Szerintem nincs semmi kulombseg kuplung szempontbol a TI es TII kozott. Sot meg a szelepek szama sem mervado, 8 vagy 16, mindkettonel meg-meg jelenik.
Diselesek, hogy alltok?
Szerintem a futómű beállítása nem garanciális tevékenység. A futómű egy nagyobb kátyútól is elállítódhat, így erősen a kopó jellegű dolgokhoz hasonlítanám. Szerintem vidd egy futóműveshez, gumishoz vagy egy normális általános szervizbe, ahol fél óra alatt megcsinálják neked. Persze pénzért, dehát istenem, az autózás pénzbe kerül.
Gondolkodom: 1.5 dCi ugye létezik 80LE clio is ugyanilyen motorral, amit régen is ki tudtak hozni a 65 lovasból chiptuningal, csak a gyári 80-asba raktak egy töltőlevegő hűtőt, valjon meg lehet így tunningolni, hogy mondjuk egy clios töltő levegő hűtőt be lehet-e applikálni a thalicskába+chiptuning és máris 'dübörög' a 80ló :)
valaki kérdezett hátsó légterelőt, most láttam vele egy Natháliát nem néz ki rosszul :) egy kis ívecske a fenekén
Szerviz
Az átviszgálásokkal kapcsolatban csak egy megyjegyzés. Az előző thaliamat még az ügyvédes garanciális csere herce-hurca idejében kellet 1 éves szervizbe vinni. Az ügyvéd javaslatára egy "független" szervizbe vittük, ahol nem tudtam a folyamatban lévő dolgokról. Még meg van az a papír, amit kiadtak, hogy tökéletes állapotban van az autó, ahhoz képest, hogy elótte 2 hete készült el a 14 oldalas szakvélemény a kocsi hibáiról.
Szóval érdemes résen lenni!
Megneztem a MOL-nal es van nekik 120 fokig hoallo zsir. Ez pici tegelyben van es tenyleg zsir(piros). Viszont amit a R szervizben fujtak ra es ilyent tescoban is lattam, az egy spray volt, valami teflon spray, de volt hoallo zsir is ami szinten spray volt. Gondolom a render kenheto zsir jobban tart mint az a folyekony spray valami amit ha rafujok maris lecsopog mert
teljesen folyos.
A masik amit mar kerdeztem is, hogy ha raz a futomu es a gumik ki lettek centirozva, a R. szerviz koteles ingyen beallitani ha meg garancialis az auto?
Szia dh00!
En olyan zsirt hasznaltam, amit 120 fokig garantaltak, de nem hiszem, hogy a melegedes miatt tunik (olvad) el. Egyszeruen nincs ami ott tartsa, mindig ki fog kenodni a dio oldalara.
Talan nem is kilometerre szamitanam a diozsirozast, hanem kuplungolasra: 30km varosi kozlekedes sokkal tobb pedalozast jelent mint 300km varoson kivul.
Viccelodok itt a bajunkkal: beszerelunk majd egy kuplung pedal kinyomas counter-t. :)
Elolvastam iMre es PTRgilicz kuplunggal kapcsolatos korabbi hozzaszolasait. Tanulsagosak.
A szervizben nekem is valami teflonretegrol beszeltek de a kuplungdio csereje szoba sem kerult. Szerencsere a rangatas nekem a kuplungcsere utan megszunt, csak a drabos kuplung nem. Mit tanacsoltok? Hatarozottan bemenni szervizbe es kovetelni a dio cseret, vagy zsirozgassam 2 naponta es mergelodjek, netan par ev alatt megis tonkremegy valami es fizethetek megtobbet? Ha uj diot raknak be es azon van teflon reteg, de a zsir akkor is elmegy ugyanott fogok tartani mint most. Mi az oka annak hogy orokke elmegy a zsir? Hova tunik? irt valaki piros szinu hoallo zsirrol? Ezt kell kenni a diora es a bovdenre? Auchan/Tesco-ban vajon lehet ilyent kapni? Mi a neve vagy szama ennek a zsirnak?
Koszonom a gyors valaszokat mindenkinek. Legalabb most mar tudom hogy jol hallom es erzem hogy valami nem stimmel a kocsival, csak a D pesti R szerviz raz le mindig. Bekentek valami zsirral es azt mondtak mindket alkalommal hogy ezek a renault-ok ilyenek. De 2 nap utan ujra darabos volt a kuplung. Nem hiszem el hogy ennek igy kell mukodni. A kopogo dizel hangot amugy apam twingojaban is lehet hallani es szerinte az r19-esukben is lehetett hallani. Ez nem izgat annyira, de a kuplung pedal igen. Mivel fel eves koraban teljes kuplung csere volt mar a thalian es nem szeretnem ha megint tonkre menne valami. A kerdes csak az hogy ha 2 naponta nem zsiroztatom es allandoan darabosan csuszik a bovden abbol lehet-e baj, tonkre mehet-e valami hosszabb tavon, pl. 2 ev alatt amikor lejar a gari. Mert a szeria hibat nem szivesen finanszirozom. Miert nem hivjak vissza ezeket a kocsikat javitasra ha tudjak hogy szar a kuplung ??????? A hoallo zsir felvetese jo otlet volt, meg is kerdezem a szervizt mit kenegetnek a kuplungra. De a 9 eves R19-nel sosem volt ilyen gondom. A szervizes azt mondta annal maskepp volt megoldva ez a dio a kuplungnal es ott nem ment el a zsir. Akkor itt sem zsirozgatni kellene hanem a rossz alkatreszt kicserelni olyanra ami regen mar bevalt.
Masik tema: Garancia.
Teligumi csere ota most voltam eloszor autopalyan es 130-140 korul nagyon erosen raz a kocsi. Elvittem gumishoz kicentiroztatni. Kiderult hogy ahol csereltek a gumit semmit nem centiroztak, hatalmas elteresek(40-50 grammos) voltak. De azota is raz. Szoval valoszinu hogy a futomun kell allitani mert 1-2 teli katyu lehet hogy tul eros volt a futomunek. A kerdes hogy maszekhoz vigyem vagy a R szerviz ezt garanciaban koteles-e javitani? Amig garancialis addig nem szivesen koltenek ra penzt. Igy is eleg idom ment mar ra a szervizbe jarassal es mindig eredmeny nelkul. Es meg 8 honapos csak az auto.
Sziasztok!
Kovlui
Igen, limitált szériát, Azure-t rendeltünk.Igaz, nem mondták hogy van kedvezmény, mi kérdeztünk rá. Bár az is igaz, nincs az emberre irva, hogy hol dolgozik. Kaposváron rendeltük, de Pécsen is érdeklődtünk, ott is adták volna a kedvezményt.
Majus 3-án meg volt az egyéves szervíz. Semmi különöset nem találtak, minden rendben volt. Kb. 40 percet szöszöltek vele és mindez 4750 forintomba került. Ez nagyon ok. Egy valamit azonban nem értek. Amikor a hölgy a telefonba kérdezte, hogy mennyi km van az autóban,(22400 volt) akkor valamit arról kezdett habogni, hogy 15.000 km-nél kellett volna vinnem az autót. Amikor pedig korábban, mielőtt elérte volna kocsi a 15.000 km szintén ugyan ennél a cégnél azt mondták, hogy nem kell vinnem a kocsit sehova csak egy év múlva. Mert akkor úgy volt, hogy itt Olaszba vittem volna el.
A másik az olajcsere. Arról tájékoztattak, hogy ha én viszek olajat akkor nem vállalnak garanciát továbbra a motorra. Ez igaz?? Történetesen, ha ugyan olyan motorolajat viszek, mint amit ők is beletesznek akkor is. Mert idekinn egészen jó áron tudok motor olajat venni :)
Sajna a Thalira jó lett volna elmenni (nem lakom messze Esztergomtól), de éppen akkor jöttem vissza Mo-ra.
További balesetmentes thalicskázást.
Ci vediamo ....
Az a tapasztalatom, hogy a kuplungropogás igen sok márkatárs problémája.
A május 1.-i thalálkozón hatból öt kocsiban tapasztaltam ezt.
Fogalmmam sincs mit kellene csinálni vele. Nekem is kenegetik össze-vissza, de csak egy kis időre megoldás...
A kuplung engem is bosszant (nyikorgás, dízeles hang) de érdekes módon télen nem nagyon jelentkeztek ezek a hibák. Nekem is össze vissza kenegették de kis javulást csak a bowden csere hozott.(kb 1évig) most újra jelentkezett.
Télen a tetőkárpit nyikorgott ami most kezd eltűnni (valaki elárulhatná hogy mitől)
Egy biztos: Renault szervizbe soha többet nem viszem nekem még az olajat sem tudták becsülettel lecserélni (anno rendesen túlöntötték)
Nem akarok itt nagyon beleszólni a nagyok dolgába kuplung ügyben ugyanis nekem csak szerdán lesz gépem. Igaz akkor menézem a kérdéses alkatrészt. De mint autószerelő hagy tegyek fel egy kérdést. Milyen zsírral kenegetitek? Magyarázat a kérdésre: Ugyanis a váltó és a motor ugyebár érintkezik egymással a motor hőt termel és persze a váltó is. Nézzétek meg egy 100 km út után milyen jó meleg a váltó. Nem lehetséges hogy szépen kiolvad a zsír? Próbáljátok meg hőálló zsírral( arról lehet felismerni, hogy a színe piros) hátha tovább tart. Esetleg ha valaki próbálta már és nem müködik akkor bocsi. De én biztos fogok találni rá megoldást mivel nem szeretném ha nekem is ropogna. Biztos lesz rá megoldás. Bocsi, hogy belekotyogtam.
Úgy látszik a felső holtponti jeladó meghibásodásán kívül a kuplungot is fel lehetne venni a típushibák közé, sajnos :-( bár azt nem tudom, hogy más márkánál van-e ennyi gond a pedállal, kuplunggal.
Azt viszont tudom, hogy 26 hóníposan 35e km-el az én kuplungom is vacakol. Mikor a szervízben jártam, annyit mondtak, hogy zsírozni kell, és megjavul. A gondom az volt, hogy a pedál útja darabos, és úgy ropog, mintha havon járnék. És ahogy melegszik az autó, ahogy többet kell használni a pedált, ez egyre rosszabb. Hát a kenést megcsinálták, de kb 400 km után minden változatlan. Segítene ezen a problémán a bovden, kuplungdió (sokaktól hallottam ezt a szót, de mit is jelent, mit takar?), és a kar cseréje. Bár ha elmegy a zsír, még ha meg is kenik beszerelésnél, max párszáz km és ott tartunk újra, ahonnan indultunk.
Mit lehetne tenni, hogy hosszú távon, 100 km-enkénti zsírzás nélkül - véglegesen is jó lenne - rendesen működjön a pedál!?? Mert ugye elég boszantó az a 100 km-enkénti újrazsírzás.
Na jó hétvégét és balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Sziasztok
Nekem is egy 1.4 oasisom van ami 10 honapos és 13000 km futott. Jelenleg is szervízben van már 4 napja kuplung problémákal /kopogó hang/,de nekem csak a klíma bekapcsolásával jött elő. A szervízben azt mondták,hogy csapágy vagy nyelestengely. Kíváncsi leszek rá majd leírom.
Én is kaptam (pontosabban a férjem) közszolgálati kedvezményt, 30.000.+ÁFA, össz.37.000.-et. Nem túl sok, de sok kicsi sokra megy alapon ennek is örültünk. Tegnap rendeztük a hitelhez a papirokat,az egész forgalomba helyezés összegét még nem tudom,mert majd átvételkor (máj.14-én)tudom meg.Előreláthatólag 50.000.-körüli összeget emlitettek.
Amit konkrétan tudok, az az orvosoknak adott kedvezmény, az minden márkára érvényes, létező dolog, ez biztos. Az egyéb közszolgálati dolgozók kedvezményéről még nem hallottam, de attól még lehet ilyen is.