Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2018.05.14 0 0 19246

Biztos?

Előzmény: djuice (19245)
djuice Creative Commons License 2018.05.14 0 0 19245

"ami nem szólal meg nem is hiányzik"

 

Tökéletes megfogalmazás. Ahol meg Hammond se szól, onnan a zenész se hiányzik! :D Ezért szól ma techno jazz helyett millió helyen... :P

Előzmény: tehtube (19240)
djuice Creative Commons License 2018.05.14 0 0 19244

Ha megtudom mi az a "sasszi", talán egy miskolci hand-made erősítőkészítő tervező precíz ezermester szakit ajánlhatok: Vass-Andrási György

http://bit.do/gyuriba

Előzmény: LittleBig4 (19242)
tehtube Creative Commons License 2018.05.14 0 0 19243

Robi?

 

Előzmény: LittleBig4 (19242)
LittleBig4 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 19242

Van valakinek tippje sasszi-hajlító szakemberre? Kb olyan konstrukció kellene, mint az A0-28 vagy bármelyik erősítő sasszi, aminek alja nincsen, és a két szélén pici szárny lóg ki, aminél fogva le lehetne rögzíteni a dobozt egy felületre....

 

M

LittleBig4 Creative Commons License 2018.05.13 0 1 19241

Djuice! Ez a lábkapcsoló 1942-ből származik. Igenis kitalálták már akkor is, és lehetett jó lábas megoldást csinálni. Valamiért nem terjedt el....

Előzmény: djuice (19237)
tehtube Creative Commons License 2018.05.13 0 0 19240

Jól leírtad! Stresszhelyzet! Szerintem tudni kell "elengedni”a hangokat, nem stresszelni a hiányuk miatt.

Ami nem szólal meg, nem is hiányzik. A hiányos összhangzat is kiadja a harmóniát.

Leggyakrabb a szokásos Hammond trióknál, ahol a basszust is hozzák a félhold kapcsoló. 

Előzmény: djuice (19237)
Krisztián Miskolczi Creative Commons License 2018.05.13 0 0 19239

A nagy sípos orgonáknál is a virtuózabb daraboknál úgy segítik az orgonistát regiszter váltáskor. De hát igazából mindent lehet. Aki kézzel szeret váltani, az váltson kézzel, aki lábbal, az meg lábbal. Csak azért nem érdemes valamihez ragaszkodni,  mert "így szoktuk". Akkor soha semmiben nem lenne fejlődés. Nagyon tetszett a preset billentyűs magyarázatod.

Előzmény: djuice (19238)
djuice Creative Commons License 2018.05.13 0 0 19238

Nem véletlen egy ilyen orgonán is a "segédgépészek" jelenléte! :D

https://www.youtube.com/watch?v=Vh442tyH3e0

Előzmény: Krisztián Miskolczi (19236)
djuice Creative Commons License 2018.05.13 0 0 19237

"Az utóbbi 10 évben már a Motion Sound lábkapcsolóit is felteszem az A33-ra és kézzel "taposom". A lényeg, az orgonisták nem kapaszkodnak folyamatosan a billentyűkbe, van idejük kényelmesen kapcsolgatni"

 

Igen, zenekari körülmények közt, főleg ha van basszeros külön, nem annyira rizikós a tartott akkordoknál kíséretben kapkodni a kapcsolóhoz, de mikor one man band van 2 kéz, 2 láb, az előtt mindenképp akkor egy artistaképzőt érdemes elvégezni, de legalábbis buzogánydobálással edzeni. :)

Egy volt ismerősömet egyszer láttam, automata kiséretes hangszeren + egy szóló szintin játszani, miközben énekelt és még a keverőt is macerálta vagy a hangmodulon, effekten vmit állított nóta közben. Kérdeztem is tőle hogy egy kávét nem kér még mellé, mert hihetetlen látvány volt hogy mindenhez időben odaért a keze. Na erre születni kell, ezt nem lehet gyakorolni és így vagyok én a Leslie kapcsolással is. Nekem fokozott streszhelyzetet okoz, ha az ujjaim nem a billentyűkön vannak így a drawbarokat sem szívesen macerálom. Milyen jó hogy a Hammondon ezt is kitalálták a zenésznek alternatívaként a fekete preset billentyűkkel! Sokkal természetesebb azokhoz nyúlni! :)

Ez van.

Előzmény: tehtube (19235)
Krisztián Miskolczi Creative Commons License 2018.05.13 0 0 19236

Arra gondolok, hogy ez a konzol orgonák lábpedáljai miatt alakulhatott így ki. A lábbal való játék közben nehezebb a játszó lábbal kapcsolni, mint balkézzel. De aki nem használja őket, hanem csak egy swell pedált, annak szerintem is logikusabb egy lábkapcsoló.

Előzmény: djuice (19234)
tehtube Creative Commons License 2018.05.11 0 0 19235

Majd megérted ha rendes B3 mögé ülsz :-) Remélem minél hamarabb! Az utóbbi 10 évben már a Motion Sound lábkapcsolóit is felteszem az A33-ra és kézzel "taposom". A lényeg, az orgonisták nem kapaszkodnak folyamatosan a billentyűkbe, van idejük kényelmesen kapcsolgatni, lásd gospeleseket, akik folyamatos változásban tartják a sebességet. A dinamikázás mellett egy vízszintes mozgást is végezni a swell pedállal, nehezen szokható.

Javaslom megfigyelni a régi magyar Rhoda Scott videókat. Kényelmetlen helyen van, fent kézzel és mégis könnyen elboldogul ezzel is. 

Előzmény: djuice (19234)
djuice Creative Commons License 2018.05.11 0 0 19234

Én sosem értettem a Hammondosokat, miért jó egy kézi kapcsoló a Lesliehez??? Azt eleve pedálosra kellett volna már a kezdetek kezdetén csinálni, mint ahogy a hangerőt is pedállal vezérlik. Az Electromon el sem tudnám képzelni, ha a sustain nem vezérelhetné a lacit, hisz a két kéz általában foglalt a játék miatt.

 

Más:

Az Apple Logic programjában van ez a többedik generációs B3 szoftveres emuláció. Úgy nézem, fapados kivitelben (főleg a szerkeszthetőséget, vezérelhetőséget nézve), kistesóként ezt ültették a Garage Band ingyenes DAW programjukba is. Majd csinálok 1-2 felvételt, mert adott helyen egész hiteles, már-már hamisítatlan B3 érzeteket keltő vele muzsikálni. Persze azért dinamikában a tetején, meg basszusban az alján ez sem penge, na de azért a legtöbb vas klónt szerintem hazavágja és egy ingyenes programról beszélünk!!!

Előzmény: okumoto (19233)
okumoto Creative Commons License 2018.05.10 0 1 19233

https://youtu.be/Uk9uI3rBox4 Egy kis céltalan kaparászás az electro-n. :) Jellegzetes nord hang, de nekem továbbra is bejön... és inspiráló tud lenni. A perkát is ráadtam jól... :D Kellett egy kis idő, mire mexoktam a half moon kapcsolót, de most már nagyon szeretem. Jó "játék" az is... :P  

tehtube Creative Commons License 2018.05.08 0 0 19232

Azta! Műszakilag is érdekesek. Az egybedobozolt két 122-est annó megcsodáltam, nem rossz. Gondolom az árak csak előirányzatok. Annyit nagyon megér, szemben az egyik L100-al. A Goff C3, fene tudja. Viszont nem került a lustába a legnagyobb szám, a Modular Moog.

Előzmény: betasound (19231)
betasound Creative Commons License 2018.05.08 0 0 19231
szimizso1 Creative Commons License 2018.05.07 0 0 19230
tehtube Creative Commons License 2018.05.01 0 0 19229

Jól írod: "érdekes" :-) Barbara is dzsesszelt már sípos orgonán. Biztos van akinek tényleg tetszik. 

A Crumar Mojo még így is egész elfogadhatóan szól. Persze egy basszpedálsor még aláfért volna.

Az utóbbi időszak etalon felvétele szerintem ez. (A100, elsősorban a játék miatt, de a nyers dögös felvételeket is csípem)

https://www.youtube.com/watch?v=HZ3f1Y8Aw_U

Előzmény: Zafipapa (19228)
Zafipapa Creative Commons License 2018.04.30 0 0 19228

Templomi orgona és ha jól látom egy Crumar együttműködése, egyidőben történő megszólalása nem jellemző, de megtörtént. 

A felvétel felétől több ismert standart is elhangzik, de kemény rockot, virtuóz futamokat ne várjatok. 

Mindenestre érdekes próbálkozásnak tartom.

https://www.youtube.com/watch?v=1T6KXpUAnNo

tehtube Creative Commons License 2018.04.24 0 0 19227

Szerintem azt a hanxert szokták meg, azért játszanak azzal. Ügyes játékos mivoltuk ellenére nem hammondosok, csak abban az időben igazi Hammonddal tudtak orgonahangot csiholni. Sajnálatos pl Pataki Laci, aki ha lenne is igazi, akkor is inkább a saját kis cuccát nyomja. Ilyen a mexokás. Egy szerencsésebb eset, Gyuszi utánunk inkább az én orgonámat kérte. https://www.youtube.com/watch?v=oRXTOQCuzl8

Előzmény: djuice (19226)
djuice Creative Commons License 2018.04.24 0 0 19226

"Ráadásul egy ilyen kiruccanás mindig hagy nyomot a drága és ritka hangszeten. Ezen okokból érthető ha ritkán találkozni eredeti B3 mal."

 

Régen azért bírtak sok ilyen mázsás jószágot cipelni, mikor mindenben csak a trafó 5-10 kilót nyomott. Persze egy analóg csöves cucc biztos nagyobb arányban hibásodott is mint ma egy digitális, nem is ez a kérdés, hanem hogy nagy nevek miért alkalmaznak még szintikből is néha orgona szempontból a legkínosabb hangzású dolgokat? Ennyire nincs igény bennük?

Emlékszem mikor Lerch Pista egy Roland RD500-al váltotta ki a Hammondját vagy 20 éve, ott is csak a pakoló munkások örültek annak hogy kevesebbet kell emelni, őt meg annyira nem izgatta, hogy a Jég dupla whiskyvel mennyire fikán szólt Hammond nélkül a szólója közben...

Előzmény: tehtube (19224)
trambi Creative Commons License 2018.04.24 0 0 19225

Érdekes dolgokat produkál az élet számomra A multszázadban nagy "hang gyüjtő" lehettem, és mivel a sors dobot egy strokot igy most van idöm meghallgatni ezen "kaloz" felvételeket/ revox 2db mikrofonnal / Számomra a tanuság hogy a kevesbb több, és egy hangositásnál minnél több technikát keversz a "zajba" egyre hangosabb lesz ugyan , de nem lesz jobb....

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kj2RPrwzdgg

tehtube Creative Commons License 2018.04.24 0 0 19224

Be is lehet építeni mikrofont a lezlibe. Persze ez is egy plusz beruházás.

Sokat számít a koncertnél a méret, költségvetés. Egy szép nagy Hammond mozgatása önmagában annyi, vagy több, mint egy klub gázsi. A színpad mérete is adott. Ráadásul egy ilyen kiruccanás mindig hagy nyomot a drága és ritka hangszeten. Ezen okokból érthető ha ritkán találkozni eredeti B3 mal. 

Kivéve az erre a célra átalakított, szétvágott hangszerek. De az is komoly, extra beruházás. 

Előzmény: Fegya09 (19221)
szimizso1 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 19223

Dr. Bubó is megmondta, hogy " Más nemakarásának a te nyögésed a vége! " :-) Nekemis az a tapasztalatom, hogy az ilyen kis helyeken a keverő fele használhatatlan valamilyen hiba miatt. Viszont egy saját kis keverő 3-4 mikrofonnal rögtön helyreteszi a dolgokat. Magadnak kikevered a hangot, és akkor nincs vita a buli végén. Nekem van itthon egy mini stúdióra való cuccom mikrofonokkal, keverővel. Régen vettünk is fel itthon Hammondot, éneket játszásiból :-)

Ui.: Úgy tudom, hogy fellépés előtt le lehet levelezni a technikai igényt. Hány csatorna, mikrofonok, dugaszoló aljzatok, stb. Ezeket érdemes pontosítani.

Előzmény: Fegya09 (19221)
Krisztián Miskolczi Creative Commons License 2018.04.23 0 0 19222
Fegya09 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 19221

Sajnos magasabb szinten működő zenekaroknál is előfordul ez a hozzáállás, hogy ide jó lesz ez is..Bár a probléma az én tapasztalataim szerint összetettebb. Próbálom a lehető legízletesebb soundot kihozni koncerteken a VK7-es hangszeremből, de sokszor zsákutcába futok. Legutóbb egy Solton lacival szerettem volna jól megszólalni, de a kedves technikus kolléga olyan vacak mikrofonnal küldte ki a közönségnek, hogy rémálom lett belőle. Előtte pedig jött a "nincs elég szabad csatornám" kifogás. Sajnos előfordul, hogy pici klubokban tudunk zenélni, oda is mindig cipelem a 3 billentyűt, de arra már nincs kapacitásom, hogy még mikrofonokba is beruházzak és csak egy kevert L/R jelet küldjek tovább. Tudom, vannak olyan lacik, amiknek van saját mikrofonozása (Motion Sound pl..)de mostanában nem találok ilyet. Szóval nem mindig a nem akarás a probléma gyökere :)

Előzmény: szimizso1 (19211)
sustain Creative Commons License 2018.04.22 0 0 19220

Nekem is apám lehetne, és tisztelem is. Mégis egyenrangú félként kezeli az embert, és ez nagyon jól tud esni, holott komoly tapasztalat- és tudásbeli különbség van köztünk az ő javára. Ha minden igaz, még azt a Solton Turbot használja, amit én nyüstöltem néhány évig.

Előzmény: djuice (19219)
djuice Creative Commons License 2018.04.22 0 0 19219

Na nekem is ilyen nagyszobás játékos benyomását keltette akkor. Nagyon azért nem tartottuk a kapcsolatot. Porbafingó iskolás voltam még, neki meg már komoly autója, biztonságtechnikai cége, családja volt. Nem voltunk egy korosztály. :)

Előzmény: sustain (19218)
sustain Creative Commons License 2018.04.22 0 1 19218

Egyszer játszottunk előttük, átengedte a hangszerét, (amit a videón is láthatsz), és tényleg jól szólt, bár már fogalmam sincs, mi van a tálcán. Az Emberdzsemm már sajna nincs. Úgy alakult, hogy valamiféle meggondolásból feladja a zenét, majd rájött, amit itt mindannyian tudunk, hogy ebből nem lehet végleg kilépni, ha más nem, hát otthon a nagyszobában játszogat az ember. Beszállt a Purple Sunset DP-cover zenekarba, mert ott üresedés volt. 

Segítőkész, jóindulatú fickó, ráadásul halál precíz, és jó értelemben véve igazi megszállott. Amikor csak hallottam, mindig minden a helyén volt, élmény volt, benne van alázat az iránt, amit csinál. Nekem legalábbis mindig ez jött le.

Előzmény: djuice (19217)
djuice Creative Commons License 2018.04.22 0 0 19217

Szóval C1! Az első videón mint ha volna még valami keyboard felül vagy az az a tálca az ismeretlen rack modullal + kis keverővel?

 

Feri mikor nálam járt a 2000-es évek eleje-közepe fele, még nagyon kereste a hangszerét. Odaadtam neki egy hétre az EMU B3 modult, de valóban ehhez a zenéhez kell a 2 manuál...

Előzmény: tehtube (19216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!