Már máshol megállapitották,hogy mindenkinél jobban tudsz mindent,azért megkockáztatom. :-)
A Q400 tkp.nem Bombardier,hanem DeHavilland.Bombardier:Mirabel Airport,Montreal,Quebec,
DeHavilland:Downsview Airport,Toronto,Ontario.A Dash 100-200-300-asok még zömében "Boeing"néven kerültek ki a gyárból.A két cég között megvan a francia-angol viszály.A Downsview airport nem sokáig lesz fenntartva,lévén majdnem a város közepében,az alternativ tervek rég megvannak: "Downsview Park".
A reptér tulsó fele a hadseregé volt,akik már vagy 10 éve elköltöztek.Jelenleg a reptér csak a "Bombardier" miatt létezik,akik csak a hatalmas terület egy kis csücskét használják.Tehát előbb-utóbb megszünik,ill.elviszik Montrealba.
Jelenleg Downsview a Q400-asokat gyártja (a 100-200-300-as szerszámokat összevágták) és a Global Expresst ,valamit a Learjetek szárnyát (Wichita,Kansasba.)Jelenlegi létszám,kb.3500 fő.
Valaha 7000 körül volt.(Dash 7,Twin Otter,Buffalo)
Az alábbi kis karcolatom inkább a korábban felmerült hozzászólások míján íródott, ahol a Bombardier szándékos kicsinálása is felvetődött. Figyelembe véve a rendelésállományt, valamint a repesemélyek valós utóéletét ez a dolog lényegesen finomabb, kevésbé sarkos szűrőkön át értékelhető reálisan....
Sziasztok. Keresek olyan képet amin IFA nyerges busz látható. 2 darab volt a malévnál. 1970-1975-ben voltak szolgálatban. Sárga fényezésűek voltak,az ablak vonálában pedig fehérek. Sajnos a neten nem találtam képet,pedig napokon át kerestem. Esetleg a maléves zaporozsecekről is szeretnék képeket. Ez az utólsó topik a reményem. Aki tud kérem segítsen. Üdv: FAV 20.
Természetesen a gép maga nem szar. De azt is mindenki tudja, hogy a 7o-8o perces és annál rövidebb utakra igaz, hogy a megtakarítás még nem jár aránytalanul nagy kényelmi és menetrendi veszteséggel. Alapvetően azokra a Malév járatokra valóak gázturbinás gépek, ahol most is azok járnak Carpatair, illetve BAS wet-leaseben. Nyilván körülbelül a 6oo km-es sugarú körön belül vannak további desztinációk, ahol hadra foghatóak. Viszont, ha valóban az a hosszú távú koncepció, hogy a DASH-ok nem csak a CRJ-ket, hanem a F7o-eseket is kiváltják, akkor vagy újabb 736-osokat is hadrendbe kell állítani, vagy nem tudom mi lesz azokkal a járatokkal, ahol jelenleg elegendő a Fokker kapacitása, azonban a szár-hosszak aggályossá teszik a turboprop üzemelést.
Talán nem tűnt fel, de eddig is járatott srófosokat a Malév. A világon pedig ETTŐL FÜGGETLENÜL tendencia az LGT gazdaságosabb üzemét kihasznélni akár a kényelem rovására a jetekkel szemben. Az egész repipar elmozdult a kényelem irányából a gazdaságosság felé.
Figyeld majd meg az átrendeződést a válságban. Nagy eséllyel a fapad fogja legkevésbé kárát látni.
Ettől még természetesen a Q400 sz@r, azért találták ki, hogy a Bombardier tönkremenjen, a piac meg azért érdeklődik iránta erősen, hogy dafke kicsesszen azokkal, akik csődbe akarják vinni a gyárat. Az utasok meg kenőpénzért ülnek fel rá :))
Ott a pocsolya túloldalán te rosszul látod a regionált. Direkte csődbe akarnak ott menni a cégek, azért veszik a Q400-at, meg mindenféle srófos szutykot :D. Az utasok meg mazók, azért repülnek vele. Majd mi megmutatjuk itten, hogy is van ez :)))
Pontosan itt a lényeg, hogy régóta alkalmazott eljárásról van szó. Talán feltételezhetjük, hogy ennél dzsuvább időben is le szokott szállni a Q400 és a család összes elődje. Megfelelő időben, megfelelő módon kell használni a rendszert. A gép fesztávja a hajtóműteljesítményhez képest nagy, így az elektromos fűtés durva energiatöbbletet jelentene. Ugyanekkor pl a hasonló méretű business jetek kevésbé is hajlanak a jegesedésre. Ennek részben oka a sebesség, részben a nyilazás, részben a profil. Nem véletlenül hegyezte ki a NASA/NTSB a jegesedés dolgot a turbopropokra, és nem viccből lesznek policyk az ilyen ajánlásokból. A T-vezérsíkos megoldás külön figyelmet érdemel több szempontból is, de ezzel egy érzelmi topikot sziontén nem terhelnék :))
Az utolsó mondatban tökéletesen egyetértünk....:)
Ellenben tessék ezt megpróbálni a sztétszben, vagy bárhol a kultúrvilágban.
A Dash-nál,ATR-nél,L-410-nél maga a jégtelenitö rendszer nem megfelelö extrém jegesedési körülmények között mindegyiknél ugyanazt az elvet használják a már rárakodott jég eltávolitására felfujják szakaszosan a belépöt.A buta pilcsik megnövelik a bejöveteli sebességet egyesek mégsem tudják elmondani mi történt velük.A Fokkernek volt elöször a flottában szuperkritikus szárnya ezért volt furi a tupik után hogy azt gyakrabban kell lefujni felszállás elött azota az NG-kel ez természetes lett.A mobil telefon több tipusnál is meghülyitette a navigácios vagy
hajtomü vezérlö rendszert.Ja és az utik szivesebben ültek öreg tupira mint a lufis
Még mindig azon vagyok ledöbbenve, hogy olyan típusokat szapulunk itt a pusztában, amelyek egyébként a világban beváltak, olyan kereslet van rájuk, hogy csuhaj. Első körön szerintem ilyen helyzetben az üzemeltetőnek egy baxottnagy tükörben kéne a hibakeresést folytatni....
Azért én emlékszem, mikor a rampás stornozott egyet a F701 ajtajában, aztán hálózat le, fel és lehetett kezdeni elölről a proszídzsört induláshoz. Meg gázkar magától le...stb.
A jegesedésre meg ugyanolyan érzékeny, mint a Dash. Kezdetben valahogy ezt is hibaként rótta fel neki a MAH állomány:)). Azt pedig pláne, hogy repedeztek a főtartók sorban.
Gondolom, nem kellett volna hagyni szétfagyni a víztartályt. Vannak részei a gépeknek, amelyeket nagyjavítástól nagyjavításig nem szednek ki, kivéve, ha helytelen üzemeltetés miatt mégis tönkremennek.