Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Most akkor ezt a szakaszt 2 hónap alatt befejezik tokkal-vonóval? Vagy mit fognak csinálni? Vagy 2 (+2 csúszás) hónap múlva megnyitják, és utána még mindig dolgoznak rajta? Vagy az eddigi gyakorlat szerint utána 1 évig megint gazt növesztenek rajta? Hogy lesz ez?
Én a hétvégi futóverseny idején a 22 és a 24-es buszokat a következőképpen járattam volna:
22: Köztemető, főkapu - Klinikák: 22-es útvonala a Vincellér utcáig és a Vincellér utcán jobbra kanyarodva a Derék utcára és egészen a Klinikákig járattam volna
24: Klinikák - Köztemető, főkapu: értelemszerűen fordítva, mint a 22-es
Ez is átszállásmentes közlekedés, de azért valójában nem az, lássuk be. Aki a Kassairól akar eljutni a Klinikákhoz az biztosan nem a tócóskerten keresztűl tenné meg. :)
Én a hétvégi futóverseny idején a 22 és a 24-es buszokat a következőképpen járattam volna:
22: Köztemető, főkapu - Klinikák: 22-es útvonala a Vincellér utcáig és a Vincellér utcán jobbra kanyarodva a Derék utcára és egészen a Klinikákig járattam volna
24: Klinikák - Köztemető, főkapu: értelemszerűen fordítva, mint a 22-es
Az Alföldi nyomdánál miért nem fognak megállni a terelve közlekedő járatok áprilistól? Remélem, hogy a terelés ideje alatt a buszokon kiírják majd a kijelzőn a járatszám és a végállomás alá, hogy a Böszörményi úton át vagy az Egyetem sugárúton át közlekedik. pl: ahogy a 22 és a 24-es járatoknál van, hogy kiírják hogy a Kassai út felé, ill. hogy a Böszörményi út felé közlekedik. De amúgy a hangoson is bemondhatnák az összes járaton, hogy ezek a járatok terelve fognak közlekedni. Ezt leginkább a legforgalmasabb megállók után kellene bemondani. pl: Csokonai Színház, Segner tér, Hal köz, Nagyállomás.
A 23-asnak tanítási időszak munkanapra és tanszünet munkanapra azért jobb lenne, ha egyfajta menetrend lenne, nem két külön, mert az indulások száma megegyezik mindkét időszakban.
Az ok egyszerű. Azokat az agyagokat be is kell vinni a munkateruletre és azokat le is kell rakodni. Sok munka a palya melletti útról végezhető. Tehát ha már csak egy kamion oda beall es elkezdik lerakodni mar kevés is az a két sáv.
Szerintem elkezdik csinálni a kereszteződésben, meg van ott egy két hely, ahol a parkolók bejárata miatt nem csinálták még meg, ott is meg kell csinálni.
Azt nem értem hogy mért teljesen zárják le az utcát mikor csak az egyik oldalon csinálják. Vagy ott csinálják ahol keresztezni fogja? Most mondta a TV hogy szorólapokat fognak osztogatni az arrajároknak a változásról.
Szerdán láttam, hogy a Dózsa utcán kötik le a síneket, amit már tavaly összehegesztettek. Azt a pár métert lefogatták, meg tettek rá egy kiskocsit is és odaláncolták. :) Gondoltam rá, hogy el kellene kötni a kiskocsit és menni egy kört a 2-es villamossal azon a pár méteren, ami elkészült. :D
Öööö, ezt a jegy-nem-kitépést nem értem. Akkor én nem vehetek2jegyet úgy, hogy az asszonnyal kétfelé megyünk vele? Vagy van sima jegy is?
Nos, az a helyzet hogy az ilyen "ogré"-kat rég el kellett volna takarítani az összes munkakörből, ahol emberekkel kell foglalkozni. Természetesen van olyan helyzet, amikor "előnyös" az ilyen viselkedés, de nem kisgyerekes nőkön kellene ezt gyakorolni. Sajnos tényleg van ilyen ellenőr a dkv-nál, nekem is volt már tapasztalatom a magas IQ-jukról. Szerencsére csak külső szemlélő voltam, de akkor is lehangoló volt, amikor az egyik utas jelezte feléjük kultúrált, emberi módon, hogy az egyik jegykezelő nem üzemel (tényleg nem működött, ők is próbálták), erre nagy hangon elkezdett vele "kommunikálni", hogy mi a frászt kezdjen ezzel a helyzettel, nem az ő dolga, stb. stb.
Ugyanez igaz a járművezetőkre is. Ha nem képes elviselni "nagy tételben" az utasokat, akkor ne vezessen buszt, valószínűleg kiváló teherautóvezető lehetne belőle. A sóder meg nem beszél vissza. :)
Ha nem fizet, akkor behajtják rajta a nagyobb pótdíjat. Igen, tulajdonképpen a nő hiányzott; de egy értelmetlen szabály, és egy tisztességtelen ellenőr miatt.
A DKV teljesen félrevezeti az utasokat ezzel az új szabállyal, ami a tömbjegyeket illeti. Most komolyan, a hangyaf*sznyi betűkből kéne rájönni, hogy nem szabad kitépni a jegyeket? Akkor miért van perforálva? Eddig ki lehetett tépni, és máshol is ki lehet.
No meg annak is örülnék, ha az ellenőrök nem csak a gyerekekkel és a nőkkel keménykednének ennyire, hanem .... na é'ted.
Gratulálok, ismét egy nagy lépés a BKV-szint felé.
Egyébként én sem értem, minek van beszaggatva a jegyek alja, ha tilos őket kitépni. Az indoklás szerint ugye azért nem lehet kitépni, mert a jegyeladók csaltak a vonaljegyek árusításánál.
Ez csak egy nagyon jó mellébeszélés; valójában csak több büntetést akarnak bezsebelni.
Szándékosan ilyen megtévesztő a szabály? Sehol nincs ilyen szabályzat az országban, már a BKV-nál sem. Plusz ugye ott a perforáció. Nem lett volna elég az új szín?
A másik topicba nincs írási jogom, így itt írom, remélem olvasod:
Pesten nem kapják fel a vizet a "rohanó emberek" a késésért:
Ez igaz lehet (ritkán járok Pesten), de:
1. Pesten sokkal sűrűbben közlekednek a járatok, mint itt. pl. 31-32 20 percenként hétvégén? Röhej...
2. Pesten nem írták ki a járműre, hogy "pontos közlekedés"...
Egyébként nem a késéssel van baj, hanem ha hamarabb elmegy. Írtam a múltkor, hogy az óránként járó józsaiak hétvégén 5-8 perccel korábban indultak a köztes megállóról (Rózsás Csárda, Árpád vezér iskola), ez ami gáz, nem a késés.
Első ajtós felszállás:
Miért nem tetszik a debrecenieknek az első ajtós felszállás?
1. Csökönyös cívisek. :)
2. Megalázó. Én elhiszem, hogy 10% a bliccelők aránya, de nem ez a megoldás rá. Miért a 90%-ot kell vegzálni azért, mert a dkv/önkormányzat nem képes a 10%-ot elrettenteni a blicceléstől, vagy az utazástól drága büntetéssel. Röhej, hogy a bérlet árának fele a büntetés, ráadásul a járművezetőnek előbb-utóbb ki kell nyitni a hátsó ajtókat is a leszállóknak, így aki fel akar szállni, az fel tud. Azaz azt bünteted ezzel a módszerrel, aki kifizette az utazás árát. Ráadásul a késve nyíló leszálló ajtók kellemetlenséget okoznak szintén a fizető utasoknak (Ugyebár csak azok lehetnek a járművön, ha elsőajtóznak.) Nem egyszer késtem le én is csatlakozást (figyelem, egy óra a követés), mert a járművezető "szórakozott", és nem nyitott azonnal ajtót.
3. Lassítja az amúgy is lassú tömegközlekedést. Gondolj bele, ha megállónként csak fél percet lassít, akkor egy 15-20 megállós vonalon 7-10 perc az elvesztegetett idő. Röhej, hogy a Plázától a Civis utcára gyorsabban lehet elérni gyalog, mint busszal! Másik, hogy 15km 40 perc úgy, hogy a felét országúton teszi meg? (Józsai járatok)
4. Miskolcon jártam a múlt évben, ott minden egyes járművön korrektül az ajtókon tájékoztatva van az utazóközönség. Sosem volt morgás még részemről sem, mert tudtam, hogy ki fog nyílni az ajtó. Itt annyi műszaki hiba volt már az ajtókkal kapcsolatban, hogy nem csoda, ha az utasok nem bíznak a jármű(vezető)ben. Ráadásul tájékoztatás sincs elhelyezve.
A bliccelés csökkentésére egy megoldás van. Drága büntetés, legalább a dolgozói bérlet árának a 2-2.5-szerese, folyamatos, véletlenszerű ellenőrzések, akár úgy, hogy a szabadnapos járművezetők, irodisták bevetése olyan kitétellel, hogy a jogos büntetési összeg nagyobb részét megkapják fizetéskiegészítésként (50-60%-át, így legyen oka részt venni az ellenőrzésekben). Így el lehetne hagyni az elsőajtózást, gyorsulna a közlekedés, a bliccelők meg meggondolnák, hogy megéri-e?
Tudom, én is jópárszor átszállok a 3-asról a 4-esre, ha épp elérjük az Ikarusokat (401/403 szokott jönni általában). Még egy megálló kedvéért is hatalmas élmény nosztalgiázni.
Egyébként nézegettem a manapság elérhető buszok utasterét, a Solaris, MAN mellett még a Mercedes is korrekt buszokat gyárt. Pont sikerült ezeket a kotu volvo-kat beszerezniük. Persze ezekkel is nagyságrendileg több gond lehet, mint a 200-as Ikarusokkal. Nézz szét a buszvégen. Rengeteg buszt szedtek elő, az újak nem bírják a kis havat? :)