Olvastam a történetedet, nagyon elszomorító, sajnálom, hogy ez egyáltalán megtörténhetett. Mi (családom) a 2000-ben újonnan vásárolt Suzukival 1.6 GX-el jártunk hasonlóképpen (bár nem annyira drasztikus mint az első Thaliád), annyi különbséggel még, hogy 5 hónaposan rozsdásodni is elkezdett, de ez már egy másik nagyon hosszú történet. Az autót természetesen nem cserélték ki, azóta is anyu használja. :-(( ...
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget, a hozzászólásokat, és a leveleket. Írok majd magánba is Nektek! Mindenki egyértelműen a felső holtponti jeladóra adta le a voksát, úgyhogy nem cicóztam, már ki is cseréltettem, de szeretném megosztani Veletek a kálváriámat, ha van rá időtök, olvassátok el, talán még hasznos lehet, vagy esetleg némi tanulsággal is szolgálhat a jövőre nézve bárkinek. Előre is bocses a hossza miatt, legfeljebb 1xPgDn :)
Múlt hétfőn mentem be egy "RB" (gondolom nem kell kiírnom a teljes nevet) márkakereskedésbe, hogy megvegyem mostmár tulajdonomat képző :) álmaim Thaliáját. Mikor megnéztem, láttam az állapotlapon hogy van egy nagyobb hibája, nehezen indul. Azt mondta a kereskedelmi ügynök bájgúnár úriember, hogy a csomagtartó zárjának hibájával (amit most már tudok, hogy típushiba) függ össze a dolog (miből gondolta hogy ezt megeszem?), és hogy mindkét hibát a volt tulaj számlájára kijavítják, mert bevállalta. Rendben. Most hétfőn vettem át az autót, de akármilyen alapos is próbáltam lenni, mindent rendben találtam. Sajnos azonban két nap alatt 5x játszotta el ezt a hibát. Közben beszéltem a volt tulajjal is, aki mondta, hogy korábban már visszavitte ebbe a kereskedésbe emiatt, ahol megnézték, computerre kötötték, és semmi baja, mondták használja nyugodtan. Hívtam az ügynök urat, és megemlítettem neki, hogy még mindig nehezen indul, de utána jártam a dolgoknak, és valószínű, hogy a felső holtponti jeladó a ludas, legyenek szívesek azt az alkatrészt cserélni, odamegyek bármikor... de hát ők azt megcsinálták.. khmm... valóban? Hát szerintem hozzá sem nyúltak, de kiszámlázták a volt tulajnak a javítást. Mondták, hogy majd jövő hét kedd után tudnak valamikor fogadni, megnézik az autót, computer, állapotfelmérés, és persze minden költséget nekem kell állnom... de az átadás előtt ezt nem tették meg? Hiszen hibátlan állapotban adták át, készen! Röhej, de az is csak őket minősíti! Ekkor hívtam fel a hatvani csapatot, ahol mondták hogy van raktáron alkatrész, menjek, megjavítják. Mellesleg az ottani szerelőtől hallottam először, hogy ez az alkatrész lehet a bibis. Szóval odamentem rögtön délután, rátették computerre, és láss csodát, az ki is dobta a hibát, pont ahogy az meg van írva. Tehát a RB semmit nem csinált a számla kiállításán kívül, ez elég 1értelmű lett! A javításnál végig ott lehettem, és egy csomó minden mást is átnéztek és megcsináltak (index bajuszkapcsoló, kuplung zsírzása) ingyen, ráadásul 40%-ban a RH állta a javítási és anyag költséget. Fair! Egy absolute felkészült, lelkiismeretes, tisztességes csapattal találkoztom ott, és ezentúl biztosan hozzájuk fogom vinni az autót innen, BP-ről is! És most már a volt tulaj sem fogja többé meglátogatni a RB-t, az is biztos.
Mindenesetre nagyon sok rosszat olvastam és hallottam a RB-ről, és mostmár tapasztaltam is..
Nem akarom fikázni őket, de ami megtörtént, az megtörtént!
A kocsi amúgy egyenlőre jól működik, Isten tartsa meg eme jó szokását.
Kösz, hogy végig olvastátok! Na minden jót mindenkinek,
Lio
Hi oroszlán !
Felső holtpont jeledónak az cseréje szükségeltetik. A hozzábbértő villanyosok futószalagon cserélgetik ennél a hibajelenségnél. Kompúter se nem köll hozzája. Üdv.
Szeritem ezt a jelenséget is lassan fel lehet venni a Thalia típushibái közé.
Nekem is ezt (is) csinálta az előző kocsi kb.4.000 km-től. Sajnos a jeladó cseréje sem oldotta meg a hibát. Utána cserélték a tűzmegelőző rendszert (mivel a motor menetközben leállt), és a végén jöttek rá, miután a szervizben sem indult 1 hétig (ekkor már egyáltalán nem indult el), hogy az a/c relé a hibás. De! Ez sem oldotta meg azt a hibát, hogy meleg motornál ha leállítod nem indul, vagy nehezen indul újra, vagy hirtelen gázadásnál lefullad. Ilyen állapotban nem túl biztonságos az autó, főleg, ha elsőbbségadásnál, kereszteződésben áll le! Szerintem mindenféleképp nézesd meg, és ne hagyd, hogy lerázzanak! Nyugodtan hivatkozhatsz arra, hogy több thaliánál is előfordult ez a hiba. Ha részleteket akarsz, olvasd el a korábbi hozzászólásaimat.
Setti!
Mi a baj a kocsiddal, hogy szervizbe viszed?
Igen, valószínű, hogy a felső holtpont jeladó a ludas, legalábbis a SzövegMeganosoknál (Technikai információk .../- hibák - megoldások/felső holtpont jeladó) is ilyen tüneteket írtak le, ami a csere után teljesen eltűnt. Az oldalon sok hasznos infó van, amit ránk is lehet applikálni ...
Már jó régen nem irtam, nem mintha nem figyeltem volna figyelemmel a fórumot, de sajnos a lustaságom volt a legfőbb ok, de majd igyekszem.
.Lió.: Nekem is volt hasonló gondom a most 1 éves 1,4 16V Oázisommal. Jobbára Olaszországban használom. Az inditási nehézség fő oka nálam a felső holtponti jeladó volt. Itt az Olaszban kicserélték és azóta sincs semmi gondom. Indul elsőre.
Elmennék a Thalira is, de akkor éppen úton leszek Mo-ra, és május 3-án viszem szervizeltetni a tapasztalatokat majd megosztom veletek.
Azért írok ide, mert hátha akad valaki köztetek, akinek esetleg van, vagy volt némi tapasztalata Thalia indítási gondokkal, illetve tudna adni némi tanácsot, ötletet, segítséget vele kapcsolatban.
Egy 2 éves Thalia I 1.4 16V tulajdonosa vagyok, és már egy ideje küzd az autó olyan gondokkal, hogy melegen nem mindig hajlandó elsőre beindulni. A hibát nem lehet semmihez kötni, hol csinálja, hol nem. Van amikor hosszas indítózás után is csak 5. próbálkozásra indul el. Egyszerűen nem kapja el, nem röffen be a motor, hiába tekeri az önindító. Piros lámpánál lefulladás, vagy azonnali visszaindítás után egyből megy, de ha áll 5-15-45-.. percet, a hiba vagy előjön, vagy nem. Szakszervizben volt az autó, rákötötték computerre is, semmi. Tanácsként első körben injektor tisztító adalékot javasoltak, esetleg még a felső holtponti jeladóra tippeltek - bár ezt a computernek illene kimutatnia, nem?. Akksi, gyertya, immobiliser, kulcsok kilőve!?!
Megköszönnék minden apró hozzászólást, ötletet, ami előreviheti az ügyet, hogy ez a probléma mielőbb megoldódjon végre.
Három kép van fenn:
http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27633445&pid=4589480
http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27633445&pid=4589481
http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27633445&pid=4589482
Ha így sem látható, akkor: "A hiba az Ön készülékében van ..." Mások nem mondták még, hogy a http://kep.tar.hu/v__tibor/... nem látható
Én meg amig a thaliara várok kilopták a 25 éves mercimből a cds rádiómat és a hangszórókat is bp-en. Hogy ott rohadjon le a keze aki ilyen kocsiból is lop. :( Thaliaba valami szuper védelem kell bár tudom olyan nincs. :(
Vámoslás
Mivel külkereskedelemmel foglalkozunk, ezért vámügyintézésben tudok néhány infót. Igaz, hogy a határokon most káosz van 2 dolog miatt 1.,hogy mindenki még máj.01.előtt le akarja rendezni az EU-n kívűli tagországokkal folyamatban lévő árubehozalatokat, így most kissé fellendült a forgalom, 2.az új rendszer miatt a VPOP nem igazán ura a helyzetnek. Bár azért halad a vámolás. De azért 1 indoknak jó, hogy miért késik az autó.
Szerviz
Ami biztos, hogy az EU-ban a szolgáltatások díja megemelkedik, de hogy mikor, az kérdés. Bár ha emelni akarnak biztos, hogy még az elején, mert most mindent rá lehet fogni az EU-ra.
Garancia
Ezért fontos, hogy még ha úgy gondoljátok, hogy jelentéktelen a hiba mindenféleképp írassátok rá a munkalapra, és ellenőrizzétek le, hogy rá is írták, majd jól őrizzétek meg a papírt. Ha van ilyen, nyugodtan reklamálhattok garancián kívül is. Azt tudnotok kell, ha bármit cserélnek rajta , a cserealkaartész garanciája újra indul.
S.O.S.!
Valakinek van esetleg infója, hogy május 1. után változnak-e a szerviz költségek? Majdnem 29000-nél vagyok, s ha emelik, még most megejteném a 30-as szervizt. Thanks
Nem akarlak elkeseríteni, de fog az még többet is késni. Nekünk már ez a harmadik hét késés, és velünk együtt 13 ember vár az autójára abban a kereskedésben ahol mi is rendeltük. Az RH-ban azt mondták hogy az EU-s változások miatt gondok vannak a határokon, és a vámolás miatt lassan jutnak be Mo-ra a kamionok.