Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

diesel_uberalles Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7072
A kimaradásért bocs, de a szervert karbantartják. Az új fájlokat sem tudom feltölteni egyelőre. Csoda, hogy megy a lap... :/

Kis türelmet kérek Tőletek. Köszi!

Amíg nem tudom feltenni a frissítést, itt tenném közzé, hogy sajnos kissé változott a thalálkozó programja, köszönhetően annak, hogy nem kaptunk engedélyt a multik parkolójának használatára... No comment.

10:00 Találkozó Budakalászon, a Luppa-szigeti kereszteződésnél (Bp. felől jobbra), a Hermes áruház előtt.

10:30 Indulás Esztergom felé az alábbi útvonalon: Budakalász-Pomáz-Dobogókői út-Esztergom

11:30 körül megállunk egy tisztáson, ott leülhetünk beszélgetni, a gyerekek játszhatnak, legyünk egy kicsit a természetközelben is :)

12:30 Megyünk tovább Esztergom felé

Ennyi lenne. Probléma, baj, tipp, 5let esetén továbbra is elérhető vagyok. (5300188@777westel.hu, 0630/5300-188)

Előzmény: steely (7071)
steely Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7071
Szia!

Ha itt vagy, akkor most menj fel a thaliaklub.hu -ra mert már működik!
Egész délután off volt.

Előzmény: PTRgilicz (7069)
SnakeEye Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7070
Sziasztok!
Jééézus! Még van három hetem az autóm megérkezéséig, és eddig nagyon izgatottan vártam, bízva abban, hogy a lehető legjobb döntést hoztam az új autóm típusának kiválasztásában, de ti a frászt hoztátok rám. Tudom, minden autótípusnak megvannak a maga hibái de amit az elmúlt néhány hétben itt a fórumon olvasok, az már sok. Remélem ezek csak a ritka kivételek. Boszi70 - olvastam az írásodat és felháborító ami veled történt, őszintén sajnálom.

Ui.: Van valakinek tapasztalata a kaposvári márkakereskedéssel és szervízzel kapcsolatban?

PTRgilicz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7069
Sorstársam??!!

Mi? Veled is ez volt? A francba!

thaliaklub.hu -ról eddig nem is hallottam, tehát nem ismered a történeted.
El akartam olvasni csak nem jön be az oladl! :(

Nem tudnád elküldeni e-mail-ben?

Most akkor mi a helyzet veled aza az autóddal?
Mi ment szét pontosan?

Leírnád?!
Kössz!

Előzmény: boszi70 (7065)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7068
WD-40 az sok helyre jó de ide nem igazán!

Figyelj! Vedd le a gumi harmonikát! Jól világítsd be. Ismerkedj meg a cuccokkal ott amiről írtam. Tapogasd meg... Na ha minden megvan akkor a karon keresd meg a mélyedést (amire a dió felfekszik).
Tegyél az ujjadra egy csepp zsírt. Ügyesen nyúlj be a lukon és tedd a zsírt abba a mélyedésbe. utána összeszerel. Nagyon precízen tedd fel a gumi harmonikát. Kb. 50 km után ellenőrizd hogy jól a helyén van-e!

Bármi bárkinek kell ezzel kapcsolatban, ha tudok szívesen segítek!!! Írjatok ide a fórumra!!

Előzmény: iMre (7066)
iMre Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7067
Hallo Tibor!
Jo keson valaszolok, nehany napot nem volt idom forumozni.
Nem Otto volt akit lattal, neki csak lemezfelnije van. No meg bukaresti rendszama mert a leasing ceg ott szekel.
A Fiatot en is megcsodaltam valamelyik nap, a konzulatus ele volt kikotve. :)))
Kellett volna egyeztessunk, hogy en is megismerjek szemelyesen egy forumtagot, ha mar a talalkozokra nem jutok el.
Előzmény: v__tibor (6996)
iMre Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7066
Ugy latszik ma a kuplung problema a tema.
Mint emlitettem, nalam a valto "deseles" hangja a gond. Ma kicsereltek a kuplungtarcsat, a hang megszunt.
A hang eredete, a kuplungtarcsan levo 6db rugo igen nagy jateka (2-3mm). A meglepetes az, hogy amikor a raktarbol elokerult az uj tarcsa akkor azon is volt a rugoknak jateka (lehet nem akkora). Felszereltek, dieseles hang megszunt. Sajnos ugyanezt a muveletet megcsinaltak egy ismerosom autojaval, es alig 500km utan a hang ujra megjelent.
Vegig ott voltam a szervizben, a szereloknek az a velemenye, hogy a kellemetlen "dieseles" hangon kivul mas hiba nincs, az alkatresz elettertama nem rovidul meg emiatt, mast nem karosit.

PTRgilicz: mivel zsirozod azt a diot? WD-40 spray megteszi?

Előzmény: PTRgilicz (7063)
boszi70 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7065
Sorstársam!
Na én kb.a felénél feladtam. Eredmény: garanciális csere! Nekem sem találták a hibát, nem is igazán keresték,(hisztis a kedves vásárló!) sőt azt mondták, hogy akkor tudják megcsinálni ha az a valami ami okozza teljesen szét nem megy és akkor rájönnek, de ezzel egy csomó más is szétment, és a kocsi már nem volt a régi. Bezzeg amikor már ügyvéddel fenyegetőztem, akkor már Pestről is lejött volna valaki, hogy megnézze. Olvassd el a történetemet a thaliaklub.hu-n! Vagy már ismered? Mindenesetre nagyon felháborító,de ezt sajnos én is átéltem. Hiába van most új autóm, már az sem kell. Nem is merem kérdezni melyik szerviz volt ilyen okos.
Előzmény: PTRgilicz (7063)
edoanyu Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7064
Nekünk a kereskedő azt mondta, hogy Bécs az elosztóközpont, egész Magyaro-t onnan terítik, ha már ott van, akkor 1-2 nap és őhozzá is megérkezik.

Az ABS kötelezővé tételéről: én már márc. elején azt olvastam, hogy májustól lesz kötelező. Kérdeztem is a kereskedőtől, hogy akkor a mi kocsink árával mi lesz, mert nem szívesen fizetném ki még azt is. Válasz: nem is hallott róla, de nem tartja valószínűnek, hogy kötelezővé teszik minden kocsiban. Ezek szerint nem lett igaza...

Remélem nem csúszik a májusi átadás annyit, hogy közben sutyiban beleszereljék, mint kötelező tartozékot, aztán lehet vitatkozni. Nekem val.színűleg nem fog hiányozni. 16 évi trabantozás után így is ég és föld lesz a különbség. :-))))

Edó

PTRgilicz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7063
Tehát:

Minden autóban a bovdenes, karos.. kuplungtárcsa mozgató rendszer akkor működik jól ha csont fokozatmentesen mozog mind a két irányba (kinyom, felenged)

A Thaliában (Clióban, régi Meganban.. is) a kupulungtárcsa mozgató villa amibe belekapaszkodik a kuplung bovden az a váltóházon a kuplungidóra támaszkodik fel. Ez a pont nekem valószínüleg már új korától száraz szerű lehetett de tuti nem volt rendesen megzsírozva!

A kuplung rendszer súrlódó pontjai:
-pedál tengely
-bovden
-kuplung dió, kar találkozása (EZ A KRITIKUS PONT!)
-villa ahol megfogja a kinyomócsapágyat.

Újonnan vettem és kb. 10-12e km körül kezdődött.
A következő képpen kezdődött a story:
A kuplung pedálomon azt éreztem, hogy felengedéskor mintha darabosan jönne fel.
Ez egy idő után már olyan rossz lett, hogy nem tudtam finoman elindulni. Rángatott az autó...
Főleg olyankor jelentkezett amikor a tárcsát alaposan rá kellett szorítani a lendkerékre. (Nagy nyomaték átvitele) pl.: Emelkedőn elindulás
Mivel a pedál és a tárcsa között a kapcsolat valamelyik pontja nem volt fokozatmentes ezért a kuplungtárcsa tized mm-eket de "elpattogott" a lendkeréken valamint a kuplung kinyomásakor a motortérben hangos nyekergést lehetett hallani...
(Közben megjegyzem: minden héten min. 2x voltam Márkakereskedőnél.)
Cseréltek kuplung bovdent, pedált zsíroztak DE nem jöttek rá, hogy a kuplung dió száraz.
Ja és a fontosabb: Nem akarták elhinni, hogy baj van az autóval. Mindig leráztak, hülyének néztek.

Na szóval a probléma annyira elharapódzott, hogy az elpattogó kuplungtárcsa tönkretette saját magát, a lendkerék felületét. Ezek is utólag derültek ki! A Márkaszervízben nem értenek hozzá nagy lo fszt se! Hosszú huza-vona után kapott garanciában az autó egy új kuplung szettet.
De a probléma nem oldódott meg! Rángatva indult továbbra is..
Miért? Mert a hülye szervíz nem gondolt arra, hogy a lendkerék is sérült. De mivel a csere után is szr volt az autó így rájöttek. Aztán ugye akkor megint szétszedték darabokra az autót. Esztegapadon felszabályozták a lendkereket. Újra összeszerelték az autót. Ekkor a rángatósdi megoldódott! Mondjuk azt, hogy 98% -os lett!
Ezzel a szervíz részéről lezáródott a folyamat.
Nekem nem lett belőle közvetlen módon anyagi károm. De idegileg nagyon megviselt, hogy vettem egy új autót és a szervíz késői, tudatlan beavatkozása miatt szr az autó és nem tudom élvezni, használni rendesen! Mindentől elment a kedvem!

Most ott áll a helyzet, hogy az ominózus kuplung diót nem cserélték ki. Így mivel az egy jó darabig kenetlenül dolgozott lehetett rajta valami teflon réteg ami nekem már lekopott.
Mire be lett zsírozva addigra már késő volt!
Most ha használható fokozatmentes kuplungot akarok akkor kb. 500 km (!) ként zsíroznom kell!
Ha nem zsírozom akkor olyat csinál, hogy lassú felengedéskor nem folyamatosan jön fel a pedál hanem apró apró döccenésekkel. Magyarul nem tudok még mindig igzán finoman indulni. Igaz már lényegesen jobb mint volt de még mindig nem olyan jó mint a tietek lehet!
Legközelebbi szervíznél megkérdezem immáron egy másik Márkakereskedésben, hogy hogyan lehetne kicserélni azt a vackot. De ez már pénzbe fog kerülni és megint zsákbamacsaka, hogy jó lesz vagy nem..

Összegzés:
Pedig ha a gyárban rendesen megzsírozták volna nem lett volna semmi gond.
Vagy ha a hülye Márkaszervíz egyátalán időben elhitte volna nekem, hogy valami gond van és még időben jó helyen szakszerűen beavatkoztak volna a magyarázkodás helyett akkor is megúsztam volna az egész hercehurcát!

Tehát:
VEGYÉTEK KOMOLYAN EZT A DOLGOT!
MINDENKI SZÉPEN ELLENŐRIZZE,ALKALMANKÉNT zsírozza meg picit azt a helyet amiről már LEJEBB írtam!

Jóindulatból szóltam, hogy nehogy ti is úgy járjatok ahogy én beszoptam!! :((

Ui.: Már a Thalia vétel előtt is Japán autó buzi voltam de a piszkos anyagiak miatt szavaztam mégis a Thalia mellett. Hiba volt!
Mondjuk ha nem történt volna ez a dolog akkor még lehet meg is szerettem volna ezt az autót de így már örökre megmarad a csorba!
Ennek ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben eladom de ez is csak anyagiak okok miatt!

Előzmény: nagya2 (7049)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7062
Úgy néz ki, hogy a japók nem tanultak eléggé abból, hogy egy rövid ideig a lengyelekkel rakatták össze a Yaris-t és nem volt 100% a minőség... :)
Előzmény: boszi70 (7060)
boszi70 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7061
Akkor nem az, mert az enyém hárs.
Előzmény: dohonyiz (7055)
boszi70 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7060
Na tessék! Már mindent a törökök csinálnak! Pedig a kiszemelt modell ez lett volna (bocsika!), de ezek után...! Vagy csak én is előítéletekkel vagyok tele a Törökországban gyártott autókkal?

http://totalcar.hu/rhirek/?main:2004.04.20&174713

boszi70 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7059
Ha tudok segítek, de az e-mail még nem érkezett meg.
Előzmény: mole (7046)
kukucs33 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7058
A legnagyobb bajnak azt tartom, hogy egy rakás téveszme rögzült az emberekben az ABS-el kapcsolatban, viszont vezetéstechnikai tréningre meg kevesen mennek (az újonnan vezetni tanulókat sem kötelezik ilyenre), hogy meg is tanulják valóban használni az adott helyzetben tényleg fontos előnyét. Így aztán a többség vészhelyzetben csak nyomja a féket, mint süket a csengőt, kormányzás meg semmi, aztán jön a meglepetés, hogy elfogyott a féktáv.
De ez itt már OFF - majd a thalálkán megdumálhatjuk ezt is.
Előzmény: Laja73 (7057)
Laja73 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7057
épp ezt akartam mondani, hogy nincs ez egy kicsit túlszabályozva ezáltal? az ABS jó dolog, de megoszlanak a vélemények vele kapcsolatban.
Előzmény: kukucs33 (7056)
kukucs33 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7056
kötelező ABS:
Örülök, hogy előtte vettem, meg annak is, hogy egy darabig nem valószínű, hogy új autót tudnék venni. Ha majd aktuális lesz, akkor meg remélem, hogy lesz elég pénzem, hogy olyat vegyek amiben ki lehet kapcsolni...
Előzmény: Laja73 (7051)
dohonyiz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7055
Szia Boszi! :-)

A ceglédi 1.4 8V hófehér színű volt, és ha jól értettem, már minden macerán túlesett, azonnal vihető lett volna.

Zoli

Előzmény: boszi70 (7054)
boszi70 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7054
Edo, Dohonyiz, és minden autóra váró!
Kitartás, bár nekem az a 10 nap (mert ennyi volt mindkét autónál) is lassan telt. Cegléden milyen színű volt a 1.4/8v Azure? Lehet, hogy azt kaptam meg? Mert nem volt a szalonba, úgy kérték le vhonnan.

PTRgilicz!
Pontossan milyen jelei vannak az általad leírt problémának?

v__tibor!
Ma megoldodott a turpisság. Amikor reggel indultam a benzinszint jelző "lezuhant". Pedig de örültem volna ennek a fogysztásnak!

dohonyiz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7053
Az én autóm már korábban itt lesz, szerencsére nem kellett bele ABS.

Használt autókra meg nem lesz kötelező a törvény.("nyár közepétől már csak blokkolásgátlóval hozható forgalomba új autó az EU-ban")

Amúgy erre pont rákérdeztem, amikor vettük, ott mondták, hogy jobb, hogy most vettük meg, mert nyártól így drágább lesz a kocsi az ABS miatt...

Előzmény: Laja73 (7051)
dohonyiz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7052
Szia Edo!

Lehet :-)))))

Majd várom az átadáskori élménybeszámolt Tőled, mire készüljek és mire ne? :-))

Na, majd a következő Thalálkán összefuthatnak ismét az autóink :-) Tényleg, akkor ezeket most honnan is hozzák? Törökországból, vagy Franciaországból? Mert ha Törökből, akkor nálam kéne előbb megjelenni az autónak :-) Bár ha jól tudom, Győrben van az elosztóközpont, vagy mifene :-)

Zoli

Előzmény: edoanyu (7050)
Laja73 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7051
ott van fent a cikk, nyártól kötelező az ABS (új autóknál), ehhez mit szóltok?
edoanyu Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7050
Szia dohonyiz!

Elővettem a szerződésünket, hátha nem voltam elég figyelmes az aláiráskor, de sajna nekünk még nincs alvázszámunk. Remélem azóta már elkészítették a szorgos janicsárok, csak még nem értesítettek róla.

Igen, szerintem is valószínű, hogy együtt jönnek a gépeink, de mi csak 60 km-re vagyunk Bécstől, így egy héttel hamarabb ideér. Bár azt nem értem, hogy miért egy hét a Sopron Cegléd távolság. Talán tolják odáig? :-))))))

Edó

Előzmény: dohonyiz (7048)
nagya2 Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7049
Hi PTRgilicz !!!!
Ha lehetne bővebben kifejteni mi történt a te esetedben, had tanuljon a többi thalicskás is!!!!

Üdv Nagya!

Előzmény: PTRgilicz (7045)
dohonyiz Creative Commons License 2004.04.21 0 0 7048
Szia Edo!

Az alvázsámot ott helyben, a szerződés megkötésekor mondta a srác, a szerződésen is rajta van asszem.

Nekem érkezési időnek május 27, átadási időnek június 1 van a papírokon, szerintem egy szállítmánnyal kapjuk az autóinkat, csak Hozzád előbb odaért, mint nekem Ceglédre :-)

Egyébként itt a ceglédi szalonban volt egy 1.4 8V-s Azure, mondták, ha olyan kell, akkor vihetem is...:-) Csak hát nekem nem tetszik a fehér valamiért....meg 16 szelepest szerettem volna.

Zoli

Előzmény: edoanyu (7043)
vizs Creative Commons License 2004.04.20 0 0 7047
Az enyém is csúszik, múlt kedden kellett volna jönnie. Azt ígérték, hogy azonnal szólnak, ha megérkezik.
mole Creative Commons License 2004.04.20 0 0 7046

boszi 70 !

Off:
A segítségedet kérem, ha ráérnél szombat délelőtt.
Nem szeretnék pár perc miatt elautókázni Pécsről Szegedre, habár jártam oda suliba és csupa jó élmény, mégis... E-mail -ben megkereslek.

mole

PTRgilicz Creative Commons License 2004.04.20 0 0 7045
!!!!!MINDEN THALIASNAK!! motortol, szereltsegtől függetlenül!!!!!

Ellenőrizzétek rendszeresen, hogy a "kuplung dió" meg van-e zsírozva!!

Hogy ez hol található?
Motorház felnyit, autóval szemben állva jobb-közép tályon a hűtő előtt, a motor és a váltó találkozásánl. Ott látszik egy fekete kar abba akaszkodik bele a kuplung bovden.
Ha ezt kiakasztod, a kar tövében van egy gumi harmonika. Ezt leveszed. Belátsz egy pici lyukon.
Ott addig világíts be szúrófénnyel (pl.: zseblámpa) amíg nem látsz egy kis fehér bütyköt a váltóházon. A fekete karon amibe belekapaszkodik a kuplungbovden szóval ezen van egy mélyedés. Ez támaszkodik fel a fehér bütyökre. A fehér bütyök a "kuplung dió". Abba a kis mélyedésbe rakjatok egy csepp zsírt alkalmanként! Ne hagyjátok kiszáradni ezt a helyet!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Lehet nem fogjátok egyből látni amikről beszélek de lámpázzatok, tapogassatok, zsírozzatok!!!!)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ÚJ AUTÓKON IS!!!!!!!!!!!!!!!!

Segítség: Nem tudom neketek hogy van de nekem az 1.4 16V első generációson a szívócső pont az ominózus hely felett megy el. Ezt egy 10 fokot elfordítva ki lehet akasztani az akku takaró lemezből! Ne tépjétek ki mert letörnek a fülek. Csak elfordít és óvatosan kíemel!!!

Még segítség:
A kuplung kar tövéből ha amikor rakjátok vissza a gumi harmonikát. Legyetek nagyon precízek, tapogassátok pontosan ki hogy, hogyan van jó helyen! Ezt ellenőrizzétek le kicsit késöbb, hogy jól van -e visszarakva!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hogy miért írtam ezt. Mert nem akarom, hogy ti is úgy rába..tok mint én! Újonnan vettem mégis beszívtam ezzel a résszel. Későn jöttem rá, hogy az volt a hibája, hogy nem volt megkenve és elég nagy kalamajkát okozott... Azóta se 100%-os a dolog... Talán majd mostanában lesz végleges megoldása!

Vigyázzatok az autóitokra, mert jó kis gépe ez a Thalia akarki akarmit is mond!!

Üdv mindenkinek!

Grizzly67 Creative Commons License 2004.04.20 0 0 7044
Sajnos az én kocsim is késik, nekem eddig egy hét csúszás van. Elvileg nekem kéne érdeklődnöm, vagy szól valaki a márkakereskedőtől?
Sajnos, mivel abs-sel rendeltem, ami extrának számít, a szerződés szerint akár 3 hónapot is késhetnek.
edoanyu Creative Commons License 2004.04.20 0 0 7043
Sziasztok!

Dohonyiz, honnan tudtad meg az alvázszámodat? Hívtak, vagy Te érdeklődtél, hogy mi újság a kocsival?

Nekünk is lassan múlik az idő, hol van még május 20-a :-(( Látod, boszi, nekünk is 10 hét a várakozás, pedig mi sem kértünk különleges dolgot: egyszerű 1.4/8V Comfort fehér színben.

Közben azzal szórakoztatom magam hogy elkezdtem a topik hozzászólásait olvasni a legelejétől. Két hete minden szabadidőmet erre fordítom, már 2700 körül tartok, nem tudom, hogy be tudom-e fejezni, mire a kocsi megjön :-))))
Egyébként nagyon tanulságos, csak ettől még türelmetlenebb leszek.

Üdv mindenkinek.

Edóanyu

Előzmény: dohonyiz (7041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!