Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
Szeretném, hogy kicsit hangosabb legyen a motor. Tudom, hogy sok esetben a nyitott dobokkal az alsó fordulatszám tartományban nyomatékot veszít a motor.
belső csapot (a hosszút) én itt a telepen lévő motorbontósnál vadászgatok más motorokét és a hosszát az esztergályosom belövi. az egyik rövidet kiadja a régi hosszú egészséges része :)
Köszönöm a tippeket. Ma bejártam egy csomó csapágyboltot. Hát fura volt. Van ahol lemérve a csapágyat azt mondták ez nem katalógus méret. Hydrexbe (Nyíregyháza) volt olyan katalógus amibe benne volt. Amúgy Oem-parts 7500 Ft, Yamaha márkakereskedés 5800 Ft. Hydrex 2700 Ft. A belső csapot kénytelen leszek a Yamahánál megrendelni mert az tényleg nincs sehol. Ja szimeringet is lehet venni 250 Ft-ért! Érdemes szétnézni!
Igazad van, csak a dupla görgőknél lehetne a zsírzószemnek jogosúltsága. Csapágyboltban hogy tudom megvenni a tűgörgős csapágyakat. Van valami száma, vagy pontos méret esetleg? Vagy tolómérővel lemérik a helyét és kész?
csak a középső duplagörgőnél lenne normális lehetőség rá de ezt aránylag könnyű karbantartani, csak a kutyacsontot kell levenni hozzá.
a problémás az első csapolás ami a vázhoz csatlakozik mert a középállvány és a kipu nagyon akadályozza a kiszerelést. viszont az egygörgős részeken nem tudsz zsírzót tenni mert az acél görgőkosáron keresztül megy megy át a zsír:-)
amúgy 50-60 ezrenként vagy mondjuk minden második téli karbantartásnál elegendő kezelésbe venni, de a nagynyomású mosózás miatt ezek a pontok gyakorta vízzel telítődnek (gyakran a kerékcsapágyak is) és az számukra a halál kezdete...
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Két hete Krakkoban járva arra lettem figyelmes, hogy az RP04-es drágaságom nyiszorgó hangot hallata hátsó rugóstag felől. Nem kicsit, nagyon. Akkor benzinkútnál vásárolt WD40 orvosolta a problémát. Tegnap szétkaptam a kicsikét (nem volt egyszerű) és meglepődve tapasztaltam, hogy a Rear Arm alsó részéból a tűgörgős csapágy rozsdás por formájában hullott ki. Amúgy Yamaha szakszervizben karbantott motorról beszélünk..…. Alkatrrészek beazonosítva, megrendelve az om-parts.hu-n. Nem olcsó, 1 tengelyhez 27 guriga csomag. Namármost azon ötlelek, hogy mi lenne ha tennék egy zsírzó szemet a csapágyakhoz. Elég macerás szétszedni a zsírzáshoz, márpedig mint a példa is mutatja kenni kell! Szerintetek megfúrhatom az alu házat? Nem gyengítem meg? Amúgy ez a megoldás méltatlan az FJR-hez. Itt a jó idő, más motorozik, én meg motort szerelek.....
nem gőzöl ha csak belepumpál a víztérbe de beszívni nem szív be folyadékot, ugyanígy téves elképzelés az is hogy keveredik ilyenkor az olajjal.
most bontottam szét egy blokkot, repedt az egyik hüvelyfal benne :(
a blokk elején a kipuleömlő mögött van a hőcserélő, az arra csatlakozó ujjnyi vastag ki-be vízcsövek alatt szokott vízkövesedni. ha itt szivárogtat észre sem veszed mert a kipufogó hője szinte azonnal elszárítja, de lehet a vízpumpa is...
Tisztelt Motorosok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Tavaly váltottam Fjr-re. Nem motorozok sokat. Az ide motorozás során úgy vettem észre mint ha nem emelne ki a kuplung. A karnál már a maximum 5 állásban van állítva. Így volt már ahogy megvettem. Az elsőt hangos kattanás-csattanással veszi. Menet közben 2-3 sebességet többnyire zajtalanul, 4-5 halk kattanással. Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm a segítséget!