Kicsit alaposabban is elolvashattad volna a hozzászólásokat, mielőtt beleszólsz. A téma nem az anyagbeszerzése volt, mert azzal nekem konkrétan semmi bajom és azt ki is fejtettem. A bajom azzal volt, hogy ha kiderül, hogy valaki vett valamit nem rajta keresztül, akkor azt megmarja. Én már többször is kaptam, pedig nem bántottam sem őt sem mást.
Jaja semmi támadási szándék nem volt bennem, csak nem tudtam hova tenni a dolgot. Egyébként meg (bár én még nem rendeltem Töled csak a leveledben írtakból gondolom) a számomra nagy előny az ha vmit rendelek általad akkor nem kell attól tartanom hogy mit csináljak ha kiderül hogy nem passzol bele mert gari van rá, ellenben ha külhonból hozatom és nem jó akkor cumi van. Persze itt most nem egy tanksapkáról beszélek hanem vmi komolyabb,drágább dologról.
Kicsi távollét után visszaolvasva látom,hogy ismét Rick4 anyagbeszerzése a téma.Csak egy gondolat a védelmében,és itt sem vagyok!Mindenki bármit bárhol beszerezhet - sarki autósbolt,Tesco,USA,Ukrajna stb.Ahogy Ő teszi szerintem korrektebbül nehéz volna.Ha tesz rá kicsinykót miért ne tenne-de szerintem abból az utca sarokig nem jutna,pedig nem lakik tőle messze.Miért várná el bárki,hogy puszira tegye?Nekem eddig csak segitett,és biztosan másnak is.Aki ilyen kocsinál pár száz,esetleg pár ezer forintért savaz,az oldja meg magának.Ha mégegyszer valaki basztatja kitiltatom a fórumról!
Ez egy nagyon durva folyamat. Az egész országot járom és sajnos nem csak a saját közvetlen környezetemben, de mindenhol megfigyelhető a tisztesség feladása. Szerintem ezt nem lehet a pénztelenségre és az elszegényedésre fogni, hiszen régen is volt nagy szegénység, mégsem volt ennyi jellemtelen, tisztességtelen ember. De mit is várhatunk egy olyan országban, ahol azt látni, hogy a gazdagabb osztályok tagjai a pénzük, befolyásuk és ismeretségeik által, míg mások a faji hovatartozásuk miatt úszhatnak meg szinte mindent következmények nélkül. Platón azt mondta, hogy a demokrácia csőcselék uralma. Lehet, hogy nem volt igaza, de elnézve a honi szaporodási adatokat, nem kell sokat várnunk ennek bekövetkeztéig. Bocs az off-ért.
Biztos a gyereknek kellett gyógyszerre az erre szánt pénz. Talán. Remélem. Egyéb verzió vállalhatatlan.
Bár ha a környezetemben körbenézek, hogy mennyire elkeztek lerongyolódni emberek, akkor már semmin sem csodálkozom. Azért egyfalta erkölcsi gátnak csak kellett volna maradnia, ez különbözteti meg az embert egyéb emlőstől.
Ha embereknek akarnál tetszeni, a jó szolgája nem lehetnél. Korrektnek lenni hosszútávú befektetés, de én is azt gondolom, egyszer megtérül. Ha nem így lenne, akkor is jobb mint szar emberként élni...
V8 fórumon hét - napi szinten ma is kommentelő - havernak hoztam puszira cuccot kintről, ebből négy kérte, hogy finanszírozzam meg számukra a vételárat is, majd a szállítási költséggel együtt fizetik.
Ennek három éve immár.
Amikor megérkezett a cuccuk, amit én fizettem szivességből, mondták, most nincs pénzük rendezni.
Később pedig eladták már az autót, nincs szükségük rá.
Lehetne keménykedni, odamenni és feldugni a seggükbe, a fejüket leszakítva a tüdejükbe hugyozni, de minek?
Kb. ezer dolláros össztételről beszélünk.
Ha nekik nem kellemetlen, nekem nem lesz kellemetlenebb a pénz elvesztésénél.
Mondtam már, hogy 1 dolgot nagyon irígylek Tőled ?
Azt a rengeteg idődet amit számítógép előtt írással töltesz. :-) Hogy csinálod ? Én ha leülök akkor úgy elröppen pár óra észre sem veszem, hogy csináltam valamit.
Azért régebben ez nem ennyire így volt. Remélem ebben egyet értünk. Nem tudom, hogy a válság hatása e, de az emberek becsülete sokat kopott. Pár fillérért elkúrnak kapcsolatokat, amiből hosszabb távon keresnének. Ezt utálom nagyon.
Én amondó volnék, hogy mindenki válassza azt, ami KÉNYELMES.
Ha valaki nem beszél angolul, gond a vásárlás.
Mert odáig nincs gond, hogy lenyomjuk a gombot, hogy buy it now.
Akkor van gond, ha gondok adódnak.
Mesélek egy történetet.
Felhív egy fazon, egy Camryt kell hozni Lousianából, Baton Rouge-ból.
Copartos vétel.
Hosszasan beszélünk telefonon, mindent mérlegelve emailben kiadok egy díjat Baton Rouge - Miami - Budapest relációban, mindenestül.
Felhív őrjöngve, hogy én le akarom húzni, az én ajánlatomnál kapott ezerhatszáz dollárral kedvezőbbet, én mocsok geci szarember vagyok, le akarom húzni az embereket, szarcigány, stb.
Csak hallgatok, aztán kettőt kérdezek:
- beszélt-e a Coparttal?
- tudja-e, mit vett?
Mindkét kérdésemre a válasz az volt, hogy az olcsó embere mindent intézett.
Okés, jó üzletet kívántam, kortyoltam két pohár Papidoux-t és elfelejtettem a dolgot.
Eltelt öt nap, hív az ember.
Jajj, bone úr, megakadtunk, segítség kellene.
Kérdem, mi a gond.
Hát hogy nem lehet szállítani egyszerűen az autót, mert ki van törve a kereke.
Mondom, igen, tudom, beszéltem a Coparttal, tudom hogy nem gurul, csak húzni lehet.
A traileresek akik odamennek, nincs csörlője.
Tehát nem tudják felrakni a gurulóképtlelen autót.
Mond egy Vero Beach-i címet, ami vagy száz mérföld Miamitól.
Oké, oda vitetem a kocsit, előre fizetve a szállítást.
Felhívom az embert, hogy mennyi a szállítás, tíz percig lamentál, hogy drága.
Mondom, harminc dollárt tettem rá a nettóra, ennyi volt a telefon.
Jó, hozza készpénzben, forintban.
Eltelik egy hét, hív, hogy jajjjj, bone úr, bajban vagyok, mert a Copart csak certificate of destructiont adott a kocsihoz, ezzel nem tudom forgalomba helyezni itthon, most mi lesz, jajjjistenem.
Átküldettem a papírt, gyártattam új title-t kilenc naposat, azonnal, háromszáz dollárért.
Ezt is drágállotta.
Na, itt szakadt a cérna.
Mondtam, többet ne hívjon, beszéljen a speditőrjével, aki annyira ért a dolgához, hogy mindent megold, kivéve amit én megoldok, puszira, miután leköcsögneppercigányozott.
Eltelik EGY HÓNAP!!!!!, ember hív, hogy még mindig Vero Beachen van a kocsi, mert felszámolnak neki napi hetven dollár őrzést a telepen, ami immár kétezer dollár, mitévő legyen.
Felhívom a céget, lealkuszom szóban háromszáz dollárra a hónapot, levitetem a kocsit Miamiba, berakatom konténerbe, immár az új title-lel elhozom Budapestig.
Amikor megjön, hívom, hogy át lehet venni a kocsit.
Kijön a BILK-re, egy koszlott dauerolt törpe, amikor mondom, hogy itt kell aláírni, annyit mond, bone úr, maga nem olcsójános.
Az egész lebonyolításért 40ezer forintot kértem, ami a telefonköltség volt.
Szóval lehet olcsón venni sokmindent.
De sokáig olcsón venni szopás nélkül nem lehet semmit.
Ha más szopik helyettünk, annak ára van.
Rick4 díjai nem hiszem, hogy olyan elvetemültek, hogy érdemes lenne hosszú távon baszakodni a saját ügyintézéssel.
Az emberek 99%-a nem akar szopni ezzel az egésszel. Elismerem, hogy ez nem egyszerű. Kideríteni pontosan melyik alkatrész kell. Licitálgatni, utalgatni. Izgulni, hogy megérkezzen és működjön is. Mennyivel egyszerűbb szólni neked. Némi felárért te leveszed a válukról a kockázatot és garanciát vállalsz. Ez korrekt. Nincs ezzel semmi baj.
Én a motorom miatt kezdtem el az Ebayt. Harleyhoz fillérekért van minden az itteni aranyárhoz képest. Mostanra eljutottam oda, hogy a használati tárgyaim nagy részét onnan veszem. Ha körültekintő az ember, akkor nem éri csalódás. Szerintem ekkora árkülönbségért érdemes pár gombot lenyomni a billentyűn. Van, aki mást gondol. Semmi gond.
Nemtom minek veszekedni, mikor verekedni is lehet?! :)
A "hátsó szondák" az tényleg orbitális baromság, nemcsak hogy gyárilag duplakatalizátoros, kétkipufogós V6-os Explorert nem láttam, de ehhez elég egy szerelőakna, vagy egy emelő hogy kiderüljön, bár én hab testem ellenére a földön alácsúszok, ha valami zavar...
Nem néztem utána, majd Murkel főv8asüberálleskolléga nyilatkozik, hogy neki mennyi hátsó szondája van.
Ellenben nekem több dolgot beszerzett már Rick4, egyikben sem csalódtam, mind jó áron jött, dehát kéremszépen, KGST óta szabadpiac, tessék alkudozni, utánajárni, válogatni, oszt jóvan.
Rick, ennyire szar volt a dollár akkor mikor ezt az ajánlatot adtad, vagy akkor úsztak épp a BP-részvényeid? :)))
Tökéletes lett az alapjáratom. Megint működött a benzinbe áztatós módszer. Én a kis légszűrőt egy külön üvegbe tiszta benzinbe raktam. Reggel a kompresszoros fújogatás után tettem egy csepp olajat arra a tengelyre, ami megy a szervómotorba.
Váltóolaj cseréhez szűrő, tömítés: 6800Ft a kettő más nem kell Motorcraft első szondák: 23300/db-24600Ft/db ezekből kettő kell, de összesen 4 db van, egyszerre kár lenne mindet kidobni, főleg, hogy a hátsók csak a katalizátor ellenőrzésére szolgálnak. Motorhőmérséklet szenzor: 8400Ft-8800Ft Gyári Motorctaft platinagyertyák: 2800/db-3400Ft/db Gyertyakábel szett: 16400-17600Ft/szett, minőségi 8mm-es szilikonkábellel K&N légszűrő betét: 21600Ft/db-23400Ft/db jobb oldali tükör kompletten: (motoros, fűthető vagy motoros és nem fűtött, itt egyeztetni kell mindenképp): 20700Ft/db-22600Ft/db, utángyártott, de kiváló cucc zárható tanksapka: 9300Ft/db-10600Ft/db, szintén utángyártott, sokaknak megvan, van akinek több éve és hibátlan, az evap rendszerrel kompatibilis.
Ebből eddig rendeltem magamnak:
-Gyári platinum gyertya: 1257 Ft/db.
-Motorcraft szonda: 8112 Ft/db.
-Kurva szar és használhatatlan (szerintem hibátlan) tankasapka: 6000-ért adom, de ezen már hülyére keresem magam.
Én megértem, hogy te ebből élsz és keresel ezeken a cuccokon, de tök felesleges mindíg nekem ugrani, ha kiderük, hogy megvettem valamit nem rajtad keresztűl. Ráadásul lényegesen olcsóbban. Én nem vagyok neked konkurencia, nem kívánok ezzel foglalkozni.