Nekem üresben maradt a kocsi, az a rosszabbik. Ezel az AKUSAN-nal szemezgetek, de lehet, hogy nem turpiskodom bele a szerelők dolgába. Mondjuk 30e Ft a kukába meg elég sok. Kérdés, hogy 5 és 6 sebességes váltó váltóbowden között van-e különbség.
Úgy látszik váltóbovden járvány van, ma reggel nekem is sebességben maradt
leugrott a gömbről és hiába pattintottam vissza nem maradt sokáig rajta
most egy gyors kötöző tartja, de meddig? ugy láttam h a gömb nagyon rozsda marta és mintha nem is nagyon lehetne cserélni és nem is adják a bovdenekhez
Be inditom és 2000ezrenel meg al a furdulat de ha le alitom es ujra inditok de ha a labbam a gazpedalon vannteljesen le padlozva akor minden mukodik turbo dolgozik 4200 ig ki porog el engedem a gazt visza megy alapjaratba utana mar megint nem porog ki
Az alkalmazási követelmény nem viszkozitási osztály, hanem DPF-fel szerelt járműveknél RN0720, DPF nélkülieknél RN0710 elfogadással rendelkező motorolaj.
A 2.5 motor vezérlése félig fogaskerekes, másik fele szíjas. A fogaskerekes rész gondozásmentes, amennyiben megfelelő minőségű olajjal mész, és időben cseréled (nálam az időben 15.000 kilométerenként van). A tied G9U630 motorkódos, nekem az elődje a 135 lovas G9U730 van. Ebbe 8 liter olaj megy, szigorúan 5w30 vagy 5w40.
Váltó gyengéje a Vivaronak/Traficnak. Ha hangosodik, akkor nem hiszem, hogy olajcsere megoldja a problémát. Amúgy csakis a gyári ELF olajat szabad betenni, elvileg 2.7 liter kell bele, de az okosok azt mondják, nyugodtan bele mehet 3 liter. Innen szoktam venni a motor és váltóolajat is: http://www.olaj-partner.hu/index.php?route=product/product&path=63_376_378&product_id=162 Ha nehezen veszi a fokozatokat, lehet kuplung probléma is, vagy a váltóbowdenek feje kopott meg. Illetve még a váltórudak tengelye szokott berohadni.
Én lecseréltem a váltóban az olajat, merrt hallottam valami hangot, ami nem tetszett és gondoltam, hogy hátha megoldódik. A hang megmaradt, de a váltási konfort sokkal rosszabb lett. Akadósabb lett a váltó. Total olajat tettem bele, a kereskedő esküdözött hogy ugyan az mint a gyári Elf, mert ugyan az a gyártó. Mivel zavart, hogy akadós a váltó, újból lecseréltem, már szigorúan a gyárira. Lás csodát, a váltó megint olyan mint a vaj, de a hang amiért az egészet elkezdtem, még mindig megvan. Mondjuk abban sem vagyok egészen biztos, hogy a váltóból jön, mert ha egy picit rajta hagyom a lábam a kuplungon, akkor felerősödik. Lehet, hogy kinyomó csapágy, vagy kuplung szerkezet. Várom hogy megadja magát és akkor majd kiderül, de 90.000 km.-ert elmentem vele igy és nem változik.
Tanácsot kérnék illetve érdekelne néhány info ha lehet..
Van a családban egy 2008-as 2.5 L2H1 Opel Vivaro G9U motorkóddal.
Az érdekelne, hogy ennek láncos-e a vezérlése illetve motorolaj mennyi megy bele?
Valamint van vele egy olyan probléma, hogy 1-2-3 sebességeket nehezebben veszi. Nincs semmi rossz hangja, ha bevette akkor stabilan marad benne, semmilyen rázkódás stb. nincs. Okozhatja-e rossz olaj vagy a kulissza esetleg? Én úgy gondolom nem ártana egy váltóolaj csere hátha jobb lesz aztán folyt köv... Vélemény?
Én Op-comot használok. 2.5 DCI és 1.9 DCI kommunikál vele. 2.0 DCI-t még nem próbáltam. De a listában 2008-ig lehet az autókat kiválasztani. Értelem szerűen Vivarora kell kattintani, mert ez Opel program, így nem szerepel benne a Trafic.