A kuplung dologra gondolsz, hogy milyen idősen jönnek elő?
Válasz: Először is NEM szabad megvárni míg előjön!
Ha még nem érzel semmi rosszat akkor most minnél előbb meg kell zsíroztatni a diót, hogy később ne jöjjön elő a dolog! Ha egyszer elkezd ropogni onnantól vége!
Egyik fórumtárs egy nagyon szemléletes fotósorozattal bemutatta, hogyan, hol kell zsírozni. Nem bonyolult, 2 perc meló!
Olvass vissza a fórumon. Azt hiszem Korl volt a neve.
Én is leírtam korábban részletesen mit, hogyan kell csinálni.
Ui.: Én is meg voltam lepődve, hogy csak most robbant a "kuplung bomba" pedig én már rég szóltam itt...
Árat nem tudok, de nem lehet, hogy visszatetted a gyári gumikat mostanság? Mert sajna a gyári gumik elég rossz minőségüek, és hiába állítgatják a futóművel az nem oldja meg - legalább is nekem nem! Lehet, hogy a gumi rossz, az meg csak cserével javul.Bár tegyél egy kísérletet, de jobban jársz, ha profihoz viszed. Nekem volt, hogy a r.szerviz meg sem csinálta, csak kiszámlázta.
Én csak kétségbeesetten olvasgatom a hozzászólásokat. Ha PTRgilicz nem jön elő a "panaszával", mindenki -mivel a szervizek ezzel ettették- saját problémájának gondolta. Egyébként a Megane fórumon jelentkezett egy volt Ranault munkafelvételes, és felajánlotta a segítségét. Keressétek meg. Szerintem tud néhány tanácsot adni.
Aláírásba benne vagyok - bármibe ami előbbre viszi az ügyet. Ha kell jogi segítség is tudok ajánlani, az aki intézte a garanciális cserémet. Szerintem is csak a NAGYON HATÁROZOTT fellépéssel lehet valamit is elérni, de a szalonba történő aláírásgyűjtést szerintem hamar felfüggesztenék a szalonosok, és lehet, hogy oda nem kell többet vinni a kocsit. Az RH felé kell inditani az ügyet, mert ő a generálimportőr.
Kérdésem!
A kocsi milyen idős korában kezdődtek ezek a hibák? Mivel az előzőnél nem tapasztaltam, de már félek, hogy mi vár rám ezzel is, ami vátható, mert ennél is kezdődnek a tipushibák előjönni!
Futomuallitast tudja valaki mennyibe kerul R
markaszervizben? Konkret arat pliiiz! Vagy erdemes inkabb maszeknal csinaltatni?
1-2 nagyobb katyu miatt 130 korul raz a kormany.
Centirozas 1 hete volt, az biztos jo.
Kaptam hetfore idopontot a D pesti R szervizbe,
ki fogom eroszakolni, hogy most mar csereljenk mindent(dio, kar, bovden), mivel 3x voltam emiatt naluk es mindig leraztak a zsirozgatassal. Vagyis nem igazi zsir volt, valami spray-t fujtak mindig.
Az izzókészletet még elő se vettem, lehet nincs is benne semmi! ;-Đ
A huzat szép volt, erős szívós anyagnak tűnt, csak az ára miatt gondoltam szétnézek máshol is, aztán elfelejtettem az egész üléshuzat ügyet.
Egyszer vettem egy univerzálisat (8e), de az használhatatlan volt az ülőlap és háttámla kiképzés miatt, és a hátsó fejtámláknak se volt kivágás. Ja, a hátsó övcsatlakozóknak se.
Visszavittem az egészet...
Jól van úgy látom már megy "magadtól" is a dolog, már tudod mit, hogyan kell...!
Én nagyom bízom a dologban!
Még annyi jótanácsot fogadj el, hogy alaposan győződj meg róla, hogy minden beépítésre szánt alkatrész meglegyen (dió, bovden, kar). Nehogy az legyen, hogy szétdöntik az autót aztán jaj ez nincs, az nincs azt majd később berakjuk... Egy szétszedéssel menjen be egyszerre minden új cucc!
Szorítok! Tájékozatss a fejleményekről!
Mindent figyelj meg mit-hogyan..., hogy tudhj mesélni a többieknek!
Árakat is kéne írkálnod!
Ui.: Ha bekerül az új cucc továbbra is kínosan kéne ügyelni, hogy legyen zsír a dión!
Ha egyszer elkezd ropogni az már kopottság jele.
Ebben a helyzetben a zsírzás már csak tüneti kezelés!
DE ha vadi új / nem kopott a cucc abban az esetben a zsírzás viszont megelőzés! Oda kell figyelni!
Mindhárom dolgot szeretném cseréltetni, ha tényleg ott a hiba (ami ugye elég valószínű), így is hívtam fel őket. Mikor a felső holtponti jeladóval ott jártam majd két hete, már akkor is rákérdeztem a kuplungra. Árakat is kértem ezekre az alkatrészekre, és voltak is raktáron (bár a dio nem biztos). De záróra miatt a zsírzásnál maradtunk, mondván csak ennyi a baja... khmm. Most hétfőn hosszan beszélgettem a szervizzel, és igyekeztem nem elfogadni minden "talán ez segít" típusú megoldást, szóval remélem lesz raktáron ami kell. Legfeljebb ha a szerkezeti elemek egyformák, kap egy Megane vagy Clio dio-t :-) Az biztos nem "török selejt" (bocs)
Most még én is optimista vagyok, remélem nem fogok "vastagon csalódni" a szerviz után. Egy újabb anyagi csődöt most nem igazán bírnék el.
Más: amikor pl már másodszor égett ki az első lámpa izzója, kapott egy kis vezetékes toldást a kábelek végén, szóval kerestünk egy olyan megoldást, amivel áthidalható volt az ellenállások határétékre méretezéséből eredő "tervezési hiba", vagy valami hasonló :-). Megcsinálták. Azóta se égett ki egyetlen izzó se...
Bár nekem csak két hónap múlva jön meg a kocsi, abban azonban egyetértek, hogy csak a közös fellépés segithet rajtunk a kuplung ügyében.
Ez gyártási (gyári) hiba, ami miatt igenis tisztességes lenne a visszahívás. Minél többen állunk az ügy mellé, annál nagyobb lesz az esélyünk. A hétvégén nagyon sok szalonban családi hétvége lesz. Gondolom sokan el fogtok menni, ha másért nem tapasztalatcserére. Jó lenne, ha addigra elkészülne egy aláirásgyűjtő iv, igy azokat a Thalia tulajokat is az ügy mellé lehetne állitani, akik esetleg még nem olvasgatják ezt fórumot.
Ha egyszerre holnap kicserélnek mindent akkor nagyon valószínű, hogy rendben lesz a dolog!
A legfontosabb, hogy a kart, diót egszerre cseréljék és minden mozgó pontot zsírozzanak be alaposan! A bovdent is érdemes kicserélni lehetőleg ezekkel együtt, hogy tiszta víz legyen a pohárban!
Kinyómó csapágy: ez is ludas lehet de nagyon kicsi az esélye! Nekem amikor szétdöntötték a gépet az úszott a zsírban!
Azt írtad "valószínűleg csere lesz..".
Csak valószínűleg? megrendelték? Nem hiszem, hogy van nekik raktáron!
Ui.: Még mindig nem értem, hogy ez egy Clióban miért megy problémamentesen.
Abban reménykedhetünk, hogy a cserealkatrész nem törököktől jön hanem onnan ahonnan a Cliok is kapják! És akkor igen jó esélyünk lehet rá hogy megoldódik a probléma!
Lio, ezt te fogod megtudni először!
Nagyon optimista vagyok!
A sajnálatos az, hogy ez is valamennyi anyagi, idegi teher lesz. Miért nem lehetett egyből jóra csinálni...
Kíváncsi vagyok a fejleményekre! Gondolom a többiek is!
az nem létezik, hogy lehet az új állapotában nincs rendesen megzsírozva és elkopika dio és a többi az első pár 1000km-en?
más kérdés: izzókészletet hol lehet kapni és mennyiért, ja és hogy pontosan milyen kell (kollegám valami uv szűrőset emlegetett)? mert én sokalom a 7000 forintot a 3szögre az eü dobozra, meg az izzókészletre, és a gyári űléshuzat mennyibe fáj?
- valaki fogalmazza meg a problémát olyan formában, hogy az egy aláírásgyűjtéshez megfelelő legyen
- a kész szöveget e-mailben nekem
- utána aláírást gyűjtünk
- lefordítom angolra, egy példány az aláírásokkal megy szépen a franciaországi központba
- a magyar példány meg megy a RH-hoz, de ők úgyis lesz.ják, tehát ezért megy egy példány a franciáknak is.
Ui.: Létezik szerintetek olyan, hogy eddig 1-2x átutalással fizettem egy bizonyos szervízben (Budakalász) és most kiszámláznak egy olyan futóműbeállítást, amit én előtte időben lemondtam, ergo nem készült el?
(Csak mert most vitatkozom magammal, hogy én vagyok ennyire feledékeny, vagy ők akarnak átvágni. Mindkettőre volt precedens... :)
Na szóval, én holnap reggelre kaptam id?pontot a szervizbe. Valószínüleg bovden, dio, és kar csere lesz, a biztonság kedvéért pedig zsírt is viszek magammal (pirosat). Merthogy azt végképp nem szeretném, hogy esetleg amiatt, hogy húzom az id?t, még valami tönkre menjen, és a kés?bbi javítási számla az egekig szökjön.
Ugyan azt mondta a munkafelvételes, hogy azért meg kell nézniük, mert lehet a kinyomócsapágy is szorulhat, ebben én nem hiszek. Ugyan ezt próbálták eljátszani a fels? holtponti jeladó cseréjénél is, pedig egyértelm? volt a hiba. És aki nem garanciális már, annak mondanám, hogy a szavatosság miatt mind az alkatrészek árából, mind munkadíjból átvállal 40%-ot a RH. Csak tessék határozottan fellépni, és ne hagyjátok magatokat!
Remélem, hogy nagyon nagyon hosszú távon meg fog oldódni a probléma, mert az tényleg bosszantó, hogy 300-500 km után (bár inkább kulpungolástól függ?en) zsírozni kell az alkatrészeket. (elindulás el?tt és hazérkezés után zsírozhatnám, gyakorlatilag hétvégenként kétszer)
És amit még írni akartam, hogy érdekes módon, ha áll az autó 6-7 órát, vagy általában 1 nap után az elindulást követ?en még nagyjából elviselhet? a kuplung, de kb negyed óra autókázás után darabosabb lesz, keményebb, és a nyikorgás is el?jön. Nagyon hosszú távon pedig mégrosszabb lesz... Ez nálatok is ilyen? Tapasztalat?
Apropó, hol található az a bizonyos kar?
Ádám77: te is küszködtél a kuplunggal, megoldódott már a problémád? Csináltak az autóddal valamit az elmúlt 2 hétben?
PTRgilicz: segíts, akár mail-ben is :) jól lenne ha holnap tényleg meg tudna oldódni ez a probléma, és nem kellene még hónapokig találgatni, hogy mi is lehet a gond, és újabb súlyos ezreket rákölteni :((
Nalam mas okbol csereltek kuplungtarcsat, es vegig ott voltam az auto mellett.
Ha a fiuk belejonnek es nagyon rutinosan cserelik a diot akkor is egy embernek 4-5 orajaba telik; evente eladnak nehanyezer Thaliat, egy visszahivas azt jelentene, hogy a szervizek egy-ket honapig mast se csinalnak csak dioznanak
Bár még nincs kocsim, előre is támogatom az ötletet!
Egy 2.5 milliós autónál NINCS OLYAN, HOGY EZEK MIND ILYENEK! Ezt egy régi szervízes hozzáállás, akkor mondják, ha valamit túl bonyolult megcsinálni, vagy nem tudják megoldani!
Ha pedig tényleg mindegyik ilyen, tessék visszahívni!
Talán a testületileg indított antireklám az, amivel esetleg hatni lehetne (Pl. az autósmagazinok, v. totlacar arra azért harapna, ha mondjuk 30 thalia megjelenik egy R szervíz előtt és bemutatja a szerelőknek és egyéb érdeklődőknek, hogy a 30-ból 25 autónak egyforma darabos a kuplungja.), vagy együtt megbízni egy jó fogyasztóvédelmi szakjogászt!
Mert abból már most elegem van, hogy a vevő ki van szolgáltatva, pedig én fizetek!
U.i.: a kocsim lassan 2 hete Győrben van. (állítólag)! Ezek szerint megéri raktározni?
Nem rossz otlet, tamogatom! Aki komolyabban ert a temagoz elkezdhetne intezkedni, szerintem itt mindenki tamogatna mert kozos erdeke minden Thalia tulajnak hogy a gyar ne eljen vissza a helyzetevel. Nem azert fizettunk hogy javithatatlan alkatresszel szivjunk. A fogyasztovedelemnel kellene kezdeni gondolom. Es megerositeskent alairasokkal vagy kozos szemelyes fellepessel is nyomatekot lehetne adni a problemanknak. Gondolom masokat is a garancialis ido lejarta aggaszt legjobban. Mert miutan lejar, tuti hogy szivesen nekiallnak a penzunkon kivizsgalni mi lehet a hiba. De nehogy mar velunk fizettessek meg azt amit gyarilag ok sporoltak ki a kocsibol.
Ez is inkább fekete mint szürke. Szépen meg van varrva, a csíkozása középen hosszirányú szürke/fekete.
Több féle mintából és színből is megvarrják.
Lehet választani. Egyszerűen megállapodás kérdése az egész.
Sajnos csak személyesen tudod intézni, internetes elérhetőségük nincs.
Lehet hogy rosszul gondolom, de ha egy ilyen fajsúlyú típusbetegséggel állunk szemben, NEM KELLENE A RH-NAK VISSZAHÍVNIA A TALICSKÁKAT egy kis korrekcióra???
Más, kevésbé elit márka egy biztosítékcserére is visszahív akár...
Szerintem heki kellene szaladni testületileg, hátha elérünk valamit.
Es nem lehet maskepp megoldani ezt a kuplungot? Pl. ugy hogy valami strapabirobb anyag legyen a muanyag dio helyett? Gondolom markaszerviz ezelol teljesen elzarkozna, de maszek szervizben esetleg ez megoldhato valahogy? Ilyen bena megoldast meg nem lattam hogy nem lehet hibatlanra megjavittatni. De ha ennyi Thalia kuplunghibas akkor miert nem tortenik semmi? Miert nem talalnak ki valamit hogy veglegesen tudjak javitani a hibat? Nagyon sok Thalia van mar az utakon kulfoldon is, ez rengeteg garancialis javitast jelenthet a Renaultnak.
Úgy nézem mostanában kezd robbanni a kuplung bomba itt a fórumon.
Amikor én beírtam a történeten meg is lepődtem, hogy csak alig 1-2 ember reagált rá!
Én már tapasztalt harcos vagyok ez ügyben, ezért megmondom mit tegyetek, ha jó kuplungot akartok:
0. Ne hallgassatok arra mit mondanak a szervízben!
(Ha már nyekereg, kattog a kuplung akkor már késő! Hiába zsíroztok, átmeneti megoldás lesz csak!)
1. Ki kell egyszerre cseréltetni a bovdent, a kart, a kuplungdiót! (Fontos hogy egyszerre legyen csrélve!)
2. Összeszereléskor mindent jól meg kell kenni zsírral, olajjal! A piros zsír jó lehet! Nem árt ha bírja a hőt!
Ezzel azt fogjátok elérni, hogy vajpuha lesz a kuplung. Továbbra is zsírozgatni kell majd de a periódusok jelentősen meghosszabbodnak.
Nagyjából ennyi!
Még a témához:
Nem értem a Renault-t! Ez a kuplung mozgató egész szerkezet egy konstrukciós hiba! A Thalián a kar ugye egy műanyag csonkon (kuplungdión) mozog.
Ugyanez a pont pl. egy Opelban egy csapágyazott tengely. (Ami gyaníthatóan nagyobb terhelést bír mint az a műanyag bütyök..)
De akkor miért van az, hogy a Clio, régi Megane, régi Scenic....-ban ugyanez a konstrukció panaszmentesen üzemel.
Vezettem egy régi (1994) Clio-t. Volt benne 150e km. Vaj puha volt a kuplungja. Felnyitottam a motorházat. A rendszer ugyanaz. Megkérdeztem a tulajt nincs -e kuplung panasza.. Azt sem tudta mi az a kuplungdió, semmit nem észlelt pedig NEM falábú! Észrevenné! Most akkor mi van???
Valami rossz Török beszállító ontja a sz.r minőségű diókat?
Zárszó:
-Szerintem adjatok még egy esélyt az autónak és cseréltessétek ki egyszerre amit fent leírtam!
-Ha sajnáljátok rá a pénzt akkor is zsírozzátok rendszeresen a diót különben nagy galiba lesz belőle ha hosszan hagyjátok nyekeregni. (Én már megszívtam így. Korábban már leírtam. Bár csak akkor lettem volna olyan okos mint most. De a szervíz sem tudta.. Mondjuk ez egy újabb oldal lenne...)
Én részemről már nagyon belefáradtam abba, hogy a "kuplung dolgok" miatt szinte alig voltak felhőtlen pillanataim az autóval.
(Mi az hogy ~300km -ként kell zsírozni és még akkor is csak elfogadható.. Ááá..)
Már folyamatban van az ügy, valószínüleg jövö hét elején megérkezik az utód!
Nem Renault lesz! Ki gondolta volna, mi? :-)
Származási ország: Japán (Nem fejtem ki..)
Háj!
Na, tavaly pont így jártam én is az "univerzális" huzattal, csak egy másik hiperben...
Milyen színűt rendeltél, és milyen a bútorszövet, mert én is gondolkodok, hogy rendelni kellene mert a gyári feketét óvni akarom a gyerekek igénybevételétől.
Hosszas keresgélés után vettem Röninek üléshuzatot.
Nem volt egyszerű, mert a RNy szerint az I-eshez nincs gyári. A gond az, hogy az első ülések a támla és üléslap között be vannak "falazva". A Tesco-s univerzális pedig
ide se passzol, pedig a Cliora ajánlják. (visszavették, úgy hogy levásárolhattam).
Szóval találtam egy korrekt kisiparost, aki a Thaliára is gondolt. A fejtámlák is - szerinte - három féle kialakítással kerültek ki a gyárból, így a hátsó fejtámlákat a helyszíni szemle után legyártották, amíg felhelyezték az ülésekre a huzatot. Anyaga bútorszövet. Jó kopásállónak tűnik és puha is. Az ár 8 000 Ft.
Eddig elégedett vagyok!
A kisiparos postán is szállít, utánvétellel, igaz a mintát/szint látni kéne a megrendelőnek.
Az elérhetősége: Ollmann György, 7300 Komló Ifjúság u. 20 72/484-551 és a pécsi vásár 15. soron.
Szerintem nincs semmi kulombseg kuplung szempontbol a TI es TII kozott. Sot meg a szelepek szama sem mervado, 8 vagy 16, mindkettonel meg-meg jelenik.
Diselesek, hogy alltok?
Szerintem a futómű beállítása nem garanciális tevékenység. A futómű egy nagyobb kátyútól is elállítódhat, így erősen a kopó jellegű dolgokhoz hasonlítanám. Szerintem vidd egy futóműveshez, gumishoz vagy egy normális általános szervizbe, ahol fél óra alatt megcsinálják neked. Persze pénzért, dehát istenem, az autózás pénzbe kerül.
Gondolkodom: 1.5 dCi ugye létezik 80LE clio is ugyanilyen motorral, amit régen is ki tudtak hozni a 65 lovasból chiptuningal, csak a gyári 80-asba raktak egy töltőlevegő hűtőt, valjon meg lehet így tunningolni, hogy mondjuk egy clios töltő levegő hűtőt be lehet-e applikálni a thalicskába+chiptuning és máris 'dübörög' a 80ló :)
valaki kérdezett hátsó légterelőt, most láttam vele egy Natháliát nem néz ki rosszul :) egy kis ívecske a fenekén