Keresés

Részletes keresés

toratoratora Creative Commons License 2009.02.21 0 0 337

Már máshol megállapitották,hogy mindenkinél jobban tudsz mindent,azért megkockáztatom. :-)

A Q400 tkp.nem Bombardier,hanem DeHavilland.Bombardier:Mirabel Airport,Montreal,Quebec,

DeHavilland:Downsview Airport,Toronto,Ontario.A Dash 100-200-300-asok még zömében "Boeing"néven kerültek ki a gyárból.A két cég között megvan a francia-angol viszály.A Downsview airport nem sokáig lesz fenntartva,lévén majdnem a város közepében,az alternativ tervek rég megvannak: "Downsview Park".

A reptér tulsó fele a hadseregé volt,akik már vagy 10 éve elköltöztek.Jelenleg a reptér csak a "Bombardier" miatt létezik,akik csak a hatalmas terület egy kis csücskét használják.Tehát előbb-utóbb megszünik,ill.elviszik Montrealba.

Jelenleg Downsview a Q400-asokat gyártja (a 100-200-300-as szerszámokat összevágták) és a Global Expresst ,valamit a Learjetek szárnyát (Wichita,Kansasba.)Jelenlegi létszám,kb.3500 fő.

Valaha 7000 körül volt.(Dash 7,Twin Otter,Buffalo)

Előzmény: trikó (335)
békésen szántogató traktor Creative Commons License 2009.02.21 0 0 336
A topikot bekedvenceltem. A vita folytatható.
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 335
Az alábbi kis karcolatom inkább a korábban felmerült hozzászólások míján íródott, ahol a Bombardier szándékos kicsinálása is felvetődött. Figyelembe véve a rendelésállományt, valamint a repesemélyek valós utóéletét ez a dolog lényegesen finomabb, kevésbé sarkos szűrőkön át értékelhető reálisan....
Előzmény: üveggolyó (331)
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 334
Ezzel így tökéletesen egyetértek.
Előzmény: üveggolyó (331)
FAV 20 Creative Commons License 2009.02.21 0 0 332
Sziasztok. Keresek olyan képet amin IFA nyerges busz látható. 2 darab volt a malévnál. 1970-1975-ben voltak szolgálatban. Sárga fényezésűek voltak,az ablak vonálában pedig fehérek. Sajnos a neten nem találtam képet,pedig napokon át kerestem. Esetleg a maléves zaporozsecekről is szeretnék képeket. Ez az utólsó topik a reményem. Aki tud kérem segítsen.  Üdv: FAV 20.
üveggolyó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 331
Természetesen a gép maga nem szar. De azt is mindenki tudja, hogy a 7o-8o perces és annál rövidebb utakra igaz, hogy a megtakarítás még nem jár aránytalanul nagy kényelmi és menetrendi veszteséggel. Alapvetően azokra a Malév járatokra valóak gázturbinás gépek, ahol most is azok járnak Carpatair, illetve BAS wet-leaseben. Nyilván körülbelül a 6oo km-es sugarú körön belül vannak további desztinációk, ahol hadra foghatóak. Viszont, ha valóban az a hosszú távú koncepció, hogy a DASH-ok nem csak a CRJ-ket, hanem a F7o-eseket is kiváltják, akkor vagy újabb 736-osokat is hadrendbe kell állítani, vagy nem tudom mi lesz azokkal a járatokkal, ahol jelenleg elegendő a Fokker kapacitása, azonban a szár-hosszak aggályossá teszik a turboprop üzemelést.

Előzmény: trikó (330)
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 330
Talán nem tűnt fel, de eddig is járatott srófosokat a Malév. A világon pedig ETTŐL FÜGGETLENÜL tendencia az LGT gazdaságosabb üzemét kihasznélni akár a kényelem rovására a jetekkel szemben.
Az egész repipar elmozdult a kényelem irányából a gazdaságosság felé.

Figyeld majd meg az átrendeződést a válságban. Nagy eséllyel a fapad fogja legkevésbé kárát látni.

Ettől még természetesen a Q400 sz@r, azért találták ki, hogy a Bombardier tönkremenjen, a piac meg azért érdeklődik iránta erősen, hogy dafke kicsesszen azokkal, akik csődbe akarják vinni a gyárat. Az utasok meg kenőpénzért ülnek fel rá :))

Tök logikus - hamár ok okozatról beszélünk :)))
Előzmény: BKK HILTON (326)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.21 0 0 329
Irány CPH csomagtérbe pakolják be L. P.a szétfagyott tartályba a Dash projekt kidolgzóját és aki még támogatja a többi gép üzembeállitását.
Előzmény: B767fan (324)
BKK HILTON Creative Commons License 2009.02.21 0 0 328
ok es okozat...
Előzmény: trikó (327)
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 327
Nek múgy tűnik, az itteni fikázás nem a járathosszról szól. (És biza másutt is repül 1 óra felettit.)
Előzmény: BKK HILTON (326)
BKK HILTON Creative Commons License 2009.02.21 0 0 326
A pocsolya tuloldalan tudjak, mire alkalmas ez a kavedaralo.
Pl. NYC-bol elmenni Buffaloba. Max. 1 ora...

(Mi a gorcsot fog a ceg csinalni 4 srofossal - ha egyaltalan lesz belole 4?)
Előzmény: trikó (325)
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 325
Te csak maradj csendben :))))))))

Ott a pocsolya túloldalán te rosszul látod a regionált. Direkte csődbe akarnak ott menni a cégek, azért veszik a Q400-at, meg mindenféle srófos szutykot :D. Az utasok meg mazók, azért repülnek vele.
Majd mi megmutatjuk itten, hogy is van ez :)))
Előzmény: krisz25 (306)
B767fan Creative Commons License 2009.02.20 0 0 324

Malév Dash8-Q400

 

Sziasztok!

 

Egy újabb életkép, HA-LQA úton a soron következő desztináció felé...

trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 323
:))))))

Csókolom a kezét! :)))


Pontosan itt a lényeg, hogy régóta alkalmazott eljárásról van szó. Talán feltételezhetjük, hogy ennél dzsuvább időben is le szokott szállni a Q400 és a család összes elődje. Megfelelő időben, megfelelő módon kell használni a rendszert.
A gép fesztávja a hajtóműteljesítményhez képest nagy, így az elektromos fűtés durva energiatöbbletet jelentene. Ugyanekkor pl a hasonló méretű business jetek kevésbé is hajlanak a jegesedésre. Ennek részben oka a sebesség, részben a nyilazás, részben a profil.
Nem véletlenül hegyezte ki a NASA/NTSB a jegesedés dolgot a turbopropokra, és nem viccből lesznek policyk az ilyen ajánlásokból. A T-vezérsíkos megoldás külön figyelmet érdemel több szempontból is, de ezzel egy érzelmi topikot sziontén nem terhelnék :))

Az utolsó mondatban tökéletesen egyetértünk....:)

Ellenben tessék ezt megpróbálni a sztétszben, vagy bárhol a kultúrvilágban.


Előzmény: shawasdy (322)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.20 0 0 322

A Dash-nál,ATR-nél,L-410-nél maga a jégtelenitö rendszer nem megfelelö extrém jegesedési körülmények között mindegyiknél ugyanazt az elvet használják a már rárakodott jég eltávolitására felfujják szakaszosan a belépöt.A buta pilcsik megnövelik a bejöveteli sebességet egyesek mégsem tudják elmondani mi történt velük.A Fokkernek volt elöször a flottában szuperkritikus szárnya ezért volt furi a tupik után hogy azt gyakrabban kell lefujni felszállás elött azota az NG-kel ez természetes lett.A mobil telefon több tipusnál is meghülyitette a navigácios vagy

hajtomü vezérlö rendszert.Ja és az utik szivesebben ültek öreg tupira mint a lufis

szélmalomra.

Előzmény: trikó (317)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 321
Még mindig azon vagyok ledöbbenve, hogy olyan típusokat szapulunk itt a pusztában, amelyek egyébként a világban beváltak, olyan kereslet van rájuk, hogy csuhaj. Első körön szerintem ilyen helyzetben az üzemeltetőnek egy baxottnagy tükörben kéne a hibakeresést folytatni....
Előzmény: panavia (319)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 320
...... erre nincs mit mondani. Nyilván ez is típushiba.
Előzmény: panavia (319)
panavia Creative Commons License 2009.02.20 0 0 319

pontosabban nem kellett volna az előírt nyomásnak a duplájával megnyomni - merthogy a kiváltó ok valójában ez volt...
Előzmény: trikó (316)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 318
F70 ajtajában :P Nahh... :)
Előzmény: trikó (317)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 317
Azért én emlékszem, mikor a rampás stornozott egyet a F701 ajtajában, aztán hálózat le, fel és lehetett kezdeni elölről a proszídzsört induláshoz.
Meg gázkar magától le...stb.

A jegesedésre meg ugyanolyan érzékeny, mint a Dash. Kezdetben valahogy ezt is hibaként rótta fel neki a MAH állomány:)). Azt pedig pláne, hogy repedeztek a főtartók sorban.

A messzeség persze megszépít....
Előzmény: shawasdy (315)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 316
Gondolom, nem kellett volna hagyni szétfagyni a víztartályt. Vannak részei a gépeknek, amelyeket nagyjavítástól nagyjavításig nem szednek ki, kivéve, ha helytelen üzemeltetés miatt mégis tönkremennek.
Előzmény: shawasdy (315)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.20 0 0 315

Miota január elején szétfagyott a viztartály nedves törlökendö van a WC-ben,a

müszak szerint a tartály kiépitéséhez ki kellett székezni a gépet majd csak a hátso

csomagtér ajton keresztül tudták kiszedni a törzsböl.A foker ehez a tákolmányhoz képest  még mindig csucstechnikának tünik pedig elég régi tipus.

Előzmény: Törölt nick (312)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 314
A tűzből nem úgy látszott....
Előzmény: panavia (308)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 313
Amúgy egy hajtómű leállása miatt nem zuhan le a gép, mi több, fel is tud így szállni......
Előzmény: B767-2 (307)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 311
Egyébkénnt az NTSB vizsgálatból jött.
Előzmény: B767-2 (307)
trikó Creative Commons License 2009.02.20 0 0 310
Erre van forrásunk?
Előzmény: B767-2 (307)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.20 0 0 309
Utazz sokat Dash-al zötyögj az alpok felett 6000m-en,verd be a fejed ki és beszállásnál ne moss kezet WC-után stb.
Előzmény: balagepi (305)
panavia Creative Commons License 2009.02.20 0 0 308

kifogyott a keró? :-)
Előzmény: B767-2 (307)
B767-2 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 307
Nem tudom honnan jött ez a jegesedéses dolog..mert a hajtómű nem magától és nem is a jegesedés miatt állt le...
A többit ki lehet következtetni...
krisz25 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 306

Hat, nem semmi.

 

Hogy tanult kollegamat, A. Einstein bacsit idezzem, szabad forditasban, aki azert meg kell hagyni, tudott valamit, nem kicsit:

"Ket dolog hatartalan, az univerzum es az emberi hulyeseg. Es az elsoben nem is vagyok annyira biztos."

 

A sok kis ficsurnak (bizonyos lehuto foglalkozasokat ide akartam irni, aztan megsem tettem) mar nem jo a Q400, az agyam ledobta a szijat.

 

:)

Előzmény: BJani (304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!