Tegnap ránéztem én is erre a dió dologra szürkésszínű az én bovdenem is, a dió körül pedig valami zsír féle anyag van csak már inkább fekete mint bármi más szinű, de hogy valami zsír féle van ott az tuti 30000km van a gépben a felső jeladó hibán kivűl más baj nem volt vele(kopp kopp) a jeladó baj orvoslása is kb 10 percig tartott a szervíznek. Másik gondom a szélvédő előtti gumicsík problem az egyik műanyag rögzítő kis valami elrepedt csere 10 perc és kész! Ezenkivül semmi.
Köszi a jókívánságot, remélem nem ismerem meg az érzést. Bár a mostani autóm után szerintem semmit nem fogok észrevenni. (a mostani egy 23 éves Audi80, a kuplungja egy külön történet, bár most már egy ideje nagyon jól viselkedik!)
Amúgy édesapám autószerelő (is), és ahogy meséltem neki a Thalia kuplung-zsírozást, azt mondta, hogy legutóbb a 70-es éves Zsukjainál és Ifáninál hallott ilyenről, hogy bármit is zsírozni kellene a kuplungnál.....Ő is valami teflonos dolgot mondott, de ezek a műszaki dolgok nekem sokszor már nagyon érthetetlenek....:-)
Igazad lehet, mert tényleg úgy lenne logikus, hogy az teflonból van..
Ez jól is hangzik DE a gyakorlatban nekem a dió rendesen fémtisztára "esztergálta" a kart!
És miért van az, hogy amikor nálam elfogy a dió, kar közül a zsír akkor olyan lesz a kuplungom, mint egy kb. 8 fokozatú kapcsoló. Nem fokozatmentes! Ilyen állapotban nem tudom rendesen adagolni a kuplung zárását így döccenve indul a gép. :-(
ha esetleg megtaláltad a probléma forrását (teflonos bowden vagy nem) akkor szerintem imába fogják foglalni a neved ;-) és mindenki szalad teflonos bowdent venni :))
A kuplung témához szeretnék hozzászólni. Szerintem érdemes elgondolkodni az alábbiakon, mielőtt mindenki vad "kuplungdió" zsírzásba kezdene. Megnéztem én is, hogy milyen állapotban van a dió, mivel egy kicsit érződött a kuplunk finom benyomásakor-kiengedésekor egy nagyon enyhe darabosság ( 1.5dCi, 38e km ). Azt láttam, hogy a dió felületén zsíros por van. Ezt letakarítva csodák csodájára elmúlt a darabosság.
Igaz, hogy nem vagyok gépész, de tanultam gépészeti dolgokat is. Az akkori ismereteimet felidézve beugrott, hogy a teflonból készült csúszó elemeket, siklócsapágyakat nem kell kenni.
Létezik olyan teflon spray is, amivel olyan helyeken kell kenni, ahol olaj vagy zsír nem használható. Sőt az olajmentes kompresszorokban teflon dugattyúgyűrűket alkalmaznak, kenés nélkül, hogy ne szennyeződjön olajjal a levegő.
Mindezekből én az alábbi következtetést vontam le: ha a kuplundió teflonból van, ( A színe alapján ez valószínű ) akkor a zsírzás többet árt neki, mint amennyit használ.
Célszerűbb inkább szárazon tartani, hogy a rajta lévő zsír ne tudja megkötni a port.
valószínűleg gyárilag se zsírozzák be, ezért találták többen viszonylag száraznak. A használat során kerülhet rá olajpára vagy zsír, ami megköti a port és darabossá teszi a működést.
A kuplungbowden nálam szintén teflonos ( sötétszürke bevonat a bovdenen ), de Kori képein az ő bowdenje nem annak látszik. Úgy látszik két féle bowdent használnak. ( Vagy csak a dízelt szerelik teflonossal. ) A teflonos bowdent nem szabad kenni !
A fentebb leírtakat ne vegye senki kioktatásnak, nem annak szántam, csak a véleményemet írtam le az általam anno tanultak alapján.
Ti direkt ijesztgetitek a leendő Thalia tulajokat? :-)))
Én már nagyon várom a kis kocsimat (már csak 3 hét), és azért nem vagyok nagyon megijedve, mert az utóbi hetekben 8-10 Thaliás imserősömet/szomszédomat kérdeztem meg, volt-e bajuk a kocsijukkal, és egynek volt csak egy futómű-beállítás.....azon kívül senkinek semmi. A kocsik elég változatosak, 50000 km-es-től 1500 km-esig van mindenféle.....szóval szerintem azért ez nem annyira sűrű probléma.....bár én még nem tud6om....:-)
"Szerintem ettől nem is lehet mert olyan kicsi a felfekvési felület, hogy ez nem hiszem, hogy bármiben is befolyásolná a kuplung működését."
Tiltakozom!
Akinek ez az alkatrész ugyanis meg van kopva, vagy sokáig hagyta nyekeregni annak igenis ez a pici kis sz.r keseríti meg az életét!!
Én ha bezsírozom utána adott számú kuplungolás után már drabosan jön fel a pedál, nyekereg... Ha újra bezsírozom megint megjavul! Tehát itt a bibi!
Te viszont örülhetsz, mert még abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy jó állapotban van a diód és ha nagy ritkán oda-oda kensz neki egy kis zsírt akkor ezt az állapotot meg tudod tartani és tényleg gond nélkül használhatod az autót! Javaslom figyelj oda!
Mivel mi is hajtottunk már másik tipust a renaultból (Scenic), bizton állíthatom, hogy a Thalia kezdi kiérdemelni a Renault gyár szégyenét. 200ezer km-ig semmi bajunk nem volt a Scenic-kel, ezért mertünk a márkánál maradni, de amin keresztül mentünk a thaliaval nem kívánom senkinek. Az RH-ról meg az a véleményem, hogy amikor problémám volt, és jeleztem nekik le se sz...tak. A mai napig nem kaptam érdemleges választ a 2004.01.06-án írt levelemre, holott időközben a márkakereskedő némi jogi ráhatással már ki is cserélte garanciába a kocsit.
Sajnos hiába viszed hetente a szervizbe (én is ezt tettem), mindig le fognak rázni, mivel szerintük ezt a thaliák nagytöbbsége csinálja. Az előzőnél már nagyon hangos volt, a szervizes is hallotta, és azt mondta, hogy "tűréshatáron belül van". Nekem 2-ből 2 csinálta! Tehát valóban ez ilyen. De! Az előzőről készült igazságügyi műszaki szakvéleményben egyértelműen kiemelték, hogy ez "RENDELLENES, fémes, kattogó hang , ami a motortérből jön".
A sok kuplung kesergés után mivel már nekem is nyekereg egy idő óta a "dió", rászántam magam megzsíroztam. A gumi visszatételén kívül (azt küldeném kényszermunkára, ilyeneket rakosgasson vissza egész életében, aki ilyenre tervezte) semmi az egész. Jól megnéztem, volt rajta valamikor zsír elég csak az idők folyamán kiszorult a kenési helyről abból kotortam vissza amennyire tudtam, és megszünt a nyekergés. Megjegyzem, azon kívül, hogy nyekergett, semmi egyebet nem éreztem rajta, használatilag semmi probléma nem volt, nem rángatott nem volt darabos. Szerintem ettől nem is lehet mert olyan kicsi a felfekvési felület, hogy ez nem hiszem, hogy bármiben is befolyásolná a kuplung működését. Baleset miatt araszoltam dög melegben több mint 1 órát és semmi rángatás. Inkább valamilyen kuplung szerkezeti hiba lehet ami a panaszokat okozhatja. Más panasz nincs továbbra is faljuk a kilómétereket.
Azért merem állítani, hogy a Renault szervízek sem rosszabbak mint más márka szervizei, mert volt tapasztalatom más márkával is. (Vw, suzuki, ford, fiat) Bizony semmivel sem rosszabb a renault. Fakertészékről is hallottam én is egyet, s mást. DE! Ha nekem egy hely nem teccik, akkor nem megyek oda többet. Nekem pl. a karosszéria műhely nagyon szépen és korrekten megcsinálta 2x is az autóm. Az pedig, hogy a baum által itéld meg a rendszert, enyhén szólva általánosítás.
Ami a hibák számát illeti. Hibátlan autó nincs. Minden márkánál vannak hibák, mivel a piac olcsó autót akar, és sajnos tudomásul kell venni, hogy a mai világban ár=minőség! És ezt nem csak thalicska árkategóriára igaz. Minden márkánál vannak problémák, a reanultoknál jelentkező hibáknál súlyosabbak is. Ha jó, megbízható autót akarsz japánt kell venni. Igaz annak nincs szive, és az ára is ennek megfelelő. Csodák nincsenek. Egy autós lap gondolkozott el azon, hogy miért van az, hogy hiába jön ki egy új modell, mindegyikben találnak hibát a tesztelők. A magyarázat az volt, hogy ha mindenből a legjobb megoldást választanák a gyárak, akkor mindenki 10 milla körüli autókat kínálna.
Persze, nem elfogadható hogy egy új autó ilyeneket produkáljon. Itt igazából a hiba kezelésén van a hangsúly. De, mit várunk mi itt m.o-n amikor egy BMW saját hazájában megteheti, hogy padlólemez hibás autót nem javítja garanciában (több száz autót érint a dolog, a hátsó futómű hajlamos kiszakadni)?
Ezért jó dolog, hogy ha kapcsolatokat alakít ki az ember megfelelő helyeken. Erre (is) jó nálunk a klub. Tényleg partneri viszony van a renult házzal, és ha valami sirámunk van, igyekeznek segíteni. Mégegyszer csak tanácsolni tudom, mint klub keressétek meg pl. őket.
Nem mindig az azonnali "nekiszaladás" a hasznos.
Most lehet azt mondani, hogy nekem egyénileg is nyújtsák ezt! Ennek így is kellene lennie. DE! Sajnos itt élünk, ma élünk, és ez a nagy büdös magyar valóság. A helyzethez pedig alkalmazkodni kell, ha nem akarsz idő előtt elhalálozni valamilyen szívártalommal :(
Hi mindenki!!!!!!
Sajnos rossz hírem van a csalódott márkatársaknak!
Nem csörög,nem rángat,nem ropog. A kezdeti gyerek bajok után(főtengely szimmering,motortartó bak)semmi hasonló nem esett meg velem(na jó a tücskökkel eggyütt lehet élni)én részemröl kellemessen csalódtam a Qasimódóban,24000 KM után jól megy, keveset fogyaszt, elöl kényelmes, nagy csomagtartó,STB.
Lehet, hogy egypáran tényleg kifogták,de akivel itt fehérváron szóba elegyedtem az eggyik sem panaszkodott.Bocs ha hosszú volt.
Üdv Nagya!!
Nekem ez lesz a 3, Renaultom, úgyhogy nekem is van tapasztalatom. A Thalia mellett döntöttem, tehát van bizalmam a márkához.
De szerintem az autóvásárlás kőkemény műszaki és gazdasági kérdés és nem elsősorban érzelmi (persze az is van benne).
A számok beszélnek, igenis relatív sok a hiba a Renaultoknál.
És itt a fórumban olvasható kuplungbajokat is elég nehéz megmagyarázni. (Erre csak a szervíz képes: ez természetes, mind ilyen)
Amit a márkaszervízekről írtál engem meglepett, szinte soha nem hallottam dicsérni a Renault márkaszervízeket. Lehet, hogy neked szerencséd volt.
A baráti szerelő viszonyról pedig annyit, hogy szerintem így az utcáról beesve egy R márkaszervízbe nincs olyan, hogy barátság. Csak kicsit verhetnek át vagy nagyon ez a két lehetőség.
Amennyiben viszont szerelő vagy egy Renault márkaszervízben, bocs a megjegyzésért.
Olvasd a fórumot visszamenőleg, ill a R. Baumgartner áldozatai topicot és vizsgáld felül azt a véleményedet, miszerint a R márkaszervízek még jobbak is, mint a többi márkaszervíz!!
Vagy ennyi elszigetelt eset volt, esetleg ennyi bizalmatlan és rosszindulatú márkatárs van?
Kopi vagyok a Mégane Klubból.
Egy olaszországi egy hetes nyaralást szervezünk.
Időpont: 2004. 06. 26. – 2004. 07. 03. között
Helyszín: Joker Camping, Cavallino (Velence közelében)
http://www.jokercamping.it/
15 % kedvezményt kaptunk a csoportunkra. Így a szállásárak egy napra személyenként 2600 és 4700 Ft. között változnak felszereltségtől, egyebektől függően.
Ha érdekel valakit ez a lehetőség, akkor minél előbb írjatok az avstudiokukacwestel900.net címemre, hogy intézkedhessek a szállás lefoglalásáról!
Minden hozzám eljutó levélre válaszolok!
Két részletes levelet állítottam össze az árakról, illetve a környékről, a lehetőségekről. Ezeket szívesen elküldöm.
Jó lenne, ha érdeklődés esetén valaki összefogná nálatok a dolgot!
Olvasgatom itt bajaitokat. Én nem tudok hozzászolni a kuplunghoz, mivel én megane-os voltam és vagyok, de részvétem mindenkinek.
Nem akarom védeni a renault, mert ami hiba az hiba. Azt is tudom, hogy milyen rossz és kellemetlen érzést hagy az emberben, ha elromlik az fiatal autója. Lehet, hogy a thalicska ilyen szerencsétlen a renaultok közt. Nekem ez már 4. renault és még egyikkel sem voltak komoly gondjaim. Persze, vannak hibák, de ezek nekem még messze a tolerálható szint alatt maradnak. Nekem is volt már swiftem, de megmondom őszintén, hogy annyira "nem szerethető" autóm még soha nem volt. Valóban megbízható, stb., de soha nem volt olyan érzésem amikor mostam vagy lenéztem rá az ablakból, hogy úúúúú, de szeretem. És azt hiszem itt is a magyarázat, arra hogy miért van valakinek sok gondja vagy kevés gondja az autójával. Lehet, hogy mindkettő ugyanannyi gonddal küzd, de az egyik szereti az autóját és mindent megbocsájt neki, a másik meg "érzelem nélkül" szemléli a kocsit és nem megbocsájtó vele. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy autónak minden megbocsájtható, de erősen egyéni a határ.
Ami a márkaszervizeket illeti, állítom hogy renult sem rosszabb a más márkáknál, sőt. Igazából kell találni egy szervízt, meg egy munkafelvevőt akivel "baráti" kapcsolatot alakít ki az ember. Nálunk pl. a megane klubban nagyon korrekt együttműködés alakult ki a renault házzal.
Ha letelik a garancia, akkor pedig találni egy szakit, aki töredékből megjavítja az autót.
Szóval szerintem, klub szinten közelednétek a pl akár a renault házhoz, akkor sokkal egyszerűbb lenne az élet. (Nálunk pl. kedvezményt is adnak nekünk) Ez persze csak egy tanács. Lehet, hogy először baráti hangnemben többet lehet elérni.
Bocs, ha hosszú voltam.
Úgy látom itt délen a thalia dci a menő. Látom te Kiskunlacházi vagy ZoliBa kolléga Szigethalmi Én pedig Dunavarsányi vagyok. Még a végén itt 15 km körön belül összejön egy kisebb csapat.
Azt nem értem, hogy ugye a kuplung létfontosságú eleme az autónak. Mégis olyan sokan panaszkodnak, hogy az már fáj! Kinek csörög, kinek rángat, kinek ropog.. borzasztó!
Mert ha mondjuk a rádió sercegne vagy zörögne a kárpit esetleg lepotyogna rendszeresen a napellenző meg ilyenek.. arra azt mondom "jóvanna". De hogy egy ilyen létfontosságú elem szarakodik..!! :-(
Nekem a kuplungomon kívül mind a két kulcsom tönkrement. Ezt garanciában kicserélték.
Akkor volt olyan is, hogy néha hidegindításnál eszméletlenül csattogott a motor. Ez még nagyon fiatal korában volt. 1.4 16V-m van. A szervíz azt mondta hidrotőke hiba. Mondták, hogy rendelnek 4 db-ot. De mondom ez 16V akkor miért nem 16-ot rendelnek. Lerázatk.. Végül olajszűrőt cseréltek és láss csodát megoldódott a gond.
Ezen kívül egyszer úgy megszorult a bal hátsó fék, hogy azt hittem valaki éket rakott a kerék alá. Ez is többszöri szervízbe futkozással megoldódott. Utána volt olyan is, hogy mentem az autóhoz alatta tócsa. Kiderült, hogy az ablakmosó tartályba ahol belelóg a motor ott elrepedt és elfolyt belőle a lötty. Ezenkívül jobbra indexeléskor gyakran serceg az index kapcsoló.
Nálam "CSAK" ennyi hiba jött elő 3év, 38e km alatt!
Arra számítottam, ha veszek egy új autót akkor legalább 3-4 évig csak tankolni fogom. Erre a Thalicska jól rácáfolt! Nem ragozom a kesergést tovább..! :-(
Ehhez képest az előtte használt Swiftemet nem újonnan vettem. Most van benne 130e km, 8 éves. Én 70e km-t tekertem bele elég sportos használat mellett.
1 garnitúra fékbetét, olaj, szűrőcseréken kívül csak tankoltam! Jól ment, nem fogyasztott..
Az jutott meg eszembe hogy ha mar ennyien irnak a kuplung hibarol, ezen kivul van meg valami gyakori hiba ennel az autonal? Mire kell meg szamitani ami elojohet ?
A darabos kuplung mellett engem nagyon bosszant meg a kopogos dizel hang amit szinten a kuplung okoz. Mas is tapasztalta mar? Mar 2 honapos koraban elojott, amikor a rangatas es darabos kuplung is. De Kuplung csere utan a rangatas elmult, de a darabossag es a kopogo dizel hang nem. Alapjaraton ha uresben megy a motor es bemelegedett mar, csunya kopogo dizelhangot lehet hallani es emellett meg mas(mintha surlodna valami) hangja is van. De ha kinyomom a kuplungot akkor elhallgat.
Kerdes: Ezzel lehet valamit kezdeni? Engem NAGYON zavar.
Szervizben termeszetesen leraztak ezzel is hogy ez ilyen, nincs semmi baja.
Thaliával szó sem lehet róla! Ilyen darabos kuplunggal örülök, ha egyátalán normálisan el tudok indulni!
(Írtam, hogy nem az én autómmal próbáltam!!)
Amúgy a Thalia azért lett a Swift után, mert már nem csak ketten utazunk az autóval hanem 3-an, babakocsi nem fért be.. A Thalia mar nem a versenyszellemről szól.. telepakolt autó meg minden..
Suzuki fórumot azért látogatom, mert a párom jelenleg is az előző autómat használja (Swift 3a. 1.3 8V) és továbbra is én tartom karban a gépet...
Ha már így szóba került akárhogy szídják sokan a Swiftet nekem nagyon sok jó emlékem fűződik hozzá és az ég világon semmi baja nem volt a Thaliával ellentétben!
Amikor a Thalia épp szervízben van mindig a Swiftel megyek és nosztalgiázok. Sajog a szívem! Jó kis gép az!
"Tehát: Kuplung ki, 1-be, fordulatot felemelni nyomatékcsúcshoz tartozó fordulat +10%-ra, kuplung felenged addig hogy éppen ne zárjon, ekkor lehet kicsit bemozdul a gép ezt kézifékkel tartjuk, RAJTJEL, kézi kienged, a kuplunggal, gázzal úgy játszunk, hogy a keréknek max. ~10%-os kipörgése legyen és a fordulat se essen nyomatékcsúcshoz tartozó fordulat alá 10%-al.
utána persze padló és villám kapcsolgatások, "szinte" kuplung használat nélkül azaz "SMG" "
"1.3 8V papíron 6000-en ad max. lóerőt így efölé nem érdemes húzni. Ha 5500-6000 között valahol elváltod közel nyomatékcsúcsra (3500) ejt vissza az első 1-2-3 fokozatban... "
majd:
"Kuplung azért nem kopik mert:
Próbáld ki azt hogy kinyomott kuplungnál felemeled a fordulatot mondjuk 3000-re. A kuplungot pedig óvatosan felengeded addig, hogy még éppen ne mozduljon meg az autó. Ilyenkor nem csúszik a kuplung!! Viszont igen igen közel van a fogási ponthoz és ki tudod küszöbölni azt az időveszteséget amíg erre a pontra engednéd a rajtjelkor. Kézifékre azért van szükség, hogy amikor a "versenyszellem" hevében erre a bizonyos "előkészületi" pontra emeled a kuplungot, akkor előfurdulhat, hogy a nagy kapkodásban egy pillanatra lehelletnyit összezárod (pedig nem akarod). Ilyenkor bemozdulhat a gép 1 kicsir és ezt kell megakadályozni a kézifékkel!! "
"Ezt a folyamatot nem saját autóval egymás után többször is megpróbáltam (szándékosan) nedves aszfalton. A 3., 4. próbára már egészen jól éreztem mit-hogyan.. "
"Még valami: A kis Suzukival jó kezekben meglepően fickósan lehet gyorsulni, elrajtolni.. A rajt első pillanataiban türelmesnek kell lenni, hogy ne pörögjön ki de utána már nagyon jó!! "
Nem személyeskedésként (de tényleg!!!), a Thaliánál ugye nem ezt alkalmaztad?