen siemering lehetett? de durván 10-15000 km bírt nem tudom mikor lett felújítva .nem én újítottam fel, direkt vittem szerelőhöz. saját magam javítottam eddig mindent itthon . nem volt olcsóság, de úgy voltam vele megis csak kell spéci szerszám meg egyebek hozzá. számomra érthetetlen hogy miért ilyen szimering került bele. másikat raktam most bele .kapható siemering fél áron ,mint a gyári bmw, mert ha ez gyári volt akkor ez bizony nem a legjobb. dupla ajkas és rugós szóval az került most bele. itt a két kép érdekességképpen. Ja és még valami ami nagyon nem tetszett ,lásd képet.
És a tekintélyéről ne is beszéljünk, szépen nyílik a sor, amikor megjelenek a tükörben.
A gyorsabb robogósokat egyébként előre szoktam engedni, mert úgyis jobban elférnek, viszont igyekszem tőlük nem lemaradni, és így már elég széles utat nyitnak, amikor észlelik a közeledésünket. A robogós ugyanis felébreszti a félig alvó autóst is, aki belenéz a tükörbe, és máris pánikszerűen manőverezni kezd. Azt hozzá kell tennem, hogy igyekszek széles utakat választani, ahol én is még biztonságosan elférek, és az autósoknak is van hová manőverezni. Egyébként az utóbbi időben elég sokan segítik az előrejutást, amit igyekszek mindenkinek meg is köszönni.
Persze én messze vagyok az átvételtől, mert egy alapos teszt kell nekem, hogy meggyőzzön a váltásról, de az alu dobozokhoz van egy javaslatom, amit már kinéztem. Nekem már régebb óta Sw-Motech szimmetrikus rendszerem van (2 x 45 l), amit a Dohc Gsa-hoz is használok, és csak egy R kipu kellett hozzá. Mivel az 1300 Gs gyári kiput alacsonyabbra tervezték, így az Sw-Motech szimmetrikus tartót gyárt hozzá, amire tehető a 2 x 45 l-es oldal dobozpár. Szerintem a kialakítása (Trax Adv) a legjobb a mai gyártók között, illik az új Gs-ek egyéniségéhez, és az oldaltartó, ha zavar, pár perc alatt leveheted. Ja és a gyári aluval szemben, ennek a felső doboza elég nagy, és az alu színű is színterezett, azaz nem koszolja a ruhát.
Annyira az elején vettem, hogy az én motorom adták át elsőként Bogláron 2018-ban. 35.000 volt benne, amikor eladtam. Ahogy az idő múlik úgy tűnik egyre több időm van motorozni, szóval ezzel már többet tervezek...
Ami más lesz: nem gyári műanyag, hanem nagyobb alu dobozok lesznek, mert rendszeresen ketten megyünk, 2 hétre kell a zárható hely.
Gratulálok, akkor ebbe gyakorlatilag minden csomag benne van.
Reméljük hamarosan kapunk némi infot a tartósabb vezethetőségről. Annak külön örülök, hogy 5 évet volt 1250 Gs-ed, így a különbség érezhető lesz. Mennyi km-rel adtad el az 1250 Gs-t? Úgy számolom az is első szériás volt.
Jó a kérdés, szerintem ez mindenkinek mást jelent, a lényeg a megélt élmény. Tehát nem is az a fontos, hogy min ülsz, hanem hogy azt hogyan éled meg.
Máig emlékszem a Babettára, ami még csak nem is robogó volt, és az első váltós, nagybátyámtól kölcsönkapott Riga 12-re. És a bűn ronda 05-ös Jawat akartam, mert annak már lent volt a váltója... és ezeket is pofátlanul élveztem. Aztán lett egy vadiúj 350-es Cz-m, igaz a bátyámmal közösen, és azzal jártam Sopronba tanulni. És ott láttam először, élőben Bmw-t, és ma egy ilyenen ülhetek... Mi kell még?
Elnézést, ha mostanában kicsit összefüggés nélküliek a hozzászólásaim, lásd Mortoff reakcióját korábban, és talán még nagyképűnek is tűnhetek, pedig csak szeretek motorozni, mely hobbinak, az érzelmi reakcióit szenveditek el, remélem nem mindig.
Persze igazad van, a városba menni egy ekkora döggel nem igazi motorozás, de én minden percét sajnálom a közlekedésnek, melyet nem motorral teszek meg, és egyben számtalan előnye van az autózással szemben. Szerencsére nem kell sokat a városban mennem, és akkor is hazafelé beiktatok egy kis szerpentint, így még a kieresztés is megvan.
Azért ez nem igaz! Akkor Te is motoroztál, csak más elképzeléssel teszed. És csak a végefelé mentünk el, mert látnom kellett, hogyan uralja a fiatalság, a 100 Le-t.
Nyilván a robogó, egy olcsó, praktikus közlekedési eszköz, a K 1600 Gt, meg egy élvezeti cikk, még ha nem is használod ki a teljes erejét.
Te motorozol , én motorral közlekedek . Ezért is hagytatok ott a francba , mikor utoljára együtt indultunk kirándulni... Közlekedésre határozottan jobb a robogó . Sajnálom hogy erre csak későn jöttem rá :( Meg hát a csóróság , új megoldásokra késztet :)
A robogózás nem motorozás, egyébként praktikus, ha minden nap mennem kellene, még el is gondolkoznék rajta. Volt C1-em, és sok előnye volt, de nem használtam eleget, így inkább a batárral közlekedek, azt észreveszik, és ha fellöknek, azért az véd rendesen.