Most ajánlották ezt a topikot a kistraktorosoknál, hátha valahi (esetleg a Satyak, mert őt ajánlották)
van egy olyan jelenség ,hogy a pannonia motoros kistraktornál ,hiába nyomom be tökig a kuplungot,ugy is a sebességet(uaz,vagy robur váltó) kerregve veszi ,és amikor bevette a sebességet,azonnal indul szép lassan.
Megnéztem, hogy eléggé feszes e a kuplung bowdwn,de maximálisan hátrahúzza a kuplung fület a motornál.
mi lehet a gond ,mit nem csinálok jól?
Az eladó akitöl vettem ,elmondása szrint ki kidobja sebességből a pannonia váló magát, ezért a fogaskerék mellett (mögött) van egy csavar amit telyesen becsavarva ,nem dobálja a sebességet ki,de nem is lehetváltani ,csak a másodlagos váltóval (uaz)
Kézzel megemelgeted, és megsaccolod ! Ha 150-160 kg körül van, akkor lehet MIA, ha emelés közben nyúlik a karod akkor akár MIB is lehet, mert az egy százassal több ! :-)
De lehet más típus is, nem csak ez a kettő !
Ha teszel fel képet megmondjuk tutira ! :-)
Kár lenne, ha az ócskavasba végezné ! Egy kis szerencsével lehet szerezni hozzá mindent !
Annyit tennék hozzá hogy lehet a motor MA 311 tipus is.Meg kell mérni a henger átmérőt egyik 85 a másik 90 mm,és egyik 4 a másik 6 lóerős körül van. karburátort nehezen fogsz találni,réz házas,egyik tipuson Zenith van a másikon meg egy érdekes háromszög alakú.A mágnes az Noris mint a többi deutzon vagy E1FH vagy A1F tipus.
A motor valóban MA-511 es tipus.A karburátor meg a mágnes az nem eredeti,különben első látásra jól néz ki.A tankja az nem gond megcsinálni mert nem púpos mint a későbbi tipusé hanemlekerekitett sarkú téglalap alakú.
Egy kis segédlet a felújításhoz : Silnik Stacjonarny Deutz MA 514/Deutz MA 514 Stationary Engine ! Ez egy nagyobb tesó , de az elv lehet ugyan ez ! :-)
Van egy eladó BL-12-es motorunk, mely össze van építve egy 230/380 V-os generátorral (azaz aggregátorként üzemel). A gép üzemképes, működik - Soltvadkerten van.
Bár az enyém volna! Nagyon népszerű ez a vas Amerikában, több ezer van belőlük restaurálva és a mai napig is használják ezeket. Olyan mint Nálatok a MIA és a MIB.
Úgy érted ez már régen "megvolt", mikor a másikat megnyitották...
Az meg hogy mindenről nyitottak-e topikot, azolyan mint a divat... egy újszülöttnek minden miniszoknya meg patacipő újdonság.
Trafópálcára se volt égető szükség, csak úgy szerettem volna barátokat találni... aztán talán már megállna a saját lábán is, nem kell nekem mindíg ott lennem hogy valaki odavalósinak hiányozzon Zemiátor vagy GYVER vagy Motordoki vagy nyunyuka... vagyvagyvagy...
Sosem értettem, mielőtt valaki topikot nyit, miért nem nézi meg, hogy van-e már a témában nyitott topik.Nagy valószinűséggel van, mint ebben az esetben is. Ez már régen volt, amikor a másikat nyitották.
Már legalább 5 éve olvastam, hogy amiről érdemes topikot nyitni, azt már menyitották...
Amikor az ember még nagyon kezdő a témában, akkor csak egy szót gépel a keresőbe, és ezt a topikot találja meg először.
Én is itt kezdtem, és itt nem is fáj a gazdinak ha az INDEXgyakornok ismerkedik, barátkozik, szanaszéjjel beszélget...
De ha konkrét kéréssel érkezik valaki, akkor itt sokára talál visszhangra mondjuk BL szelepfedél keresés ügyiben... a nagyStabiloson már azért sűrűbben nézelődnek a nagytapasztalatúak.
Motordokink kérdezi hogy kell-e valakinek Hoffher-szecskázó tízezerért, mert egy idős ismerőse felszámolja azt is.