Én fúrtam, simán megy fémfúróval, a karbon-epoxi elég puha anyag amúgy. A nagy fordulat a szép vágási élekhez és a kompozit egyenetlen anyagstruktúrája miatt alap (a furat méretére/mélységére való tekintettel a melegedési problámák nem jelentenek korlátot...), az előfúrás a minőségi munkában erősen ajánlott.
Azért érdemes kísérletezni, mert ez az anyagvastagság lehet, hogy akár egy 5 mm-es furathoz is 3-4 lépést igényel ahhoz hogy ne tépázza meg egy nagyobb fúrószár hegye. Sem a szükséges fordulatszám, sem az előtolás nem ismert, könnyű lehet elkúrni.
A szegecseléshez a furatátmérő megválasztásánál majd figyelj arra is, hogy a palást és a hozzá szegecselt fém végek hőtágulása nem egyforma és a szegecs is zümülni fog. A szálerősítésű kompozit anyagok a belső feszültséget nem annyira viselik, egy furat eleve mechanikai feszültség forrása lehet, ami repedéshez, töréshez vezethet.
Adott az előző Akra dob sérült szénszálas palástja, ami ezek szerint kuka. Miért nem csinálsz rajta próbafuratokat? NYÁK fúrással van tapasztalatod, az hogy a filamentek vastagsága más a szénszálas kompozitban, ezt annyira nem befolyásolja, (amúgy szerintem az üvegszál könnyebben kiviszi a fúró élét).
Az új paláston a végső furatoknál végezz előfúrást a központi furat precíz megvezetéséhez.
A szénszálas kompozitok felületi keménysége és a penetráló hatásokkal szembeni ellenállóképessége nem annyira függ össze a szakítószilárdsággal és az egyéb előnyös tulajdonságokkal.
ja, hát ez nem annyira vastag, csak 1.3-as. a vágást kihagyom, azt velük fogom méretre szabatni, de fúrni nekem kell, ráadásul már a dobvégek ki vannak fúrva, ahhoz kell passzintanom.
fabory-ban találtam pöpec gáztömített rozsdamentes szegecseket, csak a méretet nem tudom, az majd akkor derül ki, ha lefúrom a mostanit.
ja egyébként elérte a tömítéshalál a kuplungomat (ugye gyárilag nem lehet az ogyűrűt kapni, csak dugattyúval együtt méregdrágán), ezer fórumot végignéztem, majd egy németen sikerült kiböngészni, hogy 24x2-es szabvány méret van benne.
eltűztem az o-ring kft-hez, kemény 170 forintért adtak 5 darabot. :D
összeírtam a teló belső tömítéseket, meg az első-hátsó kerékcsapágy szimmeringeket a manualból, visszamentem o-ringhez, így most kemény 2700-ért az összeset megvettem, ráadásul ogyűrűből 5-5 darabokat. (gyáriból ez 8e+szállítás lett volna):)