Elolvastam iMre es PTRgilicz kuplunggal kapcsolatos korabbi hozzaszolasait. Tanulsagosak.
A szervizben nekem is valami teflonretegrol beszeltek de a kuplungdio csereje szoba sem kerult. Szerencsere a rangatas nekem a kuplungcsere utan megszunt, csak a drabos kuplung nem. Mit tanacsoltok? Hatarozottan bemenni szervizbe es kovetelni a dio cseret, vagy zsirozgassam 2 naponta es mergelodjek, netan par ev alatt megis tonkremegy valami es fizethetek megtobbet? Ha uj diot raknak be es azon van teflon reteg, de a zsir akkor is elmegy ugyanott fogok tartani mint most. Mi az oka annak hogy orokke elmegy a zsir? Hova tunik? irt valaki piros szinu hoallo zsirrol? Ezt kell kenni a diora es a bovdenre? Auchan/Tesco-ban vajon lehet ilyent kapni? Mi a neve vagy szama ennek a zsirnak?
Koszonom a gyors valaszokat mindenkinek. Legalabb most mar tudom hogy jol hallom es erzem hogy valami nem stimmel a kocsival, csak a D pesti R szerviz raz le mindig. Bekentek valami zsirral es azt mondtak mindket alkalommal hogy ezek a renault-ok ilyenek. De 2 nap utan ujra darabos volt a kuplung. Nem hiszem el hogy ennek igy kell mukodni. A kopogo dizel hangot amugy apam twingojaban is lehet hallani es szerinte az r19-esukben is lehetett hallani. Ez nem izgat annyira, de a kuplung pedal igen. Mivel fel eves koraban teljes kuplung csere volt mar a thalian es nem szeretnem ha megint tonkre menne valami. A kerdes csak az hogy ha 2 naponta nem zsiroztatom es allandoan darabosan csuszik a bovden abbol lehet-e baj, tonkre mehet-e valami hosszabb tavon, pl. 2 ev alatt amikor lejar a gari. Mert a szeria hibat nem szivesen finanszirozom. Miert nem hivjak vissza ezeket a kocsikat javitasra ha tudjak hogy szar a kuplung ??????? A hoallo zsir felvetese jo otlet volt, meg is kerdezem a szervizt mit kenegetnek a kuplungra. De a 9 eves R19-nel sosem volt ilyen gondom. A szervizes azt mondta annal maskepp volt megoldva ez a dio a kuplungnal es ott nem ment el a zsir. Akkor itt sem zsirozgatni kellene hanem a rossz alkatreszt kicserelni olyanra ami regen mar bevalt.
Masik tema: Garancia.
Teligumi csere ota most voltam eloszor autopalyan es 130-140 korul nagyon erosen raz a kocsi. Elvittem gumishoz kicentiroztatni. Kiderult hogy ahol csereltek a gumit semmit nem centiroztak, hatalmas elteresek(40-50 grammos) voltak. De azota is raz. Szoval valoszinu hogy a futomun kell allitani mert 1-2 teli katyu lehet hogy tul eros volt a futomunek. A kerdes hogy maszekhoz vigyem vagy a R szerviz ezt garanciaban koteles-e javitani? Amig garancialis addig nem szivesen koltenek ra penzt. Igy is eleg idom ment mar ra a szervizbe jarassal es mindig eredmeny nelkul. Es meg 8 honapos csak az auto.
Sziasztok!
Kovlui
Igen, limitált szériát, Azure-t rendeltünk.Igaz, nem mondták hogy van kedvezmény, mi kérdeztünk rá. Bár az is igaz, nincs az emberre irva, hogy hol dolgozik. Kaposváron rendeltük, de Pécsen is érdeklődtünk, ott is adták volna a kedvezményt.
Majus 3-án meg volt az egyéves szervíz. Semmi különöset nem találtak, minden rendben volt. Kb. 40 percet szöszöltek vele és mindez 4750 forintomba került. Ez nagyon ok. Egy valamit azonban nem értek. Amikor a hölgy a telefonba kérdezte, hogy mennyi km van az autóban,(22400 volt) akkor valamit arról kezdett habogni, hogy 15.000 km-nél kellett volna vinnem az autót. Amikor pedig korábban, mielőtt elérte volna kocsi a 15.000 km szintén ugyan ennél a cégnél azt mondták, hogy nem kell vinnem a kocsit sehova csak egy év múlva. Mert akkor úgy volt, hogy itt Olaszba vittem volna el.
A másik az olajcsere. Arról tájékoztattak, hogy ha én viszek olajat akkor nem vállalnak garanciát továbbra a motorra. Ez igaz?? Történetesen, ha ugyan olyan motorolajat viszek, mint amit ők is beletesznek akkor is. Mert idekinn egészen jó áron tudok motor olajat venni :)
Sajna a Thalira jó lett volna elmenni (nem lakom messze Esztergomtól), de éppen akkor jöttem vissza Mo-ra.
További balesetmentes thalicskázást.
Ci vediamo ....
Az a tapasztalatom, hogy a kuplungropogás igen sok márkatárs problémája.
A május 1.-i thalálkozón hatból öt kocsiban tapasztaltam ezt.
Fogalmmam sincs mit kellene csinálni vele. Nekem is kenegetik össze-vissza, de csak egy kis időre megoldás...
A kuplung engem is bosszant (nyikorgás, dízeles hang) de érdekes módon télen nem nagyon jelentkeztek ezek a hibák. Nekem is össze vissza kenegették de kis javulást csak a bowden csere hozott.(kb 1évig) most újra jelentkezett.
Télen a tetőkárpit nyikorgott ami most kezd eltűnni (valaki elárulhatná hogy mitől)
Egy biztos: Renault szervizbe soha többet nem viszem nekem még az olajat sem tudták becsülettel lecserélni (anno rendesen túlöntötték)
Nem akarok itt nagyon beleszólni a nagyok dolgába kuplung ügyben ugyanis nekem csak szerdán lesz gépem. Igaz akkor menézem a kérdéses alkatrészt. De mint autószerelő hagy tegyek fel egy kérdést. Milyen zsírral kenegetitek? Magyarázat a kérdésre: Ugyanis a váltó és a motor ugyebár érintkezik egymással a motor hőt termel és persze a váltó is. Nézzétek meg egy 100 km út után milyen jó meleg a váltó. Nem lehetséges hogy szépen kiolvad a zsír? Próbáljátok meg hőálló zsírral( arról lehet felismerni, hogy a színe piros) hátha tovább tart. Esetleg ha valaki próbálta már és nem müködik akkor bocsi. De én biztos fogok találni rá megoldást mivel nem szeretném ha nekem is ropogna. Biztos lesz rá megoldás. Bocsi, hogy belekotyogtam.
Úgy látszik a felső holtponti jeladó meghibásodásán kívül a kuplungot is fel lehetne venni a típushibák közé, sajnos :-( bár azt nem tudom, hogy más márkánál van-e ennyi gond a pedállal, kuplunggal.
Azt viszont tudom, hogy 26 hóníposan 35e km-el az én kuplungom is vacakol. Mikor a szervízben jártam, annyit mondtak, hogy zsírozni kell, és megjavul. A gondom az volt, hogy a pedál útja darabos, és úgy ropog, mintha havon járnék. És ahogy melegszik az autó, ahogy többet kell használni a pedált, ez egyre rosszabb. Hát a kenést megcsinálták, de kb 400 km után minden változatlan. Segítene ezen a problémán a bovden, kuplungdió (sokaktól hallottam ezt a szót, de mit is jelent, mit takar?), és a kar cseréje. Bár ha elmegy a zsír, még ha meg is kenik beszerelésnél, max párszáz km és ott tartunk újra, ahonnan indultunk.
Mit lehetne tenni, hogy hosszú távon, 100 km-enkénti zsírzás nélkül - véglegesen is jó lenne - rendesen működjön a pedál!?? Mert ugye elég boszantó az a 100 km-enkénti újrazsírzás.
Na jó hétvégét és balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Sziasztok
Nekem is egy 1.4 oasisom van ami 10 honapos és 13000 km futott. Jelenleg is szervízben van már 4 napja kuplung problémákal /kopogó hang/,de nekem csak a klíma bekapcsolásával jött elő. A szervízben azt mondták,hogy csapágy vagy nyelestengely. Kíváncsi leszek rá majd leírom.
Én is kaptam (pontosabban a férjem) közszolgálati kedvezményt, 30.000.+ÁFA, össz.37.000.-et. Nem túl sok, de sok kicsi sokra megy alapon ennek is örültünk. Tegnap rendeztük a hitelhez a papirokat,az egész forgalomba helyezés összegét még nem tudom,mert majd átvételkor (máj.14-én)tudom meg.Előreláthatólag 50.000.-körüli összeget emlitettek.
Amit konkrétan tudok, az az orvosoknak adott kedvezmény, az minden márkára érvényes, létező dolog, ez biztos. Az egyéb közszolgálati dolgozók kedvezményéről még nem hallottam, de attól még lehet ilyen is.
Megvan, köszi :)
El is felejtettem mondani, hogy klasszak a képek és az aláírások.
Az külön tetszik, hogy még az én autóm is tisztának látszik :)), pedig nem is az szegény :(
Hali Mindenki !
Felhívtam a HEKO légterelő és kft.-t, mondván, a most aktuális 5000 Ft-os árukból hajlandóak e még 10 %-ot klubkedvezményként engedni. Hát nem. Merthogy ez most eksön náluk és ennyi. Ellen Berger lehet, hogy érdemes klubkedvezményről tárgyalni velük riasztó és egyéb elektromos dolgokból kifolyólagosan. Ha ma du. ott lelem a +felelő polgárt, megteszem. Oszt majd referálok.
Az üzembehelyezés költségei a hivatkozott jogszabályok hatályos változataiból származnak.
Forrás: Complex CD Jogtár 2004. március 31-i zárású lemeze.
Más: Valamelyik korábbi hozzászólás emlegetett közszolgálati kedvezményt. A Renault Hungária ügyfélszolgálata megerősített, hogy létezik ilyen, de részleteket nem közölt, hanem a kereskedőhöz irányitott, akinek meg nem érdeke, hogy kedvezményeket adjon.
Tud valaki valami konkrétabbat erröl?
Pont egy Rólatok készült kép maradt le a Thalálka albumból, pótoltam, gondolom észre veszed majd. Az eddigi helyen megtalálod, de feltettem a tárra is, a régebbi albumokat is újratöltöttem, adtam még egy esélyt a tárnak :-(
Még néhány nap és átvehetem Natháliát (bocs a lopkovicért, de eddig ez az elnevezés tetszett a legjobban). Hetek óta olvasom a topicot. Üzembe helyezésre nekem is 75.000-et mondtak, ezért utána néztem a dolognak (1990. évi XCIII. törvény, 11/1998. (IV.17.) KHVM-BM együttes rendelet). Az említett jogszabályok az alábbi hatósági díjakat és illetékeket írják:
Vagyonátr. illeték 15 Ft/cm3 → 1390 cm3*15 Ft=20840 Ft
Forgalmi eng. 4000
Törzskönyv 4000
Érvényesítő címke 320
Járműkísérő lap 1060
Műszaki vizsga 4980
Műszaki adatlap 530
Környezetvédelmi vizsga 4770
1 pár rendszámtábla 5500
Összesen 46000
Erre jöhet még rendszámtábla keret, a kereskedő vastag arcbőre és a keret feliratozása miatt az évekig ingyen biztosított reklámhordozói felület.
„Ne hagyják magukat becsapni, átverni, megkárosítani!” (Nem a Juszt Laci vagyok! :-))
Mindenkinek, aki még nem vette át az autót azt tudom javasolni, hogy tételesen számoltassa el a kereskedőt az üzembe helyezés költségeiről. És semmiképpen ne érje be ilyen homályos tételekkel mint „…forg.helyezés 36188…”
Ha valakit konkrétan érdekel, az említett jogszabályok vonatkozó részeit emillel el tudom szalajtani.
Bocs, ha hosszúra nyúltam, de úgy gondolom, hogy ezek az információk közérdekűek.
KorI jol osszefoglalta a tenyeket, tenyleg olvass utana az utolso nehany hozzaszolasomban.
Nalam foleg a dieseles hang volt a problema, rangatozast csak a regi kuplungtarcsa utolso heteben eszleltem, a csere utan megszunt.
Annyit fuznek hozza, hogy PTRgilicz kolleganak a sok rangatos inditastol "szovodmenyek" is keletkeztek, olvass bele az o irasaiba is.
Sajnos a problémáva nem vagy egyedül -szerintem sokaknak jelentkezik, csak kevesen "veszik észre".
Ha megnyugtat -bár engen nem!-, sajnos ezen nem igazán tudnak mit javítani. Ez ilyen! Már csak azért is merem ilyen határozottan állítani, mert én már a második thaliát hajtom 14 hónapon belül, és mindkettőnél jelen volt/van ez a kattogó hang jelenség. Mostmár betudom tipusjelenségnek, és nem izgat annyira, mint az előzőnél.
Ülés
Ebben is megerősítelek! Az 1.-nek (1.4/8V Expression)nagyon jó volt -addig nem is vettem észre, hogy milyen jó (volt!). A 2.-nak 1.4/8v Azure) tényleg sz.r. Puha, folyamatosan elállítódik, és nekem is fáj a hátam benne. Szerintem ezeken a limitált szériákon (mivel "árelőnyős")rendesen spóroltak!
HI dh !
Lókukót !!! Hazudnak a dögök. Spec a kuplungommal, ahogy van, alleszz semmi probléma.
A deréktámasztás ügyében rahedli +oldás leledzik. Ebből 2. Próbálhacc beszuszakolni a dereked mögé valami mobil párnát. Ez lehet szivacsos, vagy tönkölypelyva töltésű, miazmás. A derekad majd jól +aszondja, hogy melyik a jó neki. Avagy nézegeted a nagyobb bevásárlóközpontok hírdetési újságjait, ahol gyakorta hírdetnek kevés pézé deréktámasszal ellátott üléshuzatot. Még 1. A HOMASITA kft. ( homasita.hu) meglehetős mennyiségű autós bisz-ba..t forgalmaz, így jó eséllyel érdeklődhetsz, hogy milyen +oldást javallanának.
Egyébkéntileg MINDENKINEK ! Elmúlt a vas 1 éves, túlnyomórészt gond nélkül. Eccer, mert zavart a tücsök a kormányban, kicseréltettem a forgókapcsolót ( vagy mit ). Tök feleslegesen. Pár hónap múlva, bár 1 lényegesen halkabb 1ede atücsökcsaládnak, de ismét beköltözött a kormány alá. Ezzel +tanultam együttélni, már csak azért is, mert lényegesen kevéssé zavart, mint az előző hang. És most! Végre ismét csönd van! Eccer csak felvillant a vezetőoldali légzsákvisszajelző lámpám. Úgy maradt, majd átváltott a jobboldalira. Ezek váltakoztak 1 ideig, majd úgy döntött, hogy a bal oldali fog most már örökké világolni. Pesze a szervízlámpa is folyamatosan világolt. Na, ha már ilyen kedvesen figyelmeztetett, hogy hova is forduljak segítségért, be is zarándokoltam a R Dél-pest- hez.Rádugták a kompúteret, ami igazolta, hogy bekakált a lufi. Annyira viszont nem intelligens, hogy +aszondja, ugyanvajon melyik ! Na, ezzel együtt sokat mondok, 1/2 óra alatt, 1 forgókapcsoló ismételet cseréjével jól +oldották a bajt. Jelenleg ismét porblémamentesen üzemelgetünk. Hozzátenném; van időm szervízbe járni (tudom, nem mindenkinek) és örülök, hogy ezek a gondok a gari alatt jönnek ki. Aminek annyira azért nem örülök, hogy lecsúsztam a + 2 év gari megváltásáról. De ettől függetlenül, kicsit sem aggódom. ( csak a - kisugárzások kikerüléséből elfolyólag) :-))
a gondoddal sajnos nem vagy egyedül!
a kuplungproblémák már egynéhányunkat kikezték: lásd múlt heti hozzászólások. (pl. Imre)
a lényeg:
a kuplungnak 2 gyenge pontja van:
1.:a tárcsán lévő belső rugók: ezek sajnos "berezegnek" és ronda hangot adnak. nekem is tavaly tavaszi 1.4 oasis-om van, és sajna alapjáratom nagyon hangos, különösen, ha sok fogyasztó be van kapocsolva (lámpák, + hátsó ablakfűtés+esetleg légkondi). azt mondják ez a kuplungcserével megoldható, de a cseretárcsában is előjöhet a probléma.
2.: darabosság. nos ez egy kollega szerint a kuplungdió megzsírozásával lehet orvosolni. a kollega sajnos 100 km-enként meg kell hogy zsírozza, különban darabossá válik.
a zsírzás viszonylag egyszerü művelet, ha érdekel képeimen megnézheted. hossszú távon talán a kuplungdió cseréje lehet a megoldás...
más:
a TÜKÖR ügyében meg még majd beszámolok, ma hozom el (ez nem füthető, de rákérdezek mennyi lenne az...)
a régi, eltört tükörben NEM volt fűtőszál!!!
A kovetkezo problemam lenne a Thaliankkal(1.4 Oasis). Tavaly augusztusban vettuk ujonnan es mar 1.5 honap utan darabos volt a kuplung pedal es indulasnal rangatott is eleg erosen. Fel evet kulfoldon voltam vele, ezert nem tudtam szervizbe vinni. A vegen mar nagyon idegesito volt hogy allandoan berangatott indulasnal es emiatt neha lefulladt. Ja es csunya "dizeles" kopogo hangja volt a kocsinak ha uresben jart a motor. Ha benyomtam a kuplungot akkor elhallgatott. Utalom a dizelt, foleg a hangja miatt, es most megis hallgathatom ezt a kopogos motorhangot. Valami nyelestengelyt emlitettek egyszer hogy az csinalhat a kuplungnal ilyen hangot. Na es vegul eljutottam a del budapesti R szervizbe ahol kicsereltek az egesz kuplungot. A rangatas azota nem jott elo.
De azota (1 honap) ujra kopogo hangja van ha kicsit megyek vele es a kuplunk pedalon is
erezheto hogy darabosan megy. Visszamentem, egy kis zsirt tettek a bovdenre meg a kuplungnal valahova es azt mondtak ezek a Renault-ok mind ilyenek sajnos hogy elmegy a zsir es szarazon csuszik a kuplung bovden. Kopogo motorhang uresjaratban maradt, darabos kuplung megjavult. 2 nap telt el es a kuplung pedal ujra darabos volt.
Ezt nem hiszem el hogy minden Thalia ilyen. Velemenyeket kernek hogy masok is tapasztaltak-e hasonlo problemat, vagy csak a szerviz ilyen analfabeta es nem azt javitgatja a kocsin amit kellene. Nagyon meg vagyok elegedve a kocsival, leszamitva ezt hogy 2 honapos koraban mar kuplungcsere kellett es kopogo hang illetve darabos kuplung nagyon zavar. Es meg egy aprosag, az ules nekem nagyon kenyelmetlen, puha es nem tartja a derekam egyaltalan, ettol allandoan faj. Van valakinek valami otlete, hogy hogyan lehetne kenyelmesebbe tenni az ulest, valami normalis derektamasztot ajanlhatna valaki.
Ennek nagyon kicsi esélyt adok (0,0...1 %), de mivel a síma tükör is hátul műanyagba van részben burkolva, csak szétszedés után lehetnénk ebben biztosak :-)
Komolyan: á, nem hinném ...