Tervezzük egy újabb passat VI 2.0 CR TDI beszerzését a családban. Találtunk egy 2010-es sedan sportline, dsg, 140 Le példányt. ugyanolyan mint az enyém csak nem kombi.
Átküldték a szerviztörténetét amit a fenti indabox-on megosztottam.
Aki venné a fáradtságot és rápillantana megköszönném a véleményét. Kicsit sok a beírás, nem tom mennyire gáz vagy sem.
Tudom. Itt is 1 év garit adnak. S ha nem sikerült a felújítás, nem kell megfizetni. Nem is fizettem meg. :-) Megfizettem az új turbót. :-(
Figyu, azért mert én így jártam, neked még lehet szuper. Remélem jó lesz a felújított. Mert ezeknek a cégeknek is meg kell élni valamiből. Mert ha nem sikerül a felújítás, az nekik is bukta.
BTW: De volt már olyan, hogy egy haveromnak elkezdett fütyülni, s leszedték. A turbós azt állította, hogy forgács mennt a geomtriába, s ez már nem garanciális javítás. Verje le a szerelőjén. Az meg mutogaott a turbósra. Valakiek meg fizetni kell (s a végén az ügyfél lesz az), akkor is ha elvesztettek egy korrekt ügyfelet ezzel.
Lassan én is érintett leszek, vagy már vagyok a kérdésben, azért érdekel. Telefonon beszéltem egy felújító céggel, azért ők is adnak fél, vagy egy év garanciát a felújított feltöltőre, tehát talán még sincs annyira kiszolgáltatva az ember.
Ja, egyébként 100%-ban igazad van. De nem a szerelőnek, hanem a turbósnak kellett volna tudni. De gondolom egy turbófelújítashoz kevés egy-két csavarkulcs, meg csavarhuzó. Szóval, úgy érzem, hogy túl sok a hibalehetőség. S nagy tapasztalatot, s szaktudást igényel egy ilyen művelet.
Tuti, hogy a turbós srác hibázott. Viszont, már azt nem akartam, hogy akkor adjátok ide, majd én elviszem egy másik tuti helyre felújítani (mert én olyan rohadt okos vagyok - miközben közöm nincs az autószereléshez - s egy van tuti turbós szerelő, akiről egy ismerős ismerőse ódákat zengett). Ráadásul ugyanitt (ahol leszerelték) szereljétek majd vissza is. Ez egy picit abszurd forgatókönyv lett volna. Ráadásul 4 éve hordom ebbe a szervízbe az autómat, s még egyszer sem hibáztak. S volt már elég sok minden javítva a vason. Nem kóklerekkel voltam körülvéve.
S mi van akkor ha az sem működik amit én újítattam fel?! Ha a tuti ismerős ismerősének a szerelője valóan egy kókler. Akkor indul a körbemutogatás, s végén még a felujításokat is ki kell fizetni (mind kettőt), az összes le- és felszerelést, illetve majd az új turbót is. Szarul indult a dolog. S úgy láttam, hogy ha nem lépünk, ez egy feneketlen kút lesz, ahova csak lapátolom be a pénzt.
A legfontosabb, hogy a végén én elégedett vagyok - mindennel.
Nagyon nem mindegy, hogyan és miből van felújítva. Ezt pontosan ismerni kell, akkor lehet tudni hogy jó turbó lesz-e belőle. Ezt persze a szervizesnek kéne tudni!
"hogy használhatóság, tartósság szempontjából milyen arányban áll az újjal, nem tudom"
Háát, az én esetemben köszönő viszonyban sem volt. :-(
Van akinek sikerül, akkor ő esküszik rá, hogy bolond aki újat vesz. De sokat hallottam olyat is, hogy csak a sokadik postafordultával kezdet hasonlítani valamire is a felújított turbó. Nekem nem sikerült a felujítás. De szerencsémre pénzt nem vesztettem vele. Elég érvágás kiperkálni az újat. De majd kigazdálkodjuk... :-) Az élet megy tovább.
A megjegyzésedet jogosnak is érzem, meg nem is. Pedig nem egy kezdő műhelybe vitték felujítani. Aki csinálta még valami grafikonokat is mellékelt, hogy bemutassa, hogy a gyári értékekre van hangolva. Viszont az élet az máskénnt játszotta ezt le. Egy hét után (200km) már úgy fügyült, hogy azt hittem valami ki akar repülni a motorházból. A rengeteg hibakódról, ami megjelent nem is beszélve (P2565, P0299). Nem is mertem vezetni. Inkább autót béreltem egy hétvégére.
Lehetet volna ezzel játszai, hogy majd leszerelik, hangolnak rajta, visszaszerelik. De egy le- és felrakás egy napot vesz igénybe. Szóval azt a sok kezet meg kell fizetni. Én nem engedtem, hogy ezzel menjen el az idő. A végeredmény meg ugye kérdéses marad. Szóval még az elején rövidre zártuk. Új turbó, s most ezt lenyelem. A turbós srác pedig lenyelte, hogy ez a felújítás nem jött össze neki. A szerelő srác pedig lenyelt 3 fel- és levételt (ennyi után sem működött rendesen a felujított). Szóval, mindenki szívott vele.
De legalább most jobban megy, mint mikor vettem. :-)
Ahogy érdeklődtem, itthon 90 ezer forint körül van egy felújított feltöltő, hogy használhatóság, tartósság szempontjából milyen arányban áll az újjal, nem tudom. Várni nem kell rá, futár hozza-viszi, jó szervezéssel azonnal cserélhető.
Kértem, hogy olajcsere is legyen: olaj és levegő szűrő + 4l olaj = 120 EUR.
Ebben voltak egyéb költségek is. Pl. múltkor tankolt a srác egy 40 EUR-ért az autóba. Akkor már olyan állapotban volt az autó, hogy a szervízig nem mertem megállni.
Összesen: 1140 EUR.
S mielőtt valaki dobja az első követ. Megpróbáltuk a felújítást is. De nem jött össze. Én zártam rövidre a dolgot, s kértem az új turbót. Ha lehetett is volna kihozni valamit a felújításból, az nekem időben nem érte volna már meg.
Nem sokat menntem vele. Ki kellett próbálni, hogy valóban jó lett-e. Szóval ez alatt a próba utak alatt nem igazán kíméltem. Párszor odaléptem neki. Most este kipróbáltam pályán. Basszus, alacsonyan repül. :-)
Tervezzük egy újabb passat VI 2.0 CR TDI beszerzését a családba. Találtunk egy 2010-es sedan sportline, dsg, 140 Le példányt. ugyanolyan mint az enyém csak nem kombi.
Átküldték a szerviztörténetét amit a fenti indabox-on megosztottam.
Aki venné a fáradtságot és rápillantana megköszönném a véleményét. Kicsit sok a beírás, nem tom mennyire gáz vagy sem.
Na visszatértem a forgalomba. Múlt hét végén már bérelt autóval jártam. Sokáig utazott a turbó. De most már itt van, s be van szerelve. Szóval, egy Garrett turbó jött, s most már az fújja a lovakat. Egy picit más az autó karakterisztikája. Lent egy picit kevesebb erő van, de magas forduaton, meg paszíroz a székbe. Majd a hétvégén pályán megnézem, hogy muzsikál. Kell kímélni még az elején, vagy lehet taposni?
Nem hinném, hogy megnézték. Diagnosztika volt két helyen is, sehol sem volt hibakód. A másodiknál már ott voltam én is, mutatta a faszi, hogy semmi tárolt hiba nincs.
Bár a turbónyomás egyenletesen épül fel, 60-nál lepadlózva egyenletesen (olyan turbodieselesen) kezd el húzni, nem reklamál, hogy nem tudja felépíteni a turbónyomást. Ez vonatkozik a konkrét esetre is. Minden ötletet meghallgatok, azért vagyok itt.
Szerintem meg pont, hogy időszakosan csinálná. Időjárástól (légnyomástól) függően). Hibakódot meg ebben az esetben nem fogsz találni. De én is csak találgattam. Nem jelenti,hogy most akkor most ez a hiba. Csak azt akartam mondani, hogy nem elég csak egy felé lőni.
Ha vákum probléma lenne, akkor szerintem nem időszakosan , hanem folyamatosan jelentkezne. Hidegen sosem csinálja, csak már majdnem-vagy teljesen üzemmeleg motornál. Szerintem kontakthiba lehet (esetleg hőtől), szivem szerint az összes érzékelőt, amit elérek széthúznám, és összedugnám (esetleg WD-40).