Ezt a pár sort csak búcsúzoul irom.Kilépek a Thalia kluból.Az 1 éves 17000 km megjárt Thaliankat juliusban lecserélem.Egy Megane grandtoura váltok át.A kocsiról semmi rosszat nem tudok irni,ez volt a második új autonk.Az első új is Thalia2 volt /1.4 75LE/.Én nagyon jól éreztem benne magamat.A váltás oka a család létszám növekedése és a elszállitandó dolgot mennyiségenek növekedése indokolta.Két baba kocsit igaz belehett rakni a Thalia csomagtartójába
,de nagyon körülményes.Mindenkinek további jó Thaliázást és baleset mentes közlekedést kivánok
Igen, ha tudtál hőmérőt éleszteni, valószínű hasonló módszerrel fűtheted a tükröt is (lásd a 6419-es hsz-emet). Az "énfajta" csatlakozómról nincs képem, de a Megane ajtócsatijáról igen (lásd itt - copyright Lotht). Azért érdemes kimérni a megjelenő 12V-ot. Az áram felvételét most nem tudom (otthonról majd beírom), de a thalin készült fotókon látszanak Ádám tükrén a vezeték vastagságok.
Sajnos nem én láttam de tippként: talán benne van az ajtócsatlakozóban amibe a hőmérőt kötöttük. Szerintem benne kellene lennie, a hátsó fűtés csak egyik oldalon mehet hátra, a tükör meg mindkét oldalon fűthető (már ha olyan). Meg lehetne nézni bekapcsolt hátsó ablak fűtésnél melyik ponto(ko)n van delej. Nem ártana szerezni egy elektromos csatlakozási rajzot már kutattam égen földön de még nem találam.
Most voltam 1 éves átvizsgáláson és a fránya kormánytücsök miatt cserélték a kormány forgócsatlakozót. Ezt leszámítva az autó nagyon jó de a kicserélt is 8 napig bírta és most figyeltem fel rá hogy ez is elkezdett reszelni.
(Tudom hogy a téma most éppen nincs porondon)
Ha valakinek van valami tapasztalata ,hogy csere után melyik márkájú forgócsati az amelyik jól bírja megköszönném ha megosztaná velem.
A szervizben azt mondták hogy vagy 8 fajtával gyártják a thalit és nekem úgy cserélték , hogy előtte megnézték és DAV márkájú volt benne és most is ugyanolyat tettek bele. Úgy rossz ahogy van....
Természetesen a klímába nekem sincs pollenszűrő megnéztem ,úgy tudom hogy csak a clio-hoz lehet opcionálisan olyan klímát választani.
Van már valaki aki meg tudta ezt oldani egyénileg? A hely meg van neki úgy láttam.
Casco és Kötelező ügyében van valakinek tapasztalata az Union Biztosítóval? Én őket szemeltem ki leendő autómhoz, csak senki nem tudott róla eddig semmit mondani, milyenek?
Az én február elejei rendelésem teljesítését nem hiszem, hogy befolyásolta a csatlakozás előtti pár hét vásárlási láza. Ha sok a rendelés, akkor annak figyelembevételével kell kikalkulálni a szállítás időpontját. Meg aztán a gyártás a megrendelések sorrendjében történik, az utóbb érkezett megrendeléseket is utóbb teljesítik.
És még valami: kb. két hete mondták, hogy a kocsi már Magyarországon van.
egy kérdéssel fordulok hozzátok a visszapillantó tükör ügyében.
ti. rendeltettem magamnak egy tükörlapot a kocsihoz a bal első visszapillantóba a régit sajnos megrepesztettem. és az okos szervizesek hozattak nekem egy tükörlapot amely: FŰTHETŐ ! ezt persze nem akartam , de hát kifizettem a, ah már ott volt a 9251Ft-ot nekik érte....
és íme a kérdés: hogyan lehetne rákötni a fűtést...
aszt hiszem ÖREGMACKÓ már látta valahol elrejtve a hátrafutó hátsóablakfűtés vezetékét... vajon át lehetne vezetni egy kis áramot a tükör fűtési csatlakozóira? nem lenne rossz.
persze a mai jó meleg napokon ilyenre egy ideig szerencsére nem lesz szükség...
Örülök, hogy mások legalább révbe értek. Az én kocsimat, ha akkor tényleg Győrben volt, amikor a RB mondta, akkor is meg kell kapnom napokon belül, ha tolják idáig az M1 leállósávjában. De egy dolgot osszatok meg velem: Változott-e az ár a szerződésben foglalthoz képest? (Én készpénzben fizetnék.)
Kellene egy kis segítség azoktól, akik rendelkeznek cd-tárral és a kesztyűtartóba szereltették be. A kesztyűtartón belül hol helyezkedik el a cd-tár? (alul vagy felül)? Mivel érdemes kipárnázni, hogy a rezonanciát ne vegye fel? (Kell egyáltalán? A beszereléskor emiatt beszéltek le a kesztyűtartós verzióról). Ha van róla fotó, akkor pláne boldog vagyok :)
(Csak mert vettem egyet és az ülés alá tudták csak beépíteni, de én meg nem tudok megnyugodni, mert ha teljesen hátratolom az ülést, akkor látszik a cd-tár. Ha meg nem tolom hátra, akkor meg kényelmetlen... :)
Sziasztok!
Mi is ezt a konfigurációt választottuk, csak az ÁB AEGON-nál, mert ott olcsóbb, (11884) és ebben az évben már nem lehet az Európánál kötni. Ha lehetett volna, akkor lehet hogy azt választanánk, mert az előző is ott volt és most a váltás miatt vmi. ideiglenes gond van a Bonus átvitelével.
A gyár nem tehet róla, hogy most mentünk az unióba. Van egy bizonyos kapacitása, ha várni kell, az azt jelent(het)i, hogy nem győzi a gyártást a megrendelés ütemében. Azt óvatosan írom le, hogy remélem a minőség nem szenved csorbát az esetleges gyártás-csúcsrajáratással. A késés azt is magában rejti, hogy nem csapnak össze mondjuk fele annyi idő alatt egy-egy járgányt, mindennek megvan az átfutási ideje.
Még egy jó tanács az átvevőknek: állítólag minden autónak van úgynevezett kísérőlapja, amin minden "eseményt" fel kell tüntetni. Ezt kérésre az átvétel előtt be kell(ene) mutatnia a kereskedőnek, tehát elvileg megnézheted, mi történt eddig az autóval (esetleges sérülések, javítások, stb.) Ezt nem ijesztgetésnek mondom, de szerintem hasznos elkérni legalább bemutatásra.
Sziasztok! Nekünk is megérkezett ma az autó a kereskedésbe! Március 13-i megrendelésnél április 17 helyett május 14-én vehetjük át. Durva ez a majdnem 1 hónapos késés! Ennyi idő alatt akkor is megkaptuk volna ha a megrendelés időpontjában kezdik gyártani. Sajnos a megrendeléskori THM 8,65-ről 9,46 ra változott, és a kereskedésnek csak a Providenciával és a Hungária biztosítóval van kapcsolata. Mivel mi a legolcsóbbnak kiszámított Union-t (kgfb) és az Aegon-t (Casco) választottuk, igy intézhatjük mi a biztosítást. Ti általában milyen önrésszel kötöttétek a Casco-t?
Igazad van, de a 3 hónapos várakozás akkor is elfogadhatatlan.
Ha egy autó népszerű, akkor annak megfelelő gyártási rendelést kell leadni. Gondolhatták, hogy az amúgy is kelendő Thalia a Prima, Comfort, Alize változatokkal még jobban fog menni.
Egyébként úgy tudom, az én autóm már egy ideje Magyarországon van.
Biztosan meg leszel elégedve a Thalicskával. a sok negatív véleményről meg annyit, hogy nem is olyan sok az, csak 2-3 ember írta le többször is ugyanazt a dolgot, ezért tűnik soknak. A többiek meg vannak elégedve a kocsival, de ezt nem írják le naponta 3x, hanem fülig érő szájjal használják. ( Főleg a dCi-t:) )
Gratulálok. Engem most hívtak a szalonból, hogy még mindig nem érkezett meg a kocsi. A híres számítógépes program szerint csak 11-én érkezik. Tegnap még úgy volt, hogy ma megjön. Egyébként február 3-án rendeltük meg, április 19-én kellett volna megérkeznie.
Szia!
Az árkülönbséghez azt is vedd figyelembe, hogy ha mondjuk 5-6 év múlva "kiszálsz" (eladod) majd, melyik mennyit érne. A Thalia többet, mint az akkor már valszeg 10 év fölötti Brava. S mivel a napi 80 km-t nagyrészt nem városban teszed meg, a fogyid biztos 5 liter alatt tudod tartani (lábmérettől függően persze), így a "megtérülés" ideje nem is olyan sok.
A várakozóknak: tudom nem kellemes a várakozás, de ez is azt mutatja, hogy kelendő az autó, sokan döntenek mellette, amihez hozzávehetjük még az unió előtti "kapkodást" (még többen rendeltek), ez egy ilyen helyzet. Anno nekem sem jött időben, pedig akkor nem is volt olyan "extrém" szitu mint most. Nekem megérte a várakozás, bízom benne, hogy nektek is ...
na de épp ez az míg a brava használtan 1,3-1,5M forintocska addig egy disel thalia 2,5-2,9M ennyi árkülönbséget csak nagyon-nagyon sok km után lehet behozni dieselből
én mondom ez között a kettő között vaciláltam:
brava benzin használtan vagy thalia új diesel
mivel nincs sok kezdőm összekuporgatva és költözés miatt napi 80km a munkahelyig trabival kicsit sok, ezért döntöttem a thalia melett:
- kevés fogyasztás(tudom csak sok sok kilóméter után térül meg)
- 2 év garanica (bár kicsit félek nehogy kifogjak egy szervízt imádó darabot)
- nekem nem volt kényelmetlen se a brava se a thalia (bár mindennapi használat során biztos észrevenném én is a különbséget)
- 10% kezdővel jó thm melett elhozhattam a kocsit (még másfél hónap min.:( )
- nem kell rizikózni hogy a ha pl brava lenne hogy volt előtte széthajtva/törve visszatekrve a km stb.
- nem kell átíratással rendszámmal stb bajlódni (ami pl most munka melett nem igazán menne)
- új autó új büdös szaggal :)
kicsit azért sajnálom, fáj a szívem a brava (gyönyörű autó) után remélem kellemeset fogok csalódni a thaliaban a sok negatív vélemények után .
egyébként pozitívuma dologban: míg várok 1,5-2 hónapot az autóra addig úgynézki össze tudom kaparni a 20%-hoz szükséges lóvét :)
Mert a munkahelyemen diesel autóval járok és az sporolós.A brava egy nagyon jó kis autó csak ugyanúgy megvannak a tipushibái. Azokra oda kell figyelni és kimész vele a világból. Azt azért hozzá kell tennem amit tapasztalatból tudok, hogy a két autót nem szabad egy kalap alá venni. a brava sokkal kényelmesebb. De hát az ár érték arány. Néztem én stilo és xsara dieselt is csak az ára ugyebár egy kicsit magas.De azért most ne szidjatok márkatársak én a saját véleményem irom.