Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SZATA Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7421
Szia!

Mennyire matricázták össze az autót? Mi ugyan külön nem szóltunk, de remélem csak a legszükségesebbek lesznek rajta. Miután szóltál szépen le tudták venni?
------------
Most akkor mi a teendő a kuplungal? Teflon vagy nem teflon, zsírozás, vagy nem zsírozás (dci)?
------------
A GY gumikkal mi volt a gond hogy az újakon már Continental van. Remélem a miénken is az lesz ha az jobb. Pontosan mi a típusa?
------------
Mit érdemes átnézni, megkérdezni az átvételkor? Nekem pl. a festékvastagság eszembe sem jutott. Érdemes elkérni azt a vki. által említett adatlapot is? Mennyi üza van alapban az autóban? Elég a 10 km-re lévő MOL kútig vagy kénytelen vagyok a 100 m-re eső Jet-nél tankolni.

Már csak két nap az átvételig :-)

Bocs hogy hosszúra nyúlt a hozzászólás. Köszi Ata

Előzmény: exbrava (7420)
exbrava Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7420
Már van benne 109 km és még jó a kuplungom.Na de a viccet félretéve azt még hozzá kell tennem az elöző hozzászóláshoz, hogy amikor megkötöttem a szerződést szóltam hogy ne matricázzanak. Na ennek ellenére amikor megyek a Zsoltika apukájának szalonjába az autó teljes matricás díszben állt. Mondom nekik tessék neki esni mert nekem nem fizet az apuci az ingyen reklámért. Olyan aranyok voltak amikor szedegették le a matricát. Kértem az eladót hívjon egy szervízest festévastagságot mérni. Az eladó készségesen elmegy és visszajön egy munkafelvevővel. Na az akkora tuskó volt hogy amikor elment a kollégája kért elnézést helyette. Amúgy a gyári vastagság 117 és 146 mikron között változott. Tájékoztatásul 160 mikronig tuti gyári a fényezés. Azért megmagyaráznám miért volt tuskó a szervizes. Amíg nem jöttek gondoltam mint autószerelő átnézegetem a gépet. Amikor épp visszaértek a nívópálcával a kezemben álltam. Erre a szervízes: Mit gondol talán kifelejtették a gyárban belőle az olajat? Erre közöltem vele hogy a pénzemért azt nézek meg amit én akarok ugyanis nem egy 100 ft dolgot vetttem. Amúgy pedig talán jobb lenne ha a munkájával törödne mert az ilyen alakok miatt van ilyen szar híre ennek a cégnek. END. Ja és nagylelküen adtak egy ingyenes átvizsgálási bónt amire 15.000 km-nél kell vinnem. Azt a tájékoztatást adták hogyha nem viszem be ugrik az assistance. De ha beviszem akkor 1 év világra szóló illetve 2 év magyarországra érvényes lesz.Azaz 3 év.
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7419
Szóval én ezért nem viszem márkaszervizbe az autót, majd csak akkor ha már végleg megadja magát. Sajnos van 8 kemény hónap NEGATÍV tapasztalatom a szervizekkel. Meg is lepődtem volna, ha azt írod, hogy "és minden rendben zajlott, költségeket átvállalták, és még elnézést
is kértek a kellemetlenségekért".
Előzmény: .Lio. (7418)
.Lio. Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7418
Ja, nem riogatásképp, de a szerelők arra is felkészítettek, hogy a gyújtótrafók is gyári hibásak (ahogy néhány modellen az eredeti gumiválasztás is, amikkel ráz a futómű nagyobb tempónál), szóval készüljek fel arra, hogy előbb-utóbb lesz egy három hengeres autóm :'-)) Bár igaz, nekem első generáció végei modellem van... És hogy teljes legyen a kép: Megane szívócsövem van (az hosszabb mint a Thaliáé, nem is értettem miért van megtörve...) De befejeztem a panasznapot. Több gondom nincs :-)

Az előbbi írásban amúgy tényleg nem volt egyértelműen kivehető (hiába fáradt vagyok) a lényeg a kuplung javítását és mostani működését illetően: A RH-val történő telefonálgatások és e-mail váltás után jövő keddi szerviznél maradtunk, mert írásban is meg kell érkeznie a kedvezmény visszaigazolásának (bár azt nem értettem hogy ehhez miért kell 1-2 nap) és embert is szabaddá kell tenni 1 teljes munkanapra. Én kaptam majd egy hét haladékot, a kocsi pedig megint egy kis spray-t, de semmi változás.

Hát (mára) ennyi.
Jóccakát!
Lio

Előzmény: PTRgilicz (7417)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7417
Alizé!

Olvastad? Megzsírozták a diót!!!

.Lio.!

Nem tudom de lehet, hogy nem olvastam el elég alaposan, de mintha a lényeg kimaradt volna!
Most milyen az autó?

Azt, hogy a kinyómócsapágyat nem cseréltetted az ok. Az nekem is jó volt. Ha a szervíz a kart (villát) jónak ítélte akkor az is rendben! Nem az a gyenge pontja a rendszernek.

Lehet bovdent cseréltethetnél, hogy tiszta vizet önts a pohárba. De ennek eldöntésére nyilatkoznod kéne, hogy most milyennek érzed az autót.
(Megjegyzem nekem a gyári bovdenem is ludas volt a dologban. A csere után jó lett. Legalábbis ez az elem kizárható lett.)
Én javasolnám, de te döntöd el!

Előzmény: .Lio. (7416)
.Lio. Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7416
Sziasztok!

El?re is elnézést kérek mindenkit?l: hosszú leszek...

Nem is tudom mit írjak. El vagyok keseredve. Talán csalódott vagyok? Esetleg kiábrándult? Hmm...

Szóval voltam reggel a szervizben. Azzal kezdték, hogy kaptak valami új teflonos spray-t... mondom akkor most abba is lehet fejezni, nem azért jöttem, hogy esetlegesen lerázzanak. Szerencsére a továbbiak nem ebben a szellemben teltek. A kuplung darabosságáról annyit, hogy állítóleg le kellene szedni a váltót, és azt a (érzékenyebb lelk?ek ugorjanak) hüvelyt, amiben a kuplungcsapágy mozog ki kellene takarítani majd vastagon zsírozni, mert valószín?leg nagyon poros és száraz. Emiatt a darabosság. + dio csere. Ez még hihet?nek is t?nt. A bovden állítólag biztos jó, a fém karnak (ott villának hívták) pedig semmi baja.? Mondjuk két hete zsírozták a dio-t, és az mind ott is volt! Ennek ellenére persze a darabosság 400 km után visszajött... Amúgy azt a szerel?k is elismerték, hogy a kuplung tényleg szar. Típushiba? Nem lennék meglepve.
Kaptam árajánlatot:
1./ kuplung kinyomó csapágy: 5.200.-
2./ tengely kapcsoló huzal: 11.963.-
3./ villa gömbfej (dio): 288.- !!!!!!!
4./ munkadíj: 26.800.- !!!!!!!!!!! (6.5 munkaóra, kuplung le-fel)
ez mind jó magyar nettó forint. Persze a kar (villa) ebb?l a listából kimaradt... no comment
Összesen kb 58.000.- bruttó forint lenne a javítás. Mindezek ellenére (típushiba), a RH NEM vállal önrészt a javítás költségeib?l, mondván: 35e km után nem lehet ilyen baja a kuplungnak, nem vállal szavatosságot, fizessek 100%-ot. Még ha elektronika hibája lenne, az más! Azt hittem ott helyben felrobbanok -> RH, többszöri telefon.
Az eredény végülis az lett, hogy a munka: kuplung le, hüvely kitisztít, alaposan bezsíroz, új dio berak, alaposan megzsíroz; a költségek: átvállal a munkadíjból 40%-ot (ez a leghúzósabb tétel), és 40%-ot dio árából (emlékeztet?ül: 288 Ft + ÁFA). Ha akarom cseréltetni a bovdent, villát, esetleg csapágyat, megteszik. Külön munkadíj felszámítása nélkül, de az anyagköltséget 100%-ban kéne állnom. Szóval betudják a kuplung le-fel munkaidejébe. A szerviz részér?l ez korrekt.

Kérdés: hogyan tovább? Érdemes volna a bovdent kicseréltetni, gondolom. A villában nem vagyok biztos, a csapágynak meg szerintem sincs semmi baja (kinyomott kuplungnál nincs morgó zajos kellemetlen hang) elvileg.

Amúgy vasárnap óta (mostmár 4 alkalommal) hallok valammilyen zárlatos hangot a motortért?l, 3-ban és 4-ben, 50-70 között. Eddig csak meleg motornál indulás után, rendszertelenül, pár másodpercig nem állandó jelleggel csinálja, kuplungolásnál és után, eletleg gyorsításnál is :) Aztán megsz?nik. Bár ma lehúzott ablaknál jobban hallgatózva inkább valamilyen alkatrész rossz rögzítésének rezonanciája jut eszembe... megáll az ész :((

Már a rádió sincs bekapcsolva, esküszöm úgy szállok be az autóba, hogy várom: már megint mi fog történni... borzasztó

Na mindegy, utólag is elnézést mindenkit?l amiért ilyen hosszúra nyúlt ez a beszámoló a mai napról. Remélem azért a leírt info egy része hasznotokra szolgál majd. Várom a reakciókat :)

Üdv mindenkinek!
Lio

boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7415
A kivitelezése nem tetszik. Kifelejtették a borítást. Megjegyzem az előzőnél még volt erre keret. Na de kell valamin spórolni. Én csak azon aggódom, hogy ha a látványos elemeken ennyit spóroltak, mi van ott ahol nem látod?
Előzmény: Alizé (7414)
Alizé Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7414
Persze, hogy az üléshez van rögzítve. Ha előre-hátra mozgatod az ülést az öv rögzítő része is mozog vele együtt.

Boszi !
Szerintem egyáltalán nem gáz az öv kapcsoló rögzítése. Szerinted mivel kellene rögzíteni?
Egyébként az a fém sodrony nekem fekete és általában nem szoktam nézegetni:)

Előzmény: gabocsiga (7409)
gabocsiga Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7413
Jó, a látványt aláírom. De egyébként egy csigán keresztül az övfeszítő piropatron dugattyújához cstlakozik.
Előzmény: boszi70 (7412)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7412
A rögzités pontos helyét nem tudom, de a lényeg a látvány. Ha valaki segít, hogy kell képet beilleszteni ide, akkor elküldöm.
Előzmény: gabocsiga (7409)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7411
Nekem a 3. kuplungbovden cseréje után már a szervíz is rájött, hogy ez az alkatrész kizárható!
Egyébként igazat adok abban, hogy ez is okozhatja!
Ezért írtam korábban, hogy aki cserére adja a fejét egyszerre cserélje a cuccokat!
Előzmény: ÖregMackó (7410)
ÖregMackó Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7410
Szia PTR!

Mondhatnám poénnak, hogy a tiltakozást elutasítom de csak annyit, hogy sokkal inkább el tudom képzelni a bovden szorulása miatt a darabosságot mint a dió miatt, de biztos többet találkoztál a problémával mint (hála Istennek) én, több a rálátásod. A zsírról meg csak annyit, hogy nekem aztán senki sem zsírozta utólag be a gyáron kívül ha teflon ha nem, oda volt kenve rendes mennyiségű zsír és volt ráragadva por is bőven. Most azt figyelem mikor jelentkezik megint. Ha kuplungkinyomások számától függ elég hamar megjön mert sűrűn ragadok dugókba mostanában. Legalább gyakorlom a gumi visszatételt.

Előzmény: PTRgilicz (7394)
gabocsiga Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7409
Biztos vagy benne hogy az üléshez van rögzítve?
Előzmény: boszi70 (7408)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7408
A kivitelezések terén jelenlegi thaliámban tapasztalok un.klasszikus keleti szféra megoldásokat. A biztonsági öv kapcsolója egyszerűen egy fém sodronnyal van rögírve az üléshez csak úgy alla nature. Érdekes!
Előzmény: dohonyiz (7402)
exbrava Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7407
Na átvettem a dci-t én is. Egy kicsit furcsa a brava után. A jóév gumik tényleg szarak lehettek mert az enyém már continentállal van szerelve. A dieseleseket kérdezném arról hogy ha alacsony fordulatról gyorsítanak nekik is van benne csörgökígyó? Lehetőleg ne kezdjetek el oktatni a vezetési stílusról mert ez már a második dieselem és a cégnél is diesel forddal járok. De lehet a renaultot pörgetni kell majd egy kicsit, hogy ne legyen benne kígyó?
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7406
Nem ijeszgetésnek szántam, ha bármi olyat írtam amivel ezt tettem, csupán a tapasztalataimat.Öszintén kívánom, hogy neked ne legyen bajod a kocsival, és akkor Te ezekből semmit sem fogsz érezni. Legalább erősíted a pozitív statisztikát.Ha mégis lenne gond -bár ne legyen- már rutinos leszel a dolgokban
Előzmény: dohonyiz (7397)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7405
Amikor cseréltek egyszer teljes kuplungtárcsa, kinyomócsapágy cuccot akkor kart is cseréltek! Azért az a kar elég masszív ahhoz, hogy néhány porszemcse esztergálja! Ha olyan gyenge lenne akkor a kuplung szerkezet mozgatásakor elhajlana! Próbáltad már kézzel kiemelni a kuplungot? (Ugyanazt csinálni mint amit a bovden végez..)

Az utolsó dolog ami megmentheti a helyzetet az .Lio. akinek ma van kar, dio, bovden cserén az autója. Nagyon kíváncsi leszek mit mond!

Remélem mihamarabb ír a fórumra!

Előzmény: Alizé (7404)
Alizé Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7404
Lehet, hogy neked a kar anyaghibás ( puhább a kelleténél ) és ezért csiszolta fémtisztára a zsíros por.
Előzmény: PTRgilicz (7401)
Nandi77 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7403
Tegnap ránéztem én is erre a dió dologra szürkésszínű az én bovdenem is, a dió körül pedig valami zsír féle anyag van csak már inkább fekete mint bármi más szinű, de hogy valami zsír féle van ott az tuti 30000km van a gépben a felső jeladó hibán kivűl más baj nem volt vele(kopp kopp) a jeladó baj orvoslása is kb 10 percig tartott a szervíznek. Másik gondom a szélvédő előtti gumicsík problem az egyik műanyag rögzítő kis valami elrepedt csere 10 perc és kész! Ezenkivül semmi.
dohonyiz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7402
Köszi a jókívánságot, remélem nem ismerem meg az érzést. Bár a mostani autóm után szerintem semmit nem fogok észrevenni. (a mostani egy 23 éves Audi80, a kuplungja egy külön történet, bár most már egy ideje nagyon jól viselkedik!)

Amúgy édesapám autószerelő (is), és ahogy meséltem neki a Thalia kuplung-zsírozást, azt mondta, hogy legutóbb a 70-es éves Zsukjainál és Ifáninál hallott ilyenről, hogy bármit is zsírozni kellene a kuplungnál.....Ő is valami teflonos dolgot mondott, de ezek a műszaki dolgok nekem sokszor már nagyon érthetetlenek....:-)

Előzmény: PTRgilicz (7399)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7401
Igazad lehet, mert tényleg úgy lenne logikus, hogy az teflonból van..
Ez jól is hangzik DE a gyakorlatban nekem a dió rendesen fémtisztára "esztergálta" a kart!
És miért van az, hogy amikor nálam elfogy a dió, kar közül a zsír akkor olyan lesz a kuplungom, mint egy kb. 8 fokozatú kapcsoló. Nem fokozatmentes! Ilyen állapotban nem tudom rendesen adagolni a kuplung zárását így döccenve indul a gép. :-(
Előzmény: Alizé (7398)
Zsolta dCi Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7400
ha esetleg megtaláltad a probléma forrását (teflonos bowden vagy nem) akkor szerintem imába fogják foglalni a neved ;-) és mindenki szalad teflonos bowdent venni :))
Előzmény: Alizé (7398)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7399
dohonyiz!

Azt kívánom Neked, hogy ne is tudd meg! Őszintén!
Legyen több szerencséd, mint nekem/nekünk volt!

Üdv!

Előzmény: dohonyiz (7397)
Alizé Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7398
A kuplung témához szeretnék hozzászólni. Szerintem érdemes elgondolkodni az alábbiakon, mielőtt mindenki vad "kuplungdió" zsírzásba kezdene. Megnéztem én is, hogy milyen állapotban van a dió, mivel egy kicsit érződött a kuplunk finom benyomásakor-kiengedésekor egy nagyon enyhe darabosság ( 1.5dCi, 38e km ). Azt láttam, hogy a dió felületén zsíros por van. Ezt letakarítva csodák csodájára elmúlt a darabosság.
Igaz, hogy nem vagyok gépész, de tanultam gépészeti dolgokat is. Az akkori ismereteimet felidézve beugrott, hogy a teflonból készült csúszó elemeket, siklócsapágyakat nem kell kenni.
Létezik olyan teflon spray is, amivel olyan helyeken kell kenni, ahol olaj vagy zsír nem használható. Sőt az olajmentes kompresszorokban teflon dugattyúgyűrűket alkalmaznak, kenés nélkül, hogy ne szennyeződjön olajjal a levegő.
Mindezekből én az alábbi következtetést vontam le: ha a kuplundió teflonból van, ( A színe alapján ez valószínű ) akkor a zsírzás többet árt neki, mint amennyit használ.
Célszerűbb inkább szárazon tartani, hogy a rajta lévő zsír ne tudja megkötni a port.
valószínűleg gyárilag se zsírozzák be, ezért találták többen viszonylag száraznak. A használat során kerülhet rá olajpára vagy zsír, ami megköti a port és darabossá teszi a működést.
A kuplungbowden nálam szintén teflonos ( sötétszürke bevonat a bovdenen ), de Kori képein az ő bowdenje nem annak látszik. Úgy látszik két féle bowdent használnak. ( Vagy csak a dízelt szerelik teflonossal. ) A teflonos bowdent nem szabad kenni !
A fentebb leírtakat ne vegye senki kioktatásnak, nem annak szántam, csak a véleményemet írtam le az általam anno tanultak alapján.
dohonyiz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7397
Sziasztok!

Ti direkt ijesztgetitek a leendő Thalia tulajokat? :-)))

Én már nagyon várom a kis kocsimat (már csak 3 hét), és azért nem vagyok nagyon megijedve, mert az utóbi hetekben 8-10 Thaliás imserősömet/szomszédomat kérdeztem meg, volt-e bajuk a kocsijukkal, és egynek volt csak egy futómű-beállítás.....azon kívül senkinek semmi. A kocsik elég változatosak, 50000 km-es-től 1500 km-esig van mindenféle.....szóval szerintem azért ez nem annyira sűrű probléma.....bár én még nem tud6om....:-)

Zoli

boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7396
Bocs! Végolvastam és már tudom a választ, csak a márka közös, a tipus nem. Mi lesz a Thaliáddal?
Előzmény: PTRgilicz (7394)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7395
Kifürkésztem leendő autód. Csak nem ugyanaz a választottunk?
Előzmény: PTRgilicz (7394)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7394
ÖregMackó!

"Szerintem ettől nem is lehet mert olyan kicsi a felfekvési felület, hogy ez nem hiszem, hogy bármiben is befolyásolná a kuplung működését."
Tiltakozom!
Akinek ez az alkatrész ugyanis meg van kopva, vagy sokáig hagyta nyekeregni annak igenis ez a pici kis sz.r keseríti meg az életét!!
Én ha bezsírozom utána adott számú kuplungolás után már drabosan jön fel a pedál, nyekereg... Ha újra bezsírozom megint megjavul! Tehát itt a bibi!

Te viszont örülhetsz, mert még abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy jó állapotban van a diód és ha nagy ritkán oda-oda kensz neki egy kis zsírt akkor ezt az állapotot meg tudod tartani és tényleg gond nélkül használhatod az autót! Javaslom figyelj oda!

Üdv!

Előzmény: ÖregMackó (7391)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7393
Mivel mi is hajtottunk már másik tipust a renaultból (Scenic), bizton állíthatom, hogy a Thalia kezdi kiérdemelni a Renault gyár szégyenét. 200ezer km-ig semmi bajunk nem volt a Scenic-kel, ezért mertünk a márkánál maradni, de amin keresztül mentünk a thaliaval nem kívánom senkinek. Az RH-ról meg az a véleményem, hogy amikor problémám volt, és jeleztem nekik le se sz...tak. A mai napig nem kaptam érdemleges választ a 2004.01.06-án írt levelemre, holott időközben a márkakereskedő némi jogi ráhatással már ki is cserélte garanciába a kocsit.
Előzmény: Iku_ (7383)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7392
Sajnos hiába viszed hetente a szervizbe (én is ezt tettem), mindig le fognak rázni, mivel szerintük ezt a thaliák nagytöbbsége csinálja. Az előzőnél már nagyon hangos volt, a szervizes is hallotta, és azt mondta, hogy "tűréshatáron belül van". Nekem 2-ből 2 csinálta! Tehát valóban ez ilyen. De! Az előzőről készült igazságügyi műszaki szakvéleményben egyértelműen kiemelték, hogy ez "RENDELLENES, fémes, kattogó hang , ami a motortérből jön".
Előzmény: dh00 (7379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!