Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2018.02.12 0 0 13906

Nyugodtan írhattad volna úgy, hogy óvatosan vegyetek autót ! :-P

Hasonló idős autóknál ez simán előfordul, főleg amit Ausztriából hoztak korábban.

Az alkatrészek elérhetősége is hasonló, mondjuk a Zsigulit leszámítva. ;-)

 

Viszont most lesz egy jó kis géped. :-D

 

(ha mondjuk "kettőstömegűt" kell cserélni egy gépben, azt sem úszná meg az ember olcsóbban, mint két küszöbcserét és az még sűrűbben előfordulhat egy használt autó esetén. Vagy egyéb más javítást. Csak azért írom, hogy azért nem egy tragédia ez a két küszöb csere.)

 

Előzmény: arbclass (13905)
arbclass Creative Commons License 2018.02.12 0 1 13905

Tisztelt fórumozók, 

 

óvatosan vegyetek C3-at! Küszöb teljes keresztmetszetben cserés, hátsóhíd, tank le szemcsés, drótkorongos tisztítás, visszaalapozás, alváz és üregvédelem.  (Külső küszöb kapható de a belsők nem...) 

 

Ha valakinek kell segítség, keressen! 

 

üdv 

b.lackó Creative Commons License 2018.02.08 0 0 13904

Körülbelül 20 éve volt francia autóm utoljára.Akkoriban ezeket mondták:"A német autó megbízható,az olasz autóban minden tönkremegy és rohad,a japánhoz drága az alkatrész és a francia elektronika miatt megbízhatatlan."15 éve japán autóim voltak.-nem kellett javítanom semmit,vagy csak jelentéktelen dolgot,nem állt le alattam soha egyik sem.A 20 éves nissanomban 320ezer Km van és nem füstöl,húz,és megy.De vettem egy c3-ast.Mert olcsó volt,mert megtetszett,és nem tudok mit mondani miért szerettem meg.Állandóan letiltott és mindíg 'izgalmas"egy út(kibírja vagy nem?).

Nos kell vegyél egy obd2 scannert. https://goo.gl/EzGFCZ     vagy https://goo.gl/gkJZRm    Nekem az első van és bizony eddig (2 hónap)4 különböző hiba volt benne.Nekem is egr a fő és többször visszatérő hiba.egy ilyen:https://goo.gl/KJi9xS  segíthet,de kell fúrni egy 8-10 mm-es lyukat bele a közepébe,különben újabb hiba lesz az eredmény.Az elektromos csatlakozókat megmozgatni és átnézni vákumcsöveket,nem-e repedt meg valamelyik.A hibakódot törölni,amit csak gyujtáson tudsz-járó motornál nem.Utána próbaút és ha visszajön a hiba,tovább keresgélni.Nekem a vákumszelep lett "kontakthibás"vagy a fene tudja mi baja volt.Nekem 68 Le 1.4 hdi van és egr túláramlás hiba miatt tiltott.Nem tudom,hogy a 90 Le hogy működik(mármint az egr vezérlése)de simán lehet ott is csatlakozó kontakt hiba.

Előzmény: Domi Jani (13903)
Domi Jani Creative Commons License 2018.02.08 0 0 13903

Igen mindegyik hibakód olvasással kezdte, és mindig más más hibát tárol a kocsi computere. A legtöbbször felső holtponti jeladót jelzett, ami már többször is cserélve lett egyszer amiadt hogy egy körforgalomban állt meg a kocsi és önindítóval vonszoltam ki belőle hogy legalább a többi autóst ne korlátozzam. De a fő probléma előtte is és utána is fennált. Olyan 5-8 éves probléma ez attól függ honnan nézem mert eleinte ritkán de lórugással kezdődött, aztán átment enyhe sima letiltásba. Az alkatrészek amiket említettem azokat emlegették de nem tudom melyiket pucolták, merthogy ez "HDI hiba" hogy koszolódik valami... És igen egyáltalán nem értek hozzá, ha értenék már neki álltam volna csavarjaira szedni és átnézni elpucolni és össze rakni. Éppen ezért fordulok ide mert itt sok a C3as tulaj sok tapasztalat stb, hátha van/volt valakinek hasonló baja.

EGR szelep egyszer már felmerült rendeltünk is egyet pontos típus alapján, megjött és totál máshogy nézett ki, csatlakozása is. Aztán visszaküldtük aztán a szerelő egy másik nagykernél is megpróbálta és az is ugyan azt tudta volna csak. Azt mondták hogy az enyém beszélget a computere a másik amit küldték volna a egy "fapados". Ezt akkor el is vetettük mert se előtte se utána nem dobott fel EGR hibát. Na erre várjatok gombot!

b.lackó Creative Commons License 2018.02.07 0 0 13902

Segíteni viszont hibakód nélkül nemigen lehet . Ha ki is gyullad a check engine lámpa,akkor valami nagyobb - állandósult gebasz van.Egy 25 éves 1.7d FIAT egyszerűbb volt,mint ezek az agyonelektronikázott dízelek.Ott a füstjelekből lehetett diagnosztizálni,most már laptopból kell.Enyém is pöccre indul,nem füstöl cserébe keresgélhetek mindenféle érzékelőt,méricskélhetem az ellenállásukat és barkóbázhatok.

Előzmény: FeZ_ (13901)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.07 0 0 13901

Gondolom én is, hogy kiolvasással kezd egy szerelő, de mivel többnél is járt már a gép és ennek ellenére egyik sem oldotta meg a problémát, feltételezem, hogy bonyolultabb az ügy annál, hogy rádugom a diagot és hibakódot olvasok. :-)

Ha csak ennyi lenne, már valószínűleg megjavították volna az autót. Sok "átlag" szerelő nem tud mit kezdeni a paraméterezéssel, ezért nem is foglalkozik vele, csak a hibakiolvasással.

No, meg nem igen kedvelik a problémás hibákat, az a jó, amikor kiolvassa az ember, cseréli az adott egységet, és kész is a gép, mehet az ügyfél fizetni. :-D

 

 

Előzmény: b.lackó (13900)
b.lackó Creative Commons License 2018.02.07 0 0 13900

:) "Sok szerelő javította az autót",szerintem hibakódot olvas elsőre mindegyik,mert különben mivel kezdjen?Vezérműtengely jeladótól Lambda-szondáig bármelyik érzékelő hibája korlátozza/tiltja a motor fordulatszámát.1. a hibakód kiolvasása,ez alapján lehet megkeresni a hibás alkatrészt.A kérdező meg csak annyit írt,hogy:"(talán egr szelep, vagy valami turbó cuccot emlegetnek)"-Feltételezem,hogy meg sem tudja különböztetni ezeket egymástól,viszont a szerelőnek akar örömet okozni,hogy majd Ő fejti meg a hiba okát.

Előzmény: FeZ_ (13899)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.06 0 0 13899

A több szerelő talán eljutott odáig, hogy hibakódot olvastak rajta, most talán érdemes lenne élőadatokat (paramétereket) nézni a gépen menet közben, amikor a hibát csinálja, hátha el lehet kapni vele az okát is.

 

Előzmény: b.lackó (13898)
b.lackó Creative Commons License 2018.02.06 0 0 13898

Szia,hibakód olvasó nélkül csak találgatni lehet.Nekem az EGR szelep miatt tiltja le a fordulatszámot. p0402-es hiba.Próbáld meg elöbb kiolvastatni a hibát és utána könnyebb megoldást találni.

Előzmény: Domi Jani (13897)
Domi Jani Creative Commons License 2018.02.06 0 0 13897

Tisztelt C3 tulajok!

Van egy Citroen C3-am HDI 1,4 16V 90LE.

Olyan gondom van vele, hogy amikor előzök vagy dinamikusabban gyorsítok. Akkor bedob egy motorhiba kódot és hirtelen visszaveszi a teljesítményt kb egy trabantéhoz hasonlóra. Régebben ezt úgy produkálta mintha egy pici pillanatra valaki a motorháztető alatt megnyomta volna a féket és egy bazinagyot (meg)torpant tőle az autó. Az azóta átment először említett jelenségre.

Volt valakinek ilyen jellegű problémája? Már sok-sok éven át tart ez a dolog és több szerelőn is keresztül ment már. Az első és az utolsó szaki kipucol rajta valamit (talán egr szelep, vagy valami turbó cuccot emlegetnek) olyankor egy kicsit ritkábbak a tiltások, de biztos vagyok benne hogy valami mélyebb más probléma állhat a háttérben. Nem hiszem hiszem, hogy minden 1,4 16V-s C3-as nem mer előzni egyet mert fél h letilt közben az autója....

Hiába keresek rá a nagy keresőn nem dob fel semmien fórumot amin téma lehetett, így hozzátok fordulok kedves C3-asok!

forumnick Creative Commons License 2018.02.05 0 0 13896

Első google találat: http://doksi.hu/get.php?lid=17167 :-)

Előzmény: Jogador de futeboll (13888)
forumnick Creative Commons License 2018.02.05 0 0 13895

Kicsit nehéz lehet átlátni, de a lényeg kibogarászható belőle. Szentírásnak ne vedd, nekem pl. 2006-os Tendance van és nincs színre fújva sem a lökhárítóban, sem az ajtón az ütközésvédő csík, a többi stimmel. 

Előzmény: Dexter83 (13894)
Dexter83 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 13894

Sziasztok. Szeretnénk venni egy benzines c3-ast 1.1 vagy 1.4-est. A felszereltségi szint viszont nem teljesen világos. 2005-2007 ig gondolkodunk az autóban, hirdetések alapján amiket néztem káosz van. Lehet hogy nem mindent írnak be egyes hirdetésekbe.Segítsetek ha tudtok hogy melyik csomagban mi szerepel, vagy mi a külömbség egyes csomagok közt. Melyik a legkissebb csomag, legnagyobb. Illetve van e olyan dolog amire figyeljek vásárláskor. 

Köszi.

b.lackó Creative Commons License 2018.02.05 0 0 13893

Szia,nagy eséllyel termosztát.Hideg motornál le kellene venni a hűtősapkát,beindítani és figyelni,nem-e buborékol,mert akkor hengerfej kifúj/belefúj a hűtőrendszerbe.

Előzmény: lantibutor (13892)
lantibutor Creative Commons License 2018.02.04 0 0 13892

Sziasztok!Most vettem,C3 1.4hdi 2014-es,227000km.A fűtés szinte semmi,pedig 50km-t mentem vele.Vízhőfokmérő nincs benne,lehet,hogy termosztát?Köszönöm az ötleteket.

velsanyi Creative Commons License 2018.02.04 0 1 13891

Szia! Nekem ez a 4. Citroenem (C3 Picasso 1,6 HDI 2011). Mint látod alább, sajnos megtörték, és"csak" ez a gondom vele. Egyébként üzembiztos, soha nem hagyott egyik sem az útszélén, és az alkatrész árak is elfogadhatóak. Csak ajánlani tudom!

Üdv.:

Velsanyi

Előzmény: Hahó,pá (13889)
b.lackó Creative Commons License 2018.02.03 0 0 13890

Sziasztok!

1.4 Hdi optimista tulajdonosa vagyok,van az autóban 280 ezer Km,de pöccre indul minuszokban is(pedig egy izzítógyertya bele van szakadva),nem füstöl egyenletesen jár de:és itt a talány számomra álló helyzetben kipörög a motor 4500 rpm-ig míg menet közben 3000-nél-mint a teherautó-"letilt".kb. 130-as tempónál nem megy tovább,de 2. vagy 3.fokozatban sem enged 3000 fölé pörögni.Hibakód nincs már egy sem.(az izzítógyertya hibakódot sikerült kicselezni-egy izzót kötöttem a drót végére-van terhelés,hiba nincs).obd tesztelő 22000kpa nyomást ír a rendszerben-szerintem az jó.Rev limitert nem találtam az autóban-lehet attól,hogy van benne,csak rossz helyen keresem.Hátha lenne valakinek ötlete,mi lehet a hiba.

Hahó,pá Creative Commons License 2018.02.02 0 0 13889

Sziasztok!

Mennyire megbízható autó? Mostanság vennék kb.2010 körüli évjáratút.

(Sokan lebeszélnek róla de számomra szimpatikus gépjármű)

Köszi az építő hozzászólást!

Jogador de futeboll Creative Commons License 2018.01.29 0 0 13888

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni  Kaptam kölcsön egy 2003-as 1.1-es c3-at. Van a neten letoltheto használati útmutató? Az sem kizart hogy megveszem később. Így jó lenne tudni egy keveset az autorol. Előre is köszköszöm. 

Cyri Creative Commons License 2018.01.28 0 0 13887

Rendben. Akkor várom a megerősítést. 😎

 

 

Előzmény: hazafia (13884)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.28 0 0 13886

Szerintem nincsenek itt, de ettől még te elkezdheted a dolgot. :-)

Vagy nyithatsz is egy új topikot, ha ahhoz van kedved.

 

Előzmény: Kedves_fickó (13885)
Kedves_fickó Creative Commons License 2018.01.28 0 0 13885

Sziasztok, Új tag vagyok szerdától DS3 tulaj leszek. Mivel külön DS3 topicot nem találtam feltételezem a DS3 tulajok itt vannak. Tévedek?

hazafia Creative Commons License 2018.01.28 0 1 13884

Ha jól emlékszem, erős rántás felfelé, de várj, ne ess még neki, várj egy megerősítést mástól is mert én már jó rég szedtem le...

Előzmény: Cyri (13883)
Cyri Creative Commons License 2018.01.28 0 0 13883

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. 2002es citroen c3 az alany. Váltó gombot milyen módszerrel lehet cserélni?  Mi a leszedeés technikája?

Köszi

Zsolti2222 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 13882

Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni, a feleségem 2002-es C3-asába nem áll le a belső ventillátor, mind esetben az ablakra nyomja a levegőt, nem számít, hogy hova állítom. ha kikapcsolom teljesen, akkor is megy tovább a ventillátor. A digitklima kijelzője tökéletesen működik, kijelez mindnent, de nem reagál rá. találkozott már közületek valaki ilyennel? az akkusarut levettem, de az nem jött be. köszi, Zsolti

Csokis Creative Commons License 2018.01.26 0 0 13881

A bolhát csak gugliztam, de talán itt: http://patentcentrum.hu/, vagy itt:http://patentkozpont.hu/kapcsolat/

Tudtommal a fólia lényege nem a hangszigetelés (persze az is valami), hanem az, hogy hideg fémen lecsapódó pára ne rohassza ki a kárpit alatti anyagot, illetve magát a kárpitot. Szóval oda spéci anyag kell, ha hab, akkor feltétlen zártcellás. És persze nem is tudod akármivel ragasztani, mert az odószeres ragasztó esetleg "megeszi". De a tuningosok, autó hifisek biztos tudják a tutit. (Régen sima nejlon fólia volt felragasztva a kocsikban, igaz, már az 5-6 évesek is rohadtak rendesen. :-) )

Előzmény: torteli.ervin (13880)
torteli.ervin Creative Commons License 2018.01.25 0 0 13880

Sziasztok! Első ajtónál cserélek ajtóféket. A ajtó belső burkolatának levétele során a kis műanyag gombák töredeznek. Hol találok ilyeneket, tudjátok? Az ajtó belsejében lévő vékony szigetelő sem örök élet, ez ragasztva van, nem hiszem, hogy bontóban érdemes lenne keresni. Valamivel lehetne helyettesíteni? Minimális hang és hőszigetelése lehet.

Köszönettel: Ervin

p.racz87 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 13879

Megnézem majd az akkuját. Szerintem tuti nem mai darab.

Változó, hogy mikor csinálja.(reggel-este, össze-vissza) Nyáron kezdte. Kb. minden 100. indításból. Most meg 5-ből már 4szer tutira csinálja. 

Előzmény: hazafia (13878)
hazafia Creative Commons License 2018.01.24 0 0 13878

Ha régi az akku, cseréld ki! Általában ez a probléma fő okozója! Ha nem, akkor először nézd át az akkusarukat, testelési pontokat! Csak az  első reggeli indításnál csinálja, vagy mindig?

Előzmény: p.racz87 (13877)
p.racz87 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 13877

Sziasztok!

Van egy 2006-os automata sebváltós 1.4-es C3-om.

Az autó indításakor a kulcs elfordításának pillanatában egy másodpercre minden eltünik a kijelzőről. (Fények is elalszanak)

(Az autó közben simán beindul)

Sipol hang hallatszik. Néha elfelejti az időt, dátumot is.

Valaki látott vagy hallott már ilyet?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!