Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsolta dCi Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7429
látjátok most elriasztottátok 8-)))

lett vona még 1 fórumos márkathárs :)))

v__tibor Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7428
Szia!

Sajnálom, hogy a döntésetek ez lett. Szerintem az a 300 hozzászólás nem a valóságot fedi.

Többieknek (is):
Nálam most itt pukkant el a lufi, erről beszéltem. Áááhh ...

Előzmény: ZoliBA (7427)
ZoliBA Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7427
Sziasztok!

Mindenekelőtt köszönöm szépen a válaszokat.
Elolvastam még visszamenőleg vagy 300 hozzászólást, + az azóta beírtakat, és meg kell mondanom, hogy meggondoltam magam. Nem veszünk Thaliát.
Nektek sok sikert, minnél kevesebb problémát kívánok az autótokhoz.

Üdv:

ZoliBA

Zsolta dCi Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7426
hát tényleg elég gyászos a hangulat :-))
Előzmény: v__tibor (7422)
nagya2 Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7425
HI exbrava!!!!
Kell, szereti a fordulatot, de a bejáratást,és a hideg állapotot vedd figyelembe.1500/min alatt halott,nincs turbónyomás-nincs erő.
Üdv Nagya
Előzmény: exbrava (7407)
Grizzly67 Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7424
Kedves SZATA!

Én is a jövő héten veszem át a kocsit, és méretek festékvastagságot, a következők miatt:

Több olyan esetet hallottam, amikor valaki el akarta adni a pl. egy éves, hibátlan autóját és a kereskedő (ahol vette) közölte, hogy ez az autó törve volt, tiszta gitt. A tulaj nem értette, mert ő óvta, meg sem karcolta. Kiderült, hogy még az átvétel előtt megnyomódott a szállításkor, koccant a kamion stb. és persze nem küldték vissz a gyárba, vagy nem adták olcsóbban mint szállítási sérült, hanem, mivel van saját fényezőüzem stb. megcsinálták. Csak szólni felejtettek el.
Mivel az enyém állítólag 2 hetet töltött Győrben, én gyanakszom, mivel a kereskedő érdeke az lenne, hogy én gyorsan fizessek aztán gyorsan vigyem az autót, hogy tudják hozni a sok-sok határidő után lévő tulajnak! Remélem nem a javítással telt el az idő!

Exbravatól kérdezném, hogy csak kérni kellett és jöttek mérni, vagy könyörögni és/vagy fizetni is kell érte?

A szerelőt jól tetted, hogy kioktattad, hiszen elvileg ő értünk van ott!És ha beteg hasában hagytak már ollót, még akár az olajat is kihagyhatják.

Én próbáltam már 3 éves Renaultnál a hátsó ablakból az ELF matricát leszedni, 2 óra volt (oldószer, kaparás stb.) és nem lett tökéletes!Jobb rögtön! (De még jobb fel sem tenni!)

Előzmény: SZATA (7421)
_bekefiu_ Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7423
Hi!

Nekem olyan problémám va a kicsikével hogy a vezető oldali ajtóm ciripel.
Gondolom ott van a baj hogy a tapadást szolgáló fekete gumihoz (remélem tudjátok hogy mire gondolok) nem ragad oda rendesen.

Mit CSináljak?

Választ előre is köszönöm

v__tibor Creative Commons License 2004.05.13 0 0 7422
Komolyan mondom, amikor ide kattintottam, először arra gondoltam, csak ezt írom be: NA, ÉN EBBŐL A SIRALOMHÁZBÓL BALRA EL ..., aztán vettem egy nagy levegőt.

Nekem nem első autóm a Thalicska, több használt autón keresztül vezetett ide az út az új 0 km-esig, mindegyiktől kicsit nehéz szívvel váltam meg, még a legelső kétütemű háromhengerestől is, így abszolút nem áll messze tőlem, hogy ha valami baja van a járgánynak, először a mérnöki ihletettséggel józan paraszti ésszel kicsit gondolkozzak (pedig nem is iszok sört pl fűnyírás előtt :-) ), mi miért történik(het) a szerkezetben. De! Sosem jutottam el odáig, hogy a megkérdőjelezzem a gyári (hangsúlyozom gyári) szakértelmet mind a tervezés, mind a kivitelezés terén. Való igaz, egyre kevesebb idő telik el egy-egy típus tervezőasztaltól az eladásba való jutása között, becsúszhat hiba, nem lehet minden tökéletes. Fő a bizalom. Fontosabbnak tartom, hogy egy felmerülő problémának az okát korrekt módon megtudjam, mint hogy az asztalt csapkodjam a szervizben, esetleg fölöslegesen kidobjak így pénzt, időt, energiát az ablakon. Ezt a nagymellényes ügyfél stílust semmilyen ágazatban nem szeretik, sőt esetleg ekkor még jobban rászállnak. Ez nem azt jelenti, hogy nem állok ki az igazamért és csendben összehúzom magam. Sokan mondhatják erre, hogy melyik világban élek, mindenki könyököl, mindenki így csinálja, csak úgy lehet elérni valamit. Eddig még nem sok helyen néztek hülyének, ha a saját hangnememet használtam, akiről pedig lerítt, hogy megpróbált esetleg ügyeskedni, átverni azt igyekeztem messziről elkerülni.

Visszatérve az eredeti témához: a kuplungot megnéztem (pontosabban megnéztük Alizével) valóban az enyém is egy kicsit mutatta a jelenséget, volt rajta szutyok, de már attól, hogy kiakasztottam és visszatettem a bowdent, szinte teljesen megszűnt. Ezután plusz kenés helyett amennyire lehetett kitisztítottam a felületet, amit precízen fogalmazva lehet egy vékony újrakenésként is felfogni. Összeraktam és jó. Figyelni fogom ... Ilyenek még eszembe jutottak, hogy tisztább víz kerüljön a pohárba:
1. ha már tényleg csak 288 Ft a dió, érdemes lenne venni egyet és megnézni milyen (csak a felülete vagy az egész teflon), vagy
2. meg kellene nézni egy szalonból épp kihozott Thalicson milyen a dió, meg esetleg egy ugyanilyen Clion, egyáltalán van-e különbség

Hirtelen ennyi, és nem fogok elnézést kérni, ha esetleg hosszú voltam. Szóval hajrá segítsük egymást, de ne azzal, hogy kidoboljuk (szerintem tévesen), milyen sz..r ez a Thalia. Jó, lehet mindenkinek véleménye, közzé is teheti egyszer-kétszer, tiszteletben tartom, és igenis sajnálom, ha kifog egy zűrösebb példányt, de ne ez határozza meg a fő vonalvezetést. Végülis itt elsősorban olyanok vannak, akik valamilyen szinten kedvelik ezt a típust, vagy nem????

SZATA Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7421
Szia!

Mennyire matricázták össze az autót? Mi ugyan külön nem szóltunk, de remélem csak a legszükségesebbek lesznek rajta. Miután szóltál szépen le tudták venni?
------------
Most akkor mi a teendő a kuplungal? Teflon vagy nem teflon, zsírozás, vagy nem zsírozás (dci)?
------------
A GY gumikkal mi volt a gond hogy az újakon már Continental van. Remélem a miénken is az lesz ha az jobb. Pontosan mi a típusa?
------------
Mit érdemes átnézni, megkérdezni az átvételkor? Nekem pl. a festékvastagság eszembe sem jutott. Érdemes elkérni azt a vki. által említett adatlapot is? Mennyi üza van alapban az autóban? Elég a 10 km-re lévő MOL kútig vagy kénytelen vagyok a 100 m-re eső Jet-nél tankolni.

Már csak két nap az átvételig :-)

Bocs hogy hosszúra nyúlt a hozzászólás. Köszi Ata

Előzmény: exbrava (7420)
exbrava Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7420
Már van benne 109 km és még jó a kuplungom.Na de a viccet félretéve azt még hozzá kell tennem az elöző hozzászóláshoz, hogy amikor megkötöttem a szerződést szóltam hogy ne matricázzanak. Na ennek ellenére amikor megyek a Zsoltika apukájának szalonjába az autó teljes matricás díszben állt. Mondom nekik tessék neki esni mert nekem nem fizet az apuci az ingyen reklámért. Olyan aranyok voltak amikor szedegették le a matricát. Kértem az eladót hívjon egy szervízest festévastagságot mérni. Az eladó készségesen elmegy és visszajön egy munkafelvevővel. Na az akkora tuskó volt hogy amikor elment a kollégája kért elnézést helyette. Amúgy a gyári vastagság 117 és 146 mikron között változott. Tájékoztatásul 160 mikronig tuti gyári a fényezés. Azért megmagyaráznám miért volt tuskó a szervizes. Amíg nem jöttek gondoltam mint autószerelő átnézegetem a gépet. Amikor épp visszaértek a nívópálcával a kezemben álltam. Erre a szervízes: Mit gondol talán kifelejtették a gyárban belőle az olajat? Erre közöltem vele hogy a pénzemért azt nézek meg amit én akarok ugyanis nem egy 100 ft dolgot vetttem. Amúgy pedig talán jobb lenne ha a munkájával törödne mert az ilyen alakok miatt van ilyen szar híre ennek a cégnek. END. Ja és nagylelküen adtak egy ingyenes átvizsgálási bónt amire 15.000 km-nél kell vinnem. Azt a tájékoztatást adták hogyha nem viszem be ugrik az assistance. De ha beviszem akkor 1 év világra szóló illetve 2 év magyarországra érvényes lesz.Azaz 3 év.
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7419
Szóval én ezért nem viszem márkaszervizbe az autót, majd csak akkor ha már végleg megadja magát. Sajnos van 8 kemény hónap NEGATÍV tapasztalatom a szervizekkel. Meg is lepődtem volna, ha azt írod, hogy "és minden rendben zajlott, költségeket átvállalták, és még elnézést
is kértek a kellemetlenségekért".
Előzmény: .Lio. (7418)
.Lio. Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7418
Ja, nem riogatásképp, de a szerelők arra is felkészítettek, hogy a gyújtótrafók is gyári hibásak (ahogy néhány modellen az eredeti gumiválasztás is, amikkel ráz a futómű nagyobb tempónál), szóval készüljek fel arra, hogy előbb-utóbb lesz egy három hengeres autóm :'-)) Bár igaz, nekem első generáció végei modellem van... És hogy teljes legyen a kép: Megane szívócsövem van (az hosszabb mint a Thaliáé, nem is értettem miért van megtörve...) De befejeztem a panasznapot. Több gondom nincs :-)

Az előbbi írásban amúgy tényleg nem volt egyértelműen kivehető (hiába fáradt vagyok) a lényeg a kuplung javítását és mostani működését illetően: A RH-val történő telefonálgatások és e-mail váltás után jövő keddi szerviznél maradtunk, mert írásban is meg kell érkeznie a kedvezmény visszaigazolásának (bár azt nem értettem hogy ehhez miért kell 1-2 nap) és embert is szabaddá kell tenni 1 teljes munkanapra. Én kaptam majd egy hét haladékot, a kocsi pedig megint egy kis spray-t, de semmi változás.

Hát (mára) ennyi.
Jóccakát!
Lio

Előzmény: PTRgilicz (7417)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7417
Alizé!

Olvastad? Megzsírozták a diót!!!

.Lio.!

Nem tudom de lehet, hogy nem olvastam el elég alaposan, de mintha a lényeg kimaradt volna!
Most milyen az autó?

Azt, hogy a kinyómócsapágyat nem cseréltetted az ok. Az nekem is jó volt. Ha a szervíz a kart (villát) jónak ítélte akkor az is rendben! Nem az a gyenge pontja a rendszernek.

Lehet bovdent cseréltethetnél, hogy tiszta vizet önts a pohárba. De ennek eldöntésére nyilatkoznod kéne, hogy most milyennek érzed az autót.
(Megjegyzem nekem a gyári bovdenem is ludas volt a dologban. A csere után jó lett. Legalábbis ez az elem kizárható lett.)
Én javasolnám, de te döntöd el!

Előzmény: .Lio. (7416)
.Lio. Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7416
Sziasztok!

El?re is elnézést kérek mindenkit?l: hosszú leszek...

Nem is tudom mit írjak. El vagyok keseredve. Talán csalódott vagyok? Esetleg kiábrándult? Hmm...

Szóval voltam reggel a szervizben. Azzal kezdték, hogy kaptak valami új teflonos spray-t... mondom akkor most abba is lehet fejezni, nem azért jöttem, hogy esetlegesen lerázzanak. Szerencsére a továbbiak nem ebben a szellemben teltek. A kuplung darabosságáról annyit, hogy állítóleg le kellene szedni a váltót, és azt a (érzékenyebb lelk?ek ugorjanak) hüvelyt, amiben a kuplungcsapágy mozog ki kellene takarítani majd vastagon zsírozni, mert valószín?leg nagyon poros és száraz. Emiatt a darabosság. + dio csere. Ez még hihet?nek is t?nt. A bovden állítólag biztos jó, a fém karnak (ott villának hívták) pedig semmi baja.? Mondjuk két hete zsírozták a dio-t, és az mind ott is volt! Ennek ellenére persze a darabosság 400 km után visszajött... Amúgy azt a szerel?k is elismerték, hogy a kuplung tényleg szar. Típushiba? Nem lennék meglepve.
Kaptam árajánlatot:
1./ kuplung kinyomó csapágy: 5.200.-
2./ tengely kapcsoló huzal: 11.963.-
3./ villa gömbfej (dio): 288.- !!!!!!!
4./ munkadíj: 26.800.- !!!!!!!!!!! (6.5 munkaóra, kuplung le-fel)
ez mind jó magyar nettó forint. Persze a kar (villa) ebb?l a listából kimaradt... no comment
Összesen kb 58.000.- bruttó forint lenne a javítás. Mindezek ellenére (típushiba), a RH NEM vállal önrészt a javítás költségeib?l, mondván: 35e km után nem lehet ilyen baja a kuplungnak, nem vállal szavatosságot, fizessek 100%-ot. Még ha elektronika hibája lenne, az más! Azt hittem ott helyben felrobbanok -> RH, többszöri telefon.
Az eredény végülis az lett, hogy a munka: kuplung le, hüvely kitisztít, alaposan bezsíroz, új dio berak, alaposan megzsíroz; a költségek: átvállal a munkadíjból 40%-ot (ez a leghúzósabb tétel), és 40%-ot dio árából (emlékeztet?ül: 288 Ft + ÁFA). Ha akarom cseréltetni a bovdent, villát, esetleg csapágyat, megteszik. Külön munkadíj felszámítása nélkül, de az anyagköltséget 100%-ban kéne állnom. Szóval betudják a kuplung le-fel munkaidejébe. A szerviz részér?l ez korrekt.

Kérdés: hogyan tovább? Érdemes volna a bovdent kicseréltetni, gondolom. A villában nem vagyok biztos, a csapágynak meg szerintem sincs semmi baja (kinyomott kuplungnál nincs morgó zajos kellemetlen hang) elvileg.

Amúgy vasárnap óta (mostmár 4 alkalommal) hallok valammilyen zárlatos hangot a motortért?l, 3-ban és 4-ben, 50-70 között. Eddig csak meleg motornál indulás után, rendszertelenül, pár másodpercig nem állandó jelleggel csinálja, kuplungolásnál és után, eletleg gyorsításnál is :) Aztán megsz?nik. Bár ma lehúzott ablaknál jobban hallgatózva inkább valamilyen alkatrész rossz rögzítésének rezonanciája jut eszembe... megáll az ész :((

Már a rádió sincs bekapcsolva, esküszöm úgy szállok be az autóba, hogy várom: már megint mi fog történni... borzasztó

Na mindegy, utólag is elnézést mindenkit?l amiért ilyen hosszúra nyúlt ez a beszámoló a mai napról. Remélem azért a leírt info egy része hasznotokra szolgál majd. Várom a reakciókat :)

Üdv mindenkinek!
Lio

boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7415
A kivitelezése nem tetszik. Kifelejtették a borítást. Megjegyzem az előzőnél még volt erre keret. Na de kell valamin spórolni. Én csak azon aggódom, hogy ha a látványos elemeken ennyit spóroltak, mi van ott ahol nem látod?
Előzmény: Alizé (7414)
Alizé Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7414
Persze, hogy az üléshez van rögzítve. Ha előre-hátra mozgatod az ülést az öv rögzítő része is mozog vele együtt.

Boszi !
Szerintem egyáltalán nem gáz az öv kapcsoló rögzítése. Szerinted mivel kellene rögzíteni?
Egyébként az a fém sodrony nekem fekete és általában nem szoktam nézegetni:)

Előzmény: gabocsiga (7409)
gabocsiga Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7413
Jó, a látványt aláírom. De egyébként egy csigán keresztül az övfeszítő piropatron dugattyújához cstlakozik.
Előzmény: boszi70 (7412)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7412
A rögzités pontos helyét nem tudom, de a lényeg a látvány. Ha valaki segít, hogy kell képet beilleszteni ide, akkor elküldöm.
Előzmény: gabocsiga (7409)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7411
Nekem a 3. kuplungbovden cseréje után már a szervíz is rájött, hogy ez az alkatrész kizárható!
Egyébként igazat adok abban, hogy ez is okozhatja!
Ezért írtam korábban, hogy aki cserére adja a fejét egyszerre cserélje a cuccokat!
Előzmény: ÖregMackó (7410)
ÖregMackó Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7410
Szia PTR!

Mondhatnám poénnak, hogy a tiltakozást elutasítom de csak annyit, hogy sokkal inkább el tudom képzelni a bovden szorulása miatt a darabosságot mint a dió miatt, de biztos többet találkoztál a problémával mint (hála Istennek) én, több a rálátásod. A zsírról meg csak annyit, hogy nekem aztán senki sem zsírozta utólag be a gyáron kívül ha teflon ha nem, oda volt kenve rendes mennyiségű zsír és volt ráragadva por is bőven. Most azt figyelem mikor jelentkezik megint. Ha kuplungkinyomások számától függ elég hamar megjön mert sűrűn ragadok dugókba mostanában. Legalább gyakorlom a gumi visszatételt.

Előzmény: PTRgilicz (7394)
gabocsiga Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7409
Biztos vagy benne hogy az üléshez van rögzítve?
Előzmény: boszi70 (7408)
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7408
A kivitelezések terén jelenlegi thaliámban tapasztalok un.klasszikus keleti szféra megoldásokat. A biztonsági öv kapcsolója egyszerűen egy fém sodronnyal van rögírve az üléshez csak úgy alla nature. Érdekes!
Előzmény: dohonyiz (7402)
exbrava Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7407
Na átvettem a dci-t én is. Egy kicsit furcsa a brava után. A jóév gumik tényleg szarak lehettek mert az enyém már continentállal van szerelve. A dieseleseket kérdezném arról hogy ha alacsony fordulatról gyorsítanak nekik is van benne csörgökígyó? Lehetőleg ne kezdjetek el oktatni a vezetési stílusról mert ez már a második dieselem és a cégnél is diesel forddal járok. De lehet a renaultot pörgetni kell majd egy kicsit, hogy ne legyen benne kígyó?
boszi70 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7406
Nem ijeszgetésnek szántam, ha bármi olyat írtam amivel ezt tettem, csupán a tapasztalataimat.Öszintén kívánom, hogy neked ne legyen bajod a kocsival, és akkor Te ezekből semmit sem fogsz érezni. Legalább erősíted a pozitív statisztikát.Ha mégis lenne gond -bár ne legyen- már rutinos leszel a dolgokban
Előzmény: dohonyiz (7397)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7405
Amikor cseréltek egyszer teljes kuplungtárcsa, kinyomócsapágy cuccot akkor kart is cseréltek! Azért az a kar elég masszív ahhoz, hogy néhány porszemcse esztergálja! Ha olyan gyenge lenne akkor a kuplung szerkezet mozgatásakor elhajlana! Próbáltad már kézzel kiemelni a kuplungot? (Ugyanazt csinálni mint amit a bovden végez..)

Az utolsó dolog ami megmentheti a helyzetet az .Lio. akinek ma van kar, dio, bovden cserén az autója. Nagyon kíváncsi leszek mit mond!

Remélem mihamarabb ír a fórumra!

Előzmény: Alizé (7404)
Alizé Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7404
Lehet, hogy neked a kar anyaghibás ( puhább a kelleténél ) és ezért csiszolta fémtisztára a zsíros por.
Előzmény: PTRgilicz (7401)
Nandi77 Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7403
Tegnap ránéztem én is erre a dió dologra szürkésszínű az én bovdenem is, a dió körül pedig valami zsír féle anyag van csak már inkább fekete mint bármi más szinű, de hogy valami zsír féle van ott az tuti 30000km van a gépben a felső jeladó hibán kivűl más baj nem volt vele(kopp kopp) a jeladó baj orvoslása is kb 10 percig tartott a szervíznek. Másik gondom a szélvédő előtti gumicsík problem az egyik műanyag rögzítő kis valami elrepedt csere 10 perc és kész! Ezenkivül semmi.
dohonyiz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7402
Köszi a jókívánságot, remélem nem ismerem meg az érzést. Bár a mostani autóm után szerintem semmit nem fogok észrevenni. (a mostani egy 23 éves Audi80, a kuplungja egy külön történet, bár most már egy ideje nagyon jól viselkedik!)

Amúgy édesapám autószerelő (is), és ahogy meséltem neki a Thalia kuplung-zsírozást, azt mondta, hogy legutóbb a 70-es éves Zsukjainál és Ifáninál hallott ilyenről, hogy bármit is zsírozni kellene a kuplungnál.....Ő is valami teflonos dolgot mondott, de ezek a műszaki dolgok nekem sokszor már nagyon érthetetlenek....:-)

Előzmény: PTRgilicz (7399)
PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7401
Igazad lehet, mert tényleg úgy lenne logikus, hogy az teflonból van..
Ez jól is hangzik DE a gyakorlatban nekem a dió rendesen fémtisztára "esztergálta" a kart!
És miért van az, hogy amikor nálam elfogy a dió, kar közül a zsír akkor olyan lesz a kuplungom, mint egy kb. 8 fokozatú kapcsoló. Nem fokozatmentes! Ilyen állapotban nem tudom rendesen adagolni a kuplung zárását így döccenve indul a gép. :-(
Előzmény: Alizé (7398)
Zsolta dCi Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7400
ha esetleg megtaláltad a probléma forrását (teflonos bowden vagy nem) akkor szerintem imába fogják foglalni a neved ;-) és mindenki szalad teflonos bowdent venni :))
Előzmény: Alizé (7398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!