Szép estét :) értem és köszönöm a gyors választ ,akkor nyugodtan merjek belevágni
azért gondoltam a Trabantra 1. mert tetszik, 2. mert Autó, 3. Mert a csikkzsebböl javítható, 4.alacsony fenntartású ,minimális biztositási költségek mivel 800ccm-alatt van (ha jól emlékszek ez az első kategória?) még ha a 7-8 liter keveréket beszipákolja is nekem ez kell :)
Mi kétütemű Trabantot majdnem 4 éve vettünk. Átírásnál semmi nem volt, azóta kétszer volt műszakin, katalizátort sosem látott. Elvileg úgy viszik át (valszeg nekünk is szerelők) a kocsit műszakin, hogy "kiéheztetik" a motort, vagyis a karburátort úgy állítják be, hogy olyan kevés benzint kapjon, hogy épp ne fulladjon le. katalizátorról azt hallottam, hogy 1 éven belül tönkreteszi a motort. Persze napi használat esetén.
Másik: én vettem egy kétütemű Barkas-t pár hónapja. Átírásnál itt sem volt semmi, jelenleg műszakira készítem felfelé, csak kevés az időm.
Szép estét mindenkinek :) rég jártam errefelé :/ egyéb időhiány véget....
a kérdésem az lenne ki mit tud olyan dolgorol ,hogy a kétütemű Trabantot tényleg nem lehet átiratni saját névre csak üzembentartóival,és a katalizátor cirkuszbol mi igaz? most akkor kell avagy nem?"mondjuk ztem felesleges mivel ha a gyári CO-t teljesiti akkor semmi gond" nekem saját nevemre kellene ha ugy nem megy akkor tárgytalan ...
ez előreláthatólag 1,5 éven belüli terv (a bizti kedvezmény ne veszne el) biztos értitek :/
Köszönöm a választ leőre is (ha lehetne villanypostán )
Tisztelt Trabi tulajok!! Pár napon belül lessz néhány trabant alkatrészem eladásra 2T és 4T is valószínű. Új cuccokról van szó.Amit konkrétan tudok az 2T-hez gyári új kormánymű polcról autóba nem volt beszerelva.Ami lessz teszek képet és lehet válogatni vagy egyben az egészet. Köszönöm hogy elolvastátok akit érdekel.
Szia! Mint írtam, elsősorban felújítási alapnak szánom, kiváló műszaki állapota miatt. Sajnos minden elemén sérült a fényezés, de még mindenhol gyári, nincs belefújogatva. Hogy szép legyen, telibe kell fényezni. Belseje nagyon szép, padlólemez belülről teljesen rozsdamentes, kívül is csak felületi rozsda van. Alváza is gyári festésű, nincs semmi eltakarva alvázvédővel.Ha valakit komolyan érdekel, fényképeket tudok küldeni, vagy megtekinthető Nógrád megyében, Szécsényben. Ára 95.000 Ft.
ftamás91 : Üdv itt! Szóval a kék csoda az enyém. Kb. 2 éve vettem, felújítási, értékmentési célból, az első gazdájától. 1990. 02. havi tehát az utolsó 2T darabok egyike. 36.320 valós kilométerrel. Forgalomból ideiglenesen kivonva, de minden papírja, rendszáma megvan. Teljesen üzemképes, bontatlan fődarabok, gyönyörű motorhang. Néhány apró sérülés, alvázon néhol felületi rozsda, de hegeszteni sehol nem kell. Még a fékeket rendbe teszem, (6 évet állt), meg egy akksi kellene bele, és akár műszakira vihető.Ha komolyan érdekel, teszek fel róla képeket, amelyik porcikáját látni szeretnéd, az árról utánna beszéljünk.
Helló, lenne két gyors kérdésem a 601-es típussal kapcsolatban, megköszönném ha tudna valaki válaszolni, feladathoz kellene :) Az a pont ahová az autóemelőt kell "csatlakoztatni" milyen magasan van a földtől? Hány cm-t kell még +ban emelni rajta, hogy ki lehessen cserélni a kereket? Előre is köszi. üdv.
Mivel a kopott állapot (beömlőnél mérve) kb 62.3 - 62.5 mm igy ettől a mérettől kb 1 -1 tizeddel lessz rövidebb ez a méret , vagyis kb 62.1mm
Ez az 1 tized mm minden bizonnyal nemengedi a terelőlemezt lecsúszni a csapjáról !!
Én már szereltem 61 - 61.5mm -es mérettel is !!
Egyébként a főtengely felújitókonn sok múlik,mert (tisztelet a kivételnek)de nem mindegyik tartja a gyári előirt méretet a csapok cseréjénél !!
Igy ha ők eleve jobban besajtolják a csapot,akkor a blokk felújitása előtti időszakban is leeshet a lemez ! Igy a rugók igencsak megrágják a terelőlemez illeszkedő felületét !!!
Biztos olvastad a 20418 as beirásom itt lentebb !!?? Ha nem , keresd meg !!
Röviden megismétlem a blokk kopásával összefüggőket :
Kb 3 . 5 tizedet kopik egyik egyik oldal az elősűrités következtében kb 80 - 100ezek km után.
Reszeld le a beömlőnyilásnál levő sorját,amit ugye a lemez átmérőn kivüli anyag alakit,és mérd meg ott a távolságot. Ezután a blokk alján is mérj egy távolságot. A kető méret külömbözete és ennek fele adja meg a derékszödtől való eltérés értékét !!
A derékszöget a főtengely képzeletbei központjához értsd.
De az alsó blokk mérése közben is érezheted,mert a (ha jó a tolómérőd ! ) tolómérő párhuzamosága és ennek billegése is egyértelmű kopást enged következtetni !!
A kopásból eredően a tömitési sik nem 90fokos,igy a terelőlemez forgása közbeni tehetetlenség miatt késve tud csak zárni,igy a beszivott energia egyrésze áttkerül a másik henger légterébe. És ez igy váltakozva folyamatában rontja a motor teljesitményét , KENÉSÉT is !!!!
Ez hasonló tünet mint a négyüteműeknél csak félig csiszolnánk be a szelepeket !!!
Mondjuk itt a kenés nemérintett !!
Még a hengerek fúrásáról annyit ::
Ezek összerakási illesztése 3 - 5 század miliméter !!!!!!
Ezt sem produkálják a madei hungaris felújitó mekk elekek !!!!!!!!
Ha bármire kivánci vagy , irj a honda5959@gmail.com cimemre
Örülök neki,hogy tetszett , igy a blokk eredeti formát öltött,ami kb 100ezer km újbóli futásra képes ! Ajánlom figyelmedbe a karbulátor pontos beállitását. Itt lentebb találsz imfókat !
Ugyanis (én is hibáztam annó ! ) nemszabad a benzin szintet elvenni !! 22mm fentről mérve összerakott állapotban !!! Én is hibáztam,elvettem a szintet arra gondolván , hogy kevesebbet fog enni !! Na ez nem igyvan !! Elvettem a szintet,ugyanakkor a kenőanyagot is elvettem , na ez megint gáz !!!!
Akkor jó az alapjárati rendszer beállitása,amikor őzbarnák a gyertyák !
És a motor gázföccs után igy lassul : Dram - dram - dram , és egyelnetes alapjáratra áll be.
Azért nemsemmi ...................vagyis megkell jegyeznem,hogy nemis ojan régenn,egy egész Trabantot adtak 30 ezerért !! Vagyis sajna ennyi ér a Ft-unk !!!!