Nyugodtan írhattad volna úgy, hogy óvatosan vegyetek autót ! :-P
Hasonló idős autóknál ez simán előfordul, főleg amit Ausztriából hoztak korábban.
Az alkatrészek elérhetősége is hasonló, mondjuk a Zsigulit leszámítva. ;-)
Viszont most lesz egy jó kis géped. :-D
(ha mondjuk "kettőstömegűt" kell cserélni egy gépben, azt sem úszná meg az ember olcsóbban, mint két küszöbcserét és az még sűrűbben előfordulhat egy használt autó esetén. Vagy egyéb más javítást. Csak azért írom, hogy azért nem egy tragédia ez a két küszöb csere.)
óvatosan vegyetek C3-at! Küszöb teljes keresztmetszetben cserés, hátsóhíd, tank le szemcsés, drótkorongos tisztítás, visszaalapozás, alváz és üregvédelem. (Külső küszöb kapható de a belsők nem...)
Körülbelül 20 éve volt francia autóm utoljára.Akkoriban ezeket mondták:"A német autó megbízható,az olasz autóban minden tönkremegy és rohad,a japánhoz drága az alkatrész és a francia elektronika miatt megbízhatatlan."15 éve japán autóim voltak.-nem kellett javítanom semmit,vagy csak jelentéktelen dolgot,nem állt le alattam soha egyik sem.A 20 éves nissanomban 320ezer Km van és nem füstöl,húz,és megy.De vettem egy c3-ast.Mert olcsó volt,mert megtetszett,és nem tudok mit mondani miért szerettem meg.Állandóan letiltott és mindíg 'izgalmas"egy út(kibírja vagy nem?).
Nos kell vegyél egy obd2 scannert. https://goo.gl/EzGFCZ vagy https://goo.gl/gkJZRm Nekem az első van és bizony eddig (2 hónap)4 különböző hiba volt benne.Nekem is egr a fő és többször visszatérő hiba.egy ilyen:https://goo.gl/KJi9xS segíthet,de kell fúrni egy 8-10 mm-es lyukat bele a közepébe,különben újabb hiba lesz az eredmény.Az elektromos csatlakozókat megmozgatni és átnézni vákumcsöveket,nem-e repedt meg valamelyik.A hibakódot törölni,amit csak gyujtáson tudsz-járó motornál nem.Utána próbaút és ha visszajön a hiba,tovább keresgélni.Nekem a vákumszelep lett "kontakthibás"vagy a fene tudja mi baja volt.Nekem 68 Le 1.4 hdi van és egr túláramlás hiba miatt tiltott.Nem tudom,hogy a 90 Le hogy működik(mármint az egr vezérlése)de simán lehet ott is csatlakozó kontakt hiba.
Igen mindegyik hibakód olvasással kezdte, és mindig más más hibát tárol a kocsi computere. A legtöbbször felső holtponti jeladót jelzett, ami már többször is cserélve lett egyszer amiadt hogy egy körforgalomban állt meg a kocsi és önindítóval vonszoltam ki belőle hogy legalább a többi autóst ne korlátozzam. De a fő probléma előtte is és utána is fennált. Olyan 5-8 éves probléma ez attól függ honnan nézem mert eleinte ritkán de lórugással kezdődött, aztán átment enyhe sima letiltásba. Az alkatrészek amiket említettem azokat emlegették de nem tudom melyiket pucolták, merthogy ez "HDI hiba" hogy koszolódik valami... És igen egyáltalán nem értek hozzá, ha értenék már neki álltam volna csavarjaira szedni és átnézni elpucolni és össze rakni. Éppen ezért fordulok ide mert itt sok a C3as tulaj sok tapasztalat stb, hátha van/volt valakinek hasonló baja.
EGR szelep egyszer már felmerült rendeltünk is egyet pontos típus alapján, megjött és totál máshogy nézett ki, csatlakozása is. Aztán visszaküldtük aztán a szerelő egy másik nagykernél is megpróbálta és az is ugyan azt tudta volna csak. Azt mondták hogy az enyém beszélget a computere a másik amit küldték volna a egy "fapados". Ezt akkor el is vetettük mert se előtte se utána nem dobott fel EGR hibát. Na erre várjatok gombot!
Segíteni viszont hibakód nélkül nemigen lehet . Ha ki is gyullad a check engine lámpa,akkor valami nagyobb - állandósult gebasz van.Egy 25 éves 1.7d FIAT egyszerűbb volt,mint ezek az agyonelektronikázott dízelek.Ott a füstjelekből lehetett diagnosztizálni,most már laptopból kell.Enyém is pöccre indul,nem füstöl cserébe keresgélhetek mindenféle érzékelőt,méricskélhetem az ellenállásukat és barkóbázhatok.
Gondolom én is, hogy kiolvasással kezd egy szerelő, de mivel többnél is járt már a gép és ennek ellenére egyik sem oldotta meg a problémát, feltételezem, hogy bonyolultabb az ügy annál, hogy rádugom a diagot és hibakódot olvasok. :-)
Ha csak ennyi lenne, már valószínűleg megjavították volna az autót. Sok "átlag" szerelő nem tud mit kezdeni a paraméterezéssel, ezért nem is foglalkozik vele, csak a hibakiolvasással.
No, meg nem igen kedvelik a problémás hibákat, az a jó, amikor kiolvassa az ember, cseréli az adott egységet, és kész is a gép, mehet az ügyfél fizetni. :-D
:) "Sok szerelő javította az autót",szerintem hibakódot olvas elsőre mindegyik,mert különben mivel kezdjen?Vezérműtengely jeladótól Lambda-szondáig bármelyik érzékelő hibája korlátozza/tiltja a motor fordulatszámát.1. a hibakód kiolvasása,ez alapján lehet megkeresni a hibás alkatrészt.A kérdező meg csak annyit írt,hogy:"(talán egr szelep, vagy valami turbó cuccot emlegetnek)"-Feltételezem,hogy meg sem tudja különböztetni ezeket egymástól,viszont a szerelőnek akar örömet okozni,hogy majd Ő fejti meg a hiba okát.
A több szerelő talán eljutott odáig, hogy hibakódot olvastak rajta, most talán érdemes lenne élőadatokat (paramétereket) nézni a gépen menet közben, amikor a hibát csinálja, hátha el lehet kapni vele az okát is.
Szia,hibakód olvasó nélkül csak találgatni lehet.Nekem az EGR szelep miatt tiltja le a fordulatszámot. p0402-es hiba.Próbáld meg elöbb kiolvastatni a hibát és utána könnyebb megoldást találni.
Olyan gondom van vele, hogy amikor előzök vagy dinamikusabban gyorsítok. Akkor bedob egy motorhiba kódot és hirtelen visszaveszi a teljesítményt kb egy trabantéhoz hasonlóra. Régebben ezt úgy produkálta mintha egy pici pillanatra valaki a motorháztető alatt megnyomta volna a féket és egy bazinagyot (meg)torpant tőle az autó. Az azóta átment először említett jelenségre.
Volt valakinek ilyen jellegű problémája? Már sok-sok éven át tart ez a dolog és több szerelőn is keresztül ment már. Az első és az utolsó szaki kipucol rajta valamit (talán egr szelep, vagy valami turbó cuccot emlegetnek) olyankor egy kicsit ritkábbak a tiltások, de biztos vagyok benne hogy valami mélyebb más probléma állhat a háttérben. Nem hiszem hiszem, hogy minden 1,4 16V-s C3-as nem mer előzni egyet mert fél h letilt közben az autója....
Hiába keresek rá a nagy keresőn nem dob fel semmien fórumot amin téma lehetett, így hozzátok fordulok kedves C3-asok!
Kicsit nehéz lehet átlátni, de a lényeg kibogarászható belőle. Szentírásnak ne vedd, nekem pl. 2006-os Tendance van és nincs színre fújva sem a lökhárítóban, sem az ajtón az ütközésvédő csík, a többi stimmel.
Sziasztok. Szeretnénk venni egy benzines c3-ast 1.1 vagy 1.4-est. A felszereltségi szint viszont nem teljesen világos. 2005-2007 ig gondolkodunk az autóban, hirdetések alapján amiket néztem káosz van. Lehet hogy nem mindent írnak be egyes hirdetésekbe.Segítsetek ha tudtok hogy melyik csomagban mi szerepel, vagy mi a külömbség egyes csomagok közt. Melyik a legkissebb csomag, legnagyobb. Illetve van e olyan dolog amire figyeljek vásárláskor.
Szia,nagy eséllyel termosztát.Hideg motornál le kellene venni a hűtősapkát,beindítani és figyelni,nem-e buborékol,mert akkor hengerfej kifúj/belefúj a hűtőrendszerbe.
Sziasztok!Most vettem,C3 1.4hdi 2014-es,227000km.A fűtés szinte semmi,pedig 50km-t mentem vele.Vízhőfokmérő nincs benne,lehet,hogy termosztát?Köszönöm az ötleteket.
Szia! Nekem ez a 4. Citroenem (C3 Picasso 1,6 HDI 2011). Mint látod alább, sajnos megtörték, és"csak" ez a gondom vele. Egyébként üzembiztos, soha nem hagyott egyik sem az útszélén, és az alkatrész árak is elfogadhatóak. Csak ajánlani tudom!
1.4 Hdi optimista tulajdonosa vagyok,van az autóban 280 ezer Km,de pöccre indul minuszokban is(pedig egy izzítógyertya bele van szakadva),nem füstöl egyenletesen jár de:és itt a talány számomra álló helyzetben kipörög a motor 4500 rpm-ig míg menet közben 3000-nél-mint a teherautó-"letilt".kb. 130-as tempónál nem megy tovább,de 2. vagy 3.fokozatban sem enged 3000 fölé pörögni.Hibakód nincs már egy sem.(az izzítógyertya hibakódot sikerült kicselezni-egy izzót kötöttem a drót végére-van terhelés,hiba nincs).obd tesztelő 22000kpa nyomást ír a rendszerben-szerintem az jó.Rev limitert nem találtam az autóban-lehet attól,hogy van benne,csak rossz helyen keresem.Hátha lenne valakinek ötlete,mi lehet a hiba.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni Kaptam kölcsön egy 2003-as 1.1-es c3-at. Van a neten letoltheto használati útmutató? Az sem kizart hogy megveszem később. Így jó lenne tudni egy keveset az autorol. Előre is köszköszöm.
Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni, a feleségem 2002-es C3-asába nem áll le a belső ventillátor, mind esetben az ablakra nyomja a levegőt, nem számít, hogy hova állítom. ha kikapcsolom teljesen, akkor is megy tovább a ventillátor. A digitklima kijelzője tökéletesen működik, kijelez mindnent, de nem reagál rá. találkozott már közületek valaki ilyennel? az akkusarut levettem, de az nem jött be. köszi, Zsolti
Tudtommal a fólia lényege nem a hangszigetelés (persze az is valami), hanem az, hogy hideg fémen lecsapódó pára ne rohassza ki a kárpit alatti anyagot, illetve magát a kárpitot. Szóval oda spéci anyag kell, ha hab, akkor feltétlen zártcellás. És persze nem is tudod akármivel ragasztani, mert az odószeres ragasztó esetleg "megeszi". De a tuningosok, autó hifisek biztos tudják a tutit. (Régen sima nejlon fólia volt felragasztva a kocsikban, igaz, már az 5-6 évesek is rohadtak rendesen. :-) )
Sziasztok! Első ajtónál cserélek ajtóféket. A ajtó belső burkolatának levétele során a kis műanyag gombák töredeznek. Hol találok ilyeneket, tudjátok? Az ajtó belsejében lévő vékony szigetelő sem örök élet, ez ragasztva van, nem hiszem, hogy bontóban érdemes lenne keresni. Valamivel lehetne helyettesíteni? Minimális hang és hőszigetelése lehet.
Ha régi az akku, cseréld ki! Általában ez a probléma fő okozója! Ha nem, akkor először nézd át az akkusarukat, testelési pontokat! Csak az első reggeli indításnál csinálja, vagy mindig?