Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Korábbi poszt lesz, amire válaszolok. Szóval igen, nem komplett fás ligetek, hanem önálló cserjék kivágása lenne a cél. Meg meg-megerősödő akác hajtások. Nyár végére - ősz elejére hihetetlenül megerősödik egy - egy akác hajtás.
Amúgy ennél olcsóbb - hasonlóan megfelelő tárcsa nincs? Még ehhez élezőt is veszek, megint 10 fölött vagyok..
Mindenkinek igaza van de még sincs ! Megmondom miért . Nem tudjuk a terhelést és a gyakoriságot ! Én ha neki állok kaszálni akkor 8 kor indítok és jó ha 12-kor meg állok ,majd ebéd után még kb délután 4 ig biztos vágom ! 4 liternél kevesebb benzinnel még nem sikerült megoldanom a kertemet ! És a fű sem nagy ! Na most van akinek egy kocsi bejárója van és azt nyeszeteli ,meg esetleg az utcai árkot ,ezek nem terhelések egy jobb gépnek ! Még a piros sthil olajtól se lesz baja sokáig ! De nekem néha olyan feladatok is adódnak amikor 2 méteres gazt kell lekaszabolnom ,na ott már azért az ásványi olaj lerendezné a gépemet ! Ugyan ez a láncfűrészeknél is nem mindegy a csertölgyből a 60cm vágunk vagy a gyümölcsösben csak az ágakat vágjuk vissza ! Vagy épp hosszt vágok deszkát a láncfűrésszel 30cm szélességben száraz tölgyben 3 méter hosszan ! Az első pallónál behalna a gépem az ásványi olajtól ! De hogy mindenki értse csak az a dolga benéz a kipufogó nyíláson és megmondja mit lát a dugattyú tetőn ! Fekete vagy rozsdabarna esetleg fehéres a dugattyúja ! Még régen a kupufogó nyílást is lefotóztuk a és beraktuk a képeket ,mert vita volt ebből nekem teljesen száraz és koksz mentes volt a 12 éves gép ,de trutymó se jött a kipufogón sosem ! Most se látna senki ,pedig kisgépből van vagy 8 talán amiket használok ,a kipufogók szárazak, őz barnák !
Persze de van egy bibi a felvetésedben ! A 051 Av kb 5000-ret fordult és króm bevonatos hengere volt a mostaniak meg alapból az alja fordul 12500-at a teteje a 260-as kb 14500-at ! Akkor ezekbe nem hiszem hogy jó lenne az ásványi olaj !
És amikor még piros Stihl olaj sem volt? Ki tudja milyen ÁFOR olajjal mentek a fűrészek. De mentek. Mint pl az apósom 056-osa. Mikor megörököltem már MOL olajat vettem. Aztán amikor megvettem a 170-est adtak hozzá piros olajat. Akkortól az 56 is azzal ment. Aztán itt a fórumon kikupálódtam és mindenem 100-as benzin, ELF olajjal megy. Csúnya nyavaja baja sem lett egyiknek sem semmitől. Illetve az 56-nak gyújtótekercs bajai lettek, de az nem az olajtól van.
Igen valóban, nagyon jó kis komplett csomag volt. Csak néha rám jön a gyűjtögetési mánia, így lett három hét alatt három gépem is.
sankó36: igen tény, hogy egy kicsit valóban túl van lihegve ez a dolog. Azt azért én is több helyen hallottam már, hogy az ásványi olaj használat után a full szintetikus feloldja a lerakódásokat, ami okozhat gondokat. Nem az új olajtól lesz baja, hanem a régi maradékától, amit felold az új. De persze ez sem előírás. Én a ki tudja milyen olajok után álltam át Shell full szintetikus 2t olajra a 025-ös stihl-emen és probléma nélkül üzemelt tovább. Most két év használat után szétszedtem (sikerült kilyukasztanom a szívótorok csövet) és semmi rendelleneset nem láttam benne. Amúgy ezen is sokan rágódnak, hogy a fűrészbe, kaszába csak belevaló olajat, a motorba meg csak motorba valót. Két ütem, léghűtés, tizenezres fordulat mind a kettő, akkor mi a különbség?! Én nem találtam sehol semmi hasznos infót.
Más. A Granit márkát ismeri valaki? milyen minőséget képvisel? Akarok venni egy háromágú mulcskést, de se oregont se ratiopartsot nem találok 25,4 mm-eset.
Évekkel ezelőtt volt 1 Stihl permetezőm meg 1 Makita fükaszám. A Stilnél piros olajat adtak hozzá ezért azt használtam évekig. Az égvilágon semmi baja nem volt tőle a 2 gépnek. Aztán vettem 1
Stil láncfűrészt aminek már nikasilos volt a hengere és azt mondták hogy ehez ne hsználjam a
piros olajat és adtak hozzá zöld HP super plajat .Azóta azt használom mindenbe és semmi baja
nem lett tőle a régi gépeknek. Ez az olaj kérdés egy kicsit túl van lihegve.
Gondolj bele régen Stihlek milliói mentek piros olajjal és akkor születtek a "legendás " gépek.
Nem bolti eladó! Szervizes és kereskedő saját háznál, ezért is lenne nekem furcsa hogy olyan olajat adott volna amit tilos bele rakni. Ettől függetlenül biztos van alapja annak is amit írsz. Hát csak remélem hogy nem vágtam haza a gépet...
Hát a bolti eladónak lehet halvány ibolya fogalma sincs lehet mit árul ! A piros olajjal már többen is szívtak ! A láncfűrészesen pont nemrég volt téma ez a piros olaj !
Igen félek tőle hogy hazavágtad a gépet vele ! Az ásványi bekormólta a szintetikus meg feloldotta a retket ! Szét kell szedni azzal jársz a legjobban attól tartok ! Megszorult a gyűrű a feloldott retektől vagy bármi ilyesmi is lehet vele . Minden esetre a kipufogót leveszed és nézz bele ,meg a dugattyú tetőt is nézd meg milyen ,nincs -e leválás róla amit bevihetett ,vagy beszorult valahová . Ha csikok vannak akkor az bajt jelent ,vagy a dugattyú fekete az oldalán !
Igen én is ennyit tudok, hogy sima Hp (piros) ásványi, azt tudtam róla hogy nem minőségi, amikor vettem a gépet használtan kb. 2 hónapja, ezt a Hp-s olajat adták hozzá, nem tudom mit használtak bele, de utána néztem hogy ez ásványi és nem a legjobb minőség, a jó minőség fél szintetikustól kezdődik. Na mindegy mondom most már bekevertem a pirosat, elhasználom de közbe ahogy fogyott vettem a Hp Ultrát és gondoltam jót teszek a géppel ha átváltok minőségre. Hát nem tudom, lehet csak én képzeltem be, de még a hangja is jobb lett a gépnek, jobban is vágott. Ez két hete volt, levágtam a füvet félre raktam és most ugye gond van meg kérdő jel...
Makita ide vagy oda drága hozzá minden tartozék aksik töltők ! A lidülös Parkside gépek 20 voltos aksiai még mindig csak 14 forint kürüli árakon vannak és van kaszája is ami 40 voltos kategória ! Bár nekem nincs ilyenem de van tőlük a tologatós aksis 40 voltos rendszerű fűnyírójuk ,meglepően jó szerkezet . 30x50 méteres kertet két töltéssel levágja . Ebből gondolom kb 30-40 percet is elmehet a kaszájuk ezekkel a 4 Ah-s aksikkal az meg gondolom neked is elég lehet szegélyt vágni ! Ez még mindig cakk pakk egy 100 ezer körüli áron megvan minden 3 év garival Az nem hátrány .
Évekig mondogattam ezt a 100-as benzint mire nagy nehezen páran átáltak rá ! Már csak a full szintetikus olajt kell megértsék az emberek és akkor sok bajtól megmenekednek ! Tizen éves gépeim vannak amikhez szinte alkatrészt sem vettem ,szinte csak szervíz volt rajtuk . Benzincsövet cseréltem az egyiken a másikon még azt sem ,mi több a motorja bontatlan a kis SOLO-nak ,pedig még bérben is kaszáltam vele a kis 25cm3 motorral és egész napokat ! A husi 343-R-en cseréltem 12 év után egy dugattyút azóta is felváltva mennek a TJ53-assal !
Olyanom van nekem is csak épp köhög ,lehet megfázott ,bár ha sikerül az indítása akkor akár egész nap is probléma nélkül megy bármilyen gazban ! Akkor elvitték a a 45cm3-t ,nagyon jól járt vele aki megvette !
Először is a két Sthil olaj közti különbséget szeretném ha leírnád ! Pont nemrég volt erről szó hogy a piros olajok nem jók azok a régi gépekhez való olajok az a modern gépet tönkre vágja hamar ! Nem vagyok képben a Sthil olajaival ,én nem használom egyik félét sem . Ha az ásványi olaját használtad eddig és átváltottál egy full szintetikus olajra akkor nagy a gond valószínű a gépedet kinyírtad vele . Olyankor az történik a lerakódásokat feloldja a szintetikus olaj és kár tesz a motorban a feloldott koksz ! A 100-as benzinnel tuti nincs gond .
Az olaj első osztályú, ha a benzin is nagyobb benzinkútról való akkor azzal sem lehet gond. Érdemes lehet talán egy ilyen indítási kísérlet után ránézni a gyertyára. Ha tocsog a benzinben akkor valahol a levegő ellátás körül is szét kellene nézni. Ha jól gondolom ez már az automata keverékképző karbis kasza. Szokott vicces dolgokat csinálni.
Bár nem a témába vág, de valamelyik nap szétszedtem a Yamaha motorom karbiját, hát az belülről volt olyan patyolat tiszta, mint a külseje egy alapos tisztogatás után. 100-as benzin full szintetikus olaj. Télire se veszem ki, egy két havonta beindítom ha nem használom.
Apropó már csak a tartalék TJ53 kasza eladó. Mindenféle kiegészítőkkel, ajándékokkal. garanciával. Kint voltam délelőtt a tesójával kaszálni, brutális pusztítást tud véghez vinni, minden erőlködés nélkül. Nem fullad, nem prüszköl :)
Vagy veszel egy újat ! De ha ez lehetséges akkor a benzined nem jó és az olajad sem a belevaló fajta . Nekem a gépekben van ami 15-16 éves és még sose dugult el ! 100-as benzin full szintetikus olaj !
Ha nekimész valami betonnak, vagy karónak, akkor nem törik semmi, csak visszahajlik a műanyag penge. Nem azt mondom, hogy szereti, de nem teszi tönkre sem a fejet, sem a kaszát.
Nyilván, ha sokszor karót fog, akkor előbb-utóbb biztosan eltörik, de a fásabb növényeket, sűrű aljnövényzetet is remekül viszi. A 12 darabos penge csomagot 3 - 4000 forint körül láttam.
Még nem cseréltem benne pengét, nem is nagyon volt miért. A damilfejet és a fém kést használom leginkább, ezt egyszer-egyszer tettem csak fel eddig. Most hagyom, hogy kicsit jobban megnőjön
a szomszéd telken a gaz, aztán letesztelem jobban. Ott van kóró meg mindenféle "káposzta", meg sajna az előző tulaj által kitűzött alapkezdeményhez tartozó akáckarók véletlenszerűen, megnézem, mire megy vele.
Sziasztok! Van egy fs 410c-m, gondoltam megjáratom kicsit, hidegindítás után leáll. Eddig ilyet nem csinált. 2 hete vágtam vele. Valakinek valami tipp?