Van valakinek tippje sasszi-hajlító szakemberre? Kb olyan konstrukció kellene, mint az A0-28 vagy bármelyik erősítő sasszi, aminek alja nincsen, és a két szélén pici szárny lóg ki, aminél fogva le lehetne rögzíteni a dobozt egy felületre....
A nagy sípos orgonáknál is a virtuózabb daraboknál úgy segítik az orgonistát regiszter váltáskor. De hát igazából mindent lehet. Aki kézzel szeret váltani, az váltson kézzel, aki lábbal, az meg lábbal. Csak azért nem érdemes valamihez ragaszkodni, mert "így szoktuk". Akkor soha semmiben nem lenne fejlődés. Nagyon tetszett a preset billentyűs magyarázatod.
"Az utóbbi 10 évben már a Motion Sound lábkapcsolóit is felteszem az A33-ra és kézzel "taposom". A lényeg, az orgonisták nem kapaszkodnak folyamatosan a billentyűkbe, van idejük kényelmesen kapcsolgatni"
Igen, zenekari körülmények közt, főleg ha van basszeros külön, nem annyira rizikós a tartott akkordoknál kíséretben kapkodni a kapcsolóhoz, de mikor one man band van 2 kéz, 2 láb, az előtt mindenképp akkor egy artistaképzőt érdemes elvégezni, de legalábbis buzogánydobálással edzeni. :)
Egy volt ismerősömet egyszer láttam, automata kiséretes hangszeren + egy szóló szintin játszani, miközben énekelt és még a keverőt is macerálta vagy a hangmodulon, effekten vmit állított nóta közben. Kérdeztem is tőle hogy egy kávét nem kér még mellé, mert hihetetlen látvány volt hogy mindenhez időben odaért a keze. Na erre születni kell, ezt nem lehet gyakorolni és így vagyok én a Leslie kapcsolással is. Nekem fokozott streszhelyzetet okoz, ha az ujjaim nem a billentyűkön vannak így a drawbarokat sem szívesen macerálom. Milyen jó hogy a Hammondon ezt is kitalálták a zenésznek alternatívaként a fekete preset billentyűkkel! Sokkal természetesebb azokhoz nyúlni! :)
Arra gondolok, hogy ez a konzol orgonák lábpedáljai miatt alakulhatott így ki. A lábbal való játék közben nehezebb a játszó lábbal kapcsolni, mint balkézzel. De aki nem használja őket, hanem csak egy swell pedált, annak szerintem is logikusabb egy lábkapcsoló.
Majd megérted ha rendes B3 mögé ülsz :-) Remélem minél hamarabb! Az utóbbi 10 évben már a Motion Sound lábkapcsolóit is felteszem az A33-ra és kézzel "taposom". A lényeg, az orgonisták nem kapaszkodnak folyamatosan a billentyűkbe, van idejük kényelmesen kapcsolgatni, lásd gospeleseket, akik folyamatos változásban tartják a sebességet. A dinamikázás mellett egy vízszintes mozgást is végezni a swell pedállal, nehezen szokható.
Javaslom megfigyelni a régi magyar Rhoda Scott videókat. Kényelmetlen helyen van, fent kézzel és mégis könnyen elboldogul ezzel is.
Én sosem értettem a Hammondosokat, miért jó egy kézi kapcsoló a Lesliehez??? Azt eleve pedálosra kellett volna már a kezdetek kezdetén csinálni, mint ahogy a hangerőt is pedállal vezérlik. Az Electromon el sem tudnám képzelni, ha a sustain nem vezérelhetné a lacit, hisz a két kéz általában foglalt a játék miatt.
Más:
Az Apple Logic programjában van ez a többedik generációs B3 szoftveres emuláció. Úgy nézem, fapados kivitelben (főleg a szerkeszthetőséget, vezérelhetőséget nézve), kistesóként ezt ültették a Garage Band ingyenes DAW programjukba is. Majd csinálok 1-2 felvételt, mert adott helyen egész hiteles, már-már hamisítatlan B3 érzeteket keltő vele muzsikálni. Persze azért dinamikában a tetején, meg basszusban az alján ez sem penge, na de azért a legtöbb vas klónt szerintem hazavágja és egy ingyenes programról beszélünk!!!
https://youtu.be/Uk9uI3rBox4 Egy kis céltalan kaparászás az electro-n. :) Jellegzetes nord hang, de nekem továbbra is bejön... és inspiráló tud lenni. A perkát is ráadtam jól... :D Kellett egy kis idő, mire mexoktam a half moon kapcsolót, de most már nagyon szeretem. Jó "játék" az is... :P
Azta! Műszakilag is érdekesek. Az egybedobozolt két 122-est annó megcsodáltam, nem rossz. Gondolom az árak csak előirányzatok. Annyit nagyon megér, szemben az egyik L100-al. A Goff C3, fene tudja. Viszont nem került a lustába a legnagyobb szám, a Modular Moog.
Szerintem azt a hanxert szokták meg, azért játszanak azzal. Ügyes játékos mivoltuk ellenére nem hammondosok, csak abban az időben igazi Hammonddal tudtak orgonahangot csiholni. Sajnálatos pl Pataki Laci, aki ha lenne is igazi, akkor is inkább a saját kis cuccát nyomja. Ilyen a mexokás. Egy szerencsésebb eset, Gyuszi utánunk inkább az én orgonámat kérte. https://www.youtube.com/watch?v=oRXTOQCuzl8
"Ráadásul egy ilyen kiruccanás mindig hagy nyomot a drága és ritka hangszeten. Ezen okokból érthető ha ritkán találkozni eredeti B3 mal."
Régen azért bírtak sok ilyen mázsás jószágot cipelni, mikor mindenben csak a trafó 5-10 kilót nyomott. Persze egy analóg csöves cucc biztos nagyobb arányban hibásodott is mint ma egy digitális, nem is ez a kérdés, hanem hogy nagy nevek miért alkalmaznak még szintikből is néha orgona szempontból a legkínosabb hangzású dolgokat? Ennyire nincs igény bennük?
Emlékszem mikor Lerch Pista egy Roland RD500-al váltotta ki a Hammondját vagy 20 éve, ott is csak a pakoló munkások örültek annak hogy kevesebbet kell emelni, őt meg annyira nem izgatta, hogy a Jég dupla whiskyvel mennyire fikán szólt Hammond nélkül a szólója közben...
Érdekes dolgokat produkál az élet számomra A multszázadban nagy "hang gyüjtő" lehettem, és mivel a sors dobot egy strokot igy most van idöm meghallgatni ezen "kaloz" felvételeket/ revox 2db mikrofonnal / Számomra a tanuság hogy a kevesbb több, és egy hangositásnál minnél több technikát keversz a "zajba" egyre hangosabb lesz ugyan , de nem lesz jobb....
Be is lehet építeni mikrofont a lezlibe. Persze ez is egy plusz beruházás.
Sokat számít a koncertnél a méret, költségvetés. Egy szép nagy Hammond mozgatása önmagában annyi, vagy több, mint egy klub gázsi. A színpad mérete is adott. Ráadásul egy ilyen kiruccanás mindig hagy nyomot a drága és ritka hangszeten. Ezen okokból érthető ha ritkán találkozni eredeti B3 mal.
Kivéve az erre a célra átalakított, szétvágott hangszerek. De az is komoly, extra beruházás.
Dr. Bubó is megmondta, hogy " Más nemakarásának a te nyögésed a vége! " :-) Nekemis az a tapasztalatom, hogy az ilyen kis helyeken a keverő fele használhatatlan valamilyen hiba miatt. Viszont egy saját kis keverő 3-4 mikrofonnal rögtön helyreteszi a dolgokat. Magadnak kikevered a hangot, és akkor nincs vita a buli végén. Nekem van itthon egy mini stúdióra való cuccom mikrofonokkal, keverővel. Régen vettünk is fel itthon Hammondot, éneket játszásiból :-)
Ui.: Úgy tudom, hogy fellépés előtt le lehet levelezni a technikai igényt. Hány csatorna, mikrofonok, dugaszoló aljzatok, stb. Ezeket érdemes pontosítani.
Sajnos magasabb szinten működő zenekaroknál is előfordul ez a hozzáállás, hogy ide jó lesz ez is..Bár a probléma az én tapasztalataim szerint összetettebb. Próbálom a lehető legízletesebb soundot kihozni koncerteken a VK7-es hangszeremből, de sokszor zsákutcába futok. Legutóbb egy Solton lacival szerettem volna jól megszólalni, de a kedves technikus kolléga olyan vacak mikrofonnal küldte ki a közönségnek, hogy rémálom lett belőle. Előtte pedig jött a "nincs elég szabad csatornám" kifogás. Sajnos előfordul, hogy pici klubokban tudunk zenélni, oda is mindig cipelem a 3 billentyűt, de arra már nincs kapacitásom, hogy még mikrofonokba is beruházzak és csak egy kevert L/R jelet küldjek tovább. Tudom, vannak olyan lacik, amiknek van saját mikrofonozása (Motion Sound pl..)de mostanában nem találok ilyet. Szóval nem mindig a nem akarás a probléma gyökere :)
Nekem is apám lehetne, és tisztelem is. Mégis egyenrangú félként kezeli az embert, és ez nagyon jól tud esni, holott komoly tapasztalat- és tudásbeli különbség van köztünk az ő javára. Ha minden igaz, még azt a Solton Turbot használja, amit én nyüstöltem néhány évig.
Na nekem is ilyen nagyszobás játékos benyomását keltette akkor. Nagyon azért nem tartottuk a kapcsolatot. Porbafingó iskolás voltam még, neki meg már komoly autója, biztonságtechnikai cége, családja volt. Nem voltunk egy korosztály. :)
Egyszer játszottunk előttük, átengedte a hangszerét, (amit a videón is láthatsz), és tényleg jól szólt, bár már fogalmam sincs, mi van a tálcán. Az Emberdzsemm már sajna nincs. Úgy alakult, hogy valamiféle meggondolásból feladja a zenét, majd rájött, amit itt mindannyian tudunk, hogy ebből nem lehet végleg kilépni, ha más nem, hát otthon a nagyszobában játszogat az ember. Beszállt a Purple Sunset DP-cover zenekarba, mert ott üresedés volt.
Segítőkész, jóindulatú fickó, ráadásul halál precíz, és jó értelemben véve igazi megszállott. Amikor csak hallottam, mindig minden a helyén volt, élmény volt, benne van alázat az iránt, amit csinál. Nekem legalábbis mindig ez jött le.
Szóval C1! Az első videón mint ha volna még valami keyboard felül vagy az az a tálca az ismeretlen rack modullal + kis keverővel?
Feri mikor nálam járt a 2000-es évek eleje-közepe fele, még nagyon kereste a hangszerét. Odaadtam neki egy hétre az EMU B3 modult, de valóban ehhez a zenéhez kell a 2 manuál...