Egy ideje észrevettem, hogy csöpög valami a kocsiból, de nem igazán foglalkoztam vele, mivel a hűtővizem is szivárog valahol, így azt hittem hogy az, de ma megnézetem, leparkoltam a kocsival lefeküdtem mellé és néztem hogy csöpög-e valami a kocsiból, és igen, méghozzá az üzemanyag, 15-20mp-ként egy kis csepp.
Kérdés, okozhatja-e ez a csöpögés, hogy gyenge az autó?
Én arra a következtetésre jutottam, hogy igen, mivel ahol az üzemanyag leállított állapotban kiszivárog, ott járó motornál levegőt tud beszívni, de lehet nincs igazam, mert azt nem tudom, hogy az üzemanyag szivattyú és a szűrő vagy adagoló között üzemi állapotban pozitív vagy negatív nyomás van.
Minden esetre a héten megpróbálom megszüntetni a szivárgást, ha megtaláltam.
Mindegy, hogy autópálya vagy sem, padlógázon kell mérni. Amúgy a turbónyomás azért is lehet kevés, ha kevés a befecskendezett üzemanyag. Nincs miből kipuffogógáz képződjön, ami hajtja a turbót.
Ezek az értékek pályán lettek mérve, kb 10km-s távon, azt elfelejtettem írni hogy azért gyanakszok a turbóra, mert olyan az autó mint a hátramenet, nagyon erőtlen, enyhe emelkedőket, 4.-ben padlógázon ami kb 2600rpm, többet nem pörög, tudom csak leküzdeni, amit a probléma előtt, 5.-ben 2000rpm fordulaton kényelmesen megtette, és egyenes sima úton is nagyon nehezen gyorsul, és az átlag fogy. mérés is csak 9-11l ír, ezelőtt beleszaladt a 40l-be is egy pillanatra, de húzott is rendesen.
A pontos érték ismerete nélkül mondom, kb 0,8-1 bar körül kell lennie valahol a maximális értéknek. De a maximális értéket padlógázon lehet csak produkálni, terhelve az autót (fékpadon, vagy úgy hogy mész az autóval hogy 4-ben vagy 5 ben lepadlózod a gázt), üresjáratban pörgetve a motort nem fog felépülni a megfelelő nyomás. De lehet hogy meg kellene mérni direkt módon is, mert lehet itt 3 probléma is lehet a rendszerben, vagy tényleg annyia turbónyomás amennyit mutat, vagy nem jó az érzékelő, ami méri, vagy nem jó az interfész ami kijelzi.
Valaki meg tudja mondani nekem, hogy 2.0L X20DTH motornál mennyi a max turbónyomás?
Mert arra gyanakszom, hogy rossz a turbó, bluehtooth ELM 327+Torque Pro-val nézve a szívó oldali nyomást, 3000rpm-n 2psi-t produkál ami 0,13bar, ezt igen csak kevesellem, 3000rpm alatt meg vákuumot mutat, kiiktatott wastgate-l pedig 9psi ami 0,62 bar.
Ezt csak magadnak érdemes megcsinálni. Sok utánna járást, elektromos rajzok, bakötések tanulmányozását megértését igényli, amit nem tudsz egy szakembernek megfizetni. Igaz hogy jónéhány meglévő bemenet (fogyasztás,m motor hőfok stb) már rendelkezésre áll, de a kijelző beszerelésén kívül szükség van a többi jeladó szenzor beszerelésére, bekötésére is.
Az EGR problémámra nem marad más megoldás csak az, hogy teljesen ki lett kapcsolva az ECU-ból, így én megoldottnak tekintem a dolgot, elég sok idő és pénz lett beleölve feleslegesen, hogy kiderüljön mi okozza a hibát, kb. már másfél hete használom EGR nélkül, és amit pozitívan tapasztalok, hogy nyomatékosabb lett és az emelkedőket is jobban bírja, egy negatívumot tudok felhozni, hogy hangosabb lett a motor, erőteljesebb az a tipikus dízel kopogás, a tökéletesebb égés miatt, de erre számítottam, így nem lepett meg.
A mágneses jeladó érzékeli a felső holtpontot és a motor fordulatszámát. A jeladó érzékeli minden egyes henger felső holtpontját, minden henger elhaladása a mágneses erőtér megerősödését okozza, és ezáltal egy jelet küld a vezérlőegységhez. (autofit ből néztem ki)
Szemből jobb oldalon lent a sebváltóval szemben van kb
Egy ismerösöm zafirája produkált hasonlót üzemanyagszűrő csere után , fordítva dugták rá a csöveket. Már adagolót akart rajta cserélni a szerelő . Mi is csak úgy jöttünk rá hogy el vágtuk a csövet ami az adagolóra ment hogy berakjunk egy átlátszót hogy lásuk van e buborék. Hát az arcunkba nyomta a gázolajat mert ott nyomott ahol szívni kellett volna :)
Sajnos nem tudom a módját. Én végigvizsgálnám szemmel, tapogatással, nincs-e sérülve valahol. Meg kéne keresned a vezetékek két végét és szakadásvizsgálóval rámérni.
Koszi a tippet. En is erre gondolok. Most vettem egy szurohazat, meg vennem kell csovet is az adagoloig. Igen, minel kevesebb a gazolaj benne annal jobban csinálja. Jellemzoen ugy probalom athidalni a hibat , hogy ugy probalok parkolni hogy az orra alacsonyabban legyen a tanknal, de alacsony uzemanyagszintnel ez sem igazan jo megoldas, bar nehezebben dadog le.
Azon gondolkoztam , hogy kb mennyi ido szukseges az üzemanyagszűrőtől a porlasztóig a gazolajat eljuttatni az adagolonak. 7 masodperc koruli ido eleg arra a szakaszra? Remelhetoleg ott a gond. Bar a szurohazam csatlakozasait egy csakanymester szetbarmolta. :( Sajnos csoveket nem kaptam ma a szurohazhoz mert nem volt mar meg.